Смяна вериги Е60 2006г M57N2-231кс

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1202
Регистриран на: 3.12.2011
Пол: Мъж
Кара: –ше Е60 530 d

Re: Смяна вериги Е60 2006г M57N2-231кс

Мнение от memorex » 15 Яну 2018, 14:10

Освен ако не е мапната и я изрязваш от място .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 701
Регистриран на: 21.11.2008

Re: Смяна вериги Е60 2006г M57N2-231кс

Мнение от dimodi » 15 Яну 2018, 18:54

Z3Ro* написа:Аз не съм зацепвал точно такъв мотор, но като гледам устройството му, единственият шанс нещо да се обърка е между коляновия и разпределителния вал. Теоретично, ако се работи без подходящи инструменти за блокиране, е възможно някой белег да се падне през средата на някой зъб на зъбното колело - тогава не е ясно половин зъб напред или назад е правилната позиция. Оттук може и да се получи аномалия в разхода, но тя непременно според мен би била съпроводена с такава и в динамиката на колата...

Мда, и аз долу горе така си ги представям нещата, но за съжаление никой от колегите със сервизи, които са наясно с процедурата не се включи да изкаже мнение :) Другото, което пропуснах да спомена е, че след смяната колата започна да тресе в началото след палене в студено време. След проверка се оказа, че една дюза е с големи корекции. Оправих я и тресенето изчезна, но реално дюзата си е била зле и преди смяната на веригите. Ако всичко е направено какт трябва защо тресенето се появи след това? Преди това съм палил и при -20 и нямаше нищо такова :roll: То е ясно, че няма да мирясам и май най-добре ще е да се свали капака на двигателя и да се огледат пак нещата :lol:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1202
Регистриран на: 3.12.2011
Пол: Мъж
Кара: –ше Е60 530 d

Re: Смяна вериги Е60 2006г M57N2-231кс

Мнение от memorex » 15 Яну 2018, 19:28

Как оправихте въпросната дюза и какво и имаше?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 701
Регистриран на: 21.11.2008

Re: Смяна вериги Е60 2006г M57N2-231кс

Мнение от dimodi » 15 Яну 2018, 20:55

Дюзата на 5-ти цилиндър даваше стойности около +3.00 в ИНПА при студен старт. Смениха разпръсквача в един сервиз в Карлово, гледаха другите дюзи и ме посъветваха да не ги пипам. Сега стойностите при току що запален двигател изглеждат така:

Untitled3.jpg

Мисля, че са ок. Писал съм в темата на дюзите за цени и т.н. :)
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Смяна вериги Е60 2006г M57N2-231кс

Мнение от @2bar » 15 Яну 2018, 22:05

zAcK написа:Да! Дължи се на големите сервизни интервали. Същите "проблеми", ако може да се нарекат такива,
ги има и при Ауди и т.н. Единодушното мнение е, че това се дължи на смяната на масло на 25000-30000 км. :bchug:

P.S. И на това как и колко се кара автомобилът разбира се! :bchug:


нещата не са толкова лесни и еднозначни....Големите сервизни интервали (влошаване на качествата на маслото) по - скоро имат отношение към износването на верижните колела и веригата. В този случай ще има голямо износване на самите зъби. Повечето двигатели обаче късат верига вследствие на разтягане на веригата, което според мен е по - скоро вследствие на действащите натоварвания и на факта, че от БМВ са решили да спестят малко и са сложили верига, която е на "ръба". Макар, че "на ръба" също е много относително. Това, че М57 моторите късат верига след 200к км, никой не го интересува (освен собственика). Обикновенно гаранцията е минала отдавна.

За мен има и един друг фактор, който също играе голяма роля за натоварването на веригата - вакум помпата. По нова година си играх да сменям уплътненията на моята и като я отворих установих за съжаление, че цялата е пълна с масло....Два или три пъти ми се е случвало, че двигателят едвам превърта при първоначално палене, след като колата е стояла няколко дена (разбира се при ниски външни температури). Та с две думи, мога да си представя, че много от веригите се късат и поради тази причина.

некъв ентусиаст
Аватар
Мнения: 3687
Регистриран на: 29.03.2009
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: F02 750iL

Re: Смяна вериги Е60 2006г M57N2-231кс

Мнение от Ilko Ivanov » 16 Яну 2018, 8:23

@2bar написа:За мен има и един друг фактор, който също играе голяма роля за натоварването на веригата - вакум помпата. По нова година си играх да сменям уплътненията на моята и като я отворих установих за съжаление, че цялата е пълна с масло....Два или три пъти ми се е случвало, че двигателят едвам превърта при първоначално палене, след като колата е стояла няколко дена (разбира се при ниски външни температури). Та с две думи, мога да си представя, че много от веригите се късат и поради тази причина.

Е с какво да е пълна тая помпа,с антифриз ли ?!? Имайки в предвид факта че тя се пълни с масло през изпускателния вал,и нуждата от мазане в нея,е повече от нормално да е пълна с масло ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Смяна вериги Е60 2006г M57N2-231кс

Мнение от @2bar » 16 Яну 2018, 8:38

Ilko Ivanov написа:
@2bar написа:За мен има и един друг фактор, който също играе голяма роля за натоварването на веригата - вакум помпата. По нова година си играх да сменям уплътненията на моята и като я отворих установих за съжаление, че цялата е пълна с масло....Два или три пъти ми се е случвало, че двигателят едвам превърта при първоначално палене, след като колата е стояла няколко дена (разбира се при ниски външни температури). Та с две думи, мога да си представя, че много от веригите се късат и поради тази причина.

Е с какво да е пълна тая помпа,с антифриз ли ?!? Имайки в предвид факта че тя се пълни с масло през изпускателния вал,и нуждата от мазане в нея,е повече от нормално да е пълна с масло ;)


ти виждал ли си течност, която да е свиваема? защото аз не....

да има малко масло в нея, може и да е нормално, ама цялата помпа да е пълна с масло...не нормално.

некъв ентусиаст
Аватар
Мнения: 3687
Регистриран на: 29.03.2009
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: F02 750iL

Re: Смяна вериги Е60 2006г M57N2-231кс

Мнение от Ilko Ivanov » 16 Яну 2018, 8:43

@2bar написа:
Ilko Ivanov написа:
@2bar написа:За мен има и един друг фактор, който също играе голяма роля за натоварването на веригата - вакум помпата. По нова година си играх да сменям уплътненията на моята и като я отворих установих за съжаление, че цялата е пълна с масло....Два или три пъти ми се е случвало, че двигателят едвам превърта при първоначално палене, след като колата е стояла няколко дена (разбира се при ниски външни температури). Та с две думи, мога да си представя, че много от веригите се късат и поради тази причина.

Е с какво да е пълна тая помпа,с антифриз ли ?!? Имайки в предвид факта че тя се пълни с масло през изпускателния вал,и нуждата от мазане в нея,е повече от нормално да е пълна с масло ;)


ти виждал ли си течност, която да е свиваема? защото аз не....

да има малко масло в нея, може и да е нормално, ама цялата помпа да е пълна с масло...не нормално.

А ти виждал ли си процес на триене без мазане ??? Защото аз не .
Щом си отварял помпата предполагам си видял принципа й на действие......

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1202
Регистриран на: 3.12.2011
Пол: Мъж
Кара: –ше Е60 530 d

Re: Смяна вериги Е60 2006г M57N2-231кс

Мнение от memorex » 16 Яну 2018, 8:47

Задрала горивна помпа е по-опасна за веригата
П.С.Вакуум помпата без масло в нея няма как да направи вакуум

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Смяна вериги Е60 2006г M57N2-231кс

Мнение от @2bar » 16 Яну 2018, 19:57

".....А ти виждал ли си процес на триене без мазане ??? Защото аз не .
Щом си отварял помпата предполагам си видял принципа й на действие......"

"....П.С.Вакуум помпата без масло в нея няма как да направи вакуум..."


Мазане не означава, пълна вакуум помпа с масло. Отпред на разп. вал има дюза, която пръска масло и точно това е идеята - маслото се разпръсква, смесва се със засмуканият въздух и по този начин се смазва помпата.

Дори и да няма никакво масло, помпата ще създава вакуум,но не толкова висок и разбира се ще се износи по - бързо. Маслото освен, че смазва и уплътнява в случая.

Проблемът е, че не е нормално повече от половината от помпата да е пълна с масло. Уж правих правих снимки, но какво винаги, точно това, което ми трябва не съм го снимал. Не видях никъде отвор, от който влезналото масло в помпата да изтича.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 151
Регистриран на: 22.01.2016
Местоположение: Чехия
Кара: E61 LCI 525d
Мечтае да кара: M5 E60

Re: Смяна вериги Е60 2006г M57N2-231кс

Мнение от kopi » 17 Яну 2018, 20:05

По план в събота ще сменям веригите, та да използвам момента да помитам за какво трябва да гледам по вакум помпата за да се диагностицира по някакъв начин? :?:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 701
Регистриран на: 21.11.2008

Re: Смяна вериги Е60 2006г M57N2-231кс

Мнение от dimodi » 17 Яну 2018, 22:36

Каква наистина е връзката между вакум-помпата и веригите и как евентуално недобрата и работа би могла да ги натоварва? :roll:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2887
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Re: Смяна вериги Е60 2006г M57N2-231кс

Мнение от Ненко Вранков » 18 Яну 2018, 9:59

Освен това, че помпата се задвижва пряко от изпускателния вал, а него го задвижва веригата ?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Смяна вериги Е60 2006г M57N2-231кс

Мнение от @2bar » 19 Яну 2018, 8:02

kopi написа:По план в събота ще сменям веригите, та да използвам момента да помитам за какво трябва да гледам по вакум помпата за да се диагностицира по някакъв начин? :?:


няма какво да и диагностицираш.
тя си е конструирана така и няма, какво да промениш. Това, което ме интересува е дали и твоята е пълна с масло.
Ако ти остане време направи две - три снимки от задната страна на помпата.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12760
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Смяна вериги Е60 2006г M57N2-231кс

Мнение от vld » 19 Яну 2018, 8:33

@2bar написа:
kopi написа:По план в събота ще сменям веригите, та да използвам момента да помитам за какво трябва да гледам по вакум помпата за да се диагностицира по някакъв начин? :?:


няма какво да и диагностицираш.
тя си е конструирана така и няма, какво да промениш. Това, което ме интересува е дали и твоята е пълна с масло.
Ако ти остане време направи две - три снимки от задната страна на помпата.
Не трябва да е пълна с много масло, в смисъл има 10-20 грама вътре, не не е удавена като масления филтър.

Изпратено от моят Redmi 4X с помощта на Tapatalk
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook