Комфортен салон

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1730
Регистриран на: 14.08.2007
Пол: Мъж
Кара: ше E60 530dА

Re: Комфортен салон

Мнение от netmurder » 26 Ное 2013, 21:30

bmw545i написа:
ristaka 82 написа:;) Е хайде сподели кои са да не се прецакваме и ние.... :?:



Е хайде, щом пък толкова искате: :mhihi: :mhihi: :yes:

http://www.vilner.eu/bg/video

http://www.overdrive.bg/tuning/group/57

До колкото ми е известно тези хора не се занимават с боядисване на кожата, ами направо я претапицират...
Веднъж БМВ, Винаги БМВ!!!

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 13.08.2012
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: E 60
Мечтае да кара: E 60

Re: Комфортен салон

Мнение от g_gerganov » 06 Фев 2016, 21:14

iceblast написа:Ето ти комфортни седалки:
http://www.youtube.com/watch?v=q5vTqjSU7IU

Спортните седалки не се различават много от обикновените, имат чекмедже отпред и са малко по-дълбоки.
Изображение

Възможно ли е ето такива седалки, като от клипчето с всички екстри по тях, да са без подгряване? И как да се познае дали имат обдухване?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3724
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Комфортен салон

Мнение от adovet » 07 Фев 2016, 15:25

g_gerganov написа:
iceblast написа:Ето ти комфортни седалки:
http://www.youtube.com/watch?v=q5vTqjSU7IU

Спортните седалки не се различават много от обикновените, имат чекмедже отпред и са малко по-дълбоки.
Изображение

Възможно ли е ето такива седалки, като от клипчето с всички екстри по тях, да са без подгряване? И как да се познае дали имат обдухване?

Възможно е да са без подгрев, а за обдухването кожата е на дупки и лесно се познава

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 423
Регистриран на: 28.06.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 530i

Re: Комфортен салон

Мнение от Speed_Am_All » 01 Окт 2017, 23:32

Малко да събудя темата. Може ли на комфортен салон да се разменят седалищните части между двете седалки. Идеята ми е, ако намеря комфортен салон от кола с десен волан, дали може лесно да се прехвърли кантара. Има ли друга разлика между двете предни седалки? Моята кола е с електрически салон с подгрев и памет само на шофьорската седалка. Трябва ли да пускам допълните кабели за комфортен салон с подгев или само кодиране е нужно?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2241
Регистриран на: 6.05.2005
Кара: '18 BMW G30 540iX

Re: Комфортен салон

Мнение от iceblast » 02 Окт 2017, 14:21

Може, да. Като цяло интервенцията може да се класифицира като лесна :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 423
Регистриран на: 28.06.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 530i

Re: Комфортен салон

Мнение от Speed_Am_All » 02 Окт 2017, 17:00

iceblast написа:Може, да. Като цяло интервенцията може да се класифицира като лесна :)


Мерси. Предполагам че твоя салон от 60 е продаден вече?
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=134&t=416755

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 423
Регистриран на: 28.06.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 530i

Re: Комфортен салон

Мнение от Speed_Am_All » 01 Апр 2018, 23:59

Аз най-накрая си намерих фейсов комфортен салон с подгрев. Моята кола оригинално е с подгрев и памет. Някъде по чуждите форуми бях чел че в този случай няма нужда от допълнително окабеляване. И преди малко смених шофьорската седалка. Докато сменях салона бях откачил акумулатора. След като го закачих салона не помръдна :banghead: Мислих че трябва да работят основните функции без кодиране. Някой някаква идея?

Тази сутрин погледнах кабелите на жълтата букса. Сравних комфортна пасажерска и моята шофьорска. Комфортната има 2,3 и 11, а моята има 12-ти пин. 3 и 11 са захранване. 2 е K-Bus. Остава да разбера какво е 12 в моята инсталация.
Последна промяна Speed_Am_All на 07 Апр 2018, 22:34, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 29.01.2008
Кара: е60 530i N52

Re: Комфортен салон

Мнение от lupu » 02 Апр 2018, 11:07

Аз моите си ги правих благодарение на колегите от чуждите форуми и по точно тази тема и всичко тръгна без кодиране http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f4/ ... t-t114786/

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 423
Регистриран на: 28.06.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 530i

Re: Комфортен салон

Мнение от Speed_Am_All » 02 Апр 2018, 16:56

lupu написа:Аз моите си ги правих благодарение на колегите от чуждите форуми и по точно тази тема и всичко тръгна без кодиране http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f4/ ... t-t114786/


Тази тема и на мен ми помогна да се ориентирам. Пробвах с inpa и седалката се мести във всички посоки в които се местиха и оригиналните. Успях да е наглася за ми е удобно, но като запалих колата се върна където е била запаметена :(

След малко четене по форумите вече съм убеден че проблема е че липсват при мен пин 2 - K-bus, пин 3 - захранване "+", пин 11 - захранване "-". По схемите виждам че има връзка между пин 23 и Light модула. Някой има ли идея за какво е връска с Light модула?

Моята седалка е с такъв модул:
Изображение

От него излизат 6 кабела, а задвижва 4 мотора (напред/назад, нагоре/надолу, облегалката и подглавниците) и има и памет.
Т.е. има някаква серийна комуникация. Но явно не K-bus, защото май и 6-те кабела отиват в модула на седалката :(
Някой ако знае нещо да подскаже този кабел на пин 12 за какво е. Да не излезе К-bus, и аз да пускам нови кабели.

Едит1: този модул вързан директно за модула на седалката.

Това което съм открил до сега за букса в седалката (x275-driver seat, x279-passenger seat):
Изображение

Изображение


pin 1 - ???
pin 2 - K-bus
pin 3 - power + seat adjustment module
pin 4 - no pin 4
pin 5 - seat belt buckle (дали е закопчан колана)
pin 6 - ???
pin 7 - seat belt buckle (дали е закопчан колана)
pin 8 - ???
pin 9 - пиропатрона
pin 10 - пиропатрона
pin 11 - power - seat adjustment module
pin 12 - ???
pin 13 - захранване на седалките "-" при полу-електрически седалки
pin 14 - захранване на седалките "+" при полу-електрически седалки
pin 15 - ???
pin 16 - ???
pin 17 - кантара
pin 18 - кантара
pin 19 - ???
pin 20 - ???
pin 21 - сенсори за удър отзад в облегалката, не всики комфортни салини го имат
pin 22 - сенсори за удър отзад в облегалката, не всики комфортни салини го имат
pin 23 - seat adjustment module to light module wire.
pin 24 - ???
pin 25 - ???


Ето е схемата за въпросния K-bus и захранвяния които липсват при мен:

Изображение

Едит2: горната схема е за преди фейса.
Последна промяна Speed_Am_All на 07 Апр 2018, 22:38, променена общо 3 пъти

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 29.01.2008
Кара: е60 530i N52

Re: Комфортен салон

Мнение от lupu » 02 Апр 2018, 20:34

Това което ми бяха казали е че за да ти се движи седалката ти трябва can + can - и k bus до szm modul и + и - много ясно ако си сигурен че не си прекарал нещо от тях значи там е проблема.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 423
Регистриран на: 28.06.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 530i

Re: Комфортен салон

Мнение от Speed_Am_All » 06 Апр 2018, 11:28

Колеги взех К-bus от бутоните за подгрева до пин 2 на голямата букса на седалката. Пуснах захранване до пин 3 и 11. Проверих всичко няколко пъти. Но седалката не помръдва от копчетата. Сложил съм само шофьорската за сега, но не мисля че е от значение. През имапата ги мърдам. Подгрева работи. Само бутоните на седалката не работят. Знам че на много колеги тръгват, но да не би да трябва да се кодира при мен? Колата 2008 със седалки с памет на шофьора.

Едит: по едно време почна да мига бутона за паметта

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 423
Регистриран на: 28.06.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 530i

Re: Комфортен салон

Мнение от Speed_Am_All » 07 Апр 2018, 22:29

Накрая подкарах салона. Специални благодарности на колегата Lupu, който ми помогна да си открия грешката. А тя беше че си мислих че един и същи кабел отива до бутоните за подгряването и до седалките.

Нека да обобщя retrofit-a на комфортен салон в е60 LCI.
Салона има 2 модула:
- модул за управление на седалката SMFA/SMBF (A187). Управлява моторите, подгрева, лумбална и т.н.
Изображение

- модул с копчета "seat adjustment module" (S50)
Изображение


Копчета S50 няма директна връзка с модула за управление (А187), а си комуникира през SZM модула:
Изображение


За да се движи комфортния салон ви трябват захранване, CAN-bus и K-bus. Кодиране не е необходимо.

Салона има 3 букси, но тези двете са важните:
- букса X13989 на модул за управление на седалката (А187). Захранване + CAN. Може да видите къде се намира на картинката с модула по-горе.
Изображение

Долните кабели са необходими за да работи салона:
pin 2 - връзва се към маса на пасажерската седалка, на шофьорската се оставя празен.
pin 5 - CAN L
pin 6 - CAN H
pin 7 - захранване на седалките "+" (Supply)
pin 8 - захранване на седалките "-" (Ground)


- букса (x275-driver seat, x279-passenger seat). Захранване на модула с копчетата, K-bus, колани, пиропатрон, кантар.
Изображение

Изображение

С червено са задължителните кабели за да тръгне салона:
pin 2 - K-bus
- LCI - connect to SZM/A169/X16919/Pin2 - при LCI не става да се вземе K-bus от бутоните за подгрева
- Pre-LCI connect to A169/X14056/Pin3

pin 3 - Supply - seat adjustment module / захранване плюс
pin 5 - seat belt buckle (дали е закопчан колана)
pin 7 - seat belt buckle (дали е закопчан колана)
pin 9 - пиропатрона
pin 10 - пиропатрона
pin 11 - Ground - seat adjustment module / захранване минус
pin 12 - ???
pin 13 - Supply - Захранване (плюс) при полу-електрически седалки
pin 14 - Ground - Захранване (минус) при полу-електрически седалки
pin 15 - PT_CAN_H connect this to PIN 29 of KGM X16760 (използва се за активни подпори)
pin 16 - PT_CAN_L connect this to PIN 30 of KGM X16760 (използва се за активни подпори)
pin 17 - кантара (x279 only) (link to CAS)
pin 18 - кантара (x279 only) (link to CSM)
pin 19 - Ground
pin 20 - WAKEUP line connect this to PIN 27 of KGM X16760 (използва се за активни подпори)
pin 21 - сензори за удар отзад в облегалката, не всички комфортни салони го имат
pin 22 - сензори за удар отзад в облегалката, не всички комфортни салони го имат
pin 23 - light module wire (58G - instrument and locating light)
pin 24 - Ground - при полу-електрически седалки за подгрев
pin 25 - Supply - при полу-електрически седалки за подгрев


При фейсовите Е60-ки, трябва да се пусне K-bus, от пин 2 на SZM модула. Няма от къде другаде да се вземе според мен:
Изображение


Ето и малко снимки как се стига до въпросния SZM модул.
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

При мен се оказа, че пасажерската седалка няма и CAN-bus, като при полу-електрическите салони. CAN-bus няма бутоните за подгряването при LCI, затова си пуснах кабели от джойстика на мултимедията. Ето кои пинове може да ползвате при новия и стария контролер.
EDIT:(Модератор-Atsalov) По-удобно е да се вземат кановете от праговете(Жълт и черен-оплетени) разстоянието е по-малко и разглобяването също :wave:
Изображение
Old - New - Function
1 ---- 1 ---- 12V
2 ---- 2 ---- GND
4 ---- 3 ---- CAN_H
5 ---- 4 ---- CAN_L


Относно CAN и К-bus имам следните наблюдения, но може да не са напълно точни:
- лолу-електрическите салони (обикновен и спортен) нямат нито една от двете шини. Имат отделни кабели за подгряване ако има такъв.
- обикновения електрически салон с памет имат само CAN-bus и само на седалката с памет при LCI.
- електрическите спортни седалки с памет и комфортния салон имат и двете CAN и K-bus.

За да работи подгрева като хората може да се наложи кодиране.

Подгряването има два вида окабеляване:
- отделни захранващи кабели на жълтата букса x275 pin 24/25 + LIN-bus pin2/23
Изображение

- през CAN-bus. При този вариант захранването общо за подгряването и модула в седалката (A187). Това е варианта при комфортния салон. Реално за подгряването на комфортния салон не ви трябват допълнителни кабели.
Изображение


Кой двата варианта за захранване на подгряването се ползва е кодирано в KGM модула. При мен за да е по интересно двете седалки бяха различни. Шофьорската беше по CAN, защото е памет, а пасажерската беше с LIN. Затова при мен тръгна подгрева на шофьорската без забележка. На пасажерската също тръгна, но ламтите на бутона за подгряването гаснеха след малко и мигаха от време на време. Ако не сте имали подгряване преди, CAN варианта е по подразбиране и затова тръгва подгряването на повечето колеги без кодиране. Ето и какво се кодира:

Module: KGM
SH_FAS - DRIVER SEAT HEATING WITH LIN-BUS
SH_BFS - PASSENGER SEAT HEATING WITH LIN-BUS

Стойности:
- nicht_aktiv == CAN-bus Това е варианта при комфортния салон
- aktiv == LIN-bus

За да ви излезе менюто в i-drive:
Изображение

Модул: CAPPL (за колите с CCC)
SITZHEIZUNG_APP_9 - SEAT HEATING
VA_SEATHEAT_SLIDER - SEAT HEATING INTENSITY SLIDER IN IDRIVE

За да ви излиза менюто автоматично като пуснете подгрева:
VA_SEATCLIMA_SHORTCUT - SEAT HEATING MENU BRIEFLY APPEARS IN IDRIVE WHEN PRESSING SEAT HEATING SWITCH

Последното не ми се вижда удобно и го оставих изключено при мен.

Едит: Правилния начин да се оправи подгряването на седалките е да обновите VO (vehicle order) и да ресетнат настройките на KGM и CCC. Трябва да махнете старите седалки от VO и да добавите комфортен салон. При мен беше от $459 към $456. Ако сте нямали подгряване, трябва и него да добавите в VO. Ресетването на настройките на модул, става като го кодирате с празен файл. Разбира се, че ако нещо сте добавяли на ръка ще изчезне. Винаги преди да кодирате каквото и да е било, прочетете модула и си запазете настройките в отделна папка. Освен това е хубаво да се смени и VIN-на в модулите на седалките. Аз не бях го обновил и ми върна колата от официален сервиз :ranting: .
Последна промяна Speed_Am_All на 04 Мар 2020, 22:54, променена общо 7 пъти

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 130
Регистриран на: 5.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530D 2004г.
Мечтае да кара: M5

Re: Комфортен салон

Мнение от ivokomandos » 10 Апр 2018, 12:03

Здравейте, в крайна сметка не разбрах има ли разлика в задните седалки между комфортни, спортни и обикновени седалки? На снимка между обикновения и комфортния салон изглеждат еднакви.
BMW E36 318 93;BMW E36 328i 97; BMW E60 530D 2004; HONDA HORNET CB600F 2008

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 423
Регистриран на: 28.06.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 530i

Re: Комфортен салон

Мнение от Speed_Am_All » 10 Апр 2018, 13:26

ivokomandos написа:Здравейте, в крайна сметка не разбрах има ли разлика в задните седалки между комфортни, спортни и обикновени седалки? На снимка между обикновения и комфортния салон изглеждат еднакви.
Аз не виждам разлика но в realeom дават разлика само при m-sports package:
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=52_3017

Sent from my ONE E1005 using Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 130
Регистриран на: 5.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530D 2004г.
Мечтае да кара: M5

Re: Комфортен салон

Мнение от ivokomandos » 10 Апр 2018, 22:59

Тоест, само на м5 са различни. Идеята ми беше, дали да си сменя само предните седалки. От обикновени на комфортни. Лошото е, че ми е оранжев салона и трудно, ще намеря оранжев комфортен салон. Не ми се занимава с боядисване.
BMW E36 318 93;BMW E36 328i 97; BMW E60 530D 2004; HONDA HORNET CB600F 2008

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook