Стойности на дюзи при 60

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от @2bar » 02 Яну 2018, 22:31

fitter написа:......Корекциите нали могат да се изключат. Тогава метода с колбите трябва да е точен.

Sent from my iPhone using Tapatalk


т'ва с изключване на корекциите го чета няколко пъти, но в моето меню го няма. Или се дължи на скрипта или на това, че е LCI.

Може ли някой с 525d LCI да потвърди, че има такава функция или пък отрече?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от Z3Ro* » 02 Яну 2018, 22:39

Когато гледаш оборотите на отделните цилиндри в Инпа, системата работи без корекции от компа... Номерът с корекциите е, че когато е положителна, цилиндърът има нужда от по-богата смес, когато е отрицателна - обратното. Тези корекции затова не са безгранични - системата на е60 може да компенсира до 3 мг. на цилиндър, общо 18 на такт. При е39 тази стойност е 4 мг. Причините за отклонения в корекцията не са една и две - от запушена дюза през проблем с компресията за положителна корекция, до течаща дюза, проблеми с въздушния поток или неработеща подгревна свещ за отрицателната... Колегата по-горе с ремонтираните дюзи да си иска данните от стенда след ремонта - така ще е сигурен, че ремонт е правен и ще трябва да се насочи към другите фактори за завишена или намалена корекция...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 146
Регистриран на: 12.04.2010
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Два умрели форда и 28ца
Мечтае да кара: Танк
Детайли за колата: Е36 328 97'
2.93 LSD
М20 маховик на 5.8кг
M50 Intake
S52 USDM Cams 10.2 lift 252in244ex
Плетени изпускатели
Romraider self tuned
14.0 1/4 mile

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от FuRoRR » 02 Яну 2018, 23:10

@2bar написа:
FuRoRR написа:Меренето с колби на обратната нафта показва проблеми единствено и само в дюзата....


лично аз не съм много съгласен с написаното...

Меренето с колби на обратната нафта показва проблеми единствено и само в дюзата.

Количеството на обратната нафта е пропорционално на впръснатото количество нафта, което пък зависи и от корекции на дюзите. С две думи и при меренето на обратната нафта, корекциите на дюзите оказват влияние.

Според мен истината е да се започне с мерене на налягането в края на сгъстяването (компресия). Ако там няма аномалии, измеренето количество обратна нафта или отчетенеите корекции със софтуера може да се приемат за меродавни и съответно да се направят изводи за състоянието на дюзите.

В момента в който надрасках това ми звучеше правилно,но доста съм се изхвърлил с това "единствено и само". Напълно прав си колега, но имах предвид друго. В случая на мерене на корекции на дюзи колбите вършат почти същата работа като ИНПА . Но в случай на труден старт или липса на такъв, дюзата виновник много лесно може да се установи чрез двойно/ тройно по-голямото количество върнато гориво.
А и нали темата е за дюзи , предполага се донякъде че компресията е премерена и изключена като вариант.
Пропуснал съм да напиша че отрицателни корекции могат да предизвикат и пикаещи дюзи , но смятам че е достатъчно близо до ума.

Z3Ro* написа:Когато гледаш оборотите на отделните цилиндри в Инпа, системата работи без корекции от компа...

Няма как да виждаш нещо, което в момента е изключено. Да в ИСТА има опция за изключване на корекциите , но при четенето им те са си включени и работят... ако се изключат тия корекции 3мг гориво могат да накарат мотора да танцува хоро на празен ход.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 420
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535D

Стойности на дюзи при 60

Мнение от fitter » 02 Яну 2018, 23:25

FuRoRR написа:
@2bar написа:
FuRoRR написа:Меренето с колби на обратната нафта показва проблеми единствено и само в дюзата....


лично аз не съм много съгласен с написаното...

Меренето с колби на обратната нафта показва проблеми единствено и само в дюзата.

Количеството на обратната нафта е пропорционално на впръснатото количество нафта, което пък зависи и от корекции на дюзите. С две думи и при меренето на обратната нафта, корекциите на дюзите оказват влияние.

Според мен истината е да се започне с мерене на налягането в края на сгъстяването (компресия). Ако там няма аномалии, измеренето количество обратна нафта или отчетенеите корекции със софтуера може да се приемат за меродавни и съответно да се направят изводи за състоянието на дюзите.

В момента в който надрасках това ми звучеше правилно,но доста съм се изхвърлил с това "единствено и само". Напълно прав си колега, но имах предвид друго. В случая на мерене на корекции на дюзи колбите вършат почти същата работа като ИНПА . Но в случай на труден старт или липса на такъв, дюзата виновник много лесно може да се установи чрез двойно/ тройно по-голямото количество върнато гориво.
А и нали темата е за дюзи , предполага се донякъде че компресията е премерена и изключена като вариант.
Пропуснал съм да напиша че отрицателни корекции могат да предизвикат и пикаещи дюзи , но смятам че е достатъчно близо до ума.

Z3Ro* написа:Когато гледаш оборотите на отделните цилиндри в Инпа, системата работи без корекции от компа...

Няма как да виждаш нещо, което в момента е изключено. Да в ИСТА има опция за изключване да корекциите , но при четенето им те са си включени и работят...


За да се изключат корекциите се влиза в друг прозорец и там вече те не се виждат. Ако има проблем с някой от цилиндрите (може да не е само от дюза) при влизането в това меню двигателя започва да тресе именно защото са изключени корекциите. След връщането в менюто за проверка на корекциите на дюзите в проблемните цилиндри са почти в червената зона и след няколко секунди компютъра си ги коригира. Според мен е редно когато се прави теста с колбите да се влиза в това меню, за да са спрени корекциите.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от Z3Ro* » 03 Яну 2018, 0:08

Това меню в Инпа е F5 от "живите данни" - изкарва оборотите на отделните цилиндри, като корекциите се изключват. Двигателят ще "танцува" и при 2мг. корекция, ако се изключат корекциите, но проблемът е, че при 3мг. и нагоре започват проблеми с паленето, ускорението, възможно е пропадане на налягането в рейла... Все неща, които щеш-нe щеш ще те накарат да идеш на сервиз...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 149
Регистриран на: 27.12.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E61 535 D 272 hp 2005 г.
Мечтае да кара: X5M5 5.0D

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от julyan10 » 03 Яну 2018, 10:21

Z3Ro* написа:Когато гледаш оборотите на отделните цилиндри в Инпа, системата работи без корекции от компа... Номерът с корекциите е, че когато е положителна, цилиндърът има нужда от по-богата смес, когато е отрицателна - обратното. Тези корекции затова не са безгранични - системата на е60 може да компенсира до 3 мг. на цилиндър, общо 18 на такт. При е39 тази стойност е 4 мг. Причините за отклонения в корекцията не са една и две - от запушена дюза през проблем с компресията за положителна корекция, до течаща дюза, проблеми с въздушния поток или неработеща подгревна свещ за отрицателната... Колегата по-горе с ремонтираните дюзи да си иска данните от стенда след ремонта - така ще е сигурен, че ремонт е правен и ще трябва да се насочи към другите фактори за завишена или намалена корекция...

Тези документи ми дадоха от сервиза и казаха, че ако дюзата не мине теста, стенда не и пуска нов код. Някакви други документи трябва ли да има?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от Z3Ro* » 03 Яну 2018, 13:16

Стендовете обикновено провеждат поне четири теста, а някои и повече. Leak off тест, какъвто виждам единствено на твоя лист, е само един от тези тестове. Другите обикновено са low, maximum и medium value, като някои стендове имат и тест за pre-injection, така че за толкова пари, ако само са мерили обратната нафта, си е жива кражба... Плюс това, доколкото виждам, са ти пуснали нови кодове на две от дюзите - питай ги значи ли това, че само те са минали теста!?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 149
Регистриран на: 27.12.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E61 535 D 272 hp 2005 г.
Мечтае да кара: X5M5 5.0D

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от julyan10 » 03 Яну 2018, 14:22

Z3Ro* написа:Стендовете обикновено провеждат поне четири теста, а някои и повече. Leak off тест, какъвто виждам единствено на твоя лист, е само един от тези тестове. Другите обикновено са low, maximum и medium value, като някои стендове имат и тест за pre-injection, така че за толкова пари, ако само са мерили обратната нафта, си е жива кражба... Плюс това, доколкото виждам, са ти пуснали нови кодове на две от дюзите - питай ги значи ли това, че само те са минали теста!?

Снимах само единия лист имам още два на които се виждат кодовете на всички дюзи. Информацията за тестовете, обаче е доста интересна. Ще питам като отида пак в сервиза какви тестоте са правени ако знаят, защото те изпращат дюзите и турбините на подизпълнители с които работят.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от Zubcho » 04 Яну 2018, 6:28

И така пичове, НЕ си давайте дюзите за ремонт в Драгалевци. След като изпратих дюзите във Видин, човека ми се обади и каза, че графиката дадена от този сервиз няма нищо общо с това, което е било на практика. Два пъти ги е качвал на стедът човека, защото не е можел да повярва, че може да има такова разминаване в показателите.

Каза ми също, че дюзите дори не са били почистени преди той да ги сложи на стенда.

Когато се върнат дюзите ще сложа двете графики.

Ремонта с проверката във Видин излезе по 150лв на дюза. В Драгалевци ми искаха по 350лв.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от Z3Ro* » 04 Яну 2018, 8:12

В София взимат скъпичко, като им паднат дюзи... Аз преди две години сваляне, проверка, реглаж на четири, смяна на една бобина с втора ръка и качване на колата, сметката беше малко на 800 лъва... Това в НН Сервиз, но повече не смятам да ходя там с моя трактор.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2118
Регистриран на: 8.05.2009
Кара: 530д

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от nikolae » 11 Яну 2018, 18:20

Така както гледам, в София няма къде да се проверят и ремонтират дюзи на нормална цена (30лв. за проверка моля моля)
Ще търся друг вариант за проверка и ремонт. Всъщност някакви проблеми нямам с тресене, вървене и харчене, леко пуша,
но предполагам е заради големият период център-градско, в което се набивам.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 547
Регистриран на: 23.03.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от streetracing12 » 12 Яну 2018, 10:12

Колеги не искам да Ви плаша,но искам да споделя нещо от миналата седмица.Чакахме едно приятелче и по едно време звъни и вика нещо стана с колата както си карах с 90-100 по цариградско почна да тресе светна чек-а и почна да пуши бяло и двигателя тресе много.Преди 3 дни двигателя беше отворен и дупка в буталото...

Преди 3 месеца са гледани стойностите на дюзите всичко е било в зеления сектор..Лятото на 2017 2 дюзи са подменени.

Колата не е пушила ускорявала е супер нито е имало тресене нито нищо.

Колата се кара единствено с Еко и Газпром.(Авио много често се сипва и г-драйв на газпром)
Масло и филтри на 11 000 Максимум+картерни газове на 2 смени на маслото с оригинален!

Много лошо колата беше в супер здраве човека сменяше всичко по нея с оригинални части...
535Д Stock без ДПФ и ЕГР.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от Z3Ro* » 12 Яну 2018, 11:10

Каквато и нафта да се сипва, всичката е "суха" и е..ва майката на разпръсквачите. Затова най-доброто е по малко бездимно двутактово масло - 1:200 слагам аз и моторът в студа пали все едно е топъл... Не знам само на ДПФ как би му се отразило, но не би трябвало да има проблем...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 28.07.2008
Местоположение: Бургас

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от r3s1s74nc3 » 12 Яну 2018, 11:17

Особено на Марешки дизела , се изпарява като бензин . И аз слагам двутактово масло за предпазване от такива инциденти , но в по-големи количества от колегата . На 10л нафта около 20-30г масло .

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 12.02.2017
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: с три педала.
Детайли за колата: E61 530d (218) 2004

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от The_Bear » 12 Яну 2018, 15:36

r3s1s74nc3 написа:... но в по-големи количества от колегата . На 10л нафта около 20-30г масло .


Колегата Z3Ro*, както и аз, слагаме почти двойно на твоето - пада се по 50гр на 10л (1/200).

За 10.000км винаги съм слагал и двутактово масло (1/200) + BDC Bardahl (1/1000 лято, 2/1000 зима) и налягането преди катализатора си стои около 7-8-9mbar на празен ход, както и другите стойности са нормални при по-високите обороти от теста. Не знам дали 10.000км са достатъчни да го задръстя качествено, де. :D Но доколкото съм прочел, двутактовото по-скоро спомага за чистенето и смазването, отколкото да задръства. :dunno:

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook