Рециклиране турбина BMW E60 525d (M57TUD25)

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Рециклиране турбина BMW E60 525d (M57TUD25)

Мнение от Ivo_Borisov » 05 Ное 2012, 23:26

Dream_BMW написа:Не съм се сблъсквал с рециклиране или други манипулации по турбото ми,но дочух констатация от майстор с доста опит при дизелите,че статистиката показва ниска издръжливост на рециклираните турбини поради факта,че баланса не бил качествен.Правели го предимно на по-ниски обороти от максималните които турбината достига и за това рециклираните ни турбинки не издържали повече от 10-20 хил км.Говорим за статистика опомената от него за турбини рециклирани в България.Моите впечатления са по-скромни,но не познавам нито един ,който да е рециклирал турбината и тя да е издържала упоменатите по-горе километри пробег.

Надявам се да съм тотално заблуден в тази информация и да съществуват доказателства,че рециклираните турбини в Българиия било то в Реал Турбо или другаде да издържат повече от гореописаното.

Аз съм вече 40 хил с рециклирано турбо в бг, колко ще издържи не знам. Дано да е още доста :mhihi:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 10.06.2012
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: 535 d
Мечтае да кара: Escalade

Re: Рециклиране турбина BMW E60 525d (M57TUD25)

Мнение от darwotu » 17 Фев 2013, 9:11

Сутринта си карам по магистралата и натискам колата и изведнъж спря да върви.Карам 535д и сега тръгва да върви след 3200-3600 оборота,никакви грешки или лампички не светят.Дали е малката турбина?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: Рециклиране турбина BMW E60 525d (M57TUD25)

Мнение от da6ip » 17 Фев 2013, 9:48

Провери първо за извадени/нацепени маркучи на турбините. Остаряват, нацепват се и пада налягането.
Ако са те, смени ги всичките наведнъж, понеже съвсем скоро и на друго място ще почне да издиша.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 10.06.2012
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: 535 d
Мечтае да кара: Escalade

Re: Рециклиране турбина BMW E60 525d (M57TUD25)

Мнение от darwotu » 17 Фев 2013, 10:24

Ама защо на ниските не върви а на високи обороти върви?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: Рециклиране турбина BMW E60 525d (M57TUD25)

Мнение от da6ip » 17 Фев 2013, 10:36

поинтересувай се малко как работи твоя двигател, т.е. кое турбо в кой диапазон на оборотите работи, и ще си отговориш сам на въпроса ;)
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 324
Регистриран на: 25.01.2011
Пол: Мъж
Кара: BMW 745D
Мечтае да кара: M-5

Re: Рециклиране турбина BMW E60 525d (M57TUD25)

Мнение от emoo » 17 Фев 2013, 22:44

Преди няколко седмици си рециклирах и аз турбото но преди да го рециклирам я качих на дино тест изкара (218кс) 253кс колата е с чип но след рециклирането пак я качих и изкара 208кс защо ли спадна мощността не мога да разбера

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Рециклиране турбина BMW E60 525d (M57TUD25)

Мнение от Jordana » 18 Фев 2013, 7:31

Щото е на различно налягане.Снимай ги тия дино резултати да оплакнем окото.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 389
Регистриран на: 8.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E63 650i '06

Re: Рециклиране турбина BMW E60 525d (M57TUD25)

Мнение от noiseless » 18 Фев 2013, 9:16

emoo написа:Преди няколко седмици си рециклирах и аз турбото но преди да го рециклирам я качих на дино тест изкара (218кс) 253кс колата е с чип но след рециклирането пак я качих и изкара 208кс защо ли спадна мощността не мога да разбера

Много любопитни резултати! Аз при моята не усетих спад от 45 коня, но ако наистина е така, това май е още един довод в полза на оригиналната турбина пред рециклирането :roll:
Емоо, този спад в мощността усещаш ли го във вървежа - да не е нещо проблема при измерването на дино?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 389
Регистриран на: 8.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E63 650i '06

Re: Рециклиране турбина BMW E60 525d (M57TUD25)

Мнение от noiseless » 18 Фев 2013, 9:18

Jordana написа:Щото е на различно налягане....

Е, нали се сменят само втулки и евентуално перки при рециклиране - защо да има различно налягане? :roll:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2241
Регистриран на: 6.05.2005
Кара: '18 BMW G30 540iX

Re: Рециклиране турбина BMW E60 525d (M57TUD25)

Мнение от iceblast » 18 Фев 2013, 9:57

Много вероятно е да се нуждаеш от механична настройка на Акутатора. Колата би трябвало да пуши повече от преди!

П.П. Разликата в дино-то може да идва и от външните условия. Ако си в София, може да и замерим налягането.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 324
Регистриран на: 25.01.2011
Пол: Мъж
Кара: BMW 745D
Мечтае да кара: M-5

Re: Рециклиране турбина BMW E60 525d (M57TUD25)

Мнение от emoo » 18 Фев 2013, 19:47

няма как да разбера колега да ли пуши щото съм с дпф и не пуши но не усещам спад като я карам

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1202
Регистриран на: 3.12.2011
Пол: Мъж
Кара: –ше Е60 530 d

Re: Рециклиране турбина BMW E60 525d (M57TUD25)

Мнение от memorex » 18 Фев 2013, 20:51

А сигурен ли си че и в двата случая говориш за една и съща мощност.Имам предвид измерена на колела.Щото по-вероятно е да е 208 кс.Не вярвам на този мотор да се постигне със чип 253 на колелата.
Да не би едното да е на коляновия вал а другото на колелата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 389
Регистриран на: 8.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E63 650i '06

Re: Рециклиране турбина BMW E60 525d (M57TUD25)

Мнение от noiseless » 31 Мар 2014, 10:42

Такааа, "съживявам" темата, защото бях обещал да пиша в нея ако имам проблем с рециклирането и.......ПИША! :winky:
Както вече сигурно се досещате моето рециклиране не издържа и 15К км и турбинката пак се разсвири и закапа от нея масло както преди.
Този път обаче, бях твърдо решен да не се доверявам на БГ "майсторите" за рециклирането и по съвета на колегата в темата да си купя готова и балансирана сърцевина (CHRA, cartridge).
Избрах тази - марка Melett, ползваща Китайски части, но сглобени, тествани и балансирани в UK, купена и доставена от Полша чрез ebay:

http://www.ebay.co.uk/itm/MELETT-CHRA-T ... OC:US:3160

Изображение

Изображение

След като дойде вътрешността, започнах да се чудя как, къде и кой (КОЙ?) да ми я монтира. Тъй като тя вече е балансирана, човек може и сам да си я смени, ако притежава нужните умения и условия - има клипове в YouTube как става. Аз, обаче реших, че няма да е зле да ми я качат след монтажа на машина и все пак да се провери баланса и започнах да проучвам възможностите, които предлагат "обичайните заподозрени" в София.
* Митко Турбото отпадна моментално, тъй като имаше "пръст" в предишното и неуспешно рециклиране
* Real Turbo гордо ми заявиха, че не работят с "материали на клиента" (и слава Богу!)
* Турбо Сервиз на Каблешков казаха, че няма проблем да я сглобят и ще струва 80 лв. труд и 20 лв. да я качат и проверят на стенд, но без да я балансират.
Това беше първата ми работеща алтернатива и то на добра цена, но аз реших да се доверя на Ванката и Васко от DSC Performance, където ми свалиха турбината и я занесох в:
* Turbo's Hoet на военна рампа и не сбърках! Тук ми поискаха 180 лв. за услугата, но вътре влизаше ново балансиране на тяхната машина, както и 6 месеца гаранция на труда им, което според мен не е излишно. Шефът на сервиза - Иван, ми сподели и показа, че те също работят предимно с части от Melett и те са най-добрата алтернатива след Garrett. Оказа се, че от тях също съм можел да си купя тази вътрешност за около 250 Евро, което може би е най-добрия вариант, защото ще дадат пълна гаранция на всичко, предполагам. Човекът, който се занимава с монтажа и баланса се казва Недялко и също ми направи добро впечатление на "грамотен". Балансираната в Мелет сърцевина имаше на графиката си един пик и въпреки в граници беше изгладен допълнително от Недялко след сглабянето в моя охлюв. Ето малко снимки на излязлата от Хют турбина:

Изображение

Изображение

Вече съм 2000 км по-късно и всичко изглежда нормално - свиренето намаля значително, течът спря, а колата върви една идея по-добре.
Според мен с цена около 700 лв. това е най-добрия вариант за рециклиране на турбо в София, но все пак не забравяйте, че не е ново Garrett!
Моля, адекватни въпроси задавайте в темата, а не на лични!
Надявам се, да съм бил полезен!
Успех!

Иво

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Рециклиране турбина BMW E60 525d (M57TUD25)

Мнение от vladobate » 01 Апр 2014, 17:25

Как с китайски части нали уж точно на това наблягат , че не е китайско или имат предвид че не е сглобено там , което си е пак заблуда . Как да е . Специалисти твърдят , че рециклирането е по-добрия вариант от заводско турбо и аз също съм съгласен с това твърдение , но съвсем друг е въпроса как се прави то ( визирам най-вече допускови размери на лагерите ) . Какво е обяснението , заводските турбини се сглобяват от едросерийно произведени части с определени допуски в размерите и когато две такива ( в случая остта и лагерчето ) се "паднат" в чифт в двете противоположни на допуска размери съответните хлабини ще са по-големи и живота на турбинката намален . При рециклиране има възможност да се влагат лагерчета с други размери ( предлагат се от фирми , с различни комбинации размери "отвор-вал" ) съобразени с износването на остта или евентуално лагерното тяло или заводски са в други граници на допуски или извън тях . Та правилния подбор на части и извършването на замервания с цел установяване действителени стойности в размерните вериги е верния път за доброто рециклиране и крайния резултат ще е достатъчно задоволителен . Въпросната фирма е много добре оборудвана даже наскоро са чисто нова VSR машина , както и могат да направят нова настройка на актуатора също много важен елемент както за правилното функциониране на турбото така и за доброто разтоварване при достигане на гранични зададени стойности на налягането , тъй като има наличие на променлива геометрия за управление на скоростта на въртене на ротора . .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 389
Регистриран на: 8.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E63 650i '06

Re: Рециклиране турбина BMW E60 525d (M57TUD25)

Мнение от noiseless » 01 Апр 2014, 19:55

Не, Мелет не се рекламират никъде като производители на частите, а като доставчик и като такива, които правят качествени сглобки. Те, иначе сигурно и Гарет произвеждат в Китай, кой знае? :roll:
Ще ми се да си прав, че рециклираното турбо е по-добро от оригиналното, но някак си не ми се вижда как "бай ти Митко Турбото" се рови из лагерчета с по-малки допуски от тези в завода....ама, знае ли човек?
Когато се счупи и това турбо пак ще пиша - дано не е след година само!

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook