DIY: Смяна реле на алтернатора
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- spacepl
- старши ентусиаст
- Мнения: 3330
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
Някой правил ли е опити да смени само четките на оригиналното реле или да звъня в МКар? Валео е моето.
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
- Мнения: 2887
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
Преди 3 дни го правих точно на валео... 1.50 са медно-графитните четки... единствено ми изглежда, че са малко по-твърди, което ще доведе до по-прекомерно износване на колектрната втулка.. което не е голям проблем - първо се сменя.. второ ако изкара още колкото е до момента, за 90% от хората ще е пре.. пре доволно.
- spacepl
- старши ентусиаст
- Мнения: 3330
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
Ще пробвам довечера да ги сменя, да видим какво ще стане. Има ли много рязане, къртене и дърводелски труд?
Какъв размер да търся?
https://vikiwat.com/copper-graphite-brushes.html
Смятам, че ще помогне на някой
Какъв размер да търся?
https://vikiwat.com/copper-graphite-brushes.html
Смятам, че ще помогне на някой
- Kiryakov
- Потребител
- Мнения: 42
- Регистриран на: 14.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E61 535d
- Мечтае да кара: F10 M5
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
Пичове не знам за вас, но аз направо го мразя това реле и алтернатор. Вече няколко пъти колата ме оставя на пътя и направо полудявам от нерви. Още тази зима започна всичко и немога да се справя с проблема.
Януари тази година започна в движение да ми светват всички лампи (DSC, ABS, GEARBOX) радиото се изключване и след няколко минути колата спираше да сменя предавки и мотора започваше да работи на 5 цилиндъра (губеше цилиндър заради липса на ток). Закарах я на сервиз и се оказа, че алтернатора е за ремонт. Излезе ми около 300 лв. всичко (смяна реле-регулатор-четки, смяна лагери, смяна колекторче, смяна медни намотки + запояване) Реших, че проблема вече е решен и бях доволен. Минаха около две-три седмици и всичко се завърна както си беше. Двигателя започна да губи цилиндър да притриса, няколко минути по-късно да светват всички лампи и така. Зареждането беше на 15.1 - 15.7v.
Като на всяко палене и гасене на двигателя зареждаше различно (понякога на 11.2, но повечето случай на 15.1 - 15.7v) Покарах така известно време, защото от сервиза където беше правена колата и магазина откъдето са взети частите "FUGO" ми казаха да си търся проблема другаде. Карах така около месец докато открия проблема какъв е и си имах резервен акумулатор в багажника за да си давам ток като стане така. Всеки път при ново палене проблемите изчезваха. Акумулатора ми изкипя в багажника за което разбрах чак след няколко дни (целия се беше надул) - явно от презареждането. Купих си чисто нов акумулатор VARTA 105Ah AGM и го кодирах чрез ISTA-P na 90Ah AGM. Тогава решиха да ми заменят реле-регулатора като фабрично дефектно, монтираха новото реле и зареждаше на 13.9v - 14.3v от март месец тази година до вчера. Вчера като си тръгвах от работа - двигателя пак започна да тресе пасажерската седалка сякаш няма цилиндър. Веднага влязох в скритото меню да видя какво е напрежението и гледам 11.2v. загасих и запалих пак - зареждаше на 12.7v. Тръгнах покарах около километър и напрежението се вдигна на 13.9 - 14.2. Реших, че е нещо моментно (защото преди няколко дни правих remap на ECU-то). Същата вечер излязох късно вечерта да покарам малко на тангентата и си четях живи данни на турбините и EGT-тата с btool expert в това време и тогава видях, че напрежението пак е 12.2v.
Днес след работа бях решил да ходя на море, качвам се в колата паля и пак единият цилиндър го няма - проверих напрежението 11.3v и така и не се оправи.
Надеждата за заминаване към морето не умря и реших, че след няколко километра ще се оправи и ще тръгна, НО НЕ алтернаторчето реши да ми развали хубавото настроение и всички планове за уикенда, изминах около 20 км. градско като зареждането варираше между 11.6 - 12.6v. Зареждането скочи за около 5 минути до 13.9 - 14.2 (при по-висока скорост) и много се зарадвах (представих си вече как съм на магистрала Тракия и летя с новите 350 к.с. след ремапа), но падна пак на 11.5-12v. и надеждата за Созопол/Градина в този момент умря напълно. Така и не отидох на море, а докато се прибера до вкъщи вече имаше грешка (Charging fault) и акумулатора светеше червено на дисплея. Скоростната кутия спря да превключва предавки, фаровете изгаснаха, таблото също умря и повече не запали. Подадох ток от друг автомобил, но вече не зареждаше. Предполагам, че пак релето се е предало. Алтернатора ми е марка VALEO и двата пъти слагаха реле-регулатор VALEO от магазин "FUGO" в гр. София. На диагностика излиза грешка DDE: Generator fault, трия я и след няколко секунди излиза пак. Писна ми от тези смешници FUGO, ако се окаже отново дефектно реле ще си искам парите. Убиха ми хубав акулуматор с презареждане и на море не отидох даже.
П.П. Колата е BMW E61 535d преди фейслифт. Проблема с зареждането започна да ми го прави непосредствено след няколко ръна на дино+ремап (същия или следващия ден) Може ли да е прегрял?
Януари тази година започна в движение да ми светват всички лампи (DSC, ABS, GEARBOX) радиото се изключване и след няколко минути колата спираше да сменя предавки и мотора започваше да работи на 5 цилиндъра (губеше цилиндър заради липса на ток). Закарах я на сервиз и се оказа, че алтернатора е за ремонт. Излезе ми около 300 лв. всичко (смяна реле-регулатор-четки, смяна лагери, смяна колекторче, смяна медни намотки + запояване) Реших, че проблема вече е решен и бях доволен. Минаха около две-три седмици и всичко се завърна както си беше. Двигателя започна да губи цилиндър да притриса, няколко минути по-късно да светват всички лампи и така. Зареждането беше на 15.1 - 15.7v.
Като на всяко палене и гасене на двигателя зареждаше различно (понякога на 11.2, но повечето случай на 15.1 - 15.7v) Покарах така известно време, защото от сервиза където беше правена колата и магазина откъдето са взети частите "FUGO" ми казаха да си търся проблема другаде. Карах така около месец докато открия проблема какъв е и си имах резервен акумулатор в багажника за да си давам ток като стане така. Всеки път при ново палене проблемите изчезваха. Акумулатора ми изкипя в багажника за което разбрах чак след няколко дни (целия се беше надул) - явно от презареждането. Купих си чисто нов акумулатор VARTA 105Ah AGM и го кодирах чрез ISTA-P na 90Ah AGM. Тогава решиха да ми заменят реле-регулатора като фабрично дефектно, монтираха новото реле и зареждаше на 13.9v - 14.3v от март месец тази година до вчера. Вчера като си тръгвах от работа - двигателя пак започна да тресе пасажерската седалка сякаш няма цилиндър. Веднага влязох в скритото меню да видя какво е напрежението и гледам 11.2v. загасих и запалих пак - зареждаше на 12.7v. Тръгнах покарах около километър и напрежението се вдигна на 13.9 - 14.2. Реших, че е нещо моментно (защото преди няколко дни правих remap на ECU-то). Същата вечер излязох късно вечерта да покарам малко на тангентата и си четях живи данни на турбините и EGT-тата с btool expert в това време и тогава видях, че напрежението пак е 12.2v.
Днес след работа бях решил да ходя на море, качвам се в колата паля и пак единият цилиндър го няма - проверих напрежението 11.3v и така и не се оправи.
Надеждата за заминаване към морето не умря и реших, че след няколко километра ще се оправи и ще тръгна, НО НЕ алтернаторчето реши да ми развали хубавото настроение и всички планове за уикенда, изминах около 20 км. градско като зареждането варираше между 11.6 - 12.6v. Зареждането скочи за около 5 минути до 13.9 - 14.2 (при по-висока скорост) и много се зарадвах (представих си вече как съм на магистрала Тракия и летя с новите 350 к.с. след ремапа), но падна пак на 11.5-12v. и надеждата за Созопол/Градина в този момент умря напълно. Така и не отидох на море, а докато се прибера до вкъщи вече имаше грешка (Charging fault) и акумулатора светеше червено на дисплея. Скоростната кутия спря да превключва предавки, фаровете изгаснаха, таблото също умря и повече не запали. Подадох ток от друг автомобил, но вече не зареждаше. Предполагам, че пак релето се е предало. Алтернатора ми е марка VALEO и двата пъти слагаха реле-регулатор VALEO от магазин "FUGO" в гр. София. На диагностика излиза грешка DDE: Generator fault, трия я и след няколко секунди излиза пак. Писна ми от тези смешници FUGO, ако се окаже отново дефектно реле ще си искам парите. Убиха ми хубав акулуматор с презареждане и на море не отидох даже.
П.П. Колата е BMW E61 535d преди фейслифт. Проблема с зареждането започна да ми го прави непосредствено след няколко ръна на дино+ремап (същия или следващия ден) Може ли да е прегрял?
Founder and CEO at https://www.OHOST.bg
Founder and CEO at https://www.GAMEHOST.bg
Founder and CEO at https://www.COLOPOINT.bg
Founder and CEO at https://www.GAMEHOST.bg
Founder and CEO at https://www.COLOPOINT.bg
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
Продават скапани регулатори и колкото и да ги сменяш все тая...
Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
- spacepl
- старши ентусиаст
- Мнения: 3330
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
Смяна само на четките на ОРИГИНАЛНИЯ регулатор му е майката. Вече 5 месеца нямам никакъв проблем. Цената на четките беше 2 или 3 лева и се сменят за няколко минути.
- atanasov_aa
- младши ентусиаст
- Мнения: 451
- Регистриран на: 3.07.2012
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е60, ръчка, 530d, 2004г.
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
Това упражнение, съм го играл преди 5 години, но ефекта бе временен. Издържа около година и нещо. След това от официален вносител /представителство/ на БМВ, се взе чисто нов.spacepl написа:Смяна само на четките на ОРИГИНАЛНИЯ регулатор му е майката. Вече 5 месеца нямам никакъв проблем. Цената на четките беше 2 или 3 лева и се сменят за няколко минути.
Колега отиди в сервиза и ги питай, колко са платили за алтернативен реле регулатор. По спомени, преди 4-5 години само реле регулатора при официалния вносител бе 270,00 лева. В момента, при справка в БМВ вносител, част с номер 12318510092 излиза на цена: 307,27 лв. За това, че отиди в сервиза и ги питай само при условие, че реле регулатора е около 307,00 лева, как така са ти правили описания ремонт с труда за 300 лева. И на каква цена са ти го взели въпросния регулатор. Цената определя и качеството. От сервиза е трябвало да ти посочат, че при евтините алтернативни части има голям риск от последващ проблем. Да ти обяснят разликата между алтернативна част на дадена марка и тази от официален вносител. След което, ти да вземеш решение и да прецениш, дали да рискуваш с евтина алтернатива, или да си вземеш това което е 4-ри пъти по-скъпо от вносителя, за което всички коментари във форума сочат, че трябва да се слага.Kiryakov написа:................ Излезе ми около 300 лв. всичко (смяна реле-регулатор-четки, смяна лагери, смяна колекторче, смяна медни намотки + запояване) Реших, че проблема вече е решен и бях доволен. Минаха около две-три седмици и всичко се завърна както си беше. Двигателя започна да губи цилиндър да притриса, няколко минути по-късно да светват всички лампи и така. Зареждането беше на 15.1 - 15.7v.
Като на всяко палене и гасене на двигателя зареждаше различно (понякога на 11.2, но повечето случай на 15.1 - 15.7v) ...........
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
Аз също имам проблем с алтернатора май, като я карам показва 13.2-13.7 волта, а трябва да е >14 волта, за да зарежда добре акумулатора. Дали е вярно това показание в скритото меню и някой може ли да препоръча сервиз/място, където да го диагностицират адекватно, за да знам какво да предприема?
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
afterdarq написа:Аз също имам проблем с алтернатора май, като я карам показва 13.2-13.7 волта, а трябва да е >14 волта, за да зарежда добре акумулатора. Дали е вярно това показание в скритото меню и някой може ли да препоръча сервиз/място, където да го диагностицират адекватно, за да знам какво да предприема?
Не съм сигурен дали е проблем, напрежението на зареждане варира в зависимост колко е стар акумулатора. Ако ти е нов акумулатора колата може да реши да го зарежда с малко по-ниско напрежение.
Tool - Fear Inoculum
- atanasov_aa
- младши ентусиаст
- Мнения: 451
- Регистриран на: 3.07.2012
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е60, ръчка, 530d, 2004г.
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
И според мен, това е причината.Emooo написа:afterdarq написа:Аз също имам проблем с алтернатора май, като я карам показва 13.2-13.7 волта, а трябва да е >14 волта, за да зарежда добре акумулатора. Дали е вярно това показание в скритото меню и някой може ли да препоръча сервиз/място, където да го диагностицират адекватно, за да знам какво да предприема?
... Ако ти е нов акумулатора колата може да реши да го зарежда с малко по-ниско напрежение.
При мен, акумулатора е на 5 години. Зареждам го, без да го свалям от автомобила. При напълно зареждане, поддържащата функция на зарядното е на 13,6-13,7 волта, при отключен автомобил.
Последна промяна atanasov_aa на 05 Сеп 2019, 18:05, променена общо 1 път
- bmw55
- младши ентусиаст
- Мнения: 521
- Регистриран на: 11.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330xd && 525d
- Мечтае да кара: В европейска България
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
Ако акумулатора е добре зареден е нормално да падне под 14 волта, то затова е това реле.
Моята зарежда също на 13.70 повече от 7 години, като сложа да зареждам с устройство дирекно без да свалям, се зарежда макс 30минути на супер слабо и спира самото устройството, защото акумулатора е пълен.
Моята зарежда също на 13.70 повече от 7 години, като сложа да зареждам с устройство дирекно без да свалям, се зарежда макс 30минути на супер слабо и спира самото устройството, защото акумулатора е пълен.
Бъди честен пък да става квото ще
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
Ако си карате колите на къси разстояния ще показва все над 14В. 14.6 - 14.8В
Ако се кара на дълги разстояния пада доста под 14В, и при връщане на газта скача веднага на 14.6-14.7В. След подаване на газта пак си пада според това до колко е зареден акумулатора.
Ако се кара на дълги разстояния пада доста под 14В, и при връщане на газта скача веднага на 14.6-14.7В. След подаване на газта пак си пада според това до колко е зареден акумулатора.
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
andy написа:Ако си карате колите на къси разстояния ще показва все над 14В. 14.6 - 14.8В
Ако се кара на дълги разстояния пада доста под 14В, и при връщане на газта скача веднага на 14.6-14.7В. След подаване на газта пак си пада според това до колко е зареден акумулатора.
При мен до 14 волта не стига никога, нито при даване, нито при връщане на газта. Дори след като ми е светнала грешка за high rate of battery discharge и ми е нулиран часовника, става като е жега по принцип и напече колата. Затова си мисля че по-скоро има някакъв проблем и не достига нужното напрежение, за да дозареди както трябва.
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
spacepl написа:Смяна само на четките на ОРИГИНАЛНИЯ регулатор му е майката. Вече 5 месеца нямам никакъв проблем. Цената на четките беше 2 или 3 лева и се сменят за няколко минути.
Колега от къде взе четките ако не е тайна?
- atanasov_aa
- младши ентусиаст
- Мнения: 451
- Регистриран на: 3.07.2012
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е60, ръчка, 530d, 2004г.
Re: DIY: Смяна реле на алтернатора
Пробвах го този филм. След около 10-15 000 км., се наложи да се меня регулатора. Рано или късно, му идва времето на това.Bobybg3 написа:spacepl написа:Смяна само на четките на ОРИГИНАЛНИЯ регулатор му е майката. Вече 5 месеца нямам никакъв проблем. Цената на четките беше 2 или 3 лева и се сменят за няколко минути.
Колега от къде взе четките ако не е тайна?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани