Ремонт на кормилна рейка
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
31 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- BMWDream
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 183
- Регистриран на: 26.03.2010
- Местоположение: Перник
- Кара: BMW F01 740d xDrive
Ремонт на кормилна рейка
Привет!
Колата е е60. 3.0d 218 коня.
Имам я от скоро и рейката си чука доста "приятно".Имал съм е39 и при нея си чукаше,но по-малко.Да я карам ли докато не протече,защото по българските пътища и да я рециклирам не вярвам,че ще издържи много...
Ако някой е сменявал ще съм благодарен,ако каже къде(за София говоря) и колко км е изкарала...
С търсачката намерих някаква тема в която хвалят едно момче Оги.
Евентуално негови координати ако имате,че темата беше от 2010г.
Колата е е60. 3.0d 218 коня.
Имам я от скоро и рейката си чука доста "приятно".Имал съм е39 и при нея си чукаше,но по-малко.Да я карам ли докато не протече,защото по българските пътища и да я рециклирам не вярвам,че ще издържи много...
Ако някой е сменявал ще съм благодарен,ако каже къде(за София говоря) и колко км е изкарала...
С търсачката намерих някаква тема в която хвалят едно момче Оги.
Евентуално негови координати ако имате,че темата беше от 2010г.
- chernobila
- младши ентусиаст
- Мнения: 608
- Регистриран на: 10.06.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: мечтата на живота си
- Мечтае да кара: е38 с евтино гориво
Re: Ремонт на кормилна рейка
BMWDream написа:Привет!
Колата е е60. 3.0d 218 коня.
Имам я от скоро и рейката си чука доста "приятно".Имал съм е39 и при нея си чукаше,но по-малко.Да я карам ли докато не протече,защото по българските пътища и да я рециклирам не вярвам,че ще издържи много...
Ако някой е сменявал ще съм благодарен,ако каже къде(за София говоря) и колко км е изкарала...
С търсачката намерих някаква тема в която хвалят едно момче Оги.
Евентуално негови координати ако имате,че темата беше от 2010г.
Колега сваляш рейката и я носиш в Техническият Университет в София - работят много добре и дават 1 година пълна гаранция
- BMWDream
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 183
- Регистриран на: 26.03.2010
- Местоположение: Перник
- Кара: BMW F01 740d xDrive
Re: Ремонт на кормилна рейка
chernobila написа:BMWDream написа:Привет!
Колата е е60. 3.0d 218 коня.
Имам я от скоро и рейката си чука доста "приятно".Имал съм е39 и при нея си чукаше,но по-малко.Да я карам ли докато не протече,защото по българските пътища и да я рециклирам не вярвам,че ще издържи много...
Ако някой е сменявал ще съм благодарен,ако каже къде(за София говоря) и колко км е изкарала...
С търсачката намерих някаква тема в която хвалят едно момче Оги.
Евентуално негови координати ако имате,че темата беше от 2010г.
Колега сваляш рейката и я носиш в Техническият Университет в София - работят много добре и дават 1 година пълна гаранция
А някакъв телефон и като цена горе-долу колко ще излезе?
Re: Ремонт на кормилна рейка
Аз ходих до техническия университет това момче Оги отдавна не работи там. Оставих им колата - взеха ми 60лв като ми бяха казали че ще свалят рейката да видят състоянието и ако е зле ще има ремонт за 300лв или за 60лв ако не е зле. Последствие разбрах че нищо не са сваляли само бяха срязали машнона на рейката (явно не им се е развивал 1 болт - не си е струвало за 60лв) да погледнат нещо и това в последствие ми струваше още 100лв да го оправя. За 60лв ми бяха само натегнали рейката от което сега волана се върти по трудно и пак си трака. С една дума - поредните измамници!
Tool - Fear Inoculum
- chernobila
- младши ентусиаст
- Мнения: 608
- Регистриран на: 10.06.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: мечтата на живота си
- Мечтае да кара: е38 с евтино гориво
Re: Ремонт на кормилна рейка
[/quote]Emooo написа:Аз ходих до техническия университет това момче Оги отдавна не работи там. Оставих им колата - взеха ми 60лв като ми бяха казали че ще свалят рейката да видят състоянието и ако е зле ще има ремонт за 300лв или за 60лв ако не е зле. Последствие разбрах че нищо не са сваляли само бяха срязали машнона на рейката (явно не им се е развивал 1 болт - не си е струвало за 60лв) да погледнат нещо и това в последствие ми струваше още 100лв да го оправя. За 60лв ми бяха само натегнали рейката от което сега волана се върти по трудно и пак си трака. С една дума - поредните измамници!
Ок колега напатил си се...НО там се носят само свалени,а не на място да ти я правят,а и незнам къде в мазето ще ти я демонтират ама както и да е Явно не говорим за едно и също място
[/quote]BMWDream написа:chernobila написа:BMWDream написа:Привет!
Колата е е60. 3.0d 218 коня.
Имам я от скоро и рейката си чука доста "приятно".Имал съм е39 и при нея си чукаше,но по-малко.Да я карам ли докато не протече,защото по българските пътища и да я рециклирам не вярвам,че ще издържи много...
Ако някой е сменявал ще съм благодарен,ако каже къде(за София говоря) и колко км е изкарала...
С търсачката намерих някаква тема в която хвалят едно момче Оги.
Евентуално негови координати ако имате,че темата беше от 2010г.
Колега сваляш рейката и я носиш в Техническият Университет в София - работят много добре и дават 1 година пълна гаранция
А някакъв телефон и като цена горе-долу колко ще излезе?
Колега утре ще ти напиша на лично телефона да не правя реклама,че го имам записан в сервиза.Значи на е46 и е39 (правя такива доста) ремонта излиза от 160 до 220 лева.Незнам какви пари ще е за е60 ,но шефът ми е казвал,че независимо от рейката ремонта варира 160 - 220 лева Ако искаш дай си телефона на лично да ти дам утре координати
- simeon
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 245
- Регистриран на: 11.11.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 535dA LCI
Re: Ремонт на кормилна рейка
http://www.jizet.eu/
Тук разбират и взимат тънко. Имат и доста налични рециклирани части с гаранция.
В повечето сервизи, в които ще отидеш за ремонт за рейката, само ще я свалят, ще я занесат в жизет, там ще я ремонтират и после от сервиза ще ти приберат парите по 3.
Свалят на място частта, ако я имат налична и рециклирана ти я монтират веднага и след това рециклират старата ти част, след което я дават на следващия.
Тук разбират и взимат тънко. Имат и доста налични рециклирани части с гаранция.
В повечето сервизи, в които ще отидеш за ремонт за рейката, само ще я свалят, ще я занесат в жизет, там ще я ремонтират и после от сервиза ще ти приберат парите по 3.
Свалят на място частта, ако я имат налична и рециклирана ти я монтират веднага и след това рециклират старата ти част, след което я дават на следващия.
- chernobila
- младши ентусиаст
- Мнения: 608
- Регистриран на: 10.06.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: мечтата на живота си
- Мечтае да кара: е38 с евтино гориво
Re: Ремонт на кормилна рейка
simeon написа:http://www.jizet.eu/
Тук разбират и взимат тънко. Имат и доста налични рециклирани части с гаранция.
В повечето сервизи, в които ще отидеш за ремонт за рейката, само ще я свалят, ще я занесат в жизет, там ще я ремонтират и после от сервиза ще ти приберат парите по 3.
Свалят на място частта, ако я имат налична и рециклирана ти я монтират веднага и след това рециклират старата ти част, след което я дават на следващия.
Да и при Жан става.Ама малко е прехвален да ти кажа Него съм го признал за шарнири
- BMWDream
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 183
- Регистриран на: 26.03.2010
- Местоположение: Перник
- Кара: BMW F01 740d xDrive
Re: Ремонт на кормилна рейка
Ако може ми прати телефона на лично.Благодаря!
- 320iPower
- младши ентусиаст
- Мнения: 626
- Регистриран на: 21.11.2006
- Местоположение: РУСЕ
- Пол: Мъж
- Кара: ше е39 530dM-sport,e60 530d M-sport
Re: Ремонт на кормилна рейка
добре де колеги ако тропа тоест износен гребен и т.н пак ли ги рециклират
- E30_DK
- младши ентусиаст
- Мнения: 401
- Регистриран на: 6.10.2007
- Местоположение: София
- Мечтае да кара: S63, но не AMG, а B44tu
Re: Ремонт на кормилна рейка
Износен гребен и червяк не се ремонтира(поне в БГ)... за да намалят потропването "майсторите" обират луфта като ги натягат колкото може - до степен малко преди да започне да затяга волана в крайно положение. От това освен, че волана става по-тежък се увеличава и налягането в рейката, което спомага семерингите да изпуснат по-скоро и рейката да протече отново Ако рейката само тече, рециклаж т.е. със смяна на семерингите нещата се оправят, НО ако има появила се хлабина между гребена и червяна от която рейката потропва няма отправия... в по-начален стадий може да се позамаже с презацепване на червяка и обиране на луфта и ще изкара извесно време. Ако изосването на гребена и червяка е много т.е. пропането е почти непрекъснато, който и да ви каже, че ще я оправи, само иска да ви вземе парите!!!
- 320iPower
- младши ентусиаст
- Мнения: 626
- Регистриран на: 21.11.2006
- Местоположение: РУСЕ
- Пол: Мъж
- Кара: ше е39 530dM-sport,e60 530d M-sport
Re: Ремонт на кормилна рейка
защото колегата говори за тропане затова питах да стане ясно че рециклират като има теч,да не да си прати рейката някъде и само да дава пари на вятъра
Re: Ремонт на кормилна рейка
E30_DK, при износен гребен съм чувал,че наваряват ребена и после наслоения метал от заварката се шлифова и се оформя в оригиналната форма
Tool - Fear Inoculum
- E30_DK
- младши ентусиаст
- Мнения: 401
- Регистриран на: 6.10.2007
- Местоположение: София
- Мечтае да кара: S63, но не AMG, а B44tu
Re: Ремонт на кормилна рейка
Точно така, но при наваряването закалката на детайла(червяк, гребен) се разваля - след това рискуваш в движение наварения слой да се отчупи и недайси-боже да блокира движението на рейката... натам и сами се сещате.
Понеже и за мен рейката е болна тема съм правил лично проучване какви са вариантите за ремонт и след като питах в повечето сервизи в цялата страна дали наваряват износените части, половината не ми отговориха на въпроса, а другата половина директно ми казаха, че това в БГ никой не го прави.
Реших, че аз ще си ремонтирам рейката - работя в индустриалния сектор и имам достатъчно познания и знам кой, къде, какво прави. Намерих къде могат да ми направят плазмено наваряване, също и къде могат достатъчно качествено да закалят детайлите. Най-тънкия момент се оказа фрезоването на детайлите - обясниха ми, че трябва роботизирана фреза с предварително изработена програма за ъглите под които да се фрезова гребена - всеки зъб е с различен ъгъл(явно Ханс от Мюнхен не го е правил на ръка ). Тук ударих на камък и до обработката на червяка не стигнах. Свалих си рейката, презацепих червяка т.е. обърнах износената му част(там където е контактувал с гребена от както е кола) да е от горната страна, обрах луфта и за сега 10000км не потропва
Понеже и за мен рейката е болна тема съм правил лично проучване какви са вариантите за ремонт и след като питах в повечето сервизи в цялата страна дали наваряват износените части, половината не ми отговориха на въпроса, а другата половина директно ми казаха, че това в БГ никой не го прави.
Реших, че аз ще си ремонтирам рейката - работя в индустриалния сектор и имам достатъчно познания и знам кой, къде, какво прави. Намерих къде могат да ми направят плазмено наваряване, също и къде могат достатъчно качествено да закалят детайлите. Най-тънкия момент се оказа фрезоването на детайлите - обясниха ми, че трябва роботизирана фреза с предварително изработена програма за ъглите под които да се фрезова гребена - всеки зъб е с различен ъгъл(явно Ханс от Мюнхен не го е правил на ръка ). Тук ударих на камък и до обработката на червяка не стигнах. Свалих си рейката, презацепих червяка т.е. обърнах износената му част(там където е контактувал с гребена от както е кола) да е от горната страна, обрах луфта и за сега 10000км не потропва
Re: Ремонт на кормилна рейка
Точно заради тази причина и аз не искам да рециклирам страх ме е да не се отчупи тази заварка и да се убия. Не можах да разбера как така обръщаш червяка? Не е ли проблема само гребена?
Tool - Fear Inoculum
- E30_DK
- младши ентусиаст
- Мнения: 401
- Регистриран на: 6.10.2007
- Местоположение: София
- Мечтае да кара: S63, но не AMG, а B44tu
Re: Ремонт на кормилна рейка
Може би не се изразих много ясно.
Износването се получава и на гребена и на червяка и то единствено в точката(и съвсем малко около нея) където контактуват двата детайла когато волана е прав, защото колата изминава най-много километри с прав волан(не се отнася за дрифтачките ). Останалите места са покътнати. Според мен и двата детайла се износват по равно там където контактуват, тъй като са от един и същи материал и се трият един в друг. И така... вадя само червяка като предварително съм си сложил маркер как е бил до момента, след това с помоща на маркера завъртам червяка на 180 градуса по оста на самия червячен прът - така частта на червяка, която ~10 години се е трила с глебена при прав волан отива от противоположната му страна, а непокътнатата част на червяка, която е била точно от горната страна отива да контактува с гребена при положение на прав волан. По този начин елиминираме създалата се хлабина между гребена и червяка на половина(отново става дума за положение на прав волан). След това сглобяваме всичко по обратния ред и обираме луфта с предназначента за това централна гайка, мажеме с грес обилно и натягаме още малко ако е нужно... ако не са били прекалено много износени червяка и гребена би трябвало да намали потропването та дори да се надяваме и да спре - при моята рейка така го направих за момента държи.
Износването се получава и на гребена и на червяка и то единствено в точката(и съвсем малко около нея) където контактуват двата детайла когато волана е прав, защото колата изминава най-много километри с прав волан(не се отнася за дрифтачките ). Останалите места са покътнати. Според мен и двата детайла се износват по равно там където контактуват, тъй като са от един и същи материал и се трият един в друг. И така... вадя само червяка като предварително съм си сложил маркер как е бил до момента, след това с помоща на маркера завъртам червяка на 180 градуса по оста на самия червячен прът - така частта на червяка, която ~10 години се е трила с глебена при прав волан отива от противоположната му страна, а непокътнатата част на червяка, която е била точно от горната страна отива да контактува с гребена при положение на прав волан. По този начин елиминираме създалата се хлабина между гребена и червяка на половина(отново става дума за положение на прав волан). След това сглобяваме всичко по обратния ред и обираме луфта с предназначента за това централна гайка, мажеме с грес обилно и натягаме още малко ако е нужно... ако не са били прекалено много износени червяка и гребена би трябвало да намали потропването та дори да се надяваме и да спре - при моята рейка така го направих за момента държи.
31 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани