DIY: Смяна реле на алтернатора

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 8.07.2014
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 530 XD E60

Re: DIY: Смяна реле на алтернатора

Мнение от andreev_ » 23 Дек 2014, 16:44

Здравейте колеги ! Когато отворя от скритото меню да ми показва как зарежда акумолатора просто оставам поразен! С такава скорост се сменят цифрите , че немога да ги видя само виждам , че е от 14 и нещо до 15 :( Това не трябва да е нормално ! Дайте акъл да не стане беля ! Благодаря и весели празници :)

Потребител
Аватар
Мнения: 25
Регистриран на: 23.05.2013
Пол: Мъж

Re: DIY: Смяна реле на алтернатора

Мнение от Fadi » 29 Дек 2014, 14:05

При мен беше така. В Събота светна цялата като елха и повече не запали :(. Сега чакам майстора ми да видим какво е (дано да е само това реле).

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 8.07.2014
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 530 XD E60

Re: DIY: Смяна реле на алтернатора

Мнение от andreev_ » 02 Яну 2015, 23:24

Споделеи какво е станало като Я види майстор

Потребител
Аватар
Мнения: 25
Регистриран на: 23.05.2013
Пол: Мъж

Re: DIY: Смяна реле на алтернатора

Мнение от Fadi » 17 Яну 2015, 19:41

Здравейте,

На алтернатора релето и ротора бяха заминали! Взеха ми 150 лева за ремонт...това е! Сега колата зарежда на 14.5 и няма проблем. Ще видя как е акумулатора, но засега всичко е ок!

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 25.09.2014
Пол: Мъж

Re: DIY: Смяна реле на алтернатора

Мнение от esuf » 18 Яну 2015, 21:05

Колеги, кажете ми как да видя в скритото меню зареждането на акумолатора. Благодаря предварително.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 131
Регистриран на: 11.05.2010
Местоположение: Лом
Пол: Мъж
Кара: X5 Е70 3.0si

Re: DIY: Смяна реле на алтернатора

Мнение от Tinaki » 12 Май 2015, 23:33

Здравейте колеги
Едно оправям, друго се троши... дойде ред и на алтернатора, зарежда 14.2( По борд ) а на мултицет 13.8, странното което е при подаване на гас и пускане реско ми пада под 13волта ( 12.7 ) и ми светва Airbag и колата
Някакви идеи?

Ето и клип на зареждането:
https://youtu.be/IW1M8vt_cPs

Грешката която ми записва е Еърбег-а е "9AFF resistor detonation pill detonation circuit2 to big"

Имат ли нещо общо 2-та проблема ? тъй като, ако карам леко и спокойно нямам проблем и не ми свети еърбег-а но при ряско подаване и форсиране на място веднага записва грешка и при следващото стартиране на колата светват лампите

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1110
Регистриран на: 13.10.2008
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E60 530dA
Мечтае да кара: на nordschleife

Re: DIY: Смяна реле на алтернатора

Мнение от Trixster » 13 Май 2015, 4:07

Да имат общо. И при мен светеше от време на време 9AFF, но след смяна на релето се оправи, както и много други неща. :-)
"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit."
Aristotle

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 131
Регистриран на: 11.05.2010
Местоположение: Лом
Пол: Мъж
Кара: X5 Е70 3.0si

Re: DIY: Смяна реле на алтернатора

Мнение от Tinaki » 13 Май 2015, 11:26

Какви са другите неща ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 668
Регистриран на: 14.12.2015
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530dA
Мечтае да кара: по хубави пътища и сред културни шофьори

Re: DIY: Смяна реле на алтернатора

Мнение от B.Stoimenov » 09 Яну 2016, 23:06

Здравейте колеги,

и при мен се появи аномалия. колата, на запален двигател зарежда между 14,5 и 15,1 (по борд компютъра / скритото меню). При изключване на IBS сензора пада до 13,6-14,2
На диагностика всичко изглежда ОК. НО все пак напрежението е плаши да достига 15,1 ...

Според Вас към кое да се насоча IBS Или Реле регулатора ?

и още един въпрос ... за да избегна високите стойности и напрежение, временно карам с изключен IBS сензор. Доколко е ОК това и до какво би могло да доведе ?

Благодаря предварително !

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 8.07.2014
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 530 XD E60

Re: DIY: Смяна реле на алтернатора

Мнение от andreev_ » 11 Яну 2016, 22:39

B.Stoimenov написа:Здравейте колеги,

и при мен се появи аномалия. колата, на запален двигател зарежда между 14,5 и 15,1 (по борд компютъра / скритото меню). При изключване на IBS сензора пада до 13,6-14,2
На диагностика всичко изглежда ОК. НО все пак напрежението е плаши да достига 15,1 ...

Според Вас към кое да се насоча IBS Или Реле регулатора ?

и още един въпрос ... за да избегна високите стойности и напрежение, временно карам с изключен IBS сензор. Доколко е ОК това и до какво би могло да доведе ?

Благодаря предварително !


При мен беше така и след смяна на акумулатора всичко се оправи!

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 11.05.2014
Местоположение: София
Кара: Е60 530dA

Re: DIY: Смяна реле на алтернатора

Мнение от piksi88 » 27 Яну 2016, 14:43

Страхотна тема ! :clap: :clap:
От скоро имам е60 3.0d и една студена сутрин светна като елха. Веднага в нета се поразрових и видях, че проблема може да е от релето в алтернатора. Започнах мониторинг на волтажа с мултицет. И след 1 ден докато загряваше колата си замервах зареждането гледам, че то само падаше дори след 10 мин работа на място. И тогава светна лампата на акомулатора и записа грешка в алтернатора. Търсих из нета четях че тези коли уж нямали лампа за зареждането, а пък на мен ми светна. Поръчах си релето и другия ден дойде при мен. Не спазих напълно указанията от тази тема и това ми костваше още 1 сваляне. За да нямате моите главоболия ви съветвам. Задължително да си почистите колекторите с шкурка. И да проверите мултицета дали отчита правилно. След смяната на релето лампата изгасна и всичко изглеждаше ОК. Докато не започнах да меря зареждането мултицета ми показваше на загасена кола 14,2в още тогава трябваше да се усъмня в него. На запалена напрежението само растеше и стигна до 18в :banghead: . Изгасих веднага колата и се консултирах един познат. Решихме да видя зареждането от скритото меню и чудото стана :lalala: . Колата си зареждаше 14,4-14,7в. Като заключение ще кажа, че старото реле си работи просто четките бяха свършили. Явно лампата светва когато няма контакт на четките с колекторите. Още веднъж благодаря на автора за темата :bowdown: .

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 22.12.2014
Пол: Мъж

Re: DIY: Смяна реле на алтернатора

Мнение от P.A.P » 28 Яну 2016, 12:56

Tinaki написа:Здравейте колеги
Едно оправям, друго се троши... дойде ред и на алтернатора, зарежда 14.2( По борд ) а на мултицет 13.8, странното което е при подаване на гас и пускане реско ми пада под 13волта ( 12.7 ) и ми светва Airbag и колата
Някакви идеи?

Ето и клип на зареждането:
https://youtu.be/IW1M8vt_cPs

Грешката която ми записва е Еърбег-а е "9AFF resistor detonation pill detonation circuit2 to big"

Имат ли нещо общо 2-та проблема ? тъй като, ако карам леко и спокойно нямам проблем и не ми свети еърбег-а но при ряско подаване и форсиране на място веднага записва грешка и при следващото стартиране на колата светват лампите


Колега как реши проблема ? От скоро и аз гледам зареждането от скритото меню, след светването на няколко пъти на еърбег-а. Сутрин зарежда от 14.6 до 15.1 след като загрее пада на 14.6- 14.7 но много бързо се сменят цифрите и след подаване рязко на газ зареждането пада до 12.9. Акумулатора е от миналата зима ( на година и няколко месеца ДАТЕ АГМ, ако има някакво значение), регистриран е като АГМ, и че е нов . Аербег-а давал вътрешна грешка по думите на майстора и трябвало да се смени модула.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 668
Регистриран на: 14.12.2015
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530dA
Мечтае да кара: по хубави пътища и сред културни шофьори

Re: DIY: Смяна реле на алтернатора

Мнение от B.Stoimenov » 03 Фев 2016, 20:59

моя проблем със зареждането от 13,5 до 15,3 се оправи след смяната на релето :bchug: от четките бяха останали около 3 милиметра , явно е показателно подобно напрежение, че релето е тръгнало. сега държи стабилно между 13,8 и 14,2

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 325
Регистриран на: 1.04.2015
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: Е61 530D 218hp
Мечтае да кара: Параход

Re: DIY: Смяна реле на алтернатора

Мнение от blackyhn » 03 Фев 2016, 22:23

:bchug:
Благодаря, колега!

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 22.12.2014
Пол: Мъж

Re: DIY: Смяна реле на алтернатора

Мнение от P.A.P » 04 Фев 2016, 11:26

Колеги какви релета купувате (марка) на какви цени и трябва ли да се сваля алтернатора понеже съм с активен волан и ми се вижда малко мястото ?

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook