клапи на решетката.....
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
69 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- da6ip
- старши ентусиаст
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: клапи на решетката.....
Това че колата на място в жегите достига "95-96" градуса не е никакъв критерий - тогава няма никакво охлаждане, а перката по дефиниция включва на 97 градуса ако си спомням правилно. Това е абсолютно нормално поведение и жалузите нямат никакво отношение към това.
Ако някой иска да тества ефекта на жалузите, трябва две коли с (почти) еднакъв двигател да запалят от еднакво студено състояние (т.е. температурата още на котакт да е еднаква) и да карат една след друга и да записват по секунди как им се вдига температурата до 90 градуса.
Това е единствения начин за смислен и надежден тест .
Ако някой иска да тества ефекта на жалузите, трябва две коли с (почти) еднакъв двигател да запалят от еднакво студено състояние (т.е. температурата още на котакт да е еднаква) и да карат една след друга и да записват по секунди как им се вдига температурата до 90 градуса.
Това е единствения начин за смислен и надежден тест .
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
Re: клапи на решетката.....
Да и аз мисля като da6ip. Жалузите единствената им функция е по-бързо достигане на работна температура. Ако има проблем да не се достига работната температура то това няма връзка с жалузите и със сигурност е термостат.
Tool - Fear Inoculum
- bmwpt
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 109
- Регистриран на: 21.10.2011
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 530d E60
- Мечтае да кара: Всички BMW-та на този свят
Re: клапи на решетката.....
da6ip написа:имайте предвид че на колите преди фейса жалузите не се отварят сами, а само от вятъра в движение.
т.е. при спряла кола са затворени и трябва да ги натиснете с пръст за да видите дали соленоида ги е освободил.
а след фейса се отварят и сами, доколкото разбирам...
да няма прибързани заключения при сравненията
Моята е преди фейса и жалузите се отварят сами,като ги натисна с пръст не мога да ги отворя... , когато е студена и са затворени,а когато загрее се отварят сами,а не от вятъра.
- da6ip
- старши ентусиаст
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: клапи на решетката.....
bmwpt написа:da6ip написа:имайте предвид че на колите преди фейса жалузите не се отварят сами, а само от вятъра в движение.
т.е. при спряла кола са затворени и трябва да ги натиснете с пръст за да видите дали соленоида ги е освободил.
а след фейса се отварят и сами, доколкото разбирам...
да няма прибързани заключения при сравненията
Моята е преди фейса и жалузите се отварят сами,като ги натисна с пръст не мога да ги отворя... , когато е студена и са затворени,а когато загрее се отварят сами,а не от вятъра.
Кога точно ти е произведена колата?
И ако те разбирам правилно, при загряла кола спираш някъде, гледаш отпред и жалузите са отворени, така ли?
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- daskaloff
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 159
- Регистриран на: 16.09.2010
- Местоположение: София Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: е60 525d
Re: клапи на решетката.....
сорри но нещо не ми се одобряват мненията....
Идеята на тези клапи е точно от насрещния въздух да се отварят(преди фейса)- държат се от ел.магнит, а след фейс-а се отварят сами и насочват струята към кулер на маслото ( така пише по чуждите форуми)
Относно термостатите -малкия го смених, сега ще направя едно голямо извънградско и пак ще гледам температурата... ако пада пак под 85- щя сменя и големия.... иначе в задръстванията ми отива до 96.
Проблема е че разхода е голям и затова търся решение с тези клапи, защото през седмицата каранията ми са по 4-5км в посока и тя не заягрява повече от 50-60градуса...
Относно търсачката - в другата тема 90% от мненията са затова как да се влезе в ASAP портала - такаче моляви не бързайте да пращате в търсачката...
Идеята на тези клапи е точно от насрещния въздух да се отварят(преди фейса)- държат се от ел.магнит, а след фейс-а се отварят сами и насочват струята към кулер на маслото ( така пише по чуждите форуми)
Относно термостатите -малкия го смених, сега ще направя едно голямо извънградско и пак ще гледам температурата... ако пада пак под 85- щя сменя и големия.... иначе в задръстванията ми отива до 96.
Проблема е че разхода е голям и затова търся решение с тези клапи, защото през седмицата каранията ми са по 4-5км в посока и тя не заягрява повече от 50-60градуса...
Относно търсачката - в другата тема 90% от мненията са затова как да се влезе в ASAP портала - такаче моляви не бързайте да пращате в търсачката...
- baholino
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 109
- Регистриран на: 18.05.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 535d
- Мечтае да кара: i3
- Детайли за колата: M-пакет
Re: клапи на решетката.....
Днес им дойде времето и на моите термостати да бъдат сменени. Незнам кой беше "виновния", та затова смених и двата. Загледах се в големия термостат и на него пишеше 88(градуса) т.е отваря на тези градуси, което според мен означава че темп. не би трябвало да пада под 88.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо
Re: клапи на решетката.....
Жалузите НЕ СА направени да се отварят от вятъра. Управляват се с вакум. Ако се отваряха от вятъра това означава, че при ниска скорост няма да стига въздух до радиатора. Помисли над това.
Tool - Fear Inoculum
- daskaloff
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 159
- Регистриран на: 16.09.2010
- Местоположение: София Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: е60 525d
Re: клапи на решетката.....
Ето и инфо от англииските форуми, ако искаш и цялата тема мога да ти пратя.... ето условията при които "желюзите" се "откопчават" такаче при ниска скорост да има охлаждане....
Radiator shutter
The radiator shutter seals off the engine compartment from the outside and directs the cooling air under the engine.
When the vehicle is driven, the closed radiator shutter reduces the warm-up phase of the engine. In higher road speed ranges, this improves the CW value of the vehicle. This saves fuel and thus has an advantageous effect on the emissions. Furthermore, the faster heating of the coolant means that the full heat output of the vehicle can be called up earlier.
Components
*Radiator shutter
*Solenoid switch
Function
With the ignition off or in the event of a break in the activation cable, the radiator shutter is not locked. After engine start-up, the engine control unit switches the solenoid switch to earth and thus closes prevents the radiator shutter from opening.
When one or more of the following conditions exist when the vehicle is being driven, the magnetic lock for the radiator shutter is deactivated.
*Coolant temperature > 90°C
*Gearbox fluid temperature > 110°C
*Engine oil temperature > 130°C
*Power to map thermostat > 90% (only DME)
*Electric fan active
Fault code memory entries
If there is an electrical fault in the assembly, the radiator blind lock is deactivated.
The radiator shutter lock is also deactivated if a defect is detected at the coolant-temperature sensor or electric fan.
Колеги не се засягайте моля Ви
Radiator shutter
The radiator shutter seals off the engine compartment from the outside and directs the cooling air under the engine.
When the vehicle is driven, the closed radiator shutter reduces the warm-up phase of the engine. In higher road speed ranges, this improves the CW value of the vehicle. This saves fuel and thus has an advantageous effect on the emissions. Furthermore, the faster heating of the coolant means that the full heat output of the vehicle can be called up earlier.
Components
*Radiator shutter
*Solenoid switch
Function
With the ignition off or in the event of a break in the activation cable, the radiator shutter is not locked. After engine start-up, the engine control unit switches the solenoid switch to earth and thus closes prevents the radiator shutter from opening.
When one or more of the following conditions exist when the vehicle is being driven, the magnetic lock for the radiator shutter is deactivated.
*Coolant temperature > 90°C
*Gearbox fluid temperature > 110°C
*Engine oil temperature > 130°C
*Power to map thermostat > 90% (only DME)
*Electric fan active
Fault code memory entries
If there is an electrical fault in the assembly, the radiator blind lock is deactivated.
The radiator shutter lock is also deactivated if a defect is detected at the coolant-temperature sensor or electric fan.
Колеги не се засягайте моля Ви
- bmwpt
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 109
- Регистриран на: 21.10.2011
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 530d E60
- Мечтае да кара: Всички BMW-та на този свят
Re: клапи на решетката.....
da6ip написа:bmwpt написа:da6ip написа:имайте предвид че на колите преди фейса жалузите не се отварят сами, а само от вятъра в движение.
т.е. при спряла кола са затворени и трябва да ги натиснете с пръст за да видите дали соленоида ги е освободил.
а след фейса се отварят и сами, доколкото разбирам...
да няма прибързани заключения при сравненията
Моята е преди фейса и жалузите се отварят сами,като ги натисна с пръст не мога да ги отворя... , когато е студена и са затворени,а когато загрее се отварят сами,а не от вятъра.
Кога точно ти е произведена колата?
И ако те разбирам правилно, при загряла кола спираш някъде, гледаш отпред и жалузите са отворени, така ли?
2004г е ами да като е загряла спирам и са отворени,а като е студена са затворени независимо дал съм я карал или не ...
- miroleskov
- младши ентусиаст
- Мнения: 614
- Регистриран на: 25.08.2012
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
- Кара: Е 61 530d
Re: клапи на решетката.....
Хм утре само да не забравя да видя моите.Аз продължавам да мисля,че има някаква закономерност за колите поддържащи малко по-висока темп. Свързана с жалузите ама айде да видим....
Винаги нощувай под върха,за да можеш да продължиш на горе, на сутринта.
- netmurder
- старши ентусиаст
- Мнения: 1730
- Регистриран на: 14.08.2007
- Пол: Мъж
- Кара: ше E60 530dА
Re: клапи на решетката.....
А дали има някаква закономерност с външната температура... към 19:00 часа беше -7 градуса колата беше вдигнала към 86 градуса и тези там жалузи ли са какво са пипам ги и не искат да се отворят..... А преди като беше топло се отваряха на допир и при загасена кола....
Веднъж БМВ, Винаги БМВ!!!
- toni
- младши ентусиаст
- Мнения: 563
- Регистриран на: 20.11.2005
- Местоположение: Бургас
- Кара: E60 530D '05
Re: клапи на решетката.....
Жалузите се отварят, когато се пусне вентилатора от ДДЕ-то, иначе са си затворени, защото на двигателя си му е идеално като работна темп.
Ами има, разбира се като не се обдухва радиатора, когато клапите са затворени, нормално се температурата на двигателя да е по-висока, въпреки и в двата случая да имаме изправни термостати. А и отделно тези клапи или жалузи играят роля и за аеродинамиката и разхода на гориво, сега обаче колко си е друга работа. Иначе разликата в шума и работа на двигателя е доста голяма като при около 93-95 градуса работи доста по-тихо отколкото при 85-88 градуса
miroleskov написа:Аз продължавам да мисля,че има някаква закономерност за колите поддържащи малко по-висока темп. Свързана с жалузите ама айде да видим....
Ами има, разбира се като не се обдухва радиатора, когато клапите са затворени, нормално се температурата на двигателя да е по-висока, въпреки и в двата случая да имаме изправни термостати. А и отделно тези клапи или жалузи играят роля и за аеродинамиката и разхода на гориво, сега обаче колко си е друга работа. Иначе разликата в шума и работа на двигателя е доста голяма като при около 93-95 градуса работи доста по-тихо отколкото при 85-88 градуса
- da6ip
- старши ентусиаст
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: клапи на решетката.....
bmwpt написа:da6ip написа:bmwpt написа:da6ip написа:имайте предвид че на колите преди фейса жалузите не се отварят сами, а само от вятъра в движение.
т.е. при спряла кола са затворени и трябва да ги натиснете с пръст за да видите дали соленоида ги е освободил.
а след фейса се отварят и сами, доколкото разбирам...
да няма прибързани заключения при сравненията
Моята е преди фейса и жалузите се отварят сами,като ги натисна с пръст не мога да ги отворя... , когато е студена и са затворени,а когато загрее се отварят сами,а не от вятъра.
Кога точно ти е произведена колата?
И ако те разбирам правилно, при загряла кола спираш някъде, гледаш отпред и жалузите са отворени, така ли?
2004г е ами да като е загряла спирам и са отворени,а като е студена са затворени независимо дал съм я карал или не ...
на колите преди фейса има само един соленоиден клапан/магнит, който ги държи затворени или освобождава. няма механизъм който да ги отваря, просто няма тази функция.
и моята кола е 2004 и е именно така, както е и описано по всякакви информационни източници от БМВ, форуми и т.н.
твоите или са били отворени от вентилатора който засмуква въздух, или са ретрофитвани фейсови жалузи, или пък е ремонтирана отпред и са монтирани фейсови. има снимки на фейсовите - те изглеждат по друг начин, веднага се разпознават - можеш да ги сравниш.
питах те коя година е заради възможността при малкия фейс 09/2005 да са променили жалузите, но 2004 е очевидно преди това.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
69 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани