Рециклиране турбина BMW E60 525d (M57TUD25)

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1223
Регистриран на: 9.02.2009
Пол: Мъж
Кара: Е71 30д
Мечтае да кара: Ф06
Детайли за колата: AW/Bl/8sp/M steering wh/paddles/

Re: Рециклиране турбина BMW E60 525d (M57TUD25)

Мнение от stankata777 » 01 Апр 2014, 20:20

Неколкократно през годините съм писал какви мошеници са Митко Турбото и Рашо РН перформанс-дръжки-не-знам-си-какво-си-груп.И не мога да повярвам защо хора четящи по форумите ходят при Митко Турбото? :shock:
gone,but not forgotten:
E36 grey
E90 monaco blue

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 389
Регистриран на: 8.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E63 650i '06

Re: Рециклиране турбина BMW E60 525d (M57TUD25)

Мнение от noiseless » 01 Апр 2014, 20:37

Ами, аз Митко Турбото за това го сложих в кавички, защото е нарицателно за всички "пишман" майстори като него!
За това съм и много доволен, че балансираната сърцевина няма нужда от тяхната "компетентна" намеса.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1559
Регистриран на: 26.03.2009

Re: Рециклиране турбина BMW E60 525d (M57TUD25)

Мнение от bmw325tds » 02 Апр 2014, 7:40

vladobate написа:...Специалисти твърдят , че рециклирането е по-добрия вариант от заводско турбо...Какво е обяснението , заводските турбини се сглобяват от едросерийно произведени части с определени допуски в размерите и когато две такива ( в случая остта и лагерчето ) се "паднат" в чифт в двете противоположни на допуска размери съответните хлабини ще са по-големи и живота на турбинката намален...
Затова в заводите се прилага групов подбор на всички части. Всички основни зглобки като вал-отвор и двойка зъбни колела се измерват и се преценява кои правят точната зглобка. Ако се сглобяват на случаен принцип вероятността да си вземеш читава кола ще клони към нула.


noiseless написа:...някак си не ми се вижда как "бай ти Митко Турбото" се рови из лагерчета с по-малки допуски от тези в завода....ама, знае ли човек?...
По-принцип ръчната изработка или в случая индивидуалната работа върху комплект части е най-доброто решение, стига майстора и машините му да са читави.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Рециклиране турбина BMW E60 525d (M57TUD25)

Мнение от Jordana » 02 Апр 2014, 12:06

[
quote="noiseless"]Такааа, "съживявам" темата, защото бях обещал да пиша в нея ако имам проблем с рециклирането и.......ПИША! :winky:
Както вече сигурно се досещате моето рециклиране не издържа и 15К км и турбинката пак се разсвири и закапа от нея масло както преди.
Този път обаче, бях твърдо решен да не се доверявам на БГ "майсторите" за рециклирането и по съвета на колегата в темата да си купя готова и балансирана сърцевина (CHRA, cartridge).
Избрах тази - марка Melett, ползваща Китайски части, но сглобени, тествани и балансирани в UK, купена и доставена от Полша


След като дойде вътрешността, започнах да се чудя как, къде и кой (КОЙ?) да ми я монтира. Тъй като тя вече е балансирана, човек може и сам да си я смени, ако притежава нужните умения и условия - има клипове в YouTube как става. Аз, обаче реших, че няма да е зле да ми я качат след монтажа на машина и все пак да се провери баланса и започнах да проучвам възможностите, които предлагат "обичайните заподозрени" в София.
* Митко Турбото отпадна моментално, тъй като имаше "пръст" в предишното и неуспешно рециклиране
* Real Turbo гордо ми заявиха, че не работят с "материали на клиента" (и слава Богу!)
* Турбо Сервиз на Каблешков казаха, че няма проблем да я сглобят и ще струва 80 лв. труд и 20 лв. да я качат и проверят на стенд, но без да я балансират.
Това беше първата ми работеща алтернатива и то на добра цена, но аз реших да се доверя на Ванката и Васко от DSC Performance, където ми свалиха турбината и я занесох в:
* Turbo's Hoet на военна рампа и не сбърках! Тук ми поискаха 180 лв. за услугата, но вътре влизаше ново балансиране на тяхната машина, както и 6 месеца гаранция на труда им, което според мен не е излишно. Шефът на сервиза - Иван, ми сподели и показа, че те също работят предимно с части от Melett и те са най-добрата алтернатива след Garrett. Оказа се, че от тях също съм можел да си купя тази вътрешност за около 250 Евро, което може би е най-добрия вариант

Вече съм 2000 км по-късно и всичко изглежда нормално - свиренето намаля значително, течът спря, а колата върви една идея по-добре.
Според мен с цена около 700 лв. това е най-добрия вариант за рециклиране на турбо в София, но все пак не забравяйте, че не е ново Garrett!
Моля, адекватни въпроси задавайте в темата, а не на лични!
Надявам се, да съм бил полезен!
Успех!

Иво
[/quote]
Е , така имаш напълно ново турбо а не рециклирано . Можело е да не балансираш наново но това все пак е някакво презастраховане ,стига да имаш доверие на сервиза . При баланса турбокомпресора е без капаците така че няма как да прецакаш баланса при сглобката .Можело е да купиш и от сервиза за 250 евро ама чак сега като стане приказката вече с твойте части .В повечето случай ако зададеш тоя въпрос при пазарлъка цената е като за нова турбина или изобщо не искат да се занимават а направо "рециклират" .Все пак добре е че има хора които са минали по този път ,решили са проблема и са написали нещо за резултата . :yes:
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Рециклиране турбина BMW E60 525d (M57TUD25)

Мнение от vladobate » 02 Апр 2014, 23:24

Подбор в завод за сглобявяне няма как да се случи затова са зададени и допуски, няма кой да мери отново нещо проверено от производителя на частите. Което не означава, че нова турбина видиш ли не е читава, а по-скоро че рециклирането не отстъпва на новото заводско точно защото може да се направи с внимателен подбор на компонентите и естествено добро желание и професионализъм от страна на рециклиращия.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1559
Регистриран на: 26.03.2009

Re: Рециклиране турбина BMW E60 525d (M57TUD25)

Мнение от bmw325tds » 03 Апр 2014, 8:52

vladobate написа:Подбор в завод за сглобявяне няма как да се случи...
Не си прав. Измервания се правят многократно, особено в днешно време. Всичко се мери, напасва и зглобява. Има фирми, които се занимават само с разработка и внедряване на системи за измервания в производството с цел извършване на групов подбор и напасване.

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 11.03.2014
Кара: bmw e60
Детайли за колата: 525D

Re: Рециклиране турбина BMW E60 525d (M57TUD25)

Мнение от neg » 23 Юни 2014, 14:34

Колеги от 530Д 218 к.с турбината става ли на 525Д 177 К.с - но имам и чип някъкъв ? Поздрави :help: :help: ще бъда благодарен за отговор

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 389
Регистриран на: 8.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E63 650i '06

Re: Рециклиране турбина BMW E60 525d (M57TUD25)

Мнение от noiseless » 10 Фев 2016, 19:30

Здравейте, понеже получих вече няколко запитвания на лични, реших да пиша направо в темата.
Почти 2 години по-късно и изминати 35 000 км второто рециклираното турбо си работи добре - "да чукна на дърво"!
На около 15 000 км доливам общо 1 л масло и на студено време и двигател чувам свирене, но много по-тихо от предишната ми "рециклирана" турбина.
Дано съм бил полезен!
Успех!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 516
Регистриран на: 17.03.2010
Местоположение: Plovdiv
Пол: Мъж
Кара: bmw F 11 530 D
Мечтае да кара: BMW М6 Купе Кабрио

Re: Рециклиране турбина BMW E60 525d (M57TUD25)

Мнение от badjo E60 » 15 Фев 2016, 23:44

Колеги за Пловдив къде да рециклирам турбото в Реалтурбо или в турбо сервиза в бившата Мототехника? Днес бях в този в Мототехника и ми казаха че турбото стига до един бар и е омаслено, казаха ми таван за ремонта за два дни и в най лошия случай 800 лв. Дават и гаранция една година, дайте съвет на кой сервиз да се доверя.
ИМА ЛИ ЖЕЛАНИЕ ИМА И НАЧИН
http://aronmen.hit.bg/
http://www.vbox7.com/play:2e3dc271


Изображение

Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 121
Регистриран на: 12.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530d LCI

Re: Рециклиране турбина BMW E60 525d (M57TUD25)

Мнение от zerhanzenun » 18 Юни 2018, 16:50

След смяна на средната част на турбина как може да се калибрира електронния актуатор?Само в турбо сервиз разполагащ с необходимата апаратура?Става въпрос за е60 530д 235к.с.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 708
Регистриран на: 3.09.2009
Кара: 466,5 см3 на цилиндър
Мечтае да кара: Нормално

Re: Рециклиране турбина BMW E60 525d (M57TUD25)

Мнение от don't be » 11 Мар 2019, 14:40

Тези дни ще балансирам в турбо Хюит, та ще кажя как е било.
За милиони-няма закони.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 121
Регистриран на: 12.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530d LCI

Re: Рециклиране турбина BMW E60 525d (M57TUD25)

Мнение от zerhanzenun » 12 Мар 2019, 11:10

Аз реших кардинално проблема със смяна на турбината с нова.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1786
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: София Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: E34TDS , CL 500, Е65

Re: Рециклиране турбина BMW E60 525d (M57TUD25)

Мнение от klintan66 » 23 Апр 2019, 21:34

zerhanzenun написа:Аз реших кардинално проблема със смяна на турбината с нова.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk


За каква сума и от къде?
Хора, които много говорят, и не ви става ясно от първото изречение какво искат да кажат, обикновено искат пари, искат да ви излъжат или поне да ви заблудят !

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 563
Регистриран на: 20.11.2005
Местоположение: Бургас
Кара: E60 530D '05

Re: Рециклиране турбина BMW E60 525d (M57TUD25)

Мнение от toni » 18 Яну 2020, 13:18

toni написа:А в момента съм с ново CHRA на турбината, чисто ново купено от Ибея и ми излезе 600 лева с доставка. Това CHRA е централ хаузинг ротари асембъл, демек средната част с лопатките. Сглобяването наистина си е като лего свалят се охлювите и управлението на геометрията и се сблобява пак. Странното е, че тази част която я продава само един човек от английския Ибей струваше 209 даунда и аз се уредих последен на тази цена. Сега цената е 609 паунда. Все пак новото си е доста по-добре от рециклиране. Поне при мен така беше удачния варинат, защото при положение, че близо до мен няма сервиз за турбини, където да си я занесеш на място и да ти кажат как са нещата, и трябва да я пращаш по куриер и после ти казват, че нещо били правили и като нищо може да те качат на черешата.
Един ремонтен коплект найстина струва евтино, от 30 до 50 паунда за 530Д, но проблема къде ще направиш баланса си остава. Това е бизнес с рециклирането и всеки иска да работи с максимално висока печалба, до толкова колкото може да му позволи клиентелата.
И за износването на оста на лопатките, то е минимално ама найстина минимално, поради това, че лагерната втулка се прави най-често от фосфорен бронз, който е доста по-мек от оста.
Нека всеки сам си решава по какъв начин ще си прави турбината, въз основа на мненията тука, и да се знаят вариантите, а не да се ръфаме ама по този начин е най-добре и си се набутал, че си избрал другия.

Рових из форума и видях тази тема. Мнението съм го писал през 2012г. Мисля, че е за новите колеги или тези на които им предстои ремонт на турбото, да се ориентират какво да правят. Ще споделя моите впечатления за 7год. които направих с новата средна част от турбото и 60хил.км. минати. Ами аз забравих, че имам турбо, буквално, абсолютно никакви проблеми с него. Съвсем леко сега се чува когато е студен двигател, но мисля, че за 60хил.км е нормално. Колата съм я карал до 1500об. докато загрее, и маслото го сменям всяка година тъй като километрите не мога да ги докарам. Като в същото време когато е загрял двигателя съм го натискал доста и пак без проблеми, също важно нещо
е, че винаги след интензивно каране оставям на празех ход да се охлади турбината.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1499
Регистриран на: 28.09.2005
Кара: любимата ни марка да е първа ;)
Мечтае да кара: римска колесница с М-пакет ;)

Re: Рециклиране турбина BMW E60 525d (M57TUD25)

Мнение от spower » 23 Яну 2020, 14:13

Докато разглеждах в алито, попданах на нов двойно балансиран картридж за 2260V. Как мислите дали ще стане и добра алтернатива ли на останалите. https://www.aliexpress.com/item/3301680 ... b201603_53
Около 250 лв идва с доставката и, ако приемем, че сам си го монтира човек няма да е зле може би. :)
Чуквам първа, чуквам втора, а на трета палиме мотора: :lalala: https://bit.ly/3fQigcM

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook