DIY: Смяна реле на алтернатора
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- atanasov_aa
- младши ентусиаст
- Мнения: 451
- Регистриран на: 3.07.2012
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е60, ръчка, 530d, 2004г.
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
Поради зачестило в един период от време самостоятелно изключване на блокажите на колата при студен двигател и ниска скорост, което не бе съпроводено с резки движения на волана /даващо грешка в управлението намиращо се под волана/ , както и грешка реле 4121 DDE - основно реле /релето бе изправно/ се премина към проверка на реле регулатора на алтернатора. Четките бяха много износени и се смениха с нови. Ремонта бе направен много добре. След смяната на четките и напасването им, проблемите с изключването на блокажите спряха за около 3500 км. След известно време се появиха отново много рядко при ниска скорост. За нещастие тогава бе наводнен МРМ модула. След оправянето на него, се мина на проверка състоянието на реле регулатора на алтернатора. Първоначално го проверявах само на студен двигател с мултицета, като не ми харесаха стойности от 13,9 до 15,15 волта.
За това, днес си поиграх с мултицет да меря зареждането. Уреда е сравнително добър клас. Контрол от скрито меню, не ми вършеше работа.
Преди да се запали колата, се измери състоянието на акумулатора, което бе много добро. Той е Банер 95 AH обучен на 90. На около 2,5 години е, като това му е трета зима. Клемите и полюсите на акумулатора бяха запрашени. Поради това, извадих двете клейми от полюсите и ги почистих със спрей. След това се свърза акумулатора.
В последствие на студена, при плюсовата клейма до двигателя даде стойности с колебания в интервал от 14,2.. до 15,1.. волта. Не премерих стойностите които дава на студен двигател при полюсите на акумулатора.
На топла при напълно загрял двигател, отново на плюсовата клейма до двигателя даде 14,7 волта без резки колебания. При измерване на полюсите на акумулатора при топъл двигател, даде 14,55 волта.
Тези стойности за момента ме задоволиха и спирам да мисля регулатора. Сега ще гледаме, дали ще има проблеми с някоя система даваща преди отклонение и заради която се почна с домашното.
За това, днес си поиграх с мултицет да меря зареждането. Уреда е сравнително добър клас. Контрол от скрито меню, не ми вършеше работа.
Преди да се запали колата, се измери състоянието на акумулатора, което бе много добро. Той е Банер 95 AH обучен на 90. На около 2,5 години е, като това му е трета зима. Клемите и полюсите на акумулатора бяха запрашени. Поради това, извадих двете клейми от полюсите и ги почистих със спрей. След това се свърза акумулатора.
В последствие на студена, при плюсовата клейма до двигателя даде стойности с колебания в интервал от 14,2.. до 15,1.. волта. Не премерих стойностите които дава на студен двигател при полюсите на акумулатора.
На топла при напълно загрял двигател, отново на плюсовата клейма до двигателя даде 14,7 волта без резки колебания. При измерване на полюсите на акумулатора при топъл двигател, даде 14,55 волта.
Тези стойности за момента ме задоволиха и спирам да мисля регулатора. Сега ще гледаме, дали ще има проблеми с някоя система даваща преди отклонение и заради която се почна с домашното.
- Ronian
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 209
- Регистриран на: 26.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е60 530Д, Е90 320Д
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
Колеги какви пари е това реле, защото и на мен ми зарежда от 14,6 до 15,1. И как се изключва този IBS сензор
- B.Stoimenov
- младши ентусиаст
- Мнения: 668
- Регистриран на: 14.12.2015
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 530dA
- Мечтае да кара: по хубави пътища и сред културни шофьори
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
Ronian написа:Колеги какви пари е това реле, защото и на мен ми зарежда от 14,6 до 15,1. И как се изключва този IBS сензор
IBS сензора се изключва лесно. Отваряш отзад акумулатора, от минуса проследяваш кабела и на няколко сантиметра по-горе има една синя буксичка с едно тънко кабелче - откачаш буксата и си без IBS.
Преди да сменяш всичко останало - си провери акумулатора, какъв е , на колко време, и как е кодиран към колата.
- ultrashock
- младши ентусиаст
- Мнения: 278
- Регистриран на: 26.10.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 530i автоматик 04'
- Мечтае да кара: F10
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
Здравейте колеги,
Дълго време нямах проблеми с тоците, но 3 дни отново се появи проблем. Този път е малко по различен: сутрин като запаля и ми дава грешка Charging Fault. Пускам в скритото меню да следя зареждането и седи на 11.8-12V. След като покарам малко, няма и километър и проблема изчезва, започва да си зарежда стандартно - 13.9-14.2V. Интересното е, че се появява само сутрин. Следобед като си тръгвам от работа проблема го няма. Опитах с изключена и с включена букса на IBS сензора, но поведението е едно и също.
Само да вметна, че при предходния път, когато имах проблем смених първо реле, след това целия алтернатор - от Bosch на Valeo (такъв намерих). На новия не съм сменял реле реле-регулатора.
Притеснява ме че ще пътувам до Гърция и да не стане фал на чужда територия. Какво да предприема, какво да тествам?
Благодаря!
Дълго време нямах проблеми с тоците, но 3 дни отново се появи проблем. Този път е малко по различен: сутрин като запаля и ми дава грешка Charging Fault. Пускам в скритото меню да следя зареждането и седи на 11.8-12V. След като покарам малко, няма и километър и проблема изчезва, започва да си зарежда стандартно - 13.9-14.2V. Интересното е, че се появява само сутрин. Следобед като си тръгвам от работа проблема го няма. Опитах с изключена и с включена букса на IBS сензора, но поведението е едно и също.
Само да вметна, че при предходния път, когато имах проблем смених първо реле, след това целия алтернатор - от Bosch на Valeo (такъв намерих). На новия не съм сменял реле реле-регулатора.
Притеснява ме че ще пътувам до Гърция и да не стане фал на чужда територия. Какво да предприема, какво да тествам?
Благодаря!
- Trixster
- ентусиаст
- Мнения: 1110
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530dA
- Мечтае да кара: на nordschleife
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
Взимаш Valeo реле регулатор от Роби (Laviatan) и забравяш за проблема.
Не разбирам взел си нов алтернатор - втора ръка или...и ако е втора ръка защо не смени още тогава релето ?
Не разбирам взел си нов алтернатор - втора ръка или...и ако е втора ръка защо не смени още тогава релето ?
"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit."
Aristotle
Aristotle
- ultrashock
- младши ентусиаст
- Мнения: 278
- Регистриран на: 26.10.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 530i автоматик 04'
- Мечтае да кара: F10
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
Trixster написа:Взимаш Valeo реле регулатор от Роби (Laviatan) и забравяш за проблема.
Не разбирам взел си нов алтернатор - втора ръка или...и ако е втора ръка защо не смени още тогава релето ?
Ами не го смених, защо да го сменям при положение, че работеше и всичко беше наред. Плюс това набих сума пари по тия алтернатори и не ми беше до реле.
Да разбирам ли, че от него идва проблема?
- Trixster
- ентусиаст
- Мнения: 1110
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530dA
- Мечтае да кара: на nordschleife
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
Да според мен е от релето. Като го свалиш ще видиш двете износени четки на релето. Трябва да са прави а са избосени на дъга. Новото реле само на valeo и всичко ще е ОК.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit."
Aristotle
Aristotle
- badsharki
- ентусиаст
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
ultrashock написа:Trixster написа:Взимаш Valeo реле регулатор от Роби (Laviatan) и забравяш за проблема.
Не разбирам взел си нов алтернатор - втора ръка или...и ако е втора ръка защо не смени още тогава релето ?
Ами не го смених, защо да го сменям при положение, че работеше и всичко беше наред. Плюс това набих сума пари по тия алтернатори и не ми беше до реле.
Да разбирам ли, че от него идва проблема?
Поне при мен, със същите симптоми, като твоите, беше релето. Само дано имаш късмет и след това да не започне да ти дава грешка за комуникация с DDE-то. При мен така се получи и след това сложих оригинално, което също си е Valeo и едно към едно с афтърмаркет релето ама на, имаше проблем.
- ultrashock
- младши ентусиаст
- Мнения: 278
- Регистриран на: 26.10.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 530i автоматик 04'
- Мечтае да кара: F10
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
Аз и в момента я имам тази грешка:
DME: BSD generator: signal 281D
Все още не съм сменил релето и проблема се задълбочава. Поседнете два дни тръгва с по 2-3 минути по късно. Вчера след работа следях волтажа и ми започна от 12.6 и лека полека падна до 10 и чак тогава се пусна. Бях минал вече 6-7 км. Предполагам съвсем скоро ще използвам СБА рапатрак да ме кара до сервиз. badsharki - само не разбрах накрая с оригиналното или с афтърмаркет релето оправи проблема и спря ли да ти дава тази грешка?
DME: BSD generator: signal 281D
Все още не съм сменил релето и проблема се задълбочава. Поседнете два дни тръгва с по 2-3 минути по късно. Вчера след работа следях волтажа и ми започна от 12.6 и лека полека падна до 10 и чак тогава се пусна. Бях минал вече 6-7 км. Предполагам съвсем скоро ще използвам СБА рапатрак да ме кара до сервиз. badsharki - само не разбрах накрая с оригиналното или с афтърмаркет релето оправи проблема и спря ли да ти дава тази грешка?
- badsharki
- ентусиаст
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
ultrashock написа:Аз и в момента я имам тази грешка:
DME: BSD generator: signal 281D
Все още не съм сменил релето и проблема се задълбочава. Поседнете два дни тръгва с по 2-3 минути по късно. Вчера след работа следях волтажа и ми започна от 12.6 и лека полека падна до 10 и чак тогава се пусна. Бях минал вече 6-7 км. Предполагам съвсем скоро ще използвам СБА рапатрак да ме кара до сервиз. badsharki - само не разбрах накрая с оригиналното или с афтърмаркет релето оправи проблема и спря ли да ти дава тази грешка?
Май няма да мога да го обясня с едно изречение.
Миналата зима имах същите симптоми, като твоите и дори от време на време сутрин ми изписваше грешка на таблото "Charging fault". Точната грешка при диагностика не помня каква беше. Смених релето с афтермаркет и проблема с по-късното тръгване на зареждането се оправи, но се появи тази грешка,:
която означава, че няма комуникация с DDE по BSD (BSD е съкращение на Bit Serial Data или шината по която DDE управлява на какво натоварване да работи алтернатора, според нуждите на акумулатора). Алтернатора започна да зарежда, но зареждаше постоянно на 14,2V и при диагностика му показваше натоварването на 0%. Понеже на мен не ми допада системи по колата да не ми работят, смених релето с оригинално и всичко си дойде на мястото.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- ultrashock
- младши ентусиаст
- Мнения: 278
- Регистриран на: 26.10.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 530i автоматик 04'
- Мечтае да кара: F10
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
От това което си написал разбирам, че реално сегашното реле не е оригинално. Аз смених целия алтернатор от Bosch на Valeo, тази грешка не си спомням дали не съществуваше и преди това. Как мога да разбера дали дадено реле е оригинално, по какво да ги различавам?
- Trixster
- ентусиаст
- Мнения: 1110
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530dA
- Мечтае да кара: на nordschleife
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
ultrashock написа:От това което си написал разбирам, че реално сегашното реле не е оригинално. Аз смених целия алтернатор от Bosch на Valeo, тази грешка не си спомням дали не съществуваше и преди това. Как мога да разбера дали дадено реле е оригинално, по какво да ги различавам?
Колеги! За последен път пиша в темата, защото съм инат и искам да ви помогна. Не си играйте с релето на алтернатора, като слагате афтърмаркет или като карате с неизправно такова. Токовете в тази кола с 20+ ел.модула, са нещо което или ще ви остави на пътя или ще има нова тема с не ми работи еди кой си модул.
Оригинално от афтърмаркет се различават по производител и парт номер. За тези които не им се рискува или не им се взима от дилъра съм писал от къде могат да вземат оригинално без да се притесняват, че ще вземат менте. Който има желание ще намери мнението или контакта. Ново от старо се различава по вида не двре черки на релето.
В тази тема отговора е само един - Смяна на реле - НОВО - Valeo -
"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit."
Aristotle
Aristotle
- badsharki
- ентусиаст
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
ultrashock написа:От това което си написал разбирам, че реално сегашното реле не е оригинално. Аз смених целия алтернатор от Bosch на Valeo, тази грешка не си спомням дали не съществуваше и преди това. Как мога да разбера дали дадено реле е оригинално, по какво да ги различавам?
Що ли се занимавам да пиша. Последното изречение прочете ли? В момента съм с оригинално реле.
Аз друго не мога да разбера. Какво ги умувате тия релета, все едно сменяте двигател. Не струват хиляди.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани