Джанти 19 цола и пълна промяна
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- tihomair
- младши ентусиаст
- Мнения: 455
- Регистриран на: 9.06.2012
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: Дизел
- Мечтае да кара: Бензин
- Детайли за колата: Touring
Re: Джанти 19 цола и пълна промяна
И аз на F11-ката съм с 19-ки и мисля, че по-малки стоят зле, но за зимата ще мина на 17-ки, което мисля е съвсем нормално.
- Cinder
- ентусиаст
- Мнения: 1409
- Регистриран на: 8.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F90 M5C
Re: Джанти 19 цола и пълна промяна
Taruno написа:SDLS написа:Стига бе, Е60 ако трябва ще го карам с 22 цола, но няма да падне под 18
Тя гъзарията спирачки няма В БГ пътищата не са за такива джанти независимо колко ни кефи как стоят - на Е60 повече от 18 не бих сложил, а на Е90 повече от 17
Колега, ти колко км мина с 20" джанти, за да дадеш обективно мнение?
- Taruno
- старши ентусиаст
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Джанти 19 цола и пълна промяна
Минах един месец с 18ки на Е90ката и разликата сега е фрапираща, отделно точно преди няколко дни пообиколихме с колегата ацалов на 19ки и пак огромна разлика. Големите джанти са само гъзария и в БГ просто не е за тях спорете си колкото искате ама на черното бялода казваме не върви. Ако си живеех в Гърция или Италия щях и на Е90тката да бична 19ки, но уви.
- Cinder
- ентусиаст
- Мнения: 1409
- Регистриран на: 8.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F90 M5C
Re: Джанти 19 цола и пълна промяна
Значи си минал точно 0км с 20" джанти, но си капацитет по въпроса Това потвърждава мнението ми по-рано в темата - всичките дето пищите колко било зле, си нямате идея какво е всъщност. Странно как хората, които имаме десетки хиляди км навъртени с такива джанти и гуми казваме, че няма проблем, стига да внимаваш, а ти, който си минал точно 0км, казваш, че нямало каране с 20" джанти в БГ Както казах, за последните 5 години нямам нито една гума или джанта щета. Колегата Мартин също потвърди, че няма никакви проблеми.
Това за гъзарията дори няма да го коментирам
Това за гъзарията дори няма да го коментирам
- netmurder
- старши ентусиаст
- Мнения: 1730
- Регистриран на: 14.08.2007
- Пол: Мъж
- Кара: ше E60 530dА
Re: Джанти 19 цола и пълна промяна
Cinder написа:Значи си минал точно 0км с 20" джанти, но си капацитет по въпроса Това потвърждава мнението ми по-рано в темата - всичките дето пищите колко било зле, си нямате идея какво е всъщност. Странно как хората, които имаме десетки хиляди км навъртени с такива джанти и гуми казваме, че няма проблем, стига да внимаваш, а ти, който си минал точно 0км, казваш, че нямало каране с 20" джанти в БГ Както казах, за последните 5 години нямам нито една гума или джанта щета. Колегата Мартин също потвърди, че няма никакви проблеми.
Това за гъзарията дори няма да го коментирам
Иво ти не караш по пътя, ти направо летиш, затова не те бърка с какви джанти си
Шегата на страна, ако се внимава не виждам какъв е проблема да караш дори и с 20-ки, но ако си каруцар дори и със 17-ки пак можеш сериозно да оцапаш пейзажа...
Относно возията, на мен пък си ми харесва как е с 19-ките, едва ли ще има кои знае каква разлика и с 20-ки...
Веднъж БМВ, Винаги БМВ!!!
- Taruno
- старши ентусиаст
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Джанти 19 цола и пълна промяна
Cinder написа:Значи си минал точно 0км с 20" джанти, но си капацитет по въпроса Това потвърждава мнението ми по-рано в темата - всичките дето пищите колко било зле, си нямате идея какво е всъщност. Странно как хората, които имаме десетки хиляди км навъртени с такива джанти и гуми казваме, че няма проблем, стига да внимаваш, а ти, който си минал точно 0км, казваш, че нямало каране с 20" джанти в БГ Както казах, за последните 5 години нямам нито една гума или джанта щета. Колегата Мартин също потвърди, че няма никакви проблеми.
Това за гъзарията дори няма да го коментирам
Логиката ти много куца или четеш през ред щом не ми харесва с 18ки и съм изказал доводите си значи представи си с 20ки какво ще ми е мнението, или те дразни, че казвам, че са гъзария - освен ако не караш улта леки афтърмакет джанти, където 19ки тежат 7 кила от невероятните ти двайски, коитп толкова много защитаваш получаваш ЕДИН плюс външен вид и няколко стабилни минуса - по-бързо износване на окачването, по-голям разход, по-бавно набираща кола и за капак трябва да ги пазииш от всяка дупка. Да не говорим за цената на гумите (стига да караш с нови) и т.н. Отново много е красиво ама не казвай на черното бяло щото някой ще вземе да те послуша
Re: Джанти 19 цола и пълна промяна
Само като види човек изгледа на колата на Cinder и веднага може да заеме позиция в "спора" Разбира се някои си купуват E60 за комфорт, други за визия, там е разковничето. Всеки си е прав за него си
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Taruno
- старши ентусиаст
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Джанти 19 цола и пълна промяна
SDLS написа: Разбира се някои си купуват E60 за комфорт, други за визия, там е разковничето. Всеки си е прав за него си
Точно така
- Cinder
- ентусиаст
- Мнения: 1409
- Регистриран на: 8.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F90 M5C
Re: Джанти 19 цола и пълна промяна
Taruno написа:Логиката ти много куца или четеш през ред щом не ми харесва с 18ки и съм изказал доводите си значи представи си с 20ки какво ще ми е мнението, или те дразни, че казвам, че са гъзария - освен ако не караш улта леки афтърмакет джанти, където 19ки тежат 7 кила от невероятните ти двайски, коитп толкова много защитаваш получаваш ЕДИН плюс външен вид и няколко стабилни минуса - по-бързо износване на окачването, по-голям разход, по-бавно набираща кола и за капак трябва да ги пазииш от всяка дупка. Да не говорим за цената на гумите (стига да караш с нови) и т.н. Отново много е красиво ама не казвай на черното бяло щото някой ще вземе да те послуша
Честно казано до сега доводи не бях видял да даваш. Първо, има разлика между това да не ти ХАРЕСВА возията с големи джанти и това до колко са подходящи за каране в БГ - двете неща нямат много общо. Второ, да отговоря на доводите ти, тъй като за разлика от теб аз имам фактически данни:
- 20" ми джанти (тези от снимката, която колегата е постнал) тежат колкото ОЕМ 19ките на М5, които пък от своя страна тежат почти колкото 19" OZ Superleggera (разлика от 1кг имат)
- диаметъра на гумите на 20" джанта е същия като на 19" - дали гумата ще с височина 30 или 35 (приемаме, че широчината е една и съща, тъй като височината на гумата е отношение към широчината), разликата в комфорта е пренебрежима.
- за близо 80,000км изминати на 20" джанти не съм сменил абсолютно нищо по окачването на 2те ми коли и то не защото нямам пари за части, просто нищо не се е чупило.
- разлика в разхода няма, освен ако не го мериш с капкомер. Аз си засичам абсолютно всяко зареждане пълно/пълно и разлика няма.
- разлика в ускорението или вървежа също няма. Нямам данни от VBOX, ама ако държиш, ще сложим 20ките на твоята кола и ще пробваме
Общо взето единственото вярно нещо в доводите ти е, че наистина трябва да ги пазиш от дупките. Но... както каза колегата Мартин и със 17" джанти да си, ако се мяташ по дупките, ще ти заминат и джантите и гумите и окачването и това няма много общо с размера на джантите, а умението на задкормилното устройство.
Ти явно искаш колата ти да вози като S класа - меко и да не ти пука за дупките. Аз предпочитам колата ми да седи стабилно на пътя и по-твърдата возия (сравнено с 17" джанти примерно) изобщо не ми пречи, даже я предпочитам. Това както споменах е въпрос на вкус и предпочитание, няма общо с това колко са подходящи големите джанти за нашите пътища.
- Taruno
- старши ентусиаст
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Джанти 19 цола и пълна промяна
Това, че не си счупил нищо още не значи, че не натоварваш компонентите допълнително с повечето и по-силни вибрации, една кола се амортизира със всеки метър, в който се кара
Пропуснал си уточнението ми, че ако си с хубави афтърмаркет джанти няма да получиш част от негативите, но сравни 18ка дето тежи 12-13 кг с оем 19ка която тежи 15-16 кг и ще видиш, че има разлика и във вървежа и в разхода и далеч няма да ти трябва капкомер, особено ако си с по-малък обем на двигателя - от личен опит разлика между 17ка и 18ка оемс на е90 е равна литър отгоре разход, което е един стабилен капкомер спора може да се води и на живо, а моята ако събере 20ки трябва да съм на профил 25 или направо на джанта
Пропуснал си уточнението ми, че ако си с хубави афтърмаркет джанти няма да получиш част от негативите, но сравни 18ка дето тежи 12-13 кг с оем 19ка която тежи 15-16 кг и ще видиш, че има разлика и във вървежа и в разхода и далеч няма да ти трябва капкомер, особено ако си с по-малък обем на двигателя - от личен опит разлика между 17ка и 18ка оемс на е90 е равна литър отгоре разход, което е един стабилен капкомер спора може да се води и на живо, а моята ако събере 20ки трябва да съм на профил 25 или направо на джанта
- Cinder
- ентусиаст
- Мнения: 1409
- Регистриран на: 8.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F90 M5C
Re: Джанти 19 цола и пълна промяна
Мдам, като започнат да се чупят тея коли на по 100-200,000км, от 20" джанти ще да е и лошите ни пътища.
Освен ако не караш 2л дизел, не виждам как ще вдигнеш разход с 1л от смяната на 1" в цолажа на джантите. На 2л дизел, било то Е60 или Е90, 20" джанти ще му изглеждат като подарени така или иначе 3л дизел и нагоре няма да направи никаква разлика между 18" и 19", дори и 20" ме съмнява да ги усети 3л дизел.
Освен ако не караш 2л дизел, не виждам как ще вдигнеш разход с 1л от смяната на 1" в цолажа на джантите. На 2л дизел, било то Е60 или Е90, 20" джанти ще му изглеждат като подарени така или иначе 3л дизел и нагоре няма да направи никаква разлика между 18" и 19", дори и 20" ме съмнява да ги усети 3л дизел.
- netmurder
- старши ентусиаст
- Мнения: 1730
- Регистриран на: 14.08.2007
- Пол: Мъж
- Кара: ше E60 530dА
Re: Джанти 19 цола и пълна промяна
Аз сега с 19-ките като изключа блокажите и като я насмета едвам събира пътя
Отзад е с 275 иначе
А разхода не виждам да се е повишил, щом го докарвам до 5.9 !!!
Отзад е с 275 иначе
А разхода не виждам да се е повишил, щом го докарвам до 5.9 !!!
Веднъж БМВ, Винаги БМВ!!!
Re: Джанти 19 цола и пълна промяна
Това, че по-големинте джанти вдигат разхода и намаляват вървенето, са пълни и абсолютни глупости.
Какво като е по-тежка джантата, ако ти си 115 кг дебелак или имаш 2x10л туби с вода от Княжево в багажника, каква е разликата
Да, знам че теглото е на самата джанта и от там влияе на въртящия момент, но освен ако не караш Фиеста 1.4, няма да се усети по никакъв начин.
Също така ако гумите са с точен размер, диаметърът на цялото колело не се променя (или се променя до 3% да кажем), което също запазва въртящия момент.
Какво като е по-тежка джантата, ако ти си 115 кг дебелак или имаш 2x10л туби с вода от Княжево в багажника, каква е разликата
Да, знам че теглото е на самата джанта и от там влияе на въртящия момент, но освен ако не караш Фиеста 1.4, няма да се усети по никакъв начин.
Също така ако гумите са с точен размер, диаметърът на цялото колело не се променя (или се променя до 3% да кажем), което също запазва въртящия момент.
- Taruno
- старши ентусиаст
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Джанти 19 цола и пълна промяна
lazomilev написа:Това, че по-големинте джанти вдигат разхода и намаляват вървенето, са пълни и абсолютни глупости.
Какво като е по-тежка джантата, ако ти си 115 кг дебелак или имаш 2x10л туби с вода от Княжево в багажника, каква е разликата
Да, знам че теглото е на самата джанта и от там влияе на въртящия момент, но освен ако не караш Фиеста 1.4, няма да се усети по никакъв начин.
Също така ако гумите са с точен размер, диаметърът на цялото колело не се променя (или се променя до 3% да кажем), което също запазва въртящия момент.
Въпроса е, че си си същия дебелак с големи и малки джанти, и особено сега на двулитровия двигател между 17ки и 18ки усетих стабилна разлика, както съм написал горе, та разправяйте си ги как няма значение. И стига спорили тука вече не спорите с мен, а със законите на физиката
- lyu_records
- младши ентусиаст
- Мнения: 461
- Регистриран на: 5.07.2010
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото си иска
- Детайли за колата: Обикновенно много бърза
Re: Джанти 19 цола и пълна промяна
Стабилен спор се оформи, физиката си е физика тоя профил от 30/35 заедно с лунния пейзаж в България не би следвало да е готина комбинация. До колкото шофьорските умения визирайки София и 90% от заобикалящите ни неможачи по пътищата, които нито знаят на къде са тръгнали, нито знаят как са си взели книжките и никога не бързат карайки на средата на пътя, колкото и да си добър шофьор все ще се случи да се натресеш в някоя яма, това е неизбежно, от друга страна аз не си купувам тази кола за да пълзя оглеждайки се за дупки
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани