Стойности на дюзи при 60

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 547
Регистриран на: 23.03.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от streetracing12 » 05 Дек 2019, 15:09

spacepl написа:Има два протек-а за почистване на дизел. Кой ползвате?
PRO-TEC DIESEL SYSTEM SUPER CLEAN - 375ML https://oilgroupbg.com/%D0%B4%D0%BE%D0% ... 375ml.html
или
РRО-ТЕС СОММОN RАІL DІЕЅЕL ЅYЅТЕМ СLЕАN & РRОТЕСТ - 375МL https://oilgroupbg.com/%D0%B4%D0%BE%D0% ... 375ml.html



Аз съм ползвал втория Протек.

Първият super clean не знаех дори,че го има :D

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 12.02.2017
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: с три педала.
Детайли за колата: E61 530d (218) 2004

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от The_Bear » 05 Дек 2019, 16:16

vld написа: взимай мерки докато е време, че да не пропикае някой инжектор, ще ти направи голяма поразия :idea:
Ако се чудиш къде напоследък има много добри отзиви от https://commonrail.bg/.


:yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 12.02.2017
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: с три педала.
Детайли за колата: E61 530d (218) 2004

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от The_Bear » 12 Дек 2019, 23:57

Свалих дюзите. Не очаквах, че се свалят толкова лесно. За час и половина бяха вече отвън. Отидох при един, може да се каже познат със стенд.
Втората дюза, която ми даваше най-високата плюс корекция, премина 80 на back flow теста (първия ред) и мисля, че прекъснаха измерването и, затова за нея нямам снимка. Майсторите казаха, че само тази втората е за правене. Другите както се вижда вадят показатели извън нормите, но не било много фрапиращо. Сложиха и на втората набързо някакъв оборотен разпръсквач и пак я сложиха на теста. Оказа се обаче, че проблема не е там, а в клапана. Клапанът представлява едно голямо "железце", има 6-7см дължина. Явно с годините, километрите и горивото тези части се износват механично и каквито и добавки да наливаме няма да се оправят, това е изводът за мен.
Купих друга дюза на старо за 70лв (оставих моята в отвора на донора да не влиза вода), която даде стойности подобни на останалите мои, след като я стендоваха и нея. Но и за нея нямам снимка, че стана доста напрегнато, когато поисках нов код за нея, щяха да ме изхвърлят от сервиза :help: . Сложих кода, който си е на нея изписан, дано не е пипана преди.
На останалите пет виждате данните.
Човекът каза, че ако смени разпръсквачите (160лв/бр) ще влязат в норма, но ще мине малко време и ще "клекне" пък някой клапан... Смяна на разпръсквач и клапан = 260лв/бр. Тогава всичко щяло да стане както трябва, но не виждал смисъл... Питам го, ако тая кола е твоя ти какво би направил, той вика: "Ще направя втората дюза и събирам!" (той има същия 218коньов мотор на Х5).

Аз не обичам колата ми да не е в движение и събрах и аз така, да видя какво ще стане, докато реша какво да правя. Ето резултата на снимките от инпата. Сега пък нещо много минус взе да бие, но не е както беше. При последното стартиране преди да ги сваля, тази втората удари плюс 4 и вече се изплаших и аз и реших да ги свалям.

Но нещо взех да откачам сега, и ще взема да си купя отнякъде 6 нови дюзи, да приключвам... :ranting:
1.jpg

3.jpg

4.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 12.02.2017
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: с три педала.
Детайли за колата: E61 530d (218) 2004

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от The_Bear » 13 Дек 2019, 0:01

5.jpg

6.jpg

12.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 12.02.2017
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: с три педала.
Детайли за колата: E61 530d (218) 2004

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от The_Bear » 13 Дек 2019, 0:12

Та, той ми казва, че в тая дюза имало само разпръсквач, клапан и някаква тефлонова гарнитурка, които можело да се подменят. Други елементи нямало, които да се сменяват. Тук чета за някакви тръбички, питам го за тях, той казва няма никакви тръбички... Сега не знам кой за кои дюзи пише, моите са за мотор 218коня. Преди да ги сложат на стенда ги гледат но не видях как, щото беше в друго помещение, как им е настройката, отгоре имало нещо като перка под соленоид ли е бобина ли е, та гледали дали е добре, имало някакъв ход, някакси, и тогава я слагат на стенда.

Казвам му, че ме е страх да не се прецака някое бутало, той вика не бой се, то не става така изведнъж. Ще започне да те предупреждава, ще почне да потропва, да пропушва, да не може да запали хубаво... Нямало така изведнъж да се пробие... :dunno:

Ето още екрани от инпата след непретенциозната интервенция. Правени са един след друг на темп. от 50 до около 80гр. Съвпадат данните на инпа с BTool-а.
13.jpg

14.jpg

bt.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от Z3Ro* » 13 Дек 2019, 17:28

Тези твоите са електромагнитни дюзи. Това отгоре, дето излиза излишното гориво, е бобина. Под нея, това дето е кат перка, е клапан, който се управлява от електромагнитни импулси. Над него, вътре в отвора на бобината, има пружина и една или повече регулировъчни шайби, в зависимост дали дюзата е регулирана допълнително. Между бобината и корпуса има о-пръстен. Отдолу в другия край на дюзата, под капачката, е разпръсквача. Над него също има пружина и регулировъчна/и шайби. Твоите дюзи, като ги гледам, може да се направят в норма с подходящи регулировъчни шайби. Тръбички в тоя тип дюзи, които да се сменят, няма. Има такива и са медни, но само при пиезо дюзите, понеже там горивото влиза от горната част на дюзата, където на твоите е изхода на излишното гориво. Та при пиезото, за да стигне горивото под кристалния клапан, има медна тръбичка...
На последно място смяната на разпръсквач е елементарна - отнема по 5 минути на дюза. Няма никакъв смисъл да се дават по 100 и кусур лева на стендаджии - проверяваш само на стенда и ако се стигне до смяна, купуваш си разпръсквач по номер. За моята кола бяха Бош по 75 лева. Капачката отдолу се отвива с два ключа - единият държи контра на тялото на дюзата, точно под бобината си има място. Като се отвие капачката, дюзата се държи с бобината надолу, най-добре на менгеме, като целта е да не изпаднат заедно с разпръсквача пружинката и шайбата, щото шайбата е дребна и се губи, а е по размер. Маха се разпръсквача и се слага новия, като се внимава иглата му да не изпадне, щото и миниатюрна прашинка да влезе при нея, следва съкращаване на живота му. Също така е хубаво новия да се намаже по челото, дето ляга на тялото на дюзата, с двутактово масло малко, за да не тръгва на сухо. Накрая се слага капачката и се стяга на точно 17 нютона... За кодове може пак да се мине през стенд преди монтаж, но така се пестят едни 50 лева примерно за работа, по-голямата част от която всеки от нас е свършил с демонтажа/монтажа на дюзите от мотора...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 12.02.2017
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: с три педала.
Детайли за колата: E61 530d (218) 2004

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от The_Bear » 14 Дек 2019, 1:04

[quote="Z3Ro*"][/quote]
:bchug:
Търся разпръсквачи, значи... :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от FaceOff » 14 Дек 2019, 15:51

Z3Ro* написа:..


Без думи!
:bowdown: :bowdown:

Потребител
Аватар
Мнения: 27
Регистриран на: 15.10.2018
Пол: Мъж
Кара: bmw 530d e60 218к.с.
Мечтае да кара: bmw 530d e60

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от Primogenitum » 16 Дек 2019, 16:28

Дайте мнение за дюзата, че не ми харесват тези стойности. Колата е 530д е60 2005г, 218к.с, работи много приятно, има съвсем леко притреперване и то рядко на студено. Няма грешки по двигателя. Работят подгреви и всичко. Колата харчи малко в повече и малко пуши черно при високи обороти. Нови филтри, масло и всичко общо зето, освен дюзите. Пролетта бяха на стенд и всичко уж беше в норми. Карм само скъпа нафта от Шел и Омв. Въпросът е мога ли да сменя само дюзата на 3ти цилиндър?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от Kurtov » 16 Дек 2019, 17:32

Primogenitum написа:Дайте мнение за дюзата, че не ми харесват тези стойности. Колата е 530д е60 2005г, 218к.с, работи много приятно, има съвсем леко притреперване и то рядко на студено. Няма грешки по двигателя. Работят подгреви и всичко. Колата харчи малко в повече и малко пуши черно при високи обороти. Нови филтри, масло и всичко общо зето, освен дюзите. Пролетта бяха на стенд и всичко уж беше в норми. Карм само скъпа нафта от Шел и Омв. Въпросът е мога ли да сменя само дюзата на 3ти цилиндър?


Колега по-горе пише, че корекцията показва състоянието на цилиндъра, а не работата на дюзата.
До колкото знам няма проблем да смениш само една дюза.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 12.02.2017
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: с три педала.
Детайли за колата: E61 530d (218) 2004

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от The_Bear » 16 Дек 2019, 21:31

Primogenitum написа:Дайте мнение за дюзата, че не ми харесват тези стойности.


Случаят ми изглежда аналогичен на моя. Прочети една страница назад, даже текущата.
Според мен надали има някакви проблеми по цилиндъра. Причината си е в дюзата. При мен след манипулацията, този "цилиндър", който манипулирахме ми дава в минус, а преди да разглобя удари до +4, точно като твоята. Значи не е от цилиндъра. А манипулацията беше всъщност смяна на дюзата с друга от друг мотор за части. Резюмирах ти го. :)

Днес поръчах разпръсквачи. Мисля, че ми казаха 68лв бройката. Ще се правя пак на майстор тия дни. :lalala:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 12.02.2017
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: с три педала.
Детайли за колата: E61 530d (218) 2004

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от The_Bear » 20 Дек 2019, 13:05

Z3Ro* написа: и се стяга на точно 17 нютона...

Моите разпръсквачи бяха стегнати някъде около 40Нм, не претендирам за точност, защото чак при отвиване на последната гайка правих замерванията. Цяла нощ търсих инфо на колко се стягат, не намерих нищо еднозначно, но според мен със сигурност не е 17Нм! Стегнах ги на 40Нм. После дюзаджият в Монтана каза, че се стягат на 55Нм и ги донатегна без въобще да се замисли.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от drago9205 » 20 Дек 2019, 13:12

Щом се е стигнало до затягане - значи са дошли разпръсквачите и сам си ги сменил? Какви са резултатите?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 12.02.2017
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: с три педала.
Детайли за колата: E61 530d (218) 2004

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от The_Bear » 23 Дек 2019, 0:02

drago9205 написа:Щом се е стигнало до затягане - значи са дошли разпръсквачите и сам си ги сменил? Какви са резултатите?


На хартия всичко е тип-топ, на хубав стенд, разпечатки... На Инпа, няма някаква осезаема разлика от преди. През цялото време съм бил при стенда и за шестте дюзи.

След като тези предните ми майстори си бяха разглобили стендовете за профилактика и ми казаха "чак догодина", за силата на стягане казаха с "дългото рамо, яко така...", потърсих едни други в града, които се кълняха че никакви кодове не се слагат на тия дюзи и че още от Бош не са ги измислили, пък аз искам да ги слагам... Отказах се, и се обадих на колегата Z3Ro*, който ме упъти до Дани от Монтана. Човека е много грамотен, подреден и разбран. Каквото го питах всичко ми отговори без да побеснява. Той ми каза, че тези дюзи може и без код да си работят, но трябва да се направят "ръчно" на оптимални стойности. Т.е. пуска ги на другия стенд, който не дава кодове, вижда нюансите, разглобява дюзата, регулира каквото трябва, пак слага на стенда, това може да стане от първия път, може и от 3-ия 4-ия, докато му хареса или му се получи. Каза, че се е случвало и по 1час да се занимава с една дюза докато я нагоди. И работи без код. Само не се сетих да попитам, като работи без код, на мястото на кода нищо ли не се пише, или какво...
По-лесният начин е на другия стенд, който издава кодове. Щом премине успешно теста на дюзата, стенда си изкарва код, по който компютъра на колата си прави корекциите така, че дюзата да е "в средата". Ако не премине успешно, не се генерира код и трябва да се прави нещо ръчно, да се разглобява, настройва и т.н.
Питам го, е добре де, кое според теб е по-добрия вариант, ръчно ли да се направи дюзата в средата, или с кода да се компенсира. Той казва, ми според мен ръчно е по-добре, но по-скъпо излиза. Май каза 10 за стенд и после 55 за настройка, общо 65лв. А на стенда с кодовете 30лв на дюза, ако преминат. Ако някоя не премине трябва да се плаща и за регулиране ръчно и после пак стенд.

Моите ги закачихме направо на стенда с кодовете, че аз нали само кодове и кодове искам, преминаха всички и изкара кодове на всяка.

Като ги монтирах на колата, запалих и работи със старите кодове известно време, и докато отида до нас да взема компютъра. Очаквах, че като бамна новите кодове и колата ще замърка , ще се появят нулите по тая Инпа, да ама не. Общо взето си останаха подобни стойностите.

Ето това е предния ден преди да сменя разпръксвачите:
predi_smyanata.jpg


Ето със сменени разпръсквачи, преминали на стенд, но невъведени новите кодове, т.е. работи със старите такива:
susstaritekodove.jpg


Ето снимки след въвеждане на новите кодове какво ми дава, при различни температури и условия:
455.jpg


Овехтяха ни колите, докато разберем какво виждаме в тия корекции...
Ще разглобявам пак, когато някоя вземе да бие към +-3.8(4). Около 800лв заминаха по тая офанзива.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от Z3Ro* » 23 Дек 2019, 8:03

На загрял мотор всички са под 1, което според мен е ок. Като махнеш корекцията има ли вибрации и разлика в оборотите на цилиндрите повече от 15? Занули ли адаптациите? Ако не си, направи го и покарай малко - вероятно още ще паднат корекциите...

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook