BMW 525DA - проблем с тоците в колата!

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 454
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: BMW G80 M3 Competition xDrive

BMW 525DA - проблем с тоците в колата!

Мнение от vodkarulez » 18 Май 2012, 21:34

Здравейте колега,

Както повече от Вас знаят, колата ми е 525D-автоматик 2005г.

След като преди две години имах проблем отново с тоците и тогава причина се оказа алтернатора, сега отново имам проблем - доста странен!

Колата от две години е с нов алтернатор и нов акумулатор. Въпреки това само за няколко месеца се случи няколко пъти да оставам без нито един волт в колата. Обикновенно се случва след престой в покой на автомобила около 36/48 часа. Колата буквално умира, като след замерване се оказва, че в батерията (Bosch Silver 100Ah)- няма никой!!! Свалям акумулатора, давам го на оторизирано лице да го зареди и провери, при което всеки път се оказва, че е в отлично здраве, просто е останал без заряд поради някаква причина. След зареждане, закачам го в колата и почвам да меря какво се случва. Непосредствено след закачването започва консумация на модулите около 6-8 - около 5 мин., като с времето пада на 0.25 ампера и така си остава (показанията са за загасен автомобил). Паля колата, закачам уреда за да видя консумацията и товара и се вижда, че алтернатора например се справя чудесно с товарите и няма никакъв проблем от гледна точка на зарядното. Товаря колата с всичко възможно - реотани, фарове, климатик, халогени и т.н. - не помръдва заряда! Така, до тук става ясно, че алтернатора е в добра кондиция, както и акумулатора в добро здраве. Какъв тогава е проблема и защо след като не се кара 36/48 часа - колата умира, в следствие на нулев заряд в иначе перфектния акумулатор? Какво се случва?


Уточнявам, че както алтернатора, така и акумулатора са нови - на 2 години. Предстоят ми пътувания, а не ми се иска да паля колата през 5 часа, за да съм сигурен, че след една вечер престой може и да ме остави на пътя.

Разчитам на Вашия опит и помощ.



поздрави,
Димо Гочев
Специалист-Икономист

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: BMW 525DA - проблем с тоците в колата!

Мнение от stony1 » 18 Май 2012, 21:42

Колега, имаш много голяма консумация в покой. Това си е направо утечка. Трябва да се провери кой модул остава под подтоянно напрежение.
Първото нещо, за което се сещам е алармата, особено ако е монтирана допълнително.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: BMW 525DA - проблем с тоците в колата!

Мнение от Ivo_Borisov » 19 Май 2012, 8:10

В Е39 консумация се мери след 16-тата минута, тогава "заспиват" всички модули. Предполагам че и в Е60 е същото. Ти след колко време го мери? Имаш утечка, трябва да намериш кой модул ти харчи тока!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: BMW 525DA - проблем с тоците в колата!

Мнение от Emooo » 19 Май 2012, 10:10

Това с утечката е познат проблем в света на е60. Някой модул не заспива и консумира денонощно ток. Трябва да отидеш на специалист да намери кой точно модул го прави и да се смени.
Tool - Fear Inoculum

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 287
Регистриран на: 21.03.2008
Местоположение: Созопол
Пол: Мъж
Кара: F10 530d
Мечтае да кара: карах почти всичко

Re: BMW 525DA - проблем с тоците в колата!

Мнение от batzlati » 19 Май 2012, 12:03

Ivo_Borisov написа:В Е39 консумация се мери след 16-тата минута, тогава "заспиват" всички модули. Предполагам че и в Е60 е същото. Ти след колко време го мери? Имаш утечка, трябва да намериш кой модул ти харчи тока!

Така е :yes:
Нормално , до 15 мин. различните модули се изключват и колата "заспива". Вероятно на по-късен етап , един или повече модули се "събуждат" , което води до неоправдана консумация на ток и акумулатора заминава.
Убеден съм , че в Бовата ще намерят проблема , но ще трябва да оставиш колата поне за една нощ.
Между другото имам спомен , че преди около 7 години имах подобен проблем с чисто нов акумулатор (не си спомням марка). Първия месец - няма проблеми. Изведнъж - няма ток да запали. Зарядка , няколко дена без проблеми и после пак няма никой. Направих рекламация , дадоха ми нов акумулатор и после всичко си беше ОК. Колата беше Е34 бензин.
Колега , като отстраниш проблема , моля да споделиш от какво е произлизал.
Успех!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 454
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: BMW G80 M3 Competition xDrive

Re: BMW 525DA - проблем с тоците в колата!

Мнение от vodkarulez » 30 Окт 2012, 12:59

Здравейте,

Малко късно се включвам, но все пак бих искал да споделя как си оправих проблема. Оказа се някакво реле на реотана на задното стъкло. Това беше консуматора, който дори и в покой на колата си работеше и черпеще заряд от акумулатора. В следствие на работещото реле, автомобила се изпразваше от към заряд в рамките на 36 часа след паркиране. Проблема е оправен от няколко месеца и всичко е наред. Цената на частта беше под 100.00 лв. (без труд).

Година по-рано имах проблем с алтернатора, в следствие на което имах проблем и с акумулатора. Разбира се, тогава оправих нещата. Сега оправим и този проблем и наистина се надявам да нямам повече проблеми с тоците в колата.


поздрави,
Димо Гочев
Специалист-Икономист

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 231
Регистриран на: 4.06.2012
Местоположение: plovdiv
Пол: Мъж
Кара: 530d

Re: BMW 525DA - проблем с тоците в колата!

Мнение от bezdomnia » 30 Окт 2012, 13:37

Как разбра че е това реле..аз имам същият проблем?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 614
Регистриран на: 25.08.2012
Местоположение: Ямбол
Пол: Мъж
Кара: Е 61 530d

Re: BMW 525DA - проблем с тоците в колата!

Мнение от miroleskov » 30 Окт 2012, 23:22

колеги сутрин като дадете на контакт не ви ли изписва high rate battery discherge?На мен ми го изписва почти всяка сутрин и супер много ме дразни!И моята консумация е 0.21 А след заспиване ама не знам как точно определяте кой е консуматора? :dunno:
Винаги нощувай под върха,за да можеш да продължиш на горе, на сутринта.

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 31.10.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 525д е60 06'
Мечтае да кара: М5 е60

Re: BMW 525DA - проблем с тоците в колата!

Мнение от eventualno177 » 31 Окт 2012, 17:12

miroleskov написа:колеги сутрин като дадете на контакт не ви ли изписва high rate battery discherge?На мен ми го изписва почти всяка сутрин и супер много ме дразни!И моята консумация е 0.21 А след заспиване ама не знам как точно определяте кой е консуматора? :dunno:


Аз нямам никакви проблеми при контакт и старт.Вечер като излизам е 5-6 градуса и отново без проблем пали и върви :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 614
Регистриран на: 25.08.2012
Местоположение: Ямбол
Пол: Мъж
Кара: Е 61 530d

Re: BMW 525DA - проблем с тоците в колата!

Мнение от miroleskov » 31 Окт 2012, 20:51

въпроса ми беше към колегите,на които им падат акумулаторите не към тези,които нямат проблем!За тях е ясно,че нищо не изписва :dunno:
Винаги нощувай под върха,за да можеш да продължиш на горе, на сутринта.

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 31.10.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 525д е60 06'
Мечтае да кара: М5 е60

Re: BMW 525DA - проблем с тоците в колата!

Мнение от eventualno177 » 31 Окт 2012, 22:26

miroleskov написа:въпроса ми беше към колегите,на които им падат акумулаторите не към тези,които нямат проблем!За тях е ясно,че нищо не изписва :dunno:


Извинявам се :) Не исках да спамя :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 231
Регистриран на: 4.06.2012
Местоположение: plovdiv
Пол: Мъж
Кара: 530d

Re: BMW 525DA - проблем с тоците в колата!

Мнение от bezdomnia » 01 Ное 2012, 7:14

miroleskov написа:въпроса ми беше към колегите,на които им падат акумулаторите не към тези,които нямат проблем!За тях е ясно,че нищо не изписва :dunno:

Колега на мен ми го изписваше HIGh rate of battery discharge...и ми казаха че имам отечка аз се съмнявах в плусовия кабел на акумолатора и по специално в датчика на него и смятах да го сменям,ама мислех първо да отида в Mcar да ми смвнят тапата на него по сервизната акция..но ми е много интересно защо от както се застуди не ми го пише

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 614
Регистриран на: 25.08.2012
Местоположение: Ямбол
Пол: Мъж
Кара: Е 61 530d

Re: BMW 525DA - проблем с тоците в колата!

Мнение от miroleskov » 01 Ное 2012, 10:47

на мен ми го изписва почти всяка сутрин,колата пали няма проблеми,после цял ден нищо само сутрин.Както писах горе консумацията е 0.21А при заспал автомобил и вероятно е много,но колко трябва да е?И как да разбера кое точи акомулатора,не знам....дали с инпа може да се хване проблема? :dunno:
Винаги нощувай под върха,за да можеш да продължиш на горе, на сутринта.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 231
Регистриран на: 4.06.2012
Местоположение: plovdiv
Пол: Мъж
Кара: 530d

Re: BMW 525DA - проблем с тоците в колата!

Мнение от bezdomnia » 01 Ное 2012, 17:55

miroleskov написа:на мен ми го изписва почти всяка сутрин,колата пали няма проблеми,после цял ден нищо само сутрин.Както писах горе консумацията е 0.21А при заспал автомобил и вероятно е много,но колко трябва да е?И как да разбера кое точи акумулатора,не знам....дали с инпа може да се хване проблема? :dunno:

Много ти е консумацията трябва да 0.02-0.03 А-информацията им е от човек който е в сверата

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 614
Регистриран на: 25.08.2012
Местоположение: Ямбол
Пол: Мъж
Кара: Е 61 530d

Re: BMW 525DA - проблем с тоците в колата!

Мнение от miroleskov » 02 Ное 2012, 21:17

Лошото.... как да разбера кой е консуматора...ако вадя бушоните да не прецакам нещо?
Винаги нощувай под върха,за да можеш да продължиш на горе, на сутринта.

Следваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook