Стойности на дюзи при 60

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 28.07.2008
Местоположение: Бургас

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от r3s1s74nc3 » 15 Ное 2017, 15:24

Доста разпръсквачи са ми сменяли из дизел сервизите ( не съм работил само с един ) , досега никой не ми е давал какъвто и да е различен код от този брандиран на соленоида отгоре . Досега не съм виждал код записан на разпръсквач който да се въведе , където и да е било . С други думи ако сменяш само разпръсквач , няма нужда от кодиране , слагаш и лютеницата :mhihi:

П.С. Като се поръчват разпръсквачи , поръчваш накуп за всичките дюзи , никой не те пита "ама номера ти на дюзата какъв е , че то трябва за еди си кой номер , еди си кой разпръсквач да се сложи" . Демек като поръчваш от интеркарс да кажем , от където поръчват повечето дизел сервизи с който съм работил , се гледа единствено за наличност нищо повече :) Разбира се пак се задават година и мотор и т.н.

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 8.11.2015
Пол: Мъж

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от bakito » 15 Ное 2017, 16:22

r3s1s74nc3 написа:Доста разпръсквачи са ми сменяли из дизел сервизите ( не съм работил само с един ) , досега никой не ми е давал какъвто и да е различен код от този брандиран на соленоида отгоре . Досега не съм виждал код записан на разпръсквач който да се въведе , където и да е било . С други думи ако сменяш само разпръсквач , няма нужда от кодиране , слагаш и лютеницата :mhihi:

П.С. Като се поръчват разпръсквачи , поръчваш накуп за всичките дюзи , никой не те пита "ама номера ти на дюзата какъв е , че то трябва за еди си кой номер , еди си кой разпръсквач да се сложи" . Демек като поръчваш от интеркарс да кажем , от където поръчват повечето дизел сервизи с който съм работил , се гледа единствено за наличност нищо повече :) Разбира се пак се задават година и мотор и т.н.


Извинявай колега аз искам да сменя цялата дюза със същият номер като моята тоест не трябва да се кодира.


Sent from my iPhone using Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 28.07.2008
Местоположение: Бургас

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от r3s1s74nc3 » 15 Ное 2017, 17:27

Да ако номерата съвпадат , няма нужда .

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12760
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от vld » 15 Ное 2017, 17:34

Пичове има доста инфо по нета, има клипове в тубата как се прави, не е нещо фалано трудно, нито пък сложно.
Щом така ви кефи карайте така.
Още от Е46 насам се сменят кодовете при подмяна на дюзи...
И в тая тема е писано по напред от дуги колеги, и в другите рзадели има теми по въпроса, просто четете за да сте информирани. :yes:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 420
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535D

Стойности на дюзи при 60

Мнение от fitter » 15 Ное 2017, 19:47

r3s1s74nc3 написа:Доста разпръсквачи са ми сменяли из дизел сервизите ( не съм работил само с един ) , досега никой не ми е давал какъвто и да е различен код от този брандиран на соленоида отгоре . Досега не съм виждал код записан на разпръсквач който да се въведе , където и да е било . С други думи ако сменяш само разпръсквач , няма нужда от кодиране , слагаш и лютеницата :mhihi:

П.С. Като се поръчват разпръсквачи , поръчваш накуп за всичките дюзи , никой не те пита "ама номера ти на дюзата какъв е , че то трябва за еди си кой номер , еди си кой разпръсквач да се сложи" . Демек като поръчваш от интеркарс да кажем , от където поръчват повечето дизел сервизи с който съм работил , се гледа единствено за наличност нищо повече Разбира се пак се задават година и мотор и т.н.


Колега, това че не са ти давали не означава че не е трябвало да ти дадът. Пак казвам всяка дюза ще работи и без да се вкарват нови кодове. Предполагам 80% от майсторите на дюзи в БГ дори незнаят за тези кодове, а всъщност стендовете им най-вероятно могат да ги генерират. Ако видите по-назад в темата съм постнал инфо относно корекциите и кодовете. Всичко е за по-ниски емисии - евро 3,4,5 ,6 и по- прецизно управление на горивният процес( за да издържат повече катализаторите и дпф филтрите) и не на последно място, за да дишаме по-чист въздух.
Идеята с новите кодове е че ако са вкарани коректно, компютъра ще показва правилно и можем да съдим по-правилно по корекциите за състоянието на дюзите. Представете си че в DDE е останал код на дюза, който казва че на цилиндър 1 smooth acceleration е 16.0. (На това примерно отговаря буквата Y от кода). Номинала е 15.8. В този случай DDE -то ще управлява този параметър с определен офсет (-0.2) за да е близо до номинала. Представете си,че слагате рециклирана дюза с нов разпръсквач и стойност на същият параметър 15.8 (според бенчтеста на майстора ви). Ако оставите старият код в DDE-to той ще управлява тази дюза със същият офсет както старата (-0.2). Тогава реално ще се получи че дюзата ще работи не в номинал 15.8 , а под него 15.6. Дано да съм бил полезен с този пример.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 28.07.2008
Местоположение: Бургас

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от r3s1s74nc3 » 15 Ное 2017, 20:23

Разбирам те напълно колега . Въпроса е в това . Това което поне сме коментирали , с хора който са направили доста дюзи . Дюзата идва с даден рапръсквач и даден соленоид с код . Разпръсквача се износва . Подменя се с нов , които е тестван и е със същите параметри като предходния . Както вече казах , разпръсквачите са еднакви на всички дюзи от даден мотор , само соленойдите са различни . След смяната отново имаш същата дюза както преди . Същия соленоид , същия разпръсквач . Демек би трябвало стойностите който са били преди , да не се променят и да няма нужда от нови кодове .
Тия дни ще ходя пак при един доказан "стендаджия" и ще го запитам относно това , ама мисля че ще ми отговори същото .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1637
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от Z3Ro* » 15 Ное 2017, 20:57

При Е39 няма корекционни кодове за дизеловите мотори от серията м57. Не съм сигурен само за колите, които са със заводски ДПФ... При Е60 корекционните кодове са на бобината - 6 или 7 символа. Като се сменя разпръскват, той се регулира, след което стендът генерира нов код и той се въвежда, ако искате дюзата да работи както трябва. Иначе се стига до преждевременно изрязани ДПФ в повечето случаи...

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12760
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от vld » 16 Ное 2017, 8:51

r3s1s74nc3 написа:Разбирам те напълно колега . Въпроса е в това . Това което поне сме коментирали , с хора който са направили доста дюзи . Дюзата идва с даден рапръсквач и даден соленоид с код . Разпръсквача се износва . Подменя се с нов , които е тестван и е със същите параметри като предходния . Както вече казах , разпръсквачите са еднакви на всички дюзи от даден мотор , само соленойдите са различни . След смяната отново имаш същата дюза както преди . Същия соленоид , същия разпръсквач . Демек би трябвало стойностите който са били преди , да не се променят и да няма нужда от нови кодове .
Тия дни ще ходя пак при един доказан "стендаджия" и ще го запитам относно това , ама мисля че ще ми отговори същото .

Точно това е което се опитвам да ти кажа от няколко поста насам, параметрите на дюзата не са фиксирани, те се регулират спрямо това колко е натегнат клапана и разпръсквача.
Само да я разглобиш и зглобиш една чисто нова дюза и вече е с различен КОД, така, че да ако искаш да е перфектно трябва да си изискваш да ти генерират нов КОД за всяка дюза и да въвеждаш него а не този който е изписан отгоре на бобината и.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 28.07.2008
Местоположение: Бургас

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от r3s1s74nc3 » 16 Ное 2017, 10:34

Споровете някой път водят до истината , нали така :)
Говорих с дизелджията , на когото съм доста склонен да се доверя , като се има в предвит , че почти всички сервизи в нашия район , работят с него .
Обикновенните дюзи за Е60 / Е39 НЕ генерират нов код след каквато и да е интервенция по тях . Те се разглобяват , отремонтират , и при сглобката се правят съответните хлабини и там техните си магии . След което я взимате и монтирате , без необходимост от нищо повече ( стига да не им объркате местата :) ) .
Пиезото от друга ръка , генерира нов код , както и някой Delphi системи .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от Dextuar » 16 Ное 2017, 10:55

Колега, това доказва, че във вашия регион човек не трябва да прави дюзи :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 679
Регистриран на: 19.05.2008
Местоположение: София
Кара: Е24 М6, Е31 850i

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от maikooo » 16 Ное 2017, 11:45

dextuar написа:Колега, това доказва, че във вашия регион човек не трябва да прави дюзи :mhihi:

Най-добре е никъде да не правиш дюзи :yes:
По темата, и на е46 м57, и на е61 м57н съм рециклирал, и на двете ми дадоха нови кодове. При Иван от гара Яна са правени, същият дава нов код дори само дюзата да мине стенд, без да я разглобява. Друг е въпроса до колко има нужда от тези кодове, 2008 г. като рециклирах дозите на 3-ката, човека даде нови кодове, но тогава не успях да намеря някой който да знае как да ги въведе, та имах кодове които така и не използвах :mhihi: 10 г. по късно и 140 хил. колата все още работи чудесно. Началото на тази година рециклирах пиезо дюзи при Трифон Узунтонев във Варна, човека е преподавател в Техническия университет и би трябвало да знае какво прави, там нови кодове не дадоха, колата заработи перфектно след процедурата. Та май е по-добре с кодове, ама може и без тях :dunno:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 201
Регистриран на: 30.09.2006
Местоположение: София
Кара: E61 530d , E39 Touring

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от Я.Велинов » 16 Ное 2017, 21:05

Така, най-сетне намерих време да сваля дюзите и да ги занеса на стенд - възползвах се от временната промоция в софия дизел център за 15 лева на дюза (вместо редовната цена от 30лв.). Хората се отнесоха много възпитано и коректно - вчера вечерта оставих дюзите, днес ми се обадиха да си ги взема - всички параметри са в нормалните граници, ако бяха измамници едва ли щяха да кажат, че всичко им е наред, а щяха да ми препоръчат "ремонти", които не са изобщо нужни. Прилагам и снимка:
IMG-5df433614d791a79c771905ee18d1ed3-V.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от FaceOff » 16 Ное 2017, 22:50

То очевидно всичко е в рамките на референтните стойности, и няма как да кажат, че тези дюзи са за ремонт, освен ако не подменят данните с други..


Изпратено от моят SM-G955F с помощта на Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 201
Регистриран на: 30.09.2006
Местоположение: София
Кара: E61 530d , E39 Touring

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от Я.Велинов » 16 Ное 2017, 23:23

FaceOff написа:То очевидно всичко е в рамките на референтните стойности, и няма как да кажат, че тези дюзи са за ремонт, освен ако не подменят данните с други..


Изпратено от моят SM-G955F с помощта на Tapatalk

Абе след всичко, което изчетох по адрес на повечето дизелджийски сервизи в София, включително и този, очаквах едва ли не да им дам дюзите и да ми върнат моркови примерно хахаха.... Вярно е, че не съм правил никакви ремонти и т.н. , но поне що се касае до услугата -
проверка на стенд, мога да кажа, че се отнесоха коректно. Вече съм спокоен за дюзите, явно подпушването е било от турбото, което пак не е никак евтино, но така или иначе съм решил да слагам хибридна турбина, така че това не е чак такъв проблем.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1870
Регистриран на: 8.04.2012
Местоположение: Търново
Пол: Мъж
Кара: 318td compact '03
Мечтае да кара: M3
Детайли за колата: с две порти

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от vvasilev1 » 17 Ное 2017, 6:40

Я.Велинов написа:
FaceOff написа:То очевидно всичко е в рамките на референтните стойности, и няма как да кажат, че тези дюзи са за ремонт, освен ако не подменят данните с други..


Изпратено от моят SM-G955F с помощта на Tapatalk

Абе след всичко, което изчетох по адрес на повечето дизелджийски сервизи в София, включително и този, очаквах едва ли не да им дам дюзите и да ми върнат моркови примерно хахаха.... Вярно е, че не съм правил никакви ремонти и т.н. , но поне що се касае до услугата -
проверка на стенд, мога да кажа, че се отнесоха коректно. Вече съм спокоен за дюзите, явно подпушването е било от турбото, което пак не е никак евтино, но така или иначе съм решил да слагам хибридна турбина, така че това не е чак такъв проблем.
За подпушването може да насочиш към егр-а. Дръпни му маркъча дето го управлява и виж ще има ли пушеци.

Изпратено от моят F3111 с помощта на Tapatalk

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook