DIY: Смяна реле на алтернатора
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- d.georgiev
- Потребител
- Мнения: 39
- Регистриран на: 12.08.2009
- Местоположение: Бургас
- Кара: E60
DIY: Смяна реле на алтернатора
По повод зачестилите проблеми с релето на алтернатора, прилагам малък DIY по подмяната му. Времетраене около 30 минути. Не се сваля алтернатора, ролки, ремъци, перка на радиатора, нито броня. (Снимките са с по-голяма резолюция ако ги отворите в отделен прозорец.)
1. Откача се минусовата клема на акумулатора.
2. Така изглеждат нещата в сурово състояние. Разкача се буксата, и се отвива гайката на клемите с камък №13.
3. Маха се черния предпазен капак, той се държи на тези 3 места мушнати в 3 шпилчици. Това е като цяло най-пипкавата процедура, внимавате да не го пукнете или счупите. Може да ползвате отвертка леко да повдигате, или с две ръце да го издърпате хоризонтално назад.
4. Развивате 3-те болта които държат релето с камък №7, и го издърпвате навън.
5. Правите една проверка дали всичко е наред с двете втулки по които вървят четките на релето, да не би да са изядени нещо. Хубаво почистване с някакъв електро-контактен спрей.
6. Снимки на релето
7. Има една тънкост при вкарването на релето обратно. Трябва да натиснете с 2 остри инструмента 2-те четки едновременно, и да избутате облото капаче назад по релсичките му за да ги задържи в натиснато положение.
8. Вкарвате реленцето обратно, обирате първо леко 3-те болта които го държат и след това натискате облото капаче на четките да щракне и да ги освободи.
Общо взето това е, останалите неща по обратен ред.
1. Откача се минусовата клема на акумулатора.
2. Така изглеждат нещата в сурово състояние. Разкача се буксата, и се отвива гайката на клемите с камък №13.
3. Маха се черния предпазен капак, той се държи на тези 3 места мушнати в 3 шпилчици. Това е като цяло най-пипкавата процедура, внимавате да не го пукнете или счупите. Може да ползвате отвертка леко да повдигате, или с две ръце да го издърпате хоризонтално назад.
4. Развивате 3-те болта които държат релето с камък №7, и го издърпвате навън.
5. Правите една проверка дали всичко е наред с двете втулки по които вървят четките на релето, да не би да са изядени нещо. Хубаво почистване с някакъв електро-контактен спрей.
6. Снимки на релето
7. Има една тънкост при вкарването на релето обратно. Трябва да натиснете с 2 остри инструмента 2-те четки едновременно, и да избутате облото капаче назад по релсичките му за да ги задържи в натиснато положение.
8. Вкарвате реленцето обратно, обирате първо леко 3-те болта които го държат и след това натискате облото капаче на четките да щракне и да ги освободи.
Общо взето това е, останалите неща по обратен ред.
Последна промяна d.georgiev на 02 Яну 2019, 16:46, променена общо 3 пъти
- batzlati
- младши ентусиаст
- Мнения: 287
- Регистриран на: 21.03.2008
- Местоположение: Созопол
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d
- Мечтае да кара: карах почти всичко
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
Браво колега
Много "кинти" ще бъдат спестени от тук нататък.
Весело посрещане на новата 2013г.
Много "кинти" ще бъдат спестени от тук нататък.
Весело посрещане на новата 2013г.
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
ЧНГ на всички.
Благодаря колега за чудесното ръководство. Рано или късно всяко е60 трябва да мине през това и ще е много полезно.
Въпрос - успял си да свалиш релето без да сваляш дори пластмасата на двигателя или това са снимки преди и след свалянето?
Благодаря колега за чудесното ръководство. Рано или късно всяко е60 трябва да мине през това и ще е много полезно.
Въпрос - успял си да свалиш релето без да сваляш дори пластмасата на двигателя или това са снимки преди и след свалянето?
Tool - Fear Inoculum
- toni
- младши ентусиаст
- Мнения: 563
- Регистриран на: 20.11.2005
- Местоположение: Бургас
- Кара: E60 530D '05
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
При мен се случи така, че алтернатора ми отказа в движение и се прибрах на акумулатор, при което на края вече светнаха всички лампи. Много кофти, е че Е60 няма лампа за зареждане. Сега се чудя какво да правя и ми идва на първо място да проверя регулатора. Какви са симптомите при заминал регулатор, не зарежда или варира напрежението на алтернатора? При мен просто няма никакъв заряд и си смучи от акумулатора.
- d.georgiev
- Потребител
- Мнения: 39
- Регистриран на: 12.08.2009
- Местоположение: Бургас
- Кара: E60
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
Симптомите са че при всяко отделно палене решава дали да зарежда или не. Днеска може да не зарежда утре да зарежда, през няколко часа си решава само каквото му скимне. Иначе след запалване тръгне ли да зарежда - няма да спре, загасиш ли обаче - рискуваш след това да не тръгне зарядката. Други симптоми са май че тръгне ли да сдава багажа, волтажа му отива от 15V нагоре.
- toni
- младши ентусиаст
- Мнения: 563
- Регистриран на: 20.11.2005
- Местоположение: Бургас
- Кара: E60 530D '05
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
А как може се разбере ако се свали регулатора, дали е сдал багажа и още един въпрос, твоя новия от къде го взе?
- batzlati
- младши ентусиаст
- Мнения: 287
- Регистриран на: 21.03.2008
- Местоположение: Созопол
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d
- Мечтае да кара: карах почти всичко
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
На брат ми 525-цата , при дефектирала платка на динамото , таблото беше като коледна елха , а дисплея на навигацията светваше и изгасяше когато си поиска . Акумулатора падаше всеки ден (три дена).
Нова платка + ремонт = 170лв. И всичко си е ОК.
Нова платка + ремонт = 170лв. И всичко си е ОК.
- anzak
- старши ентусиаст
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
Добре го е описал колегата но ако проблема не е реле регулатор а е примерно диоден блок или статор ,колектор и т.н тази манипулация е жива набутка сменяте здраво реле а пък за да са установи проблема най добре да се свали алтернатора и да се провери на стенд иначе браво за поста
Барай шишарката Минкеее ....
- da6ip
- старши ентусиаст
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
Благодаря за отличното описание и снимки
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- toni
- младши ентусиаст
- Мнения: 563
- Регистриран на: 20.11.2005
- Местоположение: Бургас
- Кара: E60 530D '05
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
За сега ще карам със старото си реле, но може би на за дълго, защото ме притеснява това, че зарежда на 14,8-14,9 волта. Доста височко, не съм пробвал как е ако откача комуникацията как ще е. Това което мисля, че може да бъде такова напрежението, е че акумулатора ми е AGM и е рагистриран да се заражда като такъв. Това е имам зарядно Бош, което има режим за зареждане на AGM акумулатори и там напрежението, което подава е 14,8 волта, докато при зареждане на останалите акумулатори напрежението е 14,4 волта. Молбата ми е към колегите, които карат с AGM акумулатори и им са регистрирани като такива в колата да кажат при тях колко волта е напрежението?
- d.georgiev
- Потребител
- Мнения: 39
- Регистриран на: 12.08.2009
- Местоположение: Бургас
- Кара: E60
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
Има разлика поне при мен между OBD показанията и джъмпер клемите под капака. На OBD монитора чете 14,6V - 14.8V, на клемите с мултицета стабилни 14.48V. Показва разлика от 0.2V - 0.3V повече в скритото меню.
В бюлетин 610702875 на TIS пише следното:
Important:
If the new battery is not registered, incorrect readings may appear in the display
of the on-board monitor due to old data in the power managment system.
Тъй като моя не съм го регистрирал преди 3 години, може да е от това, или при всички да има разлика. Може да споделите тук дали и при вас дава различни данни на OBD монитра и на клемите. Плюс това е 100Ah а пък в INPA опциите са 90Ah, 110Ah.
Така че незнам къде го измерваш напрежението. И без да съм голям ел. капацитет не виждам каква може да е разликата между 14.4V и 14.8V. Ако ти зарежда редовно дори с 14.8V мисля че всичко е наред.
В бюлетин 610702875 на TIS пише следното:
Important:
If the new battery is not registered, incorrect readings may appear in the display
of the on-board monitor due to old data in the power managment system.
Тъй като моя не съм го регистрирал преди 3 години, може да е от това, или при всички да има разлика. Може да споделите тук дали и при вас дава различни данни на OBD монитра и на клемите. Плюс това е 100Ah а пък в INPA опциите са 90Ah, 110Ah.
Така че незнам къде го измерваш напрежението. И без да съм голям ел. капацитет не виждам каква може да е разликата между 14.4V и 14.8V. Ако ти зарежда редовно дори с 14.8V мисля че всичко е наред.
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
d.georgiev написа:Има разлика поне при мен между OBD показанията и джъмпер клемите под капака. На OBD монитора чете 14,6V - 14.8V, на клемите с мултицета стабилни 14.48V. Показва разлика от 0.2V - 0.3V повече в скритото меню.
В бюлетин 610702875 на TIS пише следното:
Important:
If the new battery is not registered, incorrect readings may appear in the display
of the on-board monitor due to old data in the power managment system.
Тъй като моя не съм го регистрирал преди 3 години, може да е от това, или при всички да има разлика. Може да споделите тук дали и при вас дава различни данни на OBD монитра и на клемите. Плюс това е 100Ah а пък в INPA опциите са 90Ah, 110Ah.
Така че незнам къде го измерваш напрежението. И без да съм голям ел. капацитет не виждам каква може да е разликата между 14.4V и 14.8V. Ако ти зарежда редовно дори с 14.8V мисля че всичко е наред.
Нормално е различни измервателни уреди да имат отклонения по-между си при измерване на напрежение или ток. Особено ако пък мериш с китайски мултицет от 7лв. Ако държиш да видиш дали има непостоянно напрежение от алтернатора във времето ти трябва осцилоскоп.
Tool - Fear Inoculum
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
Колеги, да споделя и моят опит. Преди 2 дни колата светна като коледна елха: AFS, ABS, Налягане в гумите, DSC, Transmission Failure.
Колата като е запалена няма радио, километраж, прозорци - абе нищо не работеше.
На диагностиката навсякъде излезе High Voltage - 1 път беше заредило близо 17v. Оправи се след като изчистих грешките. След това започнах да мониторирам напрежението и седеше около 14 и малко. На другата сутрин седеше 14.7-14.8 като на моменти прескачаше към 15.1. Направи ми впечатление, че заряда много играше, скачаше с по 1 волт, от 14 на 15, от 13.5 на 14.5. Колата като загрееше се нормализираше, но отидох в ДаруКар и срещу 210лв. си купих ново реле регулатор ( парт номер:12318510092).
За съжаление при хората като мен с Active Steering смяната не е толкова лесна, колкото при колегата На мястото на казанчето за хидравлична течност, което е при колегата, аз имам една огромна хидравлична помпа която е закрепена към стойката на масления филтър.
За да може да имам достъп както колегата, се наложи откачане на ремъка и сваляне на хидравличната помпа и след това подмяна на релето.
След като смених релето, зареждането е заковано, като колкото повече загрява колата, толкова повече спада. При студена кола е към 14.6, след това отива към 14 и малко.
Колата като е запалена няма радио, километраж, прозорци - абе нищо не работеше.
На диагностиката навсякъде излезе High Voltage - 1 път беше заредило близо 17v. Оправи се след като изчистих грешките. След това започнах да мониторирам напрежението и седеше около 14 и малко. На другата сутрин седеше 14.7-14.8 като на моменти прескачаше към 15.1. Направи ми впечатление, че заряда много играше, скачаше с по 1 волт, от 14 на 15, от 13.5 на 14.5. Колата като загрееше се нормализираше, но отидох в ДаруКар и срещу 210лв. си купих ново реле регулатор ( парт номер:12318510092).
За съжаление при хората като мен с Active Steering смяната не е толкова лесна, колкото при колегата На мястото на казанчето за хидравлична течност, което е при колегата, аз имам една огромна хидравлична помпа която е закрепена към стойката на масления филтър.
За да може да имам достъп както колегата, се наложи откачане на ремъка и сваляне на хидравличната помпа и след това подмяна на релето.
След като смених релето, зареждането е заковано, като колкото повече загрява колата, толкова повече спада. При студена кола е към 14.6, след това отива към 14 и малко.
- toni
- младши ентусиаст
- Мнения: 563
- Регистриран на: 20.11.2005
- Местоположение: Бургас
- Кара: E60 530D '05
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
Относно самото сваляне на релето на коли с активен волан, не е нужно да се маха хидравличната помпа, по-лесно е, но не задължително. За целта трябва подходящ удължител на камъка и тресчотка малка и разбира се добре измит калник, който ще полирате докато се опитвате да развиете гайките.
- Sotac
- Потребител
- Мнения: 28
- Регистриран на: 23.08.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G30 530d
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
Благодаря за поста.. и аз май отивам към смяна на релето:
Качвам се вчера и паля - веднага ми светна Charging Fault.
Отворих капака и замерих напрежението с мултицет - 11.9/11.8 (при запалена и при загасена кола). Пуснах фарове / отопление и падна още. Загасих, запалих отново няколко пъти и същата ситуация. Всичко изглеждаше нормално под капака, отворих багажника и опитах да размърдам кабелите и клемите/IBS - всичко много стегнато.. Буксите на алтернатора също.
Трябваше спешно да тръгна и си извиках такси. Връщам се след 3 часа, качвам се и паля - няма грешка, напрежението е 14.8. Качих се и разкарах колата по околовръстното да позареди акумулатора тази сутрин нямах проблеми - акумулатора беше на 12.6в. Ще гледам бързо да сменя релето, за да не ме остави някъде..
Качвам се вчера и паля - веднага ми светна Charging Fault.
Отворих капака и замерих напрежението с мултицет - 11.9/11.8 (при запалена и при загасена кола). Пуснах фарове / отопление и падна още. Загасих, запалих отново няколко пъти и същата ситуация. Всичко изглеждаше нормално под капака, отворих багажника и опитах да размърдам кабелите и клемите/IBS - всичко много стегнато.. Буксите на алтернатора също.
Трябваше спешно да тръгна и си извиках такси. Връщам се след 3 часа, качвам се и паля - няма грешка, напрежението е 14.8. Качих се и разкарах колата по околовръстното да позареди акумулатора тази сутрин нямах проблеми - акумулатора беше на 12.6в. Ще гледам бързо да сменя релето, за да не ме остави някъде..
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани