Смяна вериги Е60 2006г M57N2-231кс
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
Re: Смяна вериги Е60 2006г M57N2-231кс
Z3Ro* написа:Аз не съм зацепвал точно такъв мотор, но като гледам устройството му, единственият шанс нещо да се обърка е между коляновия и разпределителния вал. Теоретично, ако се работи без подходящи инструменти за блокиране, е възможно някой белег да се падне през средата на някой зъб на зъбното колело - тогава не е ясно половин зъб напред или назад е правилната позиция. Оттук може и да се получи аномалия в разхода, но тя непременно според мен би била съпроводена с такава и в динамиката на колата...
Мда, и аз долу горе така си ги представям нещата, но за съжаление никой от колегите със сервизи, които са наясно с процедурата не се включи да изкаже мнение Другото, което пропуснах да спомена е, че след смяната колата започна да тресе в началото след палене в студено време. След проверка се оказа, че една дюза е с големи корекции. Оправих я и тресенето изчезна, но реално дюзата си е била зле и преди смяната на веригите. Ако всичко е направено какт трябва защо тресенето се появи след това? Преди това съм палил и при -20 и нямаше нищо такова То е ясно, че няма да мирясам и май най-добре ще е да се свали капака на двигателя и да се огледат пак нещата
Re: Смяна вериги Е60 2006г M57N2-231кс
Дюзата на 5-ти цилиндър даваше стойности около +3.00 в ИНПА при студен старт. Смениха разпръсквача в един сервиз в Карлово, гледаха другите дюзи и ме посъветваха да не ги пипам. Сега стойностите при току що запален двигател изглеждат така:
Мисля, че са ок. Писал съм в темата на дюзите за цени и т.н.
Мисля, че са ок. Писал съм в темата на дюзите за цени и т.н.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: Смяна вериги Е60 2006г M57N2-231кс
zAcK написа:Да! Дължи се на големите сервизни интервали. Същите "проблеми", ако може да се нарекат такива,
ги има и при Ауди и т.н. Единодушното мнение е, че това се дължи на смяната на масло на 25000-30000 км.
P.S. И на това как и колко се кара автомобилът разбира се!
нещата не са толкова лесни и еднозначни....Големите сервизни интервали (влошаване на качествата на маслото) по - скоро имат отношение към износването на верижните колела и веригата. В този случай ще има голямо износване на самите зъби. Повечето двигатели обаче късат верига вследствие на разтягане на веригата, което според мен е по - скоро вследствие на действащите натоварвания и на факта, че от БМВ са решили да спестят малко и са сложили верига, която е на "ръба". Макар, че "на ръба" също е много относително. Това, че М57 моторите късат верига след 200к км, никой не го интересува (освен собственика). Обикновенно гаранцията е минала отдавна.
За мен има и един друг фактор, който също играе голяма роля за натоварването на веригата - вакум помпата. По нова година си играх да сменям уплътненията на моята и като я отворих установих за съжаление, че цялата е пълна с масло....Два или три пъти ми се е случвало, че двигателят едвам превърта при първоначално палене, след като колата е стояла няколко дена (разбира се при ниски външни температури). Та с две думи, мога да си представя, че много от веригите се късат и поради тази причина.
- Ilko Ivanov
- некъв ентусиаст
- Мнения: 3687
- Регистриран на: 29.03.2009
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: F02 750iL
Re: Смяна вериги Е60 2006г M57N2-231кс
@2bar написа:За мен има и един друг фактор, който също играе голяма роля за натоварването на веригата - вакум помпата. По нова година си играх да сменям уплътненията на моята и като я отворих установих за съжаление, че цялата е пълна с масло....Два или три пъти ми се е случвало, че двигателят едвам превърта при първоначално палене, след като колата е стояла няколко дена (разбира се при ниски външни температури). Та с две думи, мога да си представя, че много от веригите се късат и поради тази причина.
Е с какво да е пълна тая помпа,с антифриз ли ?!? Имайки в предвид факта че тя се пълни с масло през изпускателния вал,и нуждата от мазане в нея,е повече от нормално да е пълна с масло
Re: Смяна вериги Е60 2006г M57N2-231кс
Ilko Ivanov написа:@2bar написа:За мен има и един друг фактор, който също играе голяма роля за натоварването на веригата - вакум помпата. По нова година си играх да сменям уплътненията на моята и като я отворих установих за съжаление, че цялата е пълна с масло....Два или три пъти ми се е случвало, че двигателят едвам превърта при първоначално палене, след като колата е стояла няколко дена (разбира се при ниски външни температури). Та с две думи, мога да си представя, че много от веригите се късат и поради тази причина.
Е с какво да е пълна тая помпа,с антифриз ли ?!? Имайки в предвид факта че тя се пълни с масло през изпускателния вал,и нуждата от мазане в нея,е повече от нормално да е пълна с масло
ти виждал ли си течност, която да е свиваема? защото аз не....
да има малко масло в нея, може и да е нормално, ама цялата помпа да е пълна с масло...не нормално.
- Ilko Ivanov
- некъв ентусиаст
- Мнения: 3687
- Регистриран на: 29.03.2009
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: F02 750iL
Re: Смяна вериги Е60 2006г M57N2-231кс
@2bar написа:Ilko Ivanov написа:@2bar написа:За мен има и един друг фактор, който също играе голяма роля за натоварването на веригата - вакум помпата. По нова година си играх да сменям уплътненията на моята и като я отворих установих за съжаление, че цялата е пълна с масло....Два или три пъти ми се е случвало, че двигателят едвам превърта при първоначално палене, след като колата е стояла няколко дена (разбира се при ниски външни температури). Та с две думи, мога да си представя, че много от веригите се късат и поради тази причина.
Е с какво да е пълна тая помпа,с антифриз ли ?!? Имайки в предвид факта че тя се пълни с масло през изпускателния вал,и нуждата от мазане в нея,е повече от нормално да е пълна с масло
ти виждал ли си течност, която да е свиваема? защото аз не....
да има малко масло в нея, може и да е нормално, ама цялата помпа да е пълна с масло...не нормално.
А ти виждал ли си процес на триене без мазане ??? Защото аз не .
Щом си отварял помпата предполагам си видял принципа й на действие......
Re: Смяна вериги Е60 2006г M57N2-231кс
Задрала горивна помпа е по-опасна за веригата
П.С.Вакуум помпата без масло в нея няма как да направи вакуум
П.С.Вакуум помпата без масло в нея няма как да направи вакуум
Re: Смяна вериги Е60 2006г M57N2-231кс
".....А ти виждал ли си процес на триене без мазане ??? Защото аз не .
Щом си отварял помпата предполагам си видял принципа й на действие......"
"....П.С.Вакуум помпата без масло в нея няма как да направи вакуум..."
Мазане не означава, пълна вакуум помпа с масло. Отпред на разп. вал има дюза, която пръска масло и точно това е идеята - маслото се разпръсква, смесва се със засмуканият въздух и по този начин се смазва помпата.
Дори и да няма никакво масло, помпата ще създава вакуум,но не толкова висок и разбира се ще се износи по - бързо. Маслото освен, че смазва и уплътнява в случая.
Проблемът е, че не е нормално повече от половината от помпата да е пълна с масло. Уж правих правих снимки, но какво винаги, точно това, което ми трябва не съм го снимал. Не видях никъде отвор, от който влезналото масло в помпата да изтича.
Щом си отварял помпата предполагам си видял принципа й на действие......"
"....П.С.Вакуум помпата без масло в нея няма как да направи вакуум..."
Мазане не означава, пълна вакуум помпа с масло. Отпред на разп. вал има дюза, която пръска масло и точно това е идеята - маслото се разпръсква, смесва се със засмуканият въздух и по този начин се смазва помпата.
Дори и да няма никакво масло, помпата ще създава вакуум,но не толкова висок и разбира се ще се износи по - бързо. Маслото освен, че смазва и уплътнява в случая.
Проблемът е, че не е нормално повече от половината от помпата да е пълна с масло. Уж правих правих снимки, но какво винаги, точно това, което ми трябва не съм го снимал. Не видях никъде отвор, от който влезналото масло в помпата да изтича.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- kopi
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 151
- Регистриран на: 22.01.2016
- Местоположение: Чехия
- Кара: E61 LCI 525d
- Мечтае да кара: M5 E60
Re: Смяна вериги Е60 2006г M57N2-231кс
По план в събота ще сменям веригите, та да използвам момента да помитам за какво трябва да гледам по вакум помпата за да се диагностицира по някакъв начин?
Re: Смяна вериги Е60 2006г M57N2-231кс
Каква наистина е връзката между вакум-помпата и веригите и как евентуално недобрата и работа би могла да ги натоварва?
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
- Мнения: 2887
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: Смяна вериги Е60 2006г M57N2-231кс
Освен това, че помпата се задвижва пряко от изпускателния вал, а него го задвижва веригата ?
Re: Смяна вериги Е60 2006г M57N2-231кс
kopi написа:По план в събота ще сменям веригите, та да използвам момента да помитам за какво трябва да гледам по вакум помпата за да се диагностицира по някакъв начин?
няма какво да и диагностицираш.
тя си е конструирана така и няма, какво да промениш. Това, което ме интересува е дали и твоята е пълна с масло.
Ако ти остане време направи две - три снимки от задната страна на помпата.
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12760
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Смяна вериги Е60 2006г M57N2-231кс
Не трябва да е пълна с много масло, в смисъл има 10-20 грама вътре, не не е удавена като масления филтър.@2bar написа:kopi написа:По план в събота ще сменям веригите, та да използвам момента да помитам за какво трябва да гледам по вакум помпата за да се диагностицира по някакъв начин?
няма какво да и диагностицираш.
тя си е конструирана така и няма, какво да промениш. Това, което ме интересува е дали и твоята е пълна с масло.
Ако ти остане време направи две - три снимки от задната страна на помпата.
Изпратено от моят Redmi 4X с помощта на Tapatalk
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани