Вакуум помпа
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
Re: Вакум помпа
Присетих се още нещо, което може би ще е от ползва.
Преди да разглобя помпата, тя се въртеше много тегаво и се въртеше по половин оборот. Т.е. напъваш да завърти и леко отхлабва прави половин оборот и затяга.
След като я разглобихме и сглобихме помпата се врътеше свободно и можеше без никакво услие да правиш пълен оборот.
Преди да разглобя помпата, тя се въртеше много тегаво и се въртеше по половин оборот. Т.е. напъваш да завърти и леко отхлабва прави половин оборот и затяга.
След като я разглобихме и сглобихме помпата се врътеше свободно и можеше без никакво услие да правиш пълен оборот.
- toni
- младши ентусиаст
- Мнения: 563
- Регистриран на: 20.11.2005
- Местоположение: Бургас
- Кара: E60 530D '05
Re: Вакум помпа
iceblast написа:И аз реших да си разглобя Вакуум помпата, че ми сълзеше отпред.
Смених всички О-пръстени, а този, които мажете със силикон го замених със 97х3 О-пръстен и мисля, че добре застана. Ще пиша дали съзленето е спряло.
Ако някой си купува може би е добра идея О-пръстена да е 95х3/2, защото 97 беше леко широко, но го натъпках
Като гледам каталога, дават само един О-пръстен http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=11&fg=45 .
iceblast, ще напишеш ли размерите на всички О-пръстени и от къде да ги взема, защото и при мен тече доста?
Re: Вакум помпа
Има магазин за лагери и авточасти. Там си купих 3те О-пръстена за има няма 5лв. всичките.
Аз съвсем инцидентно тръгнах да я правя тази помпа в събота, иначе щях да си купя оригинални О-пръстени. Проблема в момента е, че на място не ми прави хубав вакуум и не знам от какво е.
Иначе за О-пръстените сваляш ги и отиваш и мереши.
Аз на мястото на вътрешния, които не се продава сложих 97х3 прсътен, но там може би идеалният размер ще е 95х2 или 95х3.
Аз съвсем инцидентно тръгнах да я правя тази помпа в събота, иначе щях да си купя оригинални О-пръстени. Проблема в момента е, че на място не ми прави хубав вакуум и не знам от какво е.
Иначе за О-пръстените сваляш ги и отиваш и мереши.
Аз на мястото на вътрешния, които не се продава сложих 97х3 прсътен, но там може би идеалният размер ще е 95х2 или 95х3.
- bmw545i
- младши ентусиаст
- Мнения: 527
- Регистриран на: 19.04.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 545i
- Детайли за колата: E 60
Re: Вакум помпа
toni написа:iceblast написа:И аз реших да си разглобя Вакуум помпата, че ми сълзеше отпред.
Смених всички О-пръстени, а този, които мажете със силикон го замених със 97х3 О-пръстен и мисля, че добре застана. Ще пиша дали съзленето е спряло.
Ако някой си купува може би е добра идея О-пръстена да е 95х3/2, защото 97 беше леко широко, но го натъпках
Като гледам каталога, дават само един О-пръстен http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=11&fg=45 .
iceblast, ще напишеш ли размерите на всички О-пръстени и от къде да ги взема, защото и при мен тече доста?
Колеги, не забрявайте, че пръстените трябва да са топлоустойчиви.
Re: Вакум помпа
Колеги, при мен проблема се оказа О-пръстена. Явно е бил прекалено дебел и е надигал леко помпата. Сложих старият и намазах с термо силикон и сега нещата са ок
- niksz
- Потребител
- Мнения: 11
- Регистриран на: 27.12.2008
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E65 730D 2007
- Мечтае да кара: BMW M6
Re: Вакум помпа
И аз минах по същата процедура, смених о-пръстена, който е между помпата и главата, но теча на масло си остана. Отворих помпата и от магазин за о-пръстени и ремъци си купих о-пръстен 93х3 сложих го в канала където оригинално имаше правоъгълен пръстен.
За сега няма течове.
За сега няма течове.
- unikalen88
- старши ентусиаст
- Мнения: 1553
- Регистриран на: 7.09.2008
- Местоположение: около Пловдив
- Кара: BMW 330cd
Re: Вакум помпа
niksz написа:И аз минах по същата процедура, смених о-пръстена, който е между помпата и главата, но теча на масло си остана. Отворих помпата и от магазин за о-пръстени и ремъци си купих о-пръстен 93х3 сложих го в канала където оригинално имаше правоъгълен пръстен.
За сега няма течове.
колега тои може да не е бил правоъгален но от спичането и остаряването на матеряла може да е устанал в такава форма,о пръстените е много важно да са точни размери.на старата кола с 1 стотна от милиметара като имаше разлика на един о пръстен на помпата и взимаше въздух и непалеше
Re: Вакум помпа
niksz написа:И аз минах по същата процедура, смених о-пръстена, който е между помпата и главата, но теча на масло си остана. Отворих помпата и от магазин за о-пръстени и ремъци си купих о-пръстен 93х3 сложих го в канала където оригинално имаше правоъгълен пръстен.
За сега няма течове.
Пробвай като напомпаш педала, да не се окаже, че се удървя както моя се удървяше, да не нарпавиш белята някъде.
- petio
- младши ентусиаст
- Мнения: 270
- Регистриран на: 23.02.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 550d xdrive
Re: Вакум помпа
Малко глупав вупрос, но тази помпа има ли отношение към деуги системи или само спирачките. По точно вакуума , който прави. От известно време като спта на място с включена предавка на автомата и има някакво тресене. На задна е по отчетливо. Тампоните на двигателя до колкото знам също използват вакуум и ако има скъсване или пропуск някъде вакуума отива на кино. Преди палене педала стана на колкал. Едва го натискам за да запаля. Много съвпадения ми се струват.
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
- bijuto
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 116
- Регистриран на: 8.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 5GT F07 530 xDrive 258hp
Re: Вакум помпа
iceblast написа:Колеги, при мен проблема се оказа О-пръстена. Явно е бил прекалено дебел и е надигал леко помпата. Сложих старият и намазах с термо силикон и сега нещата са ок
Има ли някакво специално зацепване при монтиране на помпата към главата ?
Re: Вакум помпа
petio написа:Малко глупав вупрос, но тази помпа има ли отношение към деуги системи или само спирачките. По точно вакуума , който прави. От известно време като спта на място с включена предавка на автомата и има някакво тресене. На задна е по отчетливо. Тампоните на двигателя до колкото знам също използват вакуум и ако има скъсване или пропуск някъде вакуума отива на кино. Преди палене педала стана на колкал. Едва го натискам за да запаля. Много съвпадения ми се струват.
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Вакуума за всичко идва от вакуум помпата. Ако се загледаш в маркуча, който завива под кората ще видиш разклонения. Отива към моторчето за пеперудките, към моторчето, което пуска вакуум на тампоните и т.н.
bijuto написа:iceblast написа:Колеги, при мен проблема се оказа О-пръстена. Явно е бил прекалено дебел и е надигал леко помпата. Сложих старият и намазах с термо силикон и сега нещата са ок
Има ли някакво специално зацепване при монтиране на помпата към главата ?
Не колега, помпата се сваля лесно, буквално за 5мин и за толкова се слага. Има "шлици" на развределителния вал, в които трябва да влезе вакуум помпата, но реално не можеш да объркаш слагането и, защото по един начин влиза, ако не е влязла хубаво към главата, значи не си наместил шлиците.
Eто примерна снимка да видиш за кои шлици говоря (нещата в центъра, които стърчат напред, те влизат в специални канали на вала):
Реално като свалиш помпата ще го видиш веднага, може сега с обяснение да не се изяснява, но гаранция никакви проблеми не трябва да имаш. С тази помпа единствените проблеми са, че корпуса е алуминиев и болтовете понякога превъртат, на мен ми превъртяха два и трябваше да правя гимнастика с нови винтове и гайки, но това също става доста лесно и няма никакви ядове, че дори е по-здраво и се зачудвам дали да не ги сменя всичките.
- bijuto
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 116
- Регистриран на: 8.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 5GT F07 530 xDrive 258hp
Re: Вакум помпа
Благодаря на Iceblast за подробното инфо и снимките
- bordo_77
- младши ентусиаст
- Мнения: 485
- Регистриран на: 26.09.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 530 XD
Re: Вакум помпа
Могат ли да се купят от някъде оригинални пръстени, че и при мен е заминал този които уплътнява между главата и помпата.
- bmw545i
- младши ентусиаст
- Мнения: 527
- Регистриран на: 19.04.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 545i
- Детайли за колата: E 60
Re: Вакум помпа
bordo_77 написа:Могат ли да се купят от някъде оригинални пръстени, че и при мен е заминал този които уплътнява между главата и помпата.
Оригинални няма, но има подходящ размер на други фирми. Важно е да е топлоустойчив.
Цялата помпа в БМВ е някъде 430лв. Поне за моята беше толкова.
Re: Вакум помпа
Нашите са 650+лв.
Пръстена, който ти трябва колега (ако си сигурен, че от там тече) се продава отделно. Пръстена, който е вътре в самата помпа не се продава и трябва да се маже със силикон или да се търси някаквъ заместител, но точно този заместител може да направи така, че колата да не прави хубав вакуум и да се размажеш някъде като ти се удърви педала, както при мен се удървяше. Там играят роля микрометри и трябва много внимателно да се напасне, още повече, че пръстена е квадрат там, а тези, които се продават са предимно кръгли.
Пръстена, който ти трябва колега (ако си сигурен, че от там тече) се продава отделно. Пръстена, който е вътре в самата помпа не се продава и трябва да се маже със силикон или да се търси някаквъ заместител, но точно този заместител може да направи така, че колата да не прави хубав вакуум и да се размажеш някъде като ти се удърви педала, както при мен се удървяше. Там играят роля микрометри и трябва много внимателно да се напасне, още повече, че пръстена е квадрат там, а тези, които се продават са предимно кръгли.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани