DIY: Смяна реле на алтернатора
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- ultrashock
- младши ентусиаст
- Мнения: 278
- Регистриран на: 26.10.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 530i автоматик 04'
- Мечтае да кара: F10
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
Днес смених реле-регулатора с оригинален Valeo, сега зарежда на 14,3-14,5. Утре сутрин ще видя дали ще тръгне от раз, ако тръгне значи той е бил проблема. Целият алтернатор е прегледан и само релето е било проблемно. Ще докладвам в темата след някой друг ден, за да има информация и смисъл от тия писания
Sent from my SM-A500FU using Tapatalk
Sent from my SM-A500FU using Tapatalk
- ultrashock
- младши ентусиаст
- Мнения: 278
- Регистриран на: 26.10.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 530i автоматик 04'
- Мечтае да кара: F10
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
Обещах да докладвам - вече няколко дни съм с новото реле, за сега няма никакви проблеми. Тръгва да зарежда веднага след като запаля и поддържа около 14.3-14.5V. Явно това е бил проблема.
- dakata_kn
- Потребител
- Мнения: 16
- Регистриран на: 16.05.2016
- Местоположение: Germany
- Пол: Мъж
- Кара: e60 525d 200+hp
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
Здравейте, да споделя моят проблем - 3/4 дни не съм карал колата и не можа да запали, дадох и ток запалих и всичко в купето започна да премигва - навигацията и всякакъв вид подсветка, спра фаровете и се оправи всичко на следващия ден паля без проблем нищо не премигва всичко си работи нормално - минавам 10 километра гася колата след 1 час паля, да ама НЕ, не запали.... И така вече 2 седмици само проблеми с тока... преди 3 дни пак не иска да запали слагам кабелите, запали от раз изписа ми нещо SOS на HUD-a и на борда, че като я запалих и навигацията НЕ работеше, карам 1 час гася, опит да запаля и ДААА всичко тръгна и навигацията светна и всичко нормално. Днес пак опит за палене и пак не иска дадох и ток с една джаджа като POWER BANK няква батерийка цъкам START запали - пак SOS на борда и някаква грешка, че нямам хидравлика на волана и навигацията пак не работеше тръгвам и наистина нямах хидравлика покарах 10 километра спрях пред един приятел бях си поръчал релето ( Valeo ) и го сменихме преди 2 часа. Пак давам ток с оная джаджа батерийката пали от раз, пак нямам навигация, както и да е, карах около един час предимно градско - зарежда на 14,3 - 14,4 мисля че е перфектно поне от това което съм чел тук, паркирам пред нас гася и опитвам да запаля веднага присвятква таблото и тва е - не можа да запали.... някакви идеи ? ? ? ? ?
- Trixster
- ентусиаст
- Мнения: 1110
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530dA
- Мечтае да кара: на nordschleife
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
Еми така такато чета и си мисля че си смазал акумулатора. Нормално е при положение на такава неизправност да имаш проблеми с модулите. Как замери работата на алтернатора ? Акумулатора провери ли ? Зареждал ли си го ? Провери с диагностика за грешки свързани с IBS и акумулатора, алтернатора и така...
"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit."
Aristotle
Aristotle
- dakata_kn
- Потребител
- Мнения: 16
- Регистриран на: 16.05.2016
- Местоположение: Germany
- Пол: Мъж
- Кара: e60 525d 200+hp
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
От скритото меню само съм следял и то около 20 минути че зарежда 14,2-14,4, проблема е че съм в Германия и нямам време да отида до някой сервиз а и да отида ще ми дадат час след седмица може би..... не съм зареждал акумулатора, не съм я гледал и на PC... просто няма как да отида на сервиз, че съм на работа по цял ден и като свърша то вече всичко е затворило като цяло... чудя се дали да не поръчам направо един акумулатор, но ако се окаже че не е там проблема кофти.... спрял съм се на Bosch Silver Plus S5 015 110 Ah 920A/EN
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
Здравейте,
Пред 2 дни смених реле-регулатора (четките бяха изядени). Преди смяната напрежението варираше от 14.4 до 13.3 волта. Сега новото реле като запаля колата зарежда 14.4 волта и почва бавно да се покачва до 15.7 волта. Днес откачих буксата на IBS и зарежда 14.4 волта.
Колата е 525D 2005 година. Какъв може да е проблема.
Пред 2 дни смених реле-регулатора (четките бяха изядени). Преди смяната напрежението варираше от 14.4 до 13.3 волта. Сега новото реле като запаля колата зарежда 14.4 волта и почва бавно да се покачва до 15.7 волта. Днес откачих буксата на IBS и зарежда 14.4 волта.
Колата е 525D 2005 година. Какъв може да е проблема.
- adovet
- старши ентусиаст
- Мнения: 3724
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
famous написа:Здравейте,
Пред 2 дни смених реле-регулатора (четките бяха изядени). Преди смяната напрежението варираше от 14.4 до 13.3 волта. Сега новото реле като запаля колата зарежда 14.4 волта и почва бавно да се покачва до 15.7 волта. Днес откачих буксата на IBS и зарежда 14.4 волта.
Колата е 525D 2005 година. Какъв може да е проблема.
Сложи ли оригинално?
Изпратено от моят P00A с помощта на Tapatalk
- shkata
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 184
- Регистриран на: 17.07.2014
- Кара: E60 530d
- Детайли за колата: все още е с оригиналната нафта от завода
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
По принцип аз имам АГМ акумулатор , и съм сменял 2 пъти реле и 2-та пъти съм наблюдавал едно и също - първо почва да ми качва над 15в, после известно време крета около 15 , 14.8 , после с времето пада до 14.2 , но това става в продължение на няколко седмици. И аз съм си правил този експеримент с ИБС и става точно така - става 14 и нещо.
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
shkata написа:По принцип аз имам АГМ акумулатор , и съм сменял 2 пъти реле и 2-та пъти съм наблюдавал едно и също - първо почва да ми качва над 15в, после известно време крета около 15 , 14.8 , после с времето пада до 14.2 , но това става в продължение на няколко седмици. И аз съм си правил този експеримент с ИБС и става точно така - става 14 и нещо.
Нормално е за AGM акумулатор. Все пак той се зарежда с по-високо напреженение в началото. http://support.rollsbattery.com/support ... m-charging
- badsharki
- ентусиаст
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
famous написа:Здравейте,
Пред 2 дни смених реле-регулатора (четките бяха изядени). Преди смяната напрежението варираше от 14.4 до 13.3 волта. Сега новото реле като запаля колата зарежда 14.4 волта и почва бавно да се покачва до 15.7 волта. Днес откачих буксата на IBS и зарежда 14.4 волта.
Колата е 525D 2005 година. Какъв може да е проблема.
Нямаш проблем. Закачи си IBS-а и карай.
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
badsharki написа:famous написа:Здравейте,
Пред 2 дни смених реле-регулатора (четките бяха изядени). Преди смяната напрежението варираше от 14.4 до 13.3 волта. Сега новото реле като запаля колата зарежда 14.4 волта и почва бавно да се покачва до 15.7 волта. Днес откачих буксата на IBS и зарежда 14.4 волта.
Колата е 525D 2005 година. Какъв може да е проблема.
Нямаш проблем. Закачи си IBS-а и карай.
Обаче акумулатора не е AGM, нов е на 4 месеца и е зададено на колата. Не ли голямо напрежението няма ли да го съсипа.
- shkata
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 184
- Регистриран на: 17.07.2014
- Кара: E60 530d
- Детайли за колата: все още е с оригиналната нафта от завода
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
Нищо му няма.Имай предвид че някои зарядни на празен ход дават 19в. Единствения начин да го скапеш е с дълбок разряд. АГМ са по чувствителни към презаряд и т.н. Обикновените носят много.
- badsharki
- ентусиаст
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
famous написа:badsharki написа:famous написа:Здравейте,
Пред 2 дни смених реле-регулатора (четките бяха изядени). Преди смяната напрежението варираше от 14.4 до 13.3 волта. Сега новото реле като запаля колата зарежда 14.4 волта и почва бавно да се покачва до 15.7 волта. Днес откачих буксата на IBS и зарежда 14.4 волта.
Колата е 525D 2005 година. Какъв може да е проблема.
Нямаш проблем. Закачи си IBS-а и карай.
Обаче акумулатора не е AGM, нов е на 4 месеца и е зададено на колата. Не ли голямо напрежението няма ли да го съсипа.
Коментирано е и за това ти отговорих кратко. Така е устроена системата за зареждане. IBS-а подава данни, че акумулатора не е зареден, от там ДДЕ вдига мощността на алтернатора. Може да стигне до около 16в (15.9в май беше, но не помня точната цифра). Като разкачиш IBS-а системата минава в дифоулт режим. Ако е кодиран правилно, регистриран е новия акумулатор и нямаш грешки за IBS/алтернатор, нямаш проблем.
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
badsharki написа:famous написа:badsharki написа:famous написа:Здравейте,
Пред 2 дни смених реле-регулатора (четките бяха изядени). Преди смяната напрежението варираше от 14.4 до 13.3 волта. Сега новото реле като запаля колата зарежда 14.4 волта и почва бавно да се покачва до 15.7 волта. Днес откачих буксата на IBS и зарежда 14.4 волта.
Колата е 525D 2005 година. Какъв може да е проблема.
Нямаш проблем. Закачи си IBS-а и карай.
Обаче акумулатора не е AGM, нов е на 4 месеца и е зададено на колата. Не ли голямо напрежението няма ли да го съсипа.
Коментирано е и за това ти отговорих кратко. Така е устроена системата за зареждане. IBS-а подава данни, че акумулатора не е зареден, от там ДДЕ вдига мощността на алтернатора. Може да стигне до около 16в (15.9в май беше, но не помня точната цифра). Като разкачиш IBS-а системата минава в дифоулт режим. Ако е кодиран правилно, регистриран е новия акумулатор и нямаш грешки за IBS/алтернатор, нямаш проблем.
Да регистриран е и нямам грешка на IBS-а. Днес карах 150км без да спирам и пак зарежда на 15.7 не спадна(през цялото време гледах в скритото меню). Не мисля че акумулатора не е зареден.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани