BMW 525DA - проблем с тоците в колата!
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- vodkarulez
- младши ентусиаст
- Мнения: 454
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: BMW G80 M3 Competition xDrive
BMW 525DA - проблем с тоците в колата!
Здравейте колега,
Както повече от Вас знаят, колата ми е 525D-автоматик 2005г.
След като преди две години имах проблем отново с тоците и тогава причина се оказа алтернатора, сега отново имам проблем - доста странен!
Колата от две години е с нов алтернатор и нов акумулатор. Въпреки това само за няколко месеца се случи няколко пъти да оставам без нито един волт в колата. Обикновенно се случва след престой в покой на автомобила около 36/48 часа. Колата буквално умира, като след замерване се оказва, че в батерията (Bosch Silver 100Ah)- няма никой!!! Свалям акумулатора, давам го на оторизирано лице да го зареди и провери, при което всеки път се оказва, че е в отлично здраве, просто е останал без заряд поради някаква причина. След зареждане, закачам го в колата и почвам да меря какво се случва. Непосредствено след закачването започва консумация на модулите около 6-8 - около 5 мин., като с времето пада на 0.25 ампера и така си остава (показанията са за загасен автомобил). Паля колата, закачам уреда за да видя консумацията и товара и се вижда, че алтернатора например се справя чудесно с товарите и няма никакъв проблем от гледна точка на зарядното. Товаря колата с всичко възможно - реотани, фарове, климатик, халогени и т.н. - не помръдва заряда! Така, до тук става ясно, че алтернатора е в добра кондиция, както и акумулатора в добро здраве. Какъв тогава е проблема и защо след като не се кара 36/48 часа - колата умира, в следствие на нулев заряд в иначе перфектния акумулатор? Какво се случва?
Уточнявам, че както алтернатора, така и акумулатора са нови - на 2 години. Предстоят ми пътувания, а не ми се иска да паля колата през 5 часа, за да съм сигурен, че след една вечер престой може и да ме остави на пътя.
Разчитам на Вашия опит и помощ.
поздрави,
Димо Гочев
Както повече от Вас знаят, колата ми е 525D-автоматик 2005г.
След като преди две години имах проблем отново с тоците и тогава причина се оказа алтернатора, сега отново имам проблем - доста странен!
Колата от две години е с нов алтернатор и нов акумулатор. Въпреки това само за няколко месеца се случи няколко пъти да оставам без нито един волт в колата. Обикновенно се случва след престой в покой на автомобила около 36/48 часа. Колата буквално умира, като след замерване се оказва, че в батерията (Bosch Silver 100Ah)- няма никой!!! Свалям акумулатора, давам го на оторизирано лице да го зареди и провери, при което всеки път се оказва, че е в отлично здраве, просто е останал без заряд поради някаква причина. След зареждане, закачам го в колата и почвам да меря какво се случва. Непосредствено след закачването започва консумация на модулите около 6-8 - около 5 мин., като с времето пада на 0.25 ампера и така си остава (показанията са за загасен автомобил). Паля колата, закачам уреда за да видя консумацията и товара и се вижда, че алтернатора например се справя чудесно с товарите и няма никакъв проблем от гледна точка на зарядното. Товаря колата с всичко възможно - реотани, фарове, климатик, халогени и т.н. - не помръдва заряда! Така, до тук става ясно, че алтернатора е в добра кондиция, както и акумулатора в добро здраве. Какъв тогава е проблема и защо след като не се кара 36/48 часа - колата умира, в следствие на нулев заряд в иначе перфектния акумулатор? Какво се случва?
Уточнявам, че както алтернатора, така и акумулатора са нови - на 2 години. Предстоят ми пътувания, а не ми се иска да паля колата през 5 часа, за да съм сигурен, че след една вечер престой може и да ме остави на пътя.
Разчитам на Вашия опит и помощ.
поздрави,
Димо Гочев
Специалист-Икономист
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: BMW 525DA - проблем с тоците в колата!
Колега, имаш много голяма консумация в покой. Това си е направо утечка. Трябва да се провери кой модул остава под подтоянно напрежение.
Първото нещо, за което се сещам е алармата, особено ако е монтирана допълнително.
Първото нещо, за което се сещам е алармата, особено ако е монтирана допълнително.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: BMW 525DA - проблем с тоците в колата!
В Е39 консумация се мери след 16-тата минута, тогава "заспиват" всички модули. Предполагам че и в Е60 е същото. Ти след колко време го мери? Имаш утечка, трябва да намериш кой модул ти харчи тока!
Re: BMW 525DA - проблем с тоците в колата!
Това с утечката е познат проблем в света на е60. Някой модул не заспива и консумира денонощно ток. Трябва да отидеш на специалист да намери кой точно модул го прави и да се смени.
Tool - Fear Inoculum
- batzlati
- младши ентусиаст
- Мнения: 287
- Регистриран на: 21.03.2008
- Местоположение: Созопол
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d
- Мечтае да кара: карах почти всичко
Re: BMW 525DA - проблем с тоците в колата!
Ivo_Borisov написа:В Е39 консумация се мери след 16-тата минута, тогава "заспиват" всички модули. Предполагам че и в Е60 е същото. Ти след колко време го мери? Имаш утечка, трябва да намериш кой модул ти харчи тока!
Така е
Нормално , до 15 мин. различните модули се изключват и колата "заспива". Вероятно на по-късен етап , един или повече модули се "събуждат" , което води до неоправдана консумация на ток и акумулатора заминава.
Убеден съм , че в Бовата ще намерят проблема , но ще трябва да оставиш колата поне за една нощ.
Между другото имам спомен , че преди около 7 години имах подобен проблем с чисто нов акумулатор (не си спомням марка). Първия месец - няма проблеми. Изведнъж - няма ток да запали. Зарядка , няколко дена без проблеми и после пак няма никой. Направих рекламация , дадоха ми нов акумулатор и после всичко си беше ОК. Колата беше Е34 бензин.
Колега , като отстраниш проблема , моля да споделиш от какво е произлизал.
Успех!
- vodkarulez
- младши ентусиаст
- Мнения: 454
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: BMW G80 M3 Competition xDrive
Re: BMW 525DA - проблем с тоците в колата!
Здравейте,
Малко късно се включвам, но все пак бих искал да споделя как си оправих проблема. Оказа се някакво реле на реотана на задното стъкло. Това беше консуматора, който дори и в покой на колата си работеше и черпеще заряд от акумулатора. В следствие на работещото реле, автомобила се изпразваше от към заряд в рамките на 36 часа след паркиране. Проблема е оправен от няколко месеца и всичко е наред. Цената на частта беше под 100.00 лв. (без труд).
Година по-рано имах проблем с алтернатора, в следствие на което имах проблем и с акумулатора. Разбира се, тогава оправих нещата. Сега оправим и този проблем и наистина се надявам да нямам повече проблеми с тоците в колата.
поздрави,
Димо Гочев
Малко късно се включвам, но все пак бих искал да споделя как си оправих проблема. Оказа се някакво реле на реотана на задното стъкло. Това беше консуматора, който дори и в покой на колата си работеше и черпеще заряд от акумулатора. В следствие на работещото реле, автомобила се изпразваше от към заряд в рамките на 36 часа след паркиране. Проблема е оправен от няколко месеца и всичко е наред. Цената на частта беше под 100.00 лв. (без труд).
Година по-рано имах проблем с алтернатора, в следствие на което имах проблем и с акумулатора. Разбира се, тогава оправих нещата. Сега оправим и този проблем и наистина се надявам да нямам повече проблеми с тоците в колата.
поздрави,
Димо Гочев
Специалист-Икономист
- bezdomnia
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 231
- Регистриран на: 4.06.2012
- Местоположение: plovdiv
- Пол: Мъж
- Кара: 530d
Re: BMW 525DA - проблем с тоците в колата!
Как разбра че е това реле..аз имам същият проблем?
- miroleskov
- младши ентусиаст
- Мнения: 614
- Регистриран на: 25.08.2012
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
- Кара: Е 61 530d
Re: BMW 525DA - проблем с тоците в колата!
колеги сутрин като дадете на контакт не ви ли изписва high rate battery discherge?На мен ми го изписва почти всяка сутрин и супер много ме дразни!И моята консумация е 0.21 А след заспиване ама не знам как точно определяте кой е консуматора?
Винаги нощувай под върха,за да можеш да продължиш на горе, на сутринта.
- eventualno177
- Потребител
- Мнения: 17
- Регистриран на: 31.10.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 525д е60 06'
- Мечтае да кара: М5 е60
Re: BMW 525DA - проблем с тоците в колата!
miroleskov написа:колеги сутрин като дадете на контакт не ви ли изписва high rate battery discherge?На мен ми го изписва почти всяка сутрин и супер много ме дразни!И моята консумация е 0.21 А след заспиване ама не знам как точно определяте кой е консуматора?
Аз нямам никакви проблеми при контакт и старт.Вечер като излизам е 5-6 градуса и отново без проблем пали и върви
- miroleskov
- младши ентусиаст
- Мнения: 614
- Регистриран на: 25.08.2012
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
- Кара: Е 61 530d
Re: BMW 525DA - проблем с тоците в колата!
въпроса ми беше към колегите,на които им падат акумулаторите не към тези,които нямат проблем!За тях е ясно,че нищо не изписва
Винаги нощувай под върха,за да можеш да продължиш на горе, на сутринта.
- eventualno177
- Потребител
- Мнения: 17
- Регистриран на: 31.10.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 525д е60 06'
- Мечтае да кара: М5 е60
Re: BMW 525DA - проблем с тоците в колата!
miroleskov написа:въпроса ми беше към колегите,на които им падат акумулаторите не към тези,които нямат проблем!За тях е ясно,че нищо не изписва
Извинявам се Не исках да спамя
- bezdomnia
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 231
- Регистриран на: 4.06.2012
- Местоположение: plovdiv
- Пол: Мъж
- Кара: 530d
Re: BMW 525DA - проблем с тоците в колата!
miroleskov написа:въпроса ми беше към колегите,на които им падат акумулаторите не към тези,които нямат проблем!За тях е ясно,че нищо не изписва
Колега на мен ми го изписваше HIGh rate of battery discharge...и ми казаха че имам отечка аз се съмнявах в плусовия кабел на акумолатора и по специално в датчика на него и смятах да го сменям,ама мислех първо да отида в Mcar да ми смвнят тапата на него по сервизната акция..но ми е много интересно защо от както се застуди не ми го пише
- miroleskov
- младши ентусиаст
- Мнения: 614
- Регистриран на: 25.08.2012
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
- Кара: Е 61 530d
Re: BMW 525DA - проблем с тоците в колата!
на мен ми го изписва почти всяка сутрин,колата пали няма проблеми,после цял ден нищо само сутрин.Както писах горе консумацията е 0.21А при заспал автомобил и вероятно е много,но колко трябва да е?И как да разбера кое точи акомулатора,не знам....дали с инпа може да се хване проблема?
Винаги нощувай под върха,за да можеш да продължиш на горе, на сутринта.
- bezdomnia
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 231
- Регистриран на: 4.06.2012
- Местоположение: plovdiv
- Пол: Мъж
- Кара: 530d
Re: BMW 525DA - проблем с тоците в колата!
miroleskov написа:на мен ми го изписва почти всяка сутрин,колата пали няма проблеми,после цял ден нищо само сутрин.Както писах горе консумацията е 0.21А при заспал автомобил и вероятно е много,но колко трябва да е?И как да разбера кое точи акумулатора,не знам....дали с инпа може да се хване проблема?
Много ти е консумацията трябва да 0.02-0.03 А-информацията им е от човек който е в сверата
- miroleskov
- младши ентусиаст
- Мнения: 614
- Регистриран на: 25.08.2012
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
- Кара: Е 61 530d
Re: BMW 525DA - проблем с тоците в колата!
Лошото.... как да разбера кой е консуматора...ако вадя бушоните да не прецакам нещо?
Винаги нощувай под върха,за да можеш да продължиш на горе, на сутринта.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани