Джанти 19 цола и пълна промяна

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 455
Регистриран на: 9.06.2012
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: Дизел
Мечтае да кара: Бензин
Детайли за колата: Touring

Re: Джанти 19 цола и пълна промяна

Мнение от tihomair » 28 Юли 2015, 19:39

И аз на F11-ката съм с 19-ки и мисля, че по-малки стоят зле, но за зимата ще мина на 17-ки, което мисля е съвсем нормално.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1409
Регистриран на: 8.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F90 M5C

Re: Джанти 19 цола и пълна промяна

Мнение от Cinder » 28 Юли 2015, 19:42

Taruno написа:
SDLS написа:Стига бе, Е60 ако трябва ще го карам с 22 цола, но няма да падне под 18 :bchug:


Тя гъзарията спирачки няма :D В БГ пътищата не са за такива джанти независимо колко ни кефи как стоят - на Е60 повече от 18 не бих сложил, а на Е90 повече от 17


Колега, ти колко км мина с 20" джанти, за да дадеш обективно мнение?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: Джанти 19 цола и пълна промяна

Мнение от Taruno » 28 Юли 2015, 20:19

Минах един месец с 18ки на Е90ката и разликата сега е фрапираща, отделно точно преди няколко дни пообиколихме с колегата ацалов на 19ки и пак огромна разлика. Големите джанти са само гъзария и в БГ просто не е за тях спорете си колкото искате ама на черното бялода казваме не върви. Ако си живеех в Гърция или Италия щях и на Е90тката да бична 19ки, но уви.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1409
Регистриран на: 8.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F90 M5C

Re: Джанти 19 цола и пълна промяна

Мнение от Cinder » 28 Юли 2015, 20:32

Значи си минал точно 0км с 20" джанти, но си капацитет по въпроса :mhihi: :mhihi: :mhihi: Това потвърждава мнението ми по-рано в темата - всичките дето пищите колко било зле, си нямате идея какво е всъщност. Странно как хората, които имаме десетки хиляди км навъртени с такива джанти и гуми казваме, че няма проблем, стига да внимаваш, а ти, който си минал точно 0км, казваш, че нямало каране с 20" джанти в БГ :mhihi: Както казах, за последните 5 години нямам нито една гума или джанта щета. Колегата Мартин също потвърди, че няма никакви проблеми.

Това за гъзарията дори няма да го коментирам :kuku:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1730
Регистриран на: 14.08.2007
Пол: Мъж
Кара: ше E60 530dА

Re: Джанти 19 цола и пълна промяна

Мнение от netmurder » 28 Юли 2015, 20:37

Cinder написа:Значи си минал точно 0км с 20" джанти, но си капацитет по въпроса :mhihi: :mhihi: :mhihi: Това потвърждава мнението ми по-рано в темата - всичките дето пищите колко било зле, си нямате идея какво е всъщност. Странно как хората, които имаме десетки хиляди км навъртени с такива джанти и гуми казваме, че няма проблем, стига да внимаваш, а ти, който си минал точно 0км, казваш, че нямало каране с 20" джанти в БГ :mhihi: Както казах, за последните 5 години нямам нито една гума или джанта щета. Колегата Мартин също потвърди, че няма никакви проблеми.

Това за гъзарията дори няма да го коментирам :kuku:

Иво ти не караш по пътя, ти направо летиш, затова не те бърка с какви джанти си :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Шегата на страна, ако се внимава не виждам какъв е проблема да караш дори и с 20-ки, но ако си каруцар дори и със 17-ки пак можеш сериозно да оцапаш пейзажа...
Относно возията, на мен пък си ми харесва как е с 19-ките, едва ли ще има кои знае каква разлика и с 20-ки...
Веднъж БМВ, Винаги БМВ!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: Джанти 19 цола и пълна промяна

Мнение от Taruno » 28 Юли 2015, 21:05

Cinder написа:Значи си минал точно 0км с 20" джанти, но си капацитет по въпроса :mhihi: :mhihi: :mhihi: Това потвърждава мнението ми по-рано в темата - всичките дето пищите колко било зле, си нямате идея какво е всъщност. Странно как хората, които имаме десетки хиляди км навъртени с такива джанти и гуми казваме, че няма проблем, стига да внимаваш, а ти, който си минал точно 0км, казваш, че нямало каране с 20" джанти в БГ :mhihi: Както казах, за последните 5 години нямам нито една гума или джанта щета. Колегата Мартин също потвърди, че няма никакви проблеми.

Това за гъзарията дори няма да го коментирам :kuku:


Логиката ти много куца или четеш през ред щом не ми харесва с 18ки и съм изказал доводите си значи представи си с 20ки какво ще ми е мнението, или те дразни, че казвам, че са гъзария - освен ако не караш улта леки афтърмакет джанти, където 19ки тежат 7 кила от невероятните ти двайски, коитп толкова много защитаваш получаваш ЕДИН плюс външен вид и няколко стабилни минуса - по-бързо износване на окачването, по-голям разход, по-бавно набираща кола и за капак трябва да ги пазииш от всяка дупка. Да не говорим за цената на гумите (стига да караш с нови) и т.н. Отново много е красиво ама не казвай на черното бяло щото някой ще вземе да те послуша :bchug:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 425
Регистриран на: 19.05.2014
Пол: Мъж
Кара: Е60

Re: Джанти 19 цола и пълна промяна

Мнение от SDLS » 28 Юли 2015, 21:19

Само като види човек изгледа на колата на Cinder и веднага може да заеме позиция в "спора" :oops: Разбира се някои си купуват E60 за комфорт, други за визия, там е разковничето. Всеки си е прав за него си :bchug:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: Джанти 19 цола и пълна промяна

Мнение от Taruno » 28 Юли 2015, 21:29

SDLS написа: :oops: Разбира се някои си купуват E60 за комфорт, други за визия, там е разковничето. Всеки си е прав за него си :bchug:


Точно така :bchug:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1409
Регистриран на: 8.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F90 M5C

Re: Джанти 19 цола и пълна промяна

Мнение от Cinder » 28 Юли 2015, 21:47

Taruno написа:Логиката ти много куца или четеш през ред щом не ми харесва с 18ки и съм изказал доводите си значи представи си с 20ки какво ще ми е мнението, или те дразни, че казвам, че са гъзария - освен ако не караш улта леки афтърмакет джанти, където 19ки тежат 7 кила от невероятните ти двайски, коитп толкова много защитаваш получаваш ЕДИН плюс външен вид и няколко стабилни минуса - по-бързо износване на окачването, по-голям разход, по-бавно набираща кола и за капак трябва да ги пазииш от всяка дупка. Да не говорим за цената на гумите (стига да караш с нови) и т.н. Отново много е красиво ама не казвай на черното бяло щото някой ще вземе да те послуша :bchug:


Честно казано до сега доводи не бях видял да даваш. Първо, има разлика между това да не ти ХАРЕСВА возията с големи джанти и това до колко са подходящи за каране в БГ - двете неща нямат много общо. Второ, да отговоря на доводите ти, тъй като за разлика от теб аз имам фактически данни:

- 20" ми джанти (тези от снимката, която колегата е постнал) тежат колкото ОЕМ 19ките на М5, които пък от своя страна тежат почти колкото 19" OZ Superleggera (разлика от 1кг имат)
- диаметъра на гумите на 20" джанта е същия като на 19" - дали гумата ще с височина 30 или 35 (приемаме, че широчината е една и съща, тъй като височината на гумата е отношение към широчината), разликата в комфорта е пренебрежима.
- за близо 80,000км изминати на 20" джанти не съм сменил абсолютно нищо по окачването на 2те ми коли и то не защото нямам пари за части, просто нищо не се е чупило.
- разлика в разхода няма, освен ако не го мериш с капкомер. Аз си засичам абсолютно всяко зареждане пълно/пълно и разлика няма.
- разлика в ускорението или вървежа също няма. Нямам данни от VBOX, ама ако държиш, ще сложим 20ките на твоята кола и ще пробваме :mhihi:

Общо взето единственото вярно нещо в доводите ти е, че наистина трябва да ги пазиш от дупките. Но... както каза колегата Мартин и със 17" джанти да си, ако се мяташ по дупките, ще ти заминат и джантите и гумите и окачването и това няма много общо с размера на джантите, а умението на задкормилното устройство.

Ти явно искаш колата ти да вози като S класа - меко и да не ти пука за дупките. Аз предпочитам колата ми да седи стабилно на пътя и по-твърдата возия (сравнено с 17" джанти примерно) изобщо не ми пречи, даже я предпочитам. Това както споменах е въпрос на вкус и предпочитание, няма общо с това колко са подходящи големите джанти за нашите пътища.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: Джанти 19 цола и пълна промяна

Мнение от Taruno » 28 Юли 2015, 21:58

Това, че не си счупил нищо още не значи, че не натоварваш компонентите допълнително с повечето и по-силни вибрации, една кола се амортизира със всеки метър, в който се кара

Пропуснал си уточнението ми, че ако си с хубави афтърмаркет джанти няма да получиш част от негативите, но сравни 18ка дето тежи 12-13 кг с оем 19ка която тежи 15-16 кг и ще видиш, че има разлика и във вървежа и в разхода и далеч няма да ти трябва капкомер, особено ако си с по-малък обем на двигателя - от личен опит разлика между 17ка и 18ка оемс на е90 е равна литър отгоре разход, което е един стабилен капкомер :lol: спора може да се води и на живо, а моята ако събере 20ки трябва да съм на профил 25 или направо на джанта :D

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1409
Регистриран на: 8.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F90 M5C

Re: Джанти 19 цола и пълна промяна

Мнение от Cinder » 28 Юли 2015, 22:05

Мдам, като започнат да се чупят тея коли на по 100-200,000км, от 20" джанти ще да е и лошите ни пътища.

Освен ако не караш 2л дизел, не виждам как ще вдигнеш разход с 1л от смяната на 1" в цолажа на джантите. На 2л дизел, било то Е60 или Е90, 20" джанти ще му изглеждат като подарени така или иначе :lol: 3л дизел и нагоре няма да направи никаква разлика между 18" и 19", дори и 20" ме съмнява да ги усети 3л дизел.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1730
Регистриран на: 14.08.2007
Пол: Мъж
Кара: ше E60 530dА

Re: Джанти 19 цола и пълна промяна

Мнение от netmurder » 28 Юли 2015, 22:58

Аз сега с 19-ките като изключа блокажите и като я насмета едвам събира пътя :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Отзад е с 275 иначе :D
А разхода не виждам да се е повишил, щом го докарвам до 5.9 !!!
Веднъж БМВ, Винаги БМВ!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 212
Регистриран на: 21.07.2014

Re: Джанти 19 цола и пълна промяна

Мнение от lazomilev » 29 Юли 2015, 8:57

Това, че по-големинте джанти вдигат разхода и намаляват вървенето, са пълни и абсолютни глупости.
Какво като е по-тежка джантата, ако ти си 115 кг дебелак или имаш 2x10л туби с вода от Княжево в багажника, каква е разликата :D
Да, знам че теглото е на самата джанта и от там влияе на въртящия момент, но освен ако не караш Фиеста 1.4, няма да се усети по никакъв начин.
Също така ако гумите са с точен размер, диаметърът на цялото колело не се променя (или се променя до 3% да кажем), което също запазва въртящия момент.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: Джанти 19 цола и пълна промяна

Мнение от Taruno » 29 Юли 2015, 11:48

lazomilev написа:Това, че по-големинте джанти вдигат разхода и намаляват вървенето, са пълни и абсолютни глупости.
Какво като е по-тежка джантата, ако ти си 115 кг дебелак или имаш 2x10л туби с вода от Княжево в багажника, каква е разликата :D
Да, знам че теглото е на самата джанта и от там влияе на въртящия момент, но освен ако не караш Фиеста 1.4, няма да се усети по никакъв начин.
Също така ако гумите са с точен размер, диаметърът на цялото колело не се променя (или се променя до 3% да кажем), което също запазва въртящия момент.



Въпроса е, че си си същия дебелак с големи и малки джанти, и особено сега на двулитровия двигател между 17ки и 18ки усетих стабилна разлика, както съм написал горе, та разправяйте си ги как няма значение. И стига спорили тука вече не спорите с мен, а със законите на физиката :lol:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 461
Регистриран на: 5.07.2010
Пол: Мъж
Кара: Каквото си иска
Детайли за колата: Обикновенно много бърза

Re: Джанти 19 цола и пълна промяна

Мнение от lyu_records » 29 Юли 2015, 20:26

Стабилен спор се оформи, физиката си е физика тоя профил от 30/35 заедно с лунния пейзаж в България не би следвало да е готина комбинация. До колкото шофьорските умения визирайки София и 90% от заобикалящите ни неможачи по пътищата, които нито знаят на къде са тръгнали, нито знаят как са си взели книжките и никога не бързат карайки на средата на пътя, колкото и да си добър шофьор все ще се случи да се натресеш в някоя яма, това е неизбежно, от друга страна аз не си купувам тази кола за да пълзя оглеждайки се за дупки :mhihi: :mhihi:

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook