Вакуум помпа

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2241
Регистриран на: 6.05.2005
Кара: '18 BMW G30 540iX

Re: Вакум помпа

Мнение от iceblast » 14 Окт 2013, 10:53

Присетих се още нещо, което може би ще е от ползва.

Преди да разглобя помпата, тя се въртеше много тегаво и се въртеше по половин оборот. Т.е. напъваш да завърти и леко отхлабва прави половин оборот и затяга.

След като я разглобихме и сглобихме помпата се врътеше свободно и можеше без никакво услие да правиш пълен оборот.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 563
Регистриран на: 20.11.2005
Местоположение: Бургас
Кара: E60 530D '05

Re: Вакум помпа

Мнение от toni » 14 Окт 2013, 11:46

iceblast написа:И аз реших да си разглобя Вакуум помпата, че ми сълзеше отпред.

Смених всички О-пръстени, а този, които мажете със силикон го замених със 97х3 О-пръстен и мисля, че добре застана. Ще пиша дали съзленето е спряло.

Ако някой си купува може би е добра идея О-пръстена да е 95х3/2, защото 97 беше леко широко, но го натъпках :mhihi:


Като гледам каталога, дават само един О-пръстен http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=11&fg=45 .
iceblast, ще напишеш ли размерите на всички О-пръстени и от къде да ги взема, защото и при мен тече доста?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2241
Регистриран на: 6.05.2005
Кара: '18 BMW G30 540iX

Re: Вакум помпа

Мнение от iceblast » 14 Окт 2013, 13:32

Има магазин за лагери и авточасти. Там си купих 3те О-пръстена за има няма 5лв. всичките.

Аз съвсем инцидентно тръгнах да я правя тази помпа в събота, иначе щях да си купя оригинални О-пръстени. Проблема в момента е, че на място не ми прави хубав вакуум и не знам от какво е.

Иначе за О-пръстените сваляш ги и отиваш и мереши.

Аз на мястото на вътрешния, които не се продава сложих 97х3 прсътен, но там може би идеалният размер ще е 95х2 или 95х3.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 527
Регистриран на: 19.04.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 545i
Детайли за колата: E 60

Re: Вакум помпа

Мнение от bmw545i » 14 Окт 2013, 13:52

toni написа:
iceblast написа:И аз реших да си разглобя Вакуум помпата, че ми сълзеше отпред.

Смених всички О-пръстени, а този, които мажете със силикон го замених със 97х3 О-пръстен и мисля, че добре застана. Ще пиша дали съзленето е спряло.

Ако някой си купува може би е добра идея О-пръстена да е 95х3/2, защото 97 беше леко широко, но го натъпках :mhihi:


Като гледам каталога, дават само един О-пръстен http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=11&fg=45 .
iceblast, ще напишеш ли размерите на всички О-пръстени и от къде да ги взема, защото и при мен тече доста?


Колеги, не забрявайте, че пръстените трябва да са топлоустойчиви. :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2241
Регистриран на: 6.05.2005
Кара: '18 BMW G30 540iX

Re: Вакум помпа

Мнение от iceblast » 14 Окт 2013, 14:51

Колеги, при мен проблема се оказа О-пръстена. Явно е бил прекалено дебел и е надигал леко помпата. Сложих старият и намазах с термо силикон и сега нещата са ок :yes:

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 27.12.2008
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW E65 730D 2007
Мечтае да кара: BMW M6

Re: Вакум помпа

Мнение от niksz » 02 Дек 2013, 12:23

И аз минах по същата процедура, смених о-пръстена, който е между помпата и главата, но теча на масло си остана. Отворих помпата и от магазин за о-пръстени и ремъци си купих о-пръстен 93х3 сложих го в канала където оригинално имаше правоъгълен пръстен.
За сега няма течове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1553
Регистриран на: 7.09.2008
Местоположение: около Пловдив
Кара: BMW 330cd

Re: Вакум помпа

Мнение от unikalen88 » 11 Дек 2013, 12:43

niksz написа:И аз минах по същата процедура, смених о-пръстена, който е между помпата и главата, но теча на масло си остана. Отворих помпата и от магазин за о-пръстени и ремъци си купих о-пръстен 93х3 сложих го в канала където оригинално имаше правоъгълен пръстен.
За сега няма течове.

колега тои може да не е бил правоъгален но от спичането и остаряването на матеряла може да е устанал в такава форма,о пръстените е много важно да са точни размери.на старата кола с 1 стотна от милиметара като имаше разлика на един о пръстен на помпата и взимаше въздух и непалеше
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2241
Регистриран на: 6.05.2005
Кара: '18 BMW G30 540iX

Re: Вакум помпа

Мнение от iceblast » 11 Дек 2013, 16:29

niksz написа:И аз минах по същата процедура, смених о-пръстена, който е между помпата и главата, но теча на масло си остана. Отворих помпата и от магазин за о-пръстени и ремъци си купих о-пръстен 93х3 сложих го в канала където оригинално имаше правоъгълен пръстен.
За сега няма течове.


Пробвай като напомпаш педала, да не се окаже, че се удървя както моя се удървяше, да не нарпавиш белята някъде.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 270
Регистриран на: 23.02.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 550d xdrive

Re: Вакум помпа

Мнение от petio » 12 Дек 2013, 7:39

Малко глупав вупрос, но тази помпа има ли отношение към деуги системи или само спирачките. По точно вакуума , който прави. От известно време като спта на място с включена предавка на автомата и има някакво тресене. На задна е по отчетливо. Тампоните на двигателя до колкото знам също използват вакуум и ако има скъсване или пропуск някъде вакуума отива на кино. Преди палене педала стана на колкал. Едва го натискам за да запаля. Много съвпадения ми се струват.


Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 116
Регистриран на: 8.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 5GT F07 530 xDrive 258hp

Re: Вакум помпа

Мнение от bijuto » 12 Дек 2013, 9:08

iceblast написа:Колеги, при мен проблема се оказа О-пръстена. Явно е бил прекалено дебел и е надигал леко помпата. Сложих старият и намазах с термо силикон и сега нещата са ок :yes:

Има ли някакво специално зацепване при монтиране на помпата към главата ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2241
Регистриран на: 6.05.2005
Кара: '18 BMW G30 540iX

Re: Вакум помпа

Мнение от iceblast » 12 Дек 2013, 10:42

petio написа:Малко глупав вупрос, но тази помпа има ли отношение към деуги системи или само спирачките. По точно вакуума , който прави. От известно време като спта на място с включена предавка на автомата и има някакво тресене. На задна е по отчетливо. Тампоните на двигателя до колкото знам също използват вакуум и ако има скъсване или пропуск някъде вакуума отива на кино. Преди палене педала стана на колкал. Едва го натискам за да запаля. Много съвпадения ми се струват.


Sent from my GT-I9505 using Tapatalk


Вакуума за всичко идва от вакуум помпата. Ако се загледаш в маркуча, който завива под кората ще видиш разклонения. Отива към моторчето за пеперудките, към моторчето, което пуска вакуум на тампоните и т.н.

bijuto написа:
iceblast написа:Колеги, при мен проблема се оказа О-пръстена. Явно е бил прекалено дебел и е надигал леко помпата. Сложих старият и намазах с термо силикон и сега нещата са ок :yes:

Има ли някакво специално зацепване при монтиране на помпата към главата ?


Не колега, помпата се сваля лесно, буквално за 5мин и за толкова се слага. Има "шлици" на развределителния вал, в които трябва да влезе вакуум помпата, но реално не можеш да объркаш слагането и, защото по един начин влиза, ако не е влязла хубаво към главата, значи не си наместил шлиците.

Eто примерна снимка да видиш за кои шлици говоря (нещата в центъра, които стърчат напред, те влизат в специални канали на вала):
Изображение

Реално като свалиш помпата ще го видиш веднага, може сега с обяснение да не се изяснява, но гаранция никакви проблеми не трябва да имаш. С тази помпа единствените проблеми са, че корпуса е алуминиев и болтовете понякога превъртат, на мен ми превъртяха два и трябваше да правя гимнастика с нови винтове и гайки, но това също става доста лесно и няма никакви ядове, че дори е по-здраво и се зачудвам дали да не ги сменя всичките.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 116
Регистриран на: 8.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 5GT F07 530 xDrive 258hp

Re: Вакум помпа

Мнение от bijuto » 12 Дек 2013, 11:14

Благодаря на Iceblast за подробното инфо и снимките :bchug:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 485
Регистриран на: 26.09.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW 530 XD

Re: Вакум помпа

Мнение от bordo_77 » 03 Фев 2014, 17:23

Могат ли да се купят от някъде оригинални пръстени, че и при мен е заминал този които уплътнява между главата и помпата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 527
Регистриран на: 19.04.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 545i
Детайли за колата: E 60

Re: Вакум помпа

Мнение от bmw545i » 03 Фев 2014, 17:28

bordo_77 написа:Могат ли да се купят от някъде оригинални пръстени, че и при мен е заминал този които уплътнява между главата и помпата.


Оригинални няма, но има подходящ размер на други фирми. Важно е да е топлоустойчив.
Цялата помпа в БМВ е някъде 430лв. Поне за моята беше толкова.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2241
Регистриран на: 6.05.2005
Кара: '18 BMW G30 540iX

Re: Вакум помпа

Мнение от iceblast » 03 Фев 2014, 17:34

Нашите са 650+лв.

Пръстена, който ти трябва колега (ако си сигурен, че от там тече) се продава отделно. Пръстена, който е вътре в самата помпа не се продава и трябва да се маже със силикон или да се търси някаквъ заместител, но точно този заместител може да направи така, че колата да не прави хубав вакуум и да се размажеш някъде като ти се удърви педала, както при мен се удървяше. Там играят роля микрометри и трябва много внимателно да се напасне, още повече, че пръстена е квадрат там, а тези, които се продават са предимно кръгли.

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook