DIY: Смяна реле на алтернатора
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- andreev_
- Потребител
- Мнения: 18
- Регистриран на: 8.07.2014
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 530 XD E60
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
Здравейте колеги ! Когато отворя от скритото меню да ми показва как зарежда акумолатора просто оставам поразен! С такава скорост се сменят цифрите , че немога да ги видя само виждам , че е от 14 и нещо до 15 Това не трябва да е нормално ! Дайте акъл да не стане беля ! Благодаря и весели празници
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
При мен беше така. В Събота светна цялата като елха и повече не запали . Сега чакам майстора ми да видим какво е (дано да е само това реле).
- andreev_
- Потребител
- Мнения: 18
- Регистриран на: 8.07.2014
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 530 XD E60
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
Споделеи какво е станало като Я види майстор
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
Здравейте,
На алтернатора релето и ротора бяха заминали! Взеха ми 150 лева за ремонт...това е! Сега колата зарежда на 14.5 и няма проблем. Ще видя как е акумулатора, но засега всичко е ок!
На алтернатора релето и ротора бяха заминали! Взеха ми 150 лева за ремонт...това е! Сега колата зарежда на 14.5 и няма проблем. Ще видя как е акумулатора, но засега всичко е ок!
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
Колеги, кажете ми как да видя в скритото меню зареждането на акумолатора. Благодаря предварително.
- Tinaki
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 131
- Регистриран на: 11.05.2010
- Местоположение: Лом
- Пол: Мъж
- Кара: X5 Е70 3.0si
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
Здравейте колеги
Едно оправям, друго се троши... дойде ред и на алтернатора, зарежда 14.2( По борд ) а на мултицет 13.8, странното което е при подаване на гас и пускане реско ми пада под 13волта ( 12.7 ) и ми светва Airbag и колата
Някакви идеи?
Ето и клип на зареждането:
https://youtu.be/IW1M8vt_cPs
Грешката която ми записва е Еърбег-а е "9AFF resistor detonation pill detonation circuit2 to big"
Имат ли нещо общо 2-та проблема ? тъй като, ако карам леко и спокойно нямам проблем и не ми свети еърбег-а но при ряско подаване и форсиране на място веднага записва грешка и при следващото стартиране на колата светват лампите
Едно оправям, друго се троши... дойде ред и на алтернатора, зарежда 14.2( По борд ) а на мултицет 13.8, странното което е при подаване на гас и пускане реско ми пада под 13волта ( 12.7 ) и ми светва Airbag и колата
Някакви идеи?
Ето и клип на зареждането:
https://youtu.be/IW1M8vt_cPs
Грешката която ми записва е Еърбег-а е "9AFF resistor detonation pill detonation circuit2 to big"
Имат ли нещо общо 2-та проблема ? тъй като, ако карам леко и спокойно нямам проблем и не ми свети еърбег-а но при ряско подаване и форсиране на място веднага записва грешка и при следващото стартиране на колата светват лампите
- Trixster
- ентусиаст
- Мнения: 1110
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530dA
- Мечтае да кара: на nordschleife
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
Да имат общо. И при мен светеше от време на време 9AFF, но след смяна на релето се оправи, както и много други неща. :-)
"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit."
Aristotle
Aristotle
- Tinaki
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 131
- Регистриран на: 11.05.2010
- Местоположение: Лом
- Пол: Мъж
- Кара: X5 Е70 3.0si
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
Какви са другите неща ?
- B.Stoimenov
- младши ентусиаст
- Мнения: 668
- Регистриран на: 14.12.2015
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 530dA
- Мечтае да кара: по хубави пътища и сред културни шофьори
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
Здравейте колеги,
и при мен се появи аномалия. колата, на запален двигател зарежда между 14,5 и 15,1 (по борд компютъра / скритото меню). При изключване на IBS сензора пада до 13,6-14,2
На диагностика всичко изглежда ОК. НО все пак напрежението е плаши да достига 15,1 ...
Според Вас към кое да се насоча IBS Или Реле регулатора ?
и още един въпрос ... за да избегна високите стойности и напрежение, временно карам с изключен IBS сензор. Доколко е ОК това и до какво би могло да доведе ?
Благодаря предварително !
и при мен се появи аномалия. колата, на запален двигател зарежда между 14,5 и 15,1 (по борд компютъра / скритото меню). При изключване на IBS сензора пада до 13,6-14,2
На диагностика всичко изглежда ОК. НО все пак напрежението е плаши да достига 15,1 ...
Според Вас към кое да се насоча IBS Или Реле регулатора ?
и още един въпрос ... за да избегна високите стойности и напрежение, временно карам с изключен IBS сензор. Доколко е ОК това и до какво би могло да доведе ?
Благодаря предварително !
- andreev_
- Потребител
- Мнения: 18
- Регистриран на: 8.07.2014
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 530 XD E60
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
B.Stoimenov написа:Здравейте колеги,
и при мен се появи аномалия. колата, на запален двигател зарежда между 14,5 и 15,1 (по борд компютъра / скритото меню). При изключване на IBS сензора пада до 13,6-14,2
На диагностика всичко изглежда ОК. НО все пак напрежението е плаши да достига 15,1 ...
Според Вас към кое да се насоча IBS Или Реле регулатора ?
и още един въпрос ... за да избегна високите стойности и напрежение, временно карам с изключен IBS сензор. Доколко е ОК това и до какво би могло да доведе ?
Благодаря предварително !
При мен беше така и след смяна на акумулатора всичко се оправи!
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
Страхотна тема !
От скоро имам е60 3.0d и една студена сутрин светна като елха. Веднага в нета се поразрових и видях, че проблема може да е от релето в алтернатора. Започнах мониторинг на волтажа с мултицет. И след 1 ден докато загряваше колата си замервах зареждането гледам, че то само падаше дори след 10 мин работа на място. И тогава светна лампата на акомулатора и записа грешка в алтернатора. Търсих из нета четях че тези коли уж нямали лампа за зареждането, а пък на мен ми светна. Поръчах си релето и другия ден дойде при мен. Не спазих напълно указанията от тази тема и това ми костваше още 1 сваляне. За да нямате моите главоболия ви съветвам. Задължително да си почистите колекторите с шкурка. И да проверите мултицета дали отчита правилно. След смяната на релето лампата изгасна и всичко изглеждаше ОК. Докато не започнах да меря зареждането мултицета ми показваше на загасена кола 14,2в още тогава трябваше да се усъмня в него. На запалена напрежението само растеше и стигна до 18в . Изгасих веднага колата и се консултирах един познат. Решихме да видя зареждането от скритото меню и чудото стана . Колата си зареждаше 14,4-14,7в. Като заключение ще кажа, че старото реле си работи просто четките бяха свършили. Явно лампата светва когато няма контакт на четките с колекторите. Още веднъж благодаря на автора за темата .
От скоро имам е60 3.0d и една студена сутрин светна като елха. Веднага в нета се поразрових и видях, че проблема може да е от релето в алтернатора. Започнах мониторинг на волтажа с мултицет. И след 1 ден докато загряваше колата си замервах зареждането гледам, че то само падаше дори след 10 мин работа на място. И тогава светна лампата на акомулатора и записа грешка в алтернатора. Търсих из нета четях че тези коли уж нямали лампа за зареждането, а пък на мен ми светна. Поръчах си релето и другия ден дойде при мен. Не спазих напълно указанията от тази тема и това ми костваше още 1 сваляне. За да нямате моите главоболия ви съветвам. Задължително да си почистите колекторите с шкурка. И да проверите мултицета дали отчита правилно. След смяната на релето лампата изгасна и всичко изглеждаше ОК. Докато не започнах да меря зареждането мултицета ми показваше на загасена кола 14,2в още тогава трябваше да се усъмня в него. На запалена напрежението само растеше и стигна до 18в . Изгасих веднага колата и се консултирах един познат. Решихме да видя зареждането от скритото меню и чудото стана . Колата си зареждаше 14,4-14,7в. Като заключение ще кажа, че старото реле си работи просто четките бяха свършили. Явно лампата светва когато няма контакт на четките с колекторите. Още веднъж благодаря на автора за темата .
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
Tinaki написа:Здравейте колеги
Едно оправям, друго се троши... дойде ред и на алтернатора, зарежда 14.2( По борд ) а на мултицет 13.8, странното което е при подаване на гас и пускане реско ми пада под 13волта ( 12.7 ) и ми светва Airbag и колата
Някакви идеи?
Ето и клип на зареждането:
https://youtu.be/IW1M8vt_cPs
Грешката която ми записва е Еърбег-а е "9AFF resistor detonation pill detonation circuit2 to big"
Имат ли нещо общо 2-та проблема ? тъй като, ако карам леко и спокойно нямам проблем и не ми свети еърбег-а но при ряско подаване и форсиране на място веднага записва грешка и при следващото стартиране на колата светват лампите
Колега как реши проблема ? От скоро и аз гледам зареждането от скритото меню, след светването на няколко пъти на еърбег-а. Сутрин зарежда от 14.6 до 15.1 след като загрее пада на 14.6- 14.7 но много бързо се сменят цифрите и след подаване рязко на газ зареждането пада до 12.9. Акумулатора е от миналата зима ( на година и няколко месеца ДАТЕ АГМ, ако има някакво значение), регистриран е като АГМ, и че е нов . Аербег-а давал вътрешна грешка по думите на майстора и трябвало да се смени модула.
- B.Stoimenov
- младши ентусиаст
- Мнения: 668
- Регистриран на: 14.12.2015
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 530dA
- Мечтае да кара: по хубави пътища и сред културни шофьори
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
моя проблем със зареждането от 13,5 до 15,3 се оправи след смяната на релето от четките бяха останали около 3 милиметра , явно е показателно подобно напрежение, че релето е тръгнало. сега държи стабилно между 13,8 и 14,2
- blackyhn
- младши ентусиаст
- Мнения: 325
- Регистриран на: 1.04.2015
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: Е61 530D 218hp
- Мечтае да кара: Параход
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
Благодаря, колега!
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
Колеги какви релета купувате (марка) на какви цени и трябва ли да се сваля алтернатора понеже съм с активен волан и ми се вижда малко мястото ?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани