Хидротрансформатор (торк)
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- B.Stoimenov
- младши ентусиаст
- Мнения: 668
- Регистриран на: 14.12.2015
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 530dA
- Мечтае да кара: по хубави пътища и сред културни шофьори
Re: Хидротрансформатор (торк)
numizmat написа:Как се нулира ? Какви са цените за лециклиране. А евентуално и за 39ка?
Ресет-а на адаптациите се прави софтуерно - най-добре е някой който разбира да го направи.
Рециклирането за е ...различно. Самия торк го рециклират в България за Около 600 лева.
Аз лично ще изпращам моя в Латвия, където цената е по-ниска (около 400 лева), но пък има повече транспортни разходи, както и повече трназитно време (тоест колата трябва да седи някъде разкостена) - но избрах Латвия (рекро), не заради цената а заради надеждата ми, че ще го рециклират по-качествено. После - Масла, Картер с филтър ... и ...
За Е39 ... не знам, но предполагам цените са подобни за ZF кутията. зa MG .. допускам, че може и по-евтинко да е...но най-добре питай в секцията на Е39 във форума.
Но пък всичко това вече е изкоментирано неколкократно в предишните страници
Re: Хидротрансформатор (торк)
Здравейте колеги!От скоро съм собственик на е60 525д 2005 автомат.Понеже това ми е първия автоматик не съм много наясно дали работи нормално или торка е тръгнал.Та при мен какво се получава:при каране на 3-та или 4-та с около 1500-1800об. при при леко подаване на газ си ускорява нормално и превключва,но ако подам по рязко се изфорсирва някъде с около 400-500 оборота и от по-високите обороти зацепва и почва да ускорява.Ако и дам кик даун вече сваля със скорост и тогава ускорява.Иначе нямам играене на оборотите както е описано в темата(засега) Мисля,че само на тези скорости го прави.На 5-та не го прави,а ускорява и превключва без изфорсирване,а постепенно.Маслото е сменено частично заедно с картер филтъра,но мисля,че и преди смяната работеше така.Не съм правил ресет на адаптациите,защото не знаех,че трябва да се прави.Някакви идеи дали е торка или е нещо друго?Иначе няма удари и тласъци при превключване.
Забелязах и друго странно при мен.При каране на 2-ра и като тръгне да превключва на 3-та има леко забавяне като че ли малко пребуксуване преди да превключи и го прави на 2200-2300 оборота.
Ами това са и болежките засега,ще се радвам на мнения и съвети!!!
Забелязах и друго странно при мен.При каране на 2-ра и като тръгне да превключва на 3-та има леко забавяне като че ли малко пребуксуване преди да превключи и го прави на 2200-2300 оборота.
Ами това са и болежките засега,ще се радвам на мнения и съвети!!!
- klintan66
- старши ентусиаст
- Мнения: 1786
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: София Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: E34TDS , CL 500, Е65
Re: Хидротрансформатор (торк)
Според мен нищо му няма на автоматика.
Има електронен блок -"мозък" който се опитва да отгатне какви са ти намеренията и съответно автоматика реагира различно.
Съответно след време според стила ти на каране, автоматика се е приспособил , грубо казано.
Когато и аз се качих за първи път на автоматик постоянно следях как реагира.
Направи си адаптация на кутията и газ смело.
Има и вариант да дадеш на контакт и да задържиш педала на газта за повече от 30 сек. Това е ресет след който мозъка отново ще се адаптира по твоя стил.
Има електронен блок -"мозък" който се опитва да отгатне какви са ти намеренията и съответно автоматика реагира различно.
Съответно след време според стила ти на каране, автоматика се е приспособил , грубо казано.
Когато и аз се качих за първи път на автоматик постоянно следях как реагира.
Направи си адаптация на кутията и газ смело.
Има и вариант да дадеш на контакт и да задържиш педала на газта за повече от 30 сек. Това е ресет след който мозъка отново ще се адаптира по твоя стил.
Хора, които много говорят, и не ви става ясно от първото изречение какво искат да кажат, обикновено искат пари, искат да ви излъжат или поне да ви заблудят !
- AmW
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 185
- Регистриран на: 14.02.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: N52B25
Re: Хидротрансформатор (торк)
Из американските форуми четох за този трик с педала на газта.... оказа се, че не рестартира адаптацията. Ще потърся линк.
Re: Хидротрансформатор (торк)
Пробвах го това с педала,но няма разлика,но не знам дали ми се е получило,защото не чух никакъв звук,а чаках около минута.Мисля да направя ресет с компютър.Дано всичко да е наред.Аз си мислих,че като му дам по рязко газ и е на тези сравнително ниски обороти ще превключва на по ниска предавка и тогава ще ускорява,а така двигателя се изфорсирва като на празен ход и зацепва на същата скорост,но на по високи обороти,някъде към 2500....продължава да ускорява на същата скорост и като се вдигнат още оборотите,тогава превключва....В главата ми се въртеше,че нещо в кутията пребуксува,но наистина не знам дали е нормално,дано да е така...че като ми е нова колата и се вглеждам и вслушвам във всичко....дано е само моя параноя....Ще прочета и за грешки.От темата разбрах,че Торка не се хваща на грешки,но ако е нещо друго,би трябвало да се е записало....Сложни са тези пусти автоматици....
- klintan66
- старши ентусиаст
- Мнения: 1786
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: София Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: E34TDS , CL 500, Е65
Re: Хидротрансформатор (торк)
Безпокоиш се , че като дадеш газ има покачване на оборотите с 500 преди да усетиш тягата.
Например при ръчни караш на 3-а и подаваш и отнемаш газ и кеф.
При автоматика има непрекъснато усещането за приплъзване при превключване.
Заради това усещане е спора ръчни или автоматични скорости е по-добре.
Например при ръчни караш на 3-а и подаваш и отнемаш газ и кеф.
При автоматика има непрекъснато усещането за приплъзване при превключване.
Заради това усещане е спора ръчни или автоматични скорости е по-добре.
Хора, които много говорят, и не ви става ясно от първото изречение какво искат да кажат, обикновено искат пари, искат да ви излъжат или поне да ви заблудят !
Re: Хидротрансформатор (торк)
Благодаря много,колега!Наистина това ме притесняваше и мислих,че нещо не е наред...Мислих,че трябва да е зацепено постоянно и като дам газ да ускорява веднага или да смъква предавка,точно както при ръчка е зацепено,явно не е така,ще трябва да се свиква:)Което е значително по добре,отколкото от самото начало да почвам със сериозните ремонти и големите харчове....
- Excessive
- Потребител
- Мнения: 7
- Регистриран на: 30.11.2011
- Пол: Мъж
- Кара: немско
- Мечтае да кара: много неща
Re: Хидротрансформатор (торк)
Здравейте. Прочетох известна част от темата. Интересува ме дали някой си е рециклирал торк-а в България. Доколкото знам вече на доста места го правят. Ако има такива може ли да споделят доволни ли са, колко пари им излезна и за колко време се случиха нещата?
- deathless
- Потребител
- Мнения: 34
- Регистриран на: 7.08.2014
- Пол: Мъж
- Кара: 520i
- Мечтае да кара: 550i
Re: Хидротрансформатор (торк)
Excessive написа:Здравейте. Прочетох известна част от темата. Интересува ме дали някой си е рециклирал торк-а в България. Доколкото знам вече на доста места го правят. Ако има такива може ли да споделят доволни ли са, колко пари им излезна и за колко време се случиха нещата?
Аз съм си рециклирал торка във Варна (от София съм) , г/д за 1 седмица отиде и се върна , излезе ми 450лв със 1 година гаранция . Вече съм карал 30к/км и все още нямам проблеми . Колата е e60 520i m54b22 .
- Excessive
- Потребител
- Мнения: 7
- Регистриран на: 30.11.2011
- Пол: Мъж
- Кара: немско
- Мечтае да кара: много неща
Re: Хидротрансформатор (торк)
deathless написа:Excessive написа:Здравейте. Прочетох известна част от темата. Интересува ме дали някой си е рециклирал торк-а в България. Доколкото знам вече на доста места го правят. Ако има такива може ли да споделят доволни ли са, колко пари им излезна и за колко време се случиха нещата?
Аз съм си рециклирал торка във Варна (от София съм) , г/д за 1 седмица отиде и се върна , излезе ми 450лв със 1 година гаранция . Вече съм карал 30к/км и все още нямам проблеми . Колата е e60 520i m54b22 .
В софт електроник или мидавто, колега?
- CrazyElement
- ентусиаст
- Мнения: 1161
- Регистриран на: 6.10.2013
- Пол: Мъж
- Кара: 535D e60
- Мечтае да кара: M5 F10
Re: Хидротрансформатор (торк)
Не нулирай нищо клатили ти оборотите при ниски обороти и леко газ 100% торк , цената поне аз като го правех преди 2 год беше 1200 лева с монтаж/демонтаж , рециклиране + масло и филтър.
Re: Хидротрансформатор (торк)
В цената има ли разлика на 535д и 530д,обадих се в софия и искат 900лв.Ако имате поефтин вариант давайте да го пращам,става въпрос за 535д 2004г
Re: Хидротрансформатор (торк)
Здравейте,
Прочетох цялата тема за торк както и тази за проблем в скоростната кутия. По симптомите изглежда аз също съм за торк. При равномерна скорост и обороти между 1500 и 2000 стрелката на оборотомера играе нагоре надолу с около 200-300 оборота и се чува леко един странен звук като стържене или нещо от сорта. Насочил съм се към рециклиране в Латвия в Рекро за сега. Престои сваляне на торка и изпращане, като преди това трябва да се свържа с тях.
Колега krasi_bmw, ти с кого си говорил в София? Цените първата страница за рециклиране в Рекро някой знае ли дали са актуални все още? Също така относно Елиткар, до колкото разбирам за официален представител на ZF за България, някой рециклирал ли е при тях и какво бихте ме посъветвали Рекро или Елиткар?
Благодаря предварително и се извинявам, ако вече е отговаряно на тези въпроси.
Ще очаквам вашето компетентно мнение
Прочетох цялата тема за торк както и тази за проблем в скоростната кутия. По симптомите изглежда аз също съм за торк. При равномерна скорост и обороти между 1500 и 2000 стрелката на оборотомера играе нагоре надолу с около 200-300 оборота и се чува леко един странен звук като стържене или нещо от сорта. Насочил съм се към рециклиране в Латвия в Рекро за сега. Престои сваляне на торка и изпращане, като преди това трябва да се свържа с тях.
Колега krasi_bmw, ти с кого си говорил в София? Цените първата страница за рециклиране в Рекро някой знае ли дали са актуални все още? Също така относно Елиткар, до колкото разбирам за официален представител на ZF за България, някой рециклирал ли е при тях и какво бихте ме посъветвали Рекро или Елиткар?
Благодаря предварително и се извинявам, ако вече е отговаряно на тези въпроси.
Ще очаквам вашето компетентно мнение
- Николай Диянов
- младши ентусиаст
- Мнения: 474
- Регистриран на: 24.03.2010
- Местоположение: София/Карнобат
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39/ Е60
- Мечтае да кара: X6 цвят бордо
Re: Хидротрансформатор (торк)
В България за рециклиране на торк предоставят много малка гаранция. Последно като гледах, мисля че беше 20 000км, което реално погледнато е равнозначно на нищо. Мисля, че колегите по- горе бяха споменали, че в чужбина е доста повече. Между другото, моят съвет е, преди да правиш каквито и да било радикални интервенции, да смениш масло и филтър на скоростната кутия. Така или иначе, манипулацията няма да навреди, но може да си спестиш доста разходи. Разбира се, не очаквай чудеса, ако на кутията й е взет живеца и е карана с минимално количество масло дълго време.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани