DIY: Смяна реле на алтернатора

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 26.10.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 530i автоматик 04'
Мечтае да кара: F10

Re: DIY: Смяна реле на алтернатора

Мнение от ultrashock » 21 Сеп 2016, 20:04

Днес смених реле-регулатора с оригинален Valeo, сега зарежда на 14,3-14,5. Утре сутрин ще видя дали ще тръгне от раз, ако тръгне значи той е бил проблема. Целият алтернатор е прегледан и само релето е било проблемно. Ще докладвам в темата след някой друг ден, за да има информация и смисъл от тия писания :)

Sent from my SM-A500FU using Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 26.10.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 530i автоматик 04'
Мечтае да кара: F10

Re: DIY: Смяна реле на алтернатора

Мнение от ultrashock » 25 Сеп 2016, 10:26

Обещах да докладвам - вече няколко дни съм с новото реле, за сега няма никакви проблеми. Тръгва да зарежда веднага след като запаля и поддържа около 14.3-14.5V. Явно това е бил проблема.

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 16.05.2016
Местоположение: Germany
Пол: Мъж
Кара: e60 525d 200+hp

Re: DIY: Смяна реле на алтернатора

Мнение от dakata_kn » 25 Сеп 2016, 17:03

Здравейте, да споделя моят проблем - 3/4 дни не съм карал колата и не можа да запали, дадох и ток запалих и всичко в купето започна да премигва - навигацията и всякакъв вид подсветка, спра фаровете и се оправи всичко на следващия ден паля без проблем нищо не премигва всичко си работи нормално - минавам 10 километра гася колата след 1 час паля, да ама НЕ, не запали.... И така вече 2 седмици само проблеми с тока... преди 3 дни пак не иска да запали слагам кабелите, запали от раз изписа ми нещо SOS на HUD-a и на борда, че като я запалих и навигацията НЕ работеше, карам 1 час гася, опит да запаля и ДААА всичко тръгна и навигацията светна и всичко нормално. Днес пак опит за палене и пак не иска дадох и ток с една джаджа като POWER BANK няква батерийка цъкам START запали - пак SOS на борда и някаква грешка, че нямам хидравлика на волана и навигацията пак не работеше тръгвам и наистина нямах хидравлика покарах 10 километра спрях пред един приятел бях си поръчал релето ( Valeo ) и го сменихме преди 2 часа. Пак давам ток с оная джаджа батерийката пали от раз, пак нямам навигация, както и да е, карах около един час предимно градско - зарежда на 14,3 - 14,4 мисля че е перфектно поне от това което съм чел тук, паркирам пред нас гася и опитвам да запаля веднага присвятква таблото и тва е - не можа да запали.... някакви идеи ? ? ? ? ?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1110
Регистриран на: 13.10.2008
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E60 530dA
Мечтае да кара: на nordschleife

Re: DIY: Смяна реле на алтернатора

Мнение от Trixster » 26 Сеп 2016, 19:06

Еми така такато чета и си мисля че си смазал акумулатора. Нормално е при положение на такава неизправност да имаш проблеми с модулите. Как замери работата на алтернатора ? Акумулатора провери ли ? Зареждал ли си го ? Провери с диагностика за грешки свързани с IBS и акумулатора, алтернатора и така...
"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit."
Aristotle

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 16.05.2016
Местоположение: Germany
Пол: Мъж
Кара: e60 525d 200+hp

Re: DIY: Смяна реле на алтернатора

Мнение от dakata_kn » 26 Сеп 2016, 20:27

От скритото меню само съм следял и то около 20 минути че зарежда 14,2-14,4, проблема е че съм в Германия и нямам време да отида до някой сервиз а и да отида ще ми дадат час след седмица може би..... не съм зареждал акумулатора, не съм я гледал и на PC... просто няма как да отида на сервиз, че съм на работа по цял ден и като свърша то вече всичко е затворило като цяло... чудя се дали да не поръчам направо един акумулатор, но ако се окаже че не е там проблема :D кофти.... спрял съм се на Bosch Silver Plus S5 015 110 Ah 920A/EN

Потребител
Аватар
Мнения: 38
Регистриран на: 29.05.2010
Пол: Мъж
Мечтае да кара: F30

Re: DIY: Смяна реле на алтернатора

Мнение от famous » 24 Май 2017, 21:30

Здравейте,
Пред 2 дни смених реле-регулатора (четките бяха изядени). Преди смяната напрежението варираше от 14.4 до 13.3 волта. Сега новото реле като запаля колата зарежда 14.4 волта и почва бавно да се покачва до 15.7 волта. Днес откачих буксата на IBS и зарежда 14.4 волта.
Колата е 525D 2005 година. Какъв може да е проблема.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3724
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: DIY: Смяна реле на алтернатора

Мнение от adovet » 24 Май 2017, 21:34

famous написа:Здравейте,
Пред 2 дни смених реле-регулатора (четките бяха изядени). Преди смяната напрежението варираше от 14.4 до 13.3 волта. Сега новото реле като запаля колата зарежда 14.4 волта и почва бавно да се покачва до 15.7 волта. Днес откачих буксата на IBS и зарежда 14.4 волта.
Колата е 525D 2005 година. Какъв може да е проблема.

Сложи ли оригинално?

Изпратено от моят P00A с помощта на Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 184
Регистриран на: 17.07.2014
Кара: E60 530d
Детайли за колата: все още е с оригиналната нафта от завода

Re: DIY: Смяна реле на алтернатора

Мнение от shkata » 24 Май 2017, 22:02

По принцип аз имам АГМ акумулатор , и съм сменял 2 пъти реле и 2-та пъти съм наблюдавал едно и също - първо почва да ми качва над 15в, после известно време крета около 15 , 14.8 , после с времето пада до 14.2 , но това става в продължение на няколко седмици. И аз съм си правил този експеримент с ИБС и става точно така - става 14 и нещо.

Потребител
Аватар
Мнения: 38
Регистриран на: 29.05.2010
Пол: Мъж
Мечтае да кара: F30

Re: DIY: Смяна реле на алтернатора

Мнение от famous » 24 Май 2017, 22:27

Сложих Valeo. На оригиналното може ли да се сменят четките.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1027
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: 535d LCI

Re: DIY: Смяна реле на алтернатора

Мнение от andy » 25 Май 2017, 7:19

shkata написа:По принцип аз имам АГМ акумулатор , и съм сменял 2 пъти реле и 2-та пъти съм наблюдавал едно и също - първо почва да ми качва над 15в, после известно време крета около 15 , 14.8 , после с времето пада до 14.2 , но това става в продължение на няколко седмици. И аз съм си правил този експеримент с ИБС и става точно така - става 14 и нещо.


Нормално е за AGM акумулатор. Все пак той се зарежда с по-високо напреженение в началото. http://support.rollsbattery.com/support ... m-charging

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1428
Регистриран на: 23.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 530xd

Re: DIY: Смяна реле на алтернатора

Мнение от badsharki » 26 Май 2017, 6:54

famous написа:Здравейте,
Пред 2 дни смених реле-регулатора (четките бяха изядени). Преди смяната напрежението варираше от 14.4 до 13.3 волта. Сега новото реле като запаля колата зарежда 14.4 волта и почва бавно да се покачва до 15.7 волта. Днес откачих буксата на IBS и зарежда 14.4 волта.
Колата е 525D 2005 година. Какъв може да е проблема.

Нямаш проблем. Закачи си IBS-а и карай.

Потребител
Аватар
Мнения: 38
Регистриран на: 29.05.2010
Пол: Мъж
Мечтае да кара: F30

Re: DIY: Смяна реле на алтернатора

Мнение от famous » 26 Май 2017, 22:46

badsharki написа:
famous написа:Здравейте,
Пред 2 дни смених реле-регулатора (четките бяха изядени). Преди смяната напрежението варираше от 14.4 до 13.3 волта. Сега новото реле като запаля колата зарежда 14.4 волта и почва бавно да се покачва до 15.7 волта. Днес откачих буксата на IBS и зарежда 14.4 волта.
Колата е 525D 2005 година. Какъв може да е проблема.

Нямаш проблем. Закачи си IBS-а и карай.


Обаче акумулатора не е AGM, нов е на 4 месеца и е зададено на колата. Не ли голямо напрежението няма ли да го съсипа.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 184
Регистриран на: 17.07.2014
Кара: E60 530d
Детайли за колата: все още е с оригиналната нафта от завода

Re: DIY: Смяна реле на алтернатора

Мнение от shkata » 27 Май 2017, 7:15

Нищо му няма.Имай предвид че някои зарядни на празен ход дават 19в. Единствения начин да го скапеш е с дълбок разряд. АГМ са по чувствителни към презаряд и т.н. Обикновените носят много.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1428
Регистриран на: 23.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 530xd

Re: DIY: Смяна реле на алтернатора

Мнение от badsharki » 28 Май 2017, 5:57

famous написа:
badsharki написа:
famous написа:Здравейте,
Пред 2 дни смених реле-регулатора (четките бяха изядени). Преди смяната напрежението варираше от 14.4 до 13.3 волта. Сега новото реле като запаля колата зарежда 14.4 волта и почва бавно да се покачва до 15.7 волта. Днес откачих буксата на IBS и зарежда 14.4 волта.
Колата е 525D 2005 година. Какъв може да е проблема.

Нямаш проблем. Закачи си IBS-а и карай.


Обаче акумулатора не е AGM, нов е на 4 месеца и е зададено на колата. Не ли голямо напрежението няма ли да го съсипа.

Коментирано е и за това ти отговорих кратко. Така е устроена системата за зареждане. IBS-а подава данни, че акумулатора не е зареден, от там ДДЕ вдига мощността на алтернатора. Може да стигне до около 16в (15.9в май беше, но не помня точната цифра). Като разкачиш IBS-а системата минава в дифоулт режим. Ако е кодиран правилно, регистриран е новия акумулатор и нямаш грешки за IBS/алтернатор, нямаш проблем.

Потребител
Аватар
Мнения: 38
Регистриран на: 29.05.2010
Пол: Мъж
Мечтае да кара: F30

Re: DIY: Смяна реле на алтернатора

Мнение от famous » 28 Май 2017, 21:53

badsharki написа:
famous написа:
badsharki написа:
famous написа:Здравейте,
Пред 2 дни смених реле-регулатора (четките бяха изядени). Преди смяната напрежението варираше от 14.4 до 13.3 волта. Сега новото реле като запаля колата зарежда 14.4 волта и почва бавно да се покачва до 15.7 волта. Днес откачих буксата на IBS и зарежда 14.4 волта.
Колата е 525D 2005 година. Какъв може да е проблема.

Нямаш проблем. Закачи си IBS-а и карай.


Обаче акумулатора не е AGM, нов е на 4 месеца и е зададено на колата. Не ли голямо напрежението няма ли да го съсипа.

Коментирано е и за това ти отговорих кратко. Така е устроена системата за зареждане. IBS-а подава данни, че акумулатора не е зареден, от там ДДЕ вдига мощността на алтернатора. Може да стигне до около 16в (15.9в май беше, но не помня точната цифра). Като разкачиш IBS-а системата минава в дифоулт режим. Ако е кодиран правилно, регистриран е новия акумулатор и нямаш грешки за IBS/алтернатор, нямаш проблем.


Да регистриран е и нямам грешка на IBS-а. Днес карах 150км без да спирам и пак зарежда на 15.7 не спадна(през цялото време гледах в скритото меню). Не мисля че акумулатора не е зареден.

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook