Стойности на дюзи при 60

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от @2bar » 21 Дек 2017, 21:58

реално се гледа дюзата с най - малко количество върната нафта и тази с най - голямо количество върната нафта. и от BMW или по - скоро от BOSCH казват, че максимално допустимата разлика трябва да е максимум 3 пъти. Ако най - малкото количество върната нафта е например 5 мл, най - голямото допустимо количество върната нафта трявба да е макс. 15 мл. Всички дюзи, които са над 15 мл са за смяна/ремонт.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 12.02.2017
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: с три педала.
Детайли за колата: E61 530d (218) 2004

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от The_Bear » 21 Дек 2017, 22:08

@2bar написа:реално се гледа дюзата с най - малко количество върната нафта и тази с най - голямо количество върната нафта. и от BMW или по - скоро от BOSCH казват, че максимално допустимата разлика трябва да е максимум 3 пъти. Ако най - малкото количество върната нафта е например 5 мл, най - голямото допустимо количество върната нафта трявба да е макс. 15 мл. Всички дюзи, които са над 15 мл са за смяна/ремонт.


:bowdown: Благодаря!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от Dextuar » 24 Дек 2017, 15:51

На някого случвало ли му се е дюзите му на студен мотор да показват по-добри корекции отколкото на топъл :dunno: ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от Z3Ro* » 24 Дек 2017, 21:00

dextuar написа:На някого случвало ли му се е дюзите му на студен мотор да показват по-добри корекции отколкото на топъл :dunno: ?


Когато моторът е наред, а проблемът е в някоя дюза, така се получава. И на мен ми се е случвало...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от Zubcho » 25 Дек 2017, 16:09

Да ви дам още един отзив за сервиза в Драгалевци. Не ходете там. Майстора остави дюзи там, с уговорката да ги проверят и да се обадят да кажат какво е положението. В 17ч още не бяха ги проверили след като им звъня той. В 17:10 му се обаждат и му казват цитирам "Ми зле са!" и са предложили рециклиране с части втора ръка (това звучи дебилно) без гаранция за 220лв на парче и 350лв с нови части.

Най-тъпо похарчените пари от много време бяха това за мен. Дадени са в друг сервиз. След като си ги взема обратно след празниците и са на колата ще пиша отзив, + крайна цена за дюза.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от Dextuar » 28 Дек 2017, 22:29

Накратко - направих голяма глупост с една добавка. По принцип сипвам от 2 години Бардал БДЦ, купувам го от вносителя. Последно обаче ми попадна един "наливен" и сипах от него - едно, че предозирах, друго, че имах и сравнително малко нафта. Както и да е, проблемът се оказа в добавката, след като я оставих, се утаи в шишето и направо ми призля. Дюзите ми преди тази добавка вървяха в диапазона +-0.5-0.8, след нея колата едвам запали и цялата се тресеше като на 4-ти цилиндър корекцията отиде на +5.4! Откачих, веднага източихме нафтата, сипах нова и покарах около 3км. Дюзите влязоха г/д в норма, но тази на 1-ви цилиндър кажи-речи всеки ден показва различни стойности - ту стои на +0.9, ту отива на +2 като в повечето случаи на студен мотор е с по-добри показатели отколкото на топъл. Ето клип от състоянието на дюзите в момента. При изключване на корекциите, има съвсем леко поклащане, но нищо фрапантно. Така бяха дюзите 1 седмица преди въпросната добавка, след като бях слагал добавка за дюзи, но повечето пъти както споменах, стояха в диапазона +-0.5-0.8.

Изображение



След първото видео, колата не е палена цял ден, докато не тръгнах да се прибирам от работа. Сега дюзата на 1-ви цилиндър няма никаква промяна нито на студен, нито на загрял мотор, но другите 3 са променени.



Най-много ме притеснява следното. Клипа е от тази сутрин, след като колата не е палена поне 15 часа. На студен двигател дюзата е ОК, при изключване на корекции грам не се усеща поклащане, докато като загрее се усеща, но не е нещо фрапантно, а дюзата е доста по-зле като показатели.



Според вас има ли шанс да я оправя с добавка и ако не, къде бихте ме посъветвали да я пратя за почистване или дали би било достатъчно само то?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 263
Регистриран на: 24.08.2009
Местоположение: София / Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: f01 740xd LCI

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от Shamanek » 29 Дек 2017, 18:37

Здравейте, искам да попитам следните стойности на дюзи и дебитомер за незагрял мотор (58 градуса на антифриза) притеснителни ли са?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от @2bar » 29 Дек 2017, 19:10

dextuar написа:Накратко - направих голяма глупост с една добавка. По принцип сипвам от 2 години Бардал БДЦ, купувам го от вносителя.....


Корекции с + означава, че дюзата трябва да впръсква повече от номиналното количество. Което обикновенно се получава, когато дюзата е запушена. С малкото уточнение, че запушването е външно, в областта на разспръсквача, и което запушване се получава предимно от каране само градско. С две думи изключваме фактори, като мех. проблем с двигателя, некачествено гориво и т.н. В твоя случая запушването е по - скоро в самата дюза, което запушване лично мен ме съмнява да се оправи само с друга добавка...

Аз бих покарал няколко дена, наблюдавайки корекциите и чак тогава бих взел решение.

Само не съм на мнение, че само с източване на старата нафта и сипване на нова положението е спасено.....За съжаление при такава ситуация трябва да се промие цялата система и смени филтърът.

А отностно, къде ги чистят и т.н., там съм пас.

:OT:
има ли някакви спечифични настройки за настройка на *.ini файловете за интерфейсният кабел? Проблемът ми е, че ако първо се вържа с комп. на колата (за да гледам корекциите) и после се опитам да запаля....няма палене..Ако запаля колата и после се вържа всичко е наред. Говорим за ИНПА.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12760
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от vld » 29 Дек 2017, 20:03

@2bar написа:
dextuar написа:Накратко - направих голяма глупост с една добавка. По принцип сипвам от 2 години Бардал БДЦ, купувам го от вносителя.....


Корекции с + означава, че дюзата трябва да впръсква повече от номиналното количество. Което обикновенно се получава, когато дюзата е запушена. С малкото уточнение, че запушването е външно, в областта на разспръсквача, и което запушване се получава предимно от каране само градско. С две думи изключваме фактори, като мех. проблем с двигателя, некачествено гориво и т.н. В твоя случая запушването е по - скоро в самата дюза, което запушване лично мен ме съмнява да се оправи само с друга добавка...

Аз бих покарал няколко дена, наблюдавайки корекциите и чак тогава бих взел решение.

Само не съм на мнение, че само с източване на старата нафта и сипване на нова положението е спасено.....За съжаление при такава ситуация трябва да се промие цялата система и смени филтърът.

А отностно, къде ги чистят и т.н., там съм пас.

:OT:
има ли някакви спечифични настройки за настройка на *.ini файловете за интерфейсният кабел? Проблемът ми е, че ако първо се вържа с комп. на колата (за да гледам корекциите) и после се опитам да запаля....няма палене..Ако запаля колата и после се вържа всичко е наред. Говорим за ИНПА.
Колега това е нормално, просто не цъкай на манюто за корекциите преди да запалиш. Няма настройка която да ти помогне.

Изпратено от моят Redmi 4X с помощта на Tapatalk
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от Dextuar » 30 Дек 2017, 19:44

Днес забелязах това. Явно, когато колата загрее и DDE-то намали количеството подавана нафта, дюзата се влошава при по-фина работа. Поне така предполагам :dunno:


кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 146
Регистриран на: 12.04.2010
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Два умрели форда и 28ца
Мечтае да кара: Танк
Детайли за колата: Е36 328 97'
2.93 LSD
М20 маховик на 5.8кг
M50 Intake
S52 USDM Cams 10.2 lift 252in244ex
Плетени изпускатели
Romraider self tuned
14.0 1/4 mile

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от FuRoRR » 02 Яну 2018, 13:29

Меренето с колби на обратната нафта показва проблеми единствено и само в дюзата.
Мери се количеството върната нафта ,като в повечето случаи на празен ход с работещи дюзи за една минута едвам се пълнят самите маркучи.

Гледането на различни корекции INPA DIS RG показва проблеми в цилиндъра. (включително и дюза)
Общо взето + корекции на определен цилиндър са придружени с - корекции на срещуположния , за да се балансира работата на мотора от DME-то.
Те общо взето коригират дозата на всяка дюза, за да изравнят ъгловото ускорение на коляновия вал за всеки цилиндър.
Ако не е плачевно положението сбора на корекциите от всички цилиндри е равен на 0
За целия си опит не съм виждал занижена стойност на дюза придружена с проблем. Освен в случая когато въпросната е нова, а другите 5 /3 са стари , или когато очевадно мотора гори масло я от турбина, я от нещо друго.
Повишена корекция може да означава
-пробила дихтунга,не добре стегната дюза
-дефектирала дюза (като не винаги се показва на колбите)
-лошо райбероване на главата
-пробито бутало заради проблем в предишна дюза работила в цилиндъра
-пробила гарнитура на главата,криви клапани,липсващи сегменти
Всички тия опции могат да се проверят за всички 6 цилиндъра за около час, с правилния инструмент. Ако остава като вариянт само дюза се мята на първи цилиндър за да се спести свалянето на колекора и се мерят пак корекции за проверка. Пък дихтунгите се сменят на всяко сваляне , да ни е мирна главата.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 149
Регистриран на: 27.12.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E61 535 D 272 hp 2005 г.
Мечтае да кара: X5M5 5.0D

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от julyan10 » 02 Яну 2018, 18:17

Да споделя и аз моя опит с дюзите. След прочитането на тази тема, и понеже не бях гледал тези дюзи никога (нямах никакви оплаквания), пуснах един тест с INPA и на първата снимка се виждат стойностите преди да вляза във филма с ремонта на тези инжектори. Закарах колата в един сервиз, показах снимките там и взехме решение всички дюзи да отидат на стенд. 6 бр. дюзи по 30 лв. стенда, две от дюзите били за пълен ремонт (разпръсквач и клапан), и една само за разпръсквач, другите били наред. Питах дали са маркирали дюзите след като са направили демонтажа и ми беше обяснено, че това не било необходимо понеже стенда пускал нови кодове на дюзите и нямало значение коя дюза в кое легло ще се сложи. Казаха ми, че леглата били почистени и дюзите били с нови дихтунги и нови О-пръстени преди монтажа. Като видях стойностите на корекции след ремонт за над 1000 лв. се върнах в сервиза да ги питам според тях дали това е нормално. Казаха да оставя колата за преглед. След още един ден престой в сервиза, колата уж вече била добре, били почистени контакторите на дюзите и на 4-ти цилиндър корекцията била слязла на +1.6, което според майстора за стара дюза била много добра стойност. И според него плюсова корекция означавало запушена дюза и не е много опасно, по-опасна била минусова корекция, че там дюзата можело да пропикае и да застреля буталото. Каза да я покарам и да следя корекциите и ако има завишаване да ида пак. Днес пуснах теста на студен мотор на 1-ви цилиндър +1.8 на 4-ти +2.5. Мисля тези дни пак да намина към сервиза. При мен дюзите са електромагнитни за уточнение. Вече не знам какво да си мисля, дали са отремонтирани тези дюзи или нещо не е направено както трябва и нормално ли е след качване на стенд да има такива стойности на корекциите.
преди_ремонта.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна julyan10 на 02 Яну 2018, 22:33, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от Dextuar » 02 Яну 2018, 18:45

Не са ОК, върни се в сервиза и кажи къде да НЕ ходим.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от @2bar » 02 Яну 2018, 20:20

FuRoRR написа:Меренето с колби на обратната нафта показва проблеми единствено и само в дюзата....


лично аз не съм много съгласен с написаното...

Меренето с колби на обратната нафта показва проблеми единствено и само в дюзата.

Количеството на обратната нафта е пропорционално на впръснатото количество нафта, което пък зависи и от корекции на дюзите. С две думи и при меренето на обратната нафта, корекциите на дюзите оказват влияние.

Според мен истината е да се започне с мерене на налягането в края на сгъстяването (компресия). Ако там няма аномалии, измеренето количество обратна нафта или отчетенеите корекции със софтуера може да се приемат за меродавни и съответно да се направят изводи за състоянието на дюзите.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 420
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535D

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от fitter » 02 Яну 2018, 21:57

@2bar написа:
FuRoRR написа:Меренето с колби на обратната нафта показва проблеми единствено и само в дюзата....


лично аз не съм много съгласен с написаното...

Меренето с колби на обратната нафта показва проблеми единствено и само в дюзата.

Количеството на обратната нафта е пропорционално на впръснатото количество нафта, което пък зависи и от корекции на дюзите. С две думи и при меренето на обратната нафта, корекциите на дюзите оказват влияние.

Корекциите нали могат да се изключат. Тогава метода с колбите трябва да е точен.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook