Автоматик - N при спускане
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- Trixster
- ентусиаст
- Мнения: 1110
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530dA
- Мечтае да кара: на nordschleife
Автоматик - N при спускане
Привет колеги,
Понеже от скоро карам автоматик искам да попитам дали има някакви негативни, ако колата се кара на "N" при кратко или дълго спускане ?
Има ли също така проблем, ако на светофар сменям от "D" на "N" ?
Мерси.
Понеже от скоро карам автоматик искам да попитам дали има някакви негативни, ако колата се кара на "N" при кратко или дълго спускане ?
Има ли също така проблем, ако на светофар сменям от "D" на "N" ?
Мерси.
"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit."
Aristotle
Aristotle
- timur_lenk
- младши ентусиаст
- Мнения: 607
- Регистриран на: 10.02.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: AUDI S8
- Мечтае да кара: Lamborghini Murcielago
Re: Автоматик - N при спускане
Аз винаги освобождавам на светофар,мързи ме да държа педала.И по инерция съм освобождавал нищо не се случва.Ако е имало нещо нередно щяха да го направят да не може да се превключва.
Във всяка страна затворът е мястото където обществото изпраща недъзите си,но в тази страна самото общество е недъгаво.
- Christoff
- младши ентусиаст
- Мнения: 777
- Регистриран на: 29.06.2006
- Местоположение: на пътя
- Кара: 330Xi
- Мечтае да кара: 760
Re: Автоматик - N при спускане
Абсолютно ненужно и в определена степен е вредно за кутията. Така нямаш и моторна спирачка. При спускане аз лично ползвам 1 или втора скорост(чрез типтроника).
На дълги светофари > 1 мин може за удобство да местиш на N. Tова е въпрос на вкус, иначе се губи смисъла от автомата.
На дълги светофари > 1 мин може за удобство да местиш на N. Tова е въпрос на вкус, иначе се губи смисъла от автомата.
E36 316i
E30 316i
E34 520iA
E61 535d
E46 330Xi
E30 316i
E34 520iA
E61 535d
E46 330Xi
- Zubcho
- старши ентусиаст
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Автоматик - N при спускане
При спускане е по-добре да не го слагаш на N. Самия автомат спуска на висока предавка и почти не се товари двигателя. На дълги светофари аз даже и гася. Говорим за такива над 30сек.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- sawion
- младши ентусиаст
- Мнения: 354
- Регистриран на: 11.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: 530da 04'
- Мечтае да кара: А7 3.0TFSI
- Детайли за колата: China Maina Town Tuning
Re: Автоматик - N при спускане
В документа на ЗФ за тази скоростна кутия пише, в случай на теглене на автомобила на N скоростта да не превишава 70км/ч.
- Taruno
- старши ентусиаст
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Автоматик - N при спускане
Sawion това е само при изгасена кола тъй като не върти маслото в скоростите.
Re: Автоматик - N при спускане
На светофар или на място даже се препоръчва да се минава на неутрална.Не случайно са направили предпазителя на лоста ,който при смяна D-N-D няма нужда да се ползва.
При спускане не виждам смисъл.
При спускане не виждам смисъл.
by ''kompleksa''
- Trixster
- ентусиаст
- Мнения: 1110
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530dA
- Мечтае да кара: на nordschleife
Re: Автоматик - N при спускане
Мерси за отговорите!
При мен се поражда нужда да премина от D -> N, защото имам проблем с торк-а и се усеща неприятно играене на оборотите, което се елиминира ако подам газ или изключа от скорост. Исках да знам дали е проблем, ако се възползвам от малки трикове преди да отстраня проблема.
При мен се поражда нужда да премина от D -> N, защото имам проблем с торк-а и се усеща неприятно играене на оборотите, което се елиминира ако подам газ или изключа от скорост. Исках да знам дали е проблем, ако се възползвам от малки трикове преди да отстраня проблема.
"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit."
Aristotle
Aristotle
Re: Автоматик - N при спускане
Най-добре естествено си отсрани проблема по-скоро. За тези който искат да спестят малко гориво на надолнище и слагат на N няма да говоря щото е пълно безумие и съвремените двигатели намалят консумацията на гориво като се спускаш че все едно си на N. Твоя случей е друг, но за статистиката познат с мерцедес редовно си минаваше на N примерно слизаме от планина, и кутията му гръмна, дали е от това незнам, но факт че се случи. Едва ли е полезно в движение да местиш скорости от N та на D и това отново и отново. Това с предпазителя който ти позволява все пак да можеш да ги местиш е вслучей на авария. Не да си цъкаш нон стоп.
- hrpopov217
- младши ентусиаст
- Мнения: 555
- Регистриран на: 15.06.2008
- Местоположение: Varna-Balchik
- Кара: Е60 530i 04, G30 540i
Re: Автоматик - N при спускане
Така е колеги, който иска да ръчка лоста постоянно, като мен си има ръчни скоростни кутии
Re: Автоматик - N при спускане
Това с предпазителя който ти позволява все пак да можеш да ги местиш е вслучей на авария. Не да си цъкаш нон стоп.
може да си имали предвид и аварийна ситуация,но е и за по-дълго стоене на място при запален мотор(в този случай е по-добре да се мине на неутрална).Примерно при коли с аск в комбинация със старт-стоп с-ма трабва да минеш на N за да сработи системата ....също при спиране ,преди да се загаси мотора трябва да е N или P.
Изключването от скорост при спускане няма смисъл да се коментира.
by ''kompleksa''
- adovet
- старши ентусиаст
- Мнения: 3724
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Автоматик - N при спускане
При самото включване от N на D при скорост над 70-80км. се товари много торка на скоростната кутия и не е за препоръчване да правите тази манипулация ако държите на колата си
Re: Автоматик - N при спускане
ivan. написа:Това с предпазителя който ти позволява все пак да можеш да ги местиш е вслучей на авария. Не да си цъкаш нон стоп.
може да си имали предвид и аварийна ситуация,но е и за по-дълго стоене на място при запален мотор(в този случай е по-добре да се мине на неутрална).Примерно при коли с аск в комбинация със старт-стоп с-ма трабва да минеш на N за да сработи системата ....също при спиране ,преди да се загаси мотора трябва да е N или P.
Изключването от скорост при спускане няма смисъл да се коментира.
Така е колега, аз лично след дълъг път винаги оставям да поработи колата на място за 5-10 мин. в N, ако е неравно мястото на P.
Re: Автоматик - N при спускане
a1n написа:ivan. написа:Това с предпазителя който ти позволява все пак да можеш да ги местиш е вслучей на авария. Не да си цъкаш нон стоп.
може да си имали предвид и аварийна ситуация,но е и за по-дълго стоене на място при запален мотор(в този случай е по-добре да се мине на неутрална).Примерно при коли с аск в комбинация със старт-стоп с-ма трабва да минеш на N за да сработи системата ....също при спиране ,преди да се загаси мотора трябва да е N или P.
Изключването от скорост при спускане няма смисъл да се коментира.
Така е колега, аз лично след дълъг път винаги оставям да поработи колата на място за 5-10 мин. в N, ако е неравно мястото на P.
а когато се минава на P ,точно преди да се отпусне педала на спирачката е хубаво да се дръпне ръчната.По тоя начин товара от колата се предава на спирачката ,а не на заключващият механизъм в кутията....все едни такива на пръв поглед дребни неща,които малко или много удължават живота на кутията
by ''kompleksa''
Re: Автоматик - N при спускане
Когато е на N маслото в кутията не се охлажда добре и това може да доведе до проблеми. Аз лично никога не изключвам.
Колега @Turano, ти нали беше изпратил твоя торк да го оправят? Какво стана, някакви отзиви?
Колега @Turano, ти нали беше изпратил твоя торк да го оправят? Какво стана, някакви отзиви?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани