Рециклиране на турбина в София - КЪДЕ? (с анкета)
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1594
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Рециклиране на турбина в София - КЪДЕ? (с анкета)
teto написа:Бих искал да попитам дали е нормално на ниска предавка след отпускане на газта да изсвирва турбината и то доста силно.
Примерно колата е загряла и я прибирам в гаража и при маневрирането винаги има едно зловещо виууу)))).
По този начин може би разтоварва?Иначе при движение няма свирене и други проблеми.
Дали е начало на проблем и дали да я проверявам.При последната диагностика всичко е ок.
Обикновено е признак за заминаваща турбина. Но също при някои дизелови турбини това се получава при преходни режими по ниски от 30000 оборота на турбината. Ако няма други проблеми с вървежа и тоя просвирване не се увеличава с времето не се притеснявай - ще искара още много.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- SHTILL
- младши ентусиаст
- Мнения: 273
- Регистриран на: 12.10.2010
- Пол: Мъж
- Кара: турбо дизел
- Мечтае да кара: би-турбо дизел
Re: Рециклиране на турбина в София - КЪДЕ? (с анкета)
Jordana написа:teto написа:Бих искал да попитам дали е нормално на ниска предавка след отпускане на газта да изсвирва турбината и то доста силно.
Примерно колата е загряла и я прибирам в гаража и при маневрирането винаги има едно зловещо виууу)))).
По този начин може би разтоварва?Иначе при движение няма свирене и други проблеми.
Дали е начало на проблем и дали да я проверявам.При последната диагностика всичко е ок.
Обикновено е признак за заминаваща турбина. Но също при някои дизелови турбини това се получава при преходни режими по ниски от 30000 оборота на турбината. Ако няма други проблеми с вървежа и тоя просвирване не се увеличава с времето не се притеснявай - ще искара още много.
...и аз така си мислех, че като свири all the time няма ядове. Е да, ама не.
- SHTILL
- младши ентусиаст
- Мнения: 273
- Регистриран на: 12.10.2010
- Пол: Мъж
- Кара: турбо дизел
- Мечтае да кара: би-турбо дизел
Re: Рециклиране на турбина в София - КЪДЕ? (с анкета)
ъпдейт по темата: турбото е със счупена ос и с натрошено компресорно колело! Това успях да видя на пръв поглед. Звънях на доста места- казаха ми около 700-800 лева, с разлики от 50тина лева в различните сервизи. Познат ме свърза със човек от Разлог и ми обяви 740 лева за цялостно рециклиране (не знам точно какво имаше впредвид). Понеделник свалям охлюва и го пращам да видим какво ще става. Ако съм доволен от работата ще споделя координати.
Поздрави, турбинирани приятели
Поздрави, турбинирани приятели
- teto
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 66
- Регистриран на: 29.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e60 530xd
Re: Рециклиране на турбина в София - КЪДЕ? (с анкета)
Добре тогава какво е наи -добре да се направи?
Диагностика при движение или някаква механична проверка?
Не е ли нормално да разтоварва по-този начин така че да се чува?
При движение ми се струва всичко нормално ,но вече започвам да се притеснявам.
Диагностика при движение или някаква механична проверка?
Не е ли нормално да разтоварва по-този начин така че да се чува?
При движение ми се струва всичко нормално ,но вече започвам да се притеснявам.
- SHTILL
- младши ентусиаст
- Мнения: 273
- Регистриран на: 12.10.2010
- Пол: Мъж
- Кара: турбо дизел
- Мечтае да кара: би-турбо дизел
Re: Рециклиране на турбина в София - КЪДЕ? (с анкета)
teto написа:Добре тогава какво е наи -добре да се направи?
Диагностика при движение или някаква механична проверка?
Не е ли нормално да разтоварва по-този начин така че да се чува?
При движение ми се струва всичко нормално ,но вече започвам да се притеснявам.
Колега, аз въпросното разтоварване започнах да го чувам преди около 4-5 месеца...от тогава ставаше все по- звучно за ушите, но пагубно за самото турбо.
И най- добре се диагностицира при движение с живи данни и механично, въпреки, че и моята до последно нямаше нито луфт, нито масло харчеше- само свиреше.
Re: Рециклиране на турбина в София - КЪДЕ? (с анкета)
SHTILL написа:dotzev46 написа: как по дяволите да мога да си следя темите, в които пиша, защото съм "от Е46 отдела", не в една или две теми съм активен (горе- долу), и постоянно ги търся със търсачката
Горе в дясно до излез има една стрелка надолу, отиди врху нея без да я натиснеш надолу ще излезне нещо като меню и там пише "Виж собствените си мнения"
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1594
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Рециклиране на турбина в София - КЪДЕ? (с анкета)
SHTILL написа:teto написа:Добре тогава какво е наи -добре да се направи?
Диагностика при движение или някаква механична проверка?
Не е ли нормално да разтоварва по-този начин така че да се чува?
При движение ми се струва всичко нормално ,но вече започвам да се притеснявам.
Колега, аз въпросното разтоварване започнах да го чувам преди около 4-5 месеца...от тогава ставаше все по- звучно за ушите, но пагубно за самото турбо.
И най- добре се диагностицира при движение с живи данни и механично, въпреки, че и моята до последно нямаше нито луфт, нито масло харчеше- само свиреше.
Просвирването на турбото не е от разтоварване. Такова нещо като "разтоварване" при
тая турбина няма. Турбото просвирва както ви казах по горе при падане под 30000 оборота на шпиндела понеже са критични обороти за перката.
Като не харчи масло и няма проблеми с вървежа какво е "пагубното" за турбото ?
Като искате 100% сигурност че е в ред - сваля се в сервиз разглабяне и дефектация .Няма друг начин как да се установи износено ли е или не.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- SHTILL
- младши ентусиаст
- Мнения: 273
- Регистриран на: 12.10.2010
- Пол: Мъж
- Кара: турбо дизел
- Мечтае да кара: би-турбо дизел
Re: Рециклиране на турбина в София - КЪДЕ? (с анкета)
Jordana написа:SHTILL написа:teto написа:Добре тогава какво е наи -добре да се направи?
Диагностика при движение или някаква механична проверка?
Не е ли нормално да разтоварва по-този начин така че да се чува?
При движение ми се струва всичко нормално ,но вече започвам да се притеснявам.
Колега, аз въпросното разтоварване започнах да го чувам преди около 4-5 месеца...от тогава ставаше все по- звучно за ушите, но пагубно за самото турбо.
И най- добре се диагностицира при движение с живи данни и механично, въпреки, че и моята до последно нямаше нито луфт, нито масло харчеше- само свиреше.
Просвирването на турбото не е от разтоварване. Такова нещо като "разтоварване" при
тая турбина няма. Турбото просвирва както ви казах по горе при падане под 30000 оборота на шпиндела понеже са критични обороти за перката.
Като не харчи масло и няма проблеми с вървежа какво е "пагубното" за турбото ?
Като искате 100% сигурност че е в ред - сваля се в сервиз разглабяне и дефектация .Няма друг начин как да се установи износено ли е или не.
За просвирването съм съгласен- не е от разтоварване- както каза ти оборотите падат под 30 000. Но ЗАЩО? Може би е износено ?! Това е пагубното.
Колега, как може да кажеш, че нашите (или вашите) турбини НЯМА разтоварване? Какво тогава поддържа исканото налягане? Разтоварване има- това е една от функцийте на тая променлива геометрия- да отвори edit: ЗАТВОРИ лопатките и да спадне налягането!
И нека някой от по- разбиращите колеги от форума да си изкаже мнението за свирещото турбо, защото 4та турбина свири при мен и свиренето на турбина е обратнопропорционално на времето, оставащо на турбото. Колкото повече свири- толкова по- малко живот й остава.
Не питай старило- питай патило.
Последна промяна SHTILL на 15 Юни 2013, 20:28, променена общо 1 път
- sawion
- младши ентусиаст
- Мнения: 354
- Регистриран на: 11.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: 530da 04'
- Мечтае да кара: А7 3.0TFSI
- Детайли за колата: China Maina Town Tuning
Re: Рециклиране на турбина в София - КЪДЕ? (с анкета)
геометрията управлява потока на изгорелите газове към перката в топлата част на турбото. Като върнеш газта лопатките се прибират, така че тея газове да не отиват директно към перката и да засилват скоростта и, ами да я байпасират един вид. Свиренето най-често е признак за увеличаване на луфта в лагера (втулката) при което цялата ос започва да се приближава към охлюва на студената част на турбото. Там има минимално разтояние което заводски е оставено заради топлинното разширение на металите. Когато обаче това разтояние се скъси прекалено, започва свиренето докато в един момент въртящата се с 50-100хил. оборота перка не докосне корпуса на студения охлюв и не се поизпили и надере. Има един момент с това свирене и ако е премахнат катализатор, а пък е оставена корубата му празна. Това причинява резонанс и завихряне на изгорелите газове, което досущ прилича на свирене от турбина. Затова при премахване на катазлизатор се слага или права тръба на негово място или резонаторно гърне.
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1594
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Рециклиране на турбина в София - КЪДЕ? (с анкета)
Под "Разтоварване" обикновено се разбира намаляване налягането във колектора /смукателния/.
Що се отнася до променливата геометрия - няма пряка зависимост между положението на перките на блендата спрямо налягането което създава компресорната част на турбината. При едно и също налягане /буст/ може да има различно свиване положението на променливата геометрия според товара .
Такова свирене се наблюдава и при турбини с класическия гейт управляван с налягане така че няма пряка връзка с промеливата геометрия.
Ако има съмнения за "заминаваща " турбина единствения сигурен начин е да се свали турбото и в сервиз да се направи дефектация с разглабяне.Всички други методи с четене на данни разклащане на перката за луфт и други подобни методи дават само косвени данни за състоянието на турбокомпресора.
Това със преместването на перките към студената част на компресора е несериозно.В турбокомпресора има опорен лагер който се грижи да няма никакво аксиално движение на оста.Задиране на перката на компресора като описаното води до незабавно дефектиране на турбокомпресора с отчупване на лопатки и всичките негативни последици.
Що се отнася до променливата геометрия - няма пряка зависимост между положението на перките на блендата спрямо налягането което създава компресорната част на турбината. При едно и също налягане /буст/ може да има различно свиване положението на променливата геометрия според товара .
Такова свирене се наблюдава и при турбини с класическия гейт управляван с налягане така че няма пряка връзка с промеливата геометрия.
Ако има съмнения за "заминаваща " турбина единствения сигурен начин е да се свали турбото и в сервиз да се направи дефектация с разглабяне.Всички други методи с четене на данни разклащане на перката за луфт и други подобни методи дават само косвени данни за състоянието на турбокомпресора.
Това със преместването на перките към студената част на компресора е несериозно.В турбокомпресора има опорен лагер който се грижи да няма никакво аксиално движение на оста.Задиране на перката на компресора като описаното води до незабавно дефектиране на турбокомпресора с отчупване на лопатки и всичките негативни последици.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- SHTILL
- младши ентусиаст
- Мнения: 273
- Регистриран на: 12.10.2010
- Пол: Мъж
- Кара: турбо дизел
- Мечтае да кара: би-турбо дизел
Re: Рециклиране на турбина в София - КЪДЕ? (с анкета)
Демек искате да кажете, че свиренето на турбото НЕ под товар като линейка не е признак за "тръгнало" турбо? Звучи ми малко несериозно...
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1594
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Рециклиране на турбина в София - КЪДЕ? (с анкета)
Може да е от замърсени с масло нагар и прахоляк перки както на компресорната така и на турбинната част.Може да е от "клеясала " геометрия.Минимални количества мръсотия са достатъчни да разбалансират перките .Това не са повреди просто си е за сервиз работа .Естествено че ако свири силно и дразнещо е притеснително но повечето пъти е доста слабо и в купето не се чува.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- teto
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 66
- Регистриран на: 29.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e60 530xd
Re: Рециклиране на турбина в София - КЪДЕ? (с анкета)
Интересно още тази седмица ще го проверя.Сега като се замисля обикновено просвирването е по-силно когато колата е загряла,забелязвам го в гаража като я прибирам и се чува силно ,а и е подземен та направо е зловещо ,чак ми харесва))).Карам с 5w30 на бмв,сменям на време,нямам разход на масло,нито проблеми с вървенето ,но ще прегледам в сервиз.
Само да уточниме ,че при подаване на газ и вървене няма проблем,не се чува,само ако съм спрял,дам газ нормално и след достигане на 1500об. или придвижване на 30м.примерно и пусна газта тогава идва това избучаване.
Намерих в утубето нещо подобно-http://www.youtube.com/watch?v=RDT2d8pdLMA,вижте как при връщането от 3000об. свири
Само да уточниме ,че при подаване на газ и вървене няма проблем,не се чува,само ако съм спрял,дам газ нормално и след достигане на 1500об. или придвижване на 30м.примерно и пусна газта тогава идва това избучаване.
Намерих в утубето нещо подобно-http://www.youtube.com/watch?v=RDT2d8pdLMA,вижте как при връщането от 3000об. свири
- sawion
- младши ентусиаст
- Мнения: 354
- Регистриран на: 11.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: 530da 04'
- Мечтае да кара: А7 3.0TFSI
- Детайли за колата: China Maina Town Tuning
Re: Рециклиране на турбина в София - КЪДЕ? (с анкета)
Jordana написа:Под "Разтоварване" обикновено се разбира намаляване налягането във колектора /смукателния/.
Що се отнася до променливата геометрия - няма пряка зависимост между положението на перките на блендата спрямо налягането което създава компресорната част на турбината. При едно и също налягане /буст/ може да има различно свиване положението на променливата геометрия според товара .
Такова свирене се наблюдава и при турбини с класическия гейт управляван с налягане така че няма пряка връзка с промеливата геометрия.
Ако има съмнения за "заминаваща " турбина единствения сигурен начин е да се свали турбото и в сервиз да се направи дефектация с разглабяне.Всички други методи с четене на данни разклащане на перката за луфт и други подобни методи дават само косвени данни за състоянието на турбокомпресора.
Това със преместването на перките към студената част на компресора е несериозно.В турбокомпресора има опорен лагер който се грижи да няма никакво аксиално движение на оста.Задиране на перката на компресора като описаното води до незабавно дефектиране на турбокомпресора с отчупване на лопатки и всичките негативни последици.
мда.... само ме е яд, че преди време не направих снимки на турбото което в рамките на 4-5 месеца от свирене стигна до задиране на перката в корпуса именно поради износване на опорната втулка (аксиалния лагер). Явно това наричаш несериозно ...аман от инЖенери
- sawion
- младши ентусиаст
- Мнения: 354
- Регистриран на: 11.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: 530da 04'
- Мечтае да кара: А7 3.0TFSI
- Детайли за колата: China Maina Town Tuning
Re: Рециклиране на турбина в София - КЪДЕ? (с анкета)
п.с. и именно заради топлинното разширение на материяла на вала и скъсяването на разтоянието от перката до корпуса, свиренето е по-силно при топъл двигател. Пак казвам, че може и да е от премахването на питата на катализатора.
п.с.2 звукът от клипчето не е необичаен и не значи, че скоро турбото ще си замине. Въпросния лагер не се износва за месец-два, но засилването на свистенето с течение на времето определено е показателно за състоянието на компресора.
п.с.2 звукът от клипчето не е необичаен и не значи, че скоро турбото ще си замине. Въпросния лагер не се износва за месец-два, но засилването на свистенето с течение на времето определено е показателно за състоянието на компресора.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани