Стойности на дюзи при 60
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
Re: Стойности на дюзи при 60
реално се гледа дюзата с най - малко количество върната нафта и тази с най - голямо количество върната нафта. и от BMW или по - скоро от BOSCH казват, че максимално допустимата разлика трябва да е максимум 3 пъти. Ако най - малкото количество върната нафта е например 5 мл, най - голямото допустимо количество върната нафта трявба да е макс. 15 мл. Всички дюзи, които са над 15 мл са за смяна/ремонт.
- The_Bear
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 225
- Регистриран на: 12.02.2017
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: с три педала.
- Детайли за колата: E61 530d (218) 2004
Re: Стойности на дюзи при 60
@2bar написа:реално се гледа дюзата с най - малко количество върната нафта и тази с най - голямо количество върната нафта. и от BMW или по - скоро от BOSCH казват, че максимално допустимата разлика трябва да е максимум 3 пъти. Ако най - малкото количество върната нафта е например 5 мл, най - голямото допустимо количество върната нафта трявба да е макс. 15 мл. Всички дюзи, които са над 15 мл са за смяна/ремонт.
Благодаря!
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Стойности на дюзи при 60
На някого случвало ли му се е дюзите му на студен мотор да показват по-добри корекции отколкото на топъл ?
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1637
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Стойности на дюзи при 60
dextuar написа:На някого случвало ли му се е дюзите му на студен мотор да показват по-добри корекции отколкото на топъл ?
Когато моторът е наред, а проблемът е в някоя дюза, така се получава. И на мен ми се е случвало...
- Zubcho
- старши ентусиаст
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Стойности на дюзи при 60
Да ви дам още един отзив за сервиза в Драгалевци. Не ходете там. Майстора остави дюзи там, с уговорката да ги проверят и да се обадят да кажат какво е положението. В 17ч още не бяха ги проверили след като им звъня той. В 17:10 му се обаждат и му казват цитирам "Ми зле са!" и са предложили рециклиране с части втора ръка (това звучи дебилно) без гаранция за 220лв на парче и 350лв с нови части.
Най-тъпо похарчените пари от много време бяха това за мен. Дадени са в друг сервиз. След като си ги взема обратно след празниците и са на колата ще пиша отзив, + крайна цена за дюза.
Най-тъпо похарчените пари от много време бяха това за мен. Дадени са в друг сервиз. След като си ги взема обратно след празниците и са на колата ще пиша отзив, + крайна цена за дюза.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Стойности на дюзи при 60
Накратко - направих голяма глупост с една добавка. По принцип сипвам от 2 години Бардал БДЦ, купувам го от вносителя. Последно обаче ми попадна един "наливен" и сипах от него - едно, че предозирах, друго, че имах и сравнително малко нафта. Както и да е, проблемът се оказа в добавката, след като я оставих, се утаи в шишето и направо ми призля. Дюзите ми преди тази добавка вървяха в диапазона +-0.5-0.8, след нея колата едвам запали и цялата се тресеше като на 4-ти цилиндър корекцията отиде на +5.4! Откачих, веднага източихме нафтата, сипах нова и покарах около 3км. Дюзите влязоха г/д в норма, но тази на 1-ви цилиндър кажи-речи всеки ден показва различни стойности - ту стои на +0.9, ту отива на +2 като в повечето случаи на студен мотор е с по-добри показатели отколкото на топъл. Ето клип от състоянието на дюзите в момента. При изключване на корекциите, има съвсем леко поклащане, но нищо фрапантно. Така бяха дюзите 1 седмица преди въпросната добавка, след като бях слагал добавка за дюзи, но повечето пъти както споменах, стояха в диапазона +-0.5-0.8.
След първото видео, колата не е палена цял ден, докато не тръгнах да се прибирам от работа. Сега дюзата на 1-ви цилиндър няма никаква промяна нито на студен, нито на загрял мотор, но другите 3 са променени.
Най-много ме притеснява следното. Клипа е от тази сутрин, след като колата не е палена поне 15 часа. На студен двигател дюзата е ОК, при изключване на корекции грам не се усеща поклащане, докато като загрее се усеща, но не е нещо фрапантно, а дюзата е доста по-зле като показатели.
Според вас има ли шанс да я оправя с добавка и ако не, къде бихте ме посъветвали да я пратя за почистване или дали би било достатъчно само то?
След първото видео, колата не е палена цял ден, докато не тръгнах да се прибирам от работа. Сега дюзата на 1-ви цилиндър няма никаква промяна нито на студен, нито на загрял мотор, но другите 3 са променени.
Най-много ме притеснява следното. Клипа е от тази сутрин, след като колата не е палена поне 15 часа. На студен двигател дюзата е ОК, при изключване на корекции грам не се усеща поклащане, докато като загрее се усеща, но не е нещо фрапантно, а дюзата е доста по-зле като показатели.
Според вас има ли шанс да я оправя с добавка и ако не, къде бихте ме посъветвали да я пратя за почистване или дали би било достатъчно само то?
- Shamanek
- младши ентусиаст
- Мнения: 263
- Регистриран на: 24.08.2009
- Местоположение: София / Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: f01 740xd LCI
Re: Стойности на дюзи при 60
Здравейте, искам да попитам следните стойности на дюзи и дебитомер за незагрял мотор (58 градуса на антифриза) притеснителни ли са?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: Стойности на дюзи при 60
dextuar написа:Накратко - направих голяма глупост с една добавка. По принцип сипвам от 2 години Бардал БДЦ, купувам го от вносителя.....
Корекции с + означава, че дюзата трябва да впръсква повече от номиналното количество. Което обикновенно се получава, когато дюзата е запушена. С малкото уточнение, че запушването е външно, в областта на разспръсквача, и което запушване се получава предимно от каране само градско. С две думи изключваме фактори, като мех. проблем с двигателя, некачествено гориво и т.н. В твоя случая запушването е по - скоро в самата дюза, което запушване лично мен ме съмнява да се оправи само с друга добавка...
Аз бих покарал няколко дена, наблюдавайки корекциите и чак тогава бих взел решение.
Само не съм на мнение, че само с източване на старата нафта и сипване на нова положението е спасено.....За съжаление при такава ситуация трябва да се промие цялата система и смени филтърът.
А отностно, къде ги чистят и т.н., там съм пас.
има ли някакви спечифични настройки за настройка на *.ini файловете за интерфейсният кабел? Проблемът ми е, че ако първо се вържа с комп. на колата (за да гледам корекциите) и после се опитам да запаля....няма палене..Ако запаля колата и после се вържа всичко е наред. Говорим за ИНПА.
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12761
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Стойности на дюзи при 60
Колега това е нормално, просто не цъкай на манюто за корекциите преди да запалиш. Няма настройка която да ти помогне.@2bar написа:dextuar написа:Накратко - направих голяма глупост с една добавка. По принцип сипвам от 2 години Бардал БДЦ, купувам го от вносителя.....
Корекции с + означава, че дюзата трябва да впръсква повече от номиналното количество. Което обикновенно се получава, когато дюзата е запушена. С малкото уточнение, че запушването е външно, в областта на разспръсквача, и което запушване се получава предимно от каране само градско. С две думи изключваме фактори, като мех. проблем с двигателя, некачествено гориво и т.н. В твоя случая запушването е по - скоро в самата дюза, което запушване лично мен ме съмнява да се оправи само с друга добавка...
Аз бих покарал няколко дена, наблюдавайки корекциите и чак тогава бих взел решение.
Само не съм на мнение, че само с източване на старата нафта и сипване на нова положението е спасено.....За съжаление при такава ситуация трябва да се промие цялата система и смени филтърът.
А отностно, къде ги чистят и т.н., там съм пас.
има ли някакви спечифични настройки за настройка на *.ini файловете за интерфейсният кабел? Проблемът ми е, че ако първо се вържа с комп. на колата (за да гледам корекциите) и после се опитам да запаля....няма палене..Ако запаля колата и после се вържа всичко е наред. Говорим за ИНПА.
Изпратено от моят Redmi 4X с помощта на Tapatalk
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Стойности на дюзи при 60
Днес забелязах това. Явно, когато колата загрее и DDE-то намали количеството подавана нафта, дюзата се влошава при по-фина работа. Поне така предполагам
- FuRoRR
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 146
- Регистриран на: 12.04.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Два умрели форда и 28ца
- Мечтае да кара: Танк
- Детайли за колата: Е36 328 97'
2.93 LSD
М20 маховик на 5.8кг
M50 Intake
S52 USDM Cams 10.2 lift 252in244ex
Плетени изпускатели
Romraider self tuned
14.0 1/4 mile
Re: Стойности на дюзи при 60
Меренето с колби на обратната нафта показва проблеми единствено и само в дюзата.
Мери се количеството върната нафта ,като в повечето случаи на празен ход с работещи дюзи за една минута едвам се пълнят самите маркучи.
Гледането на различни корекции INPA DIS RG показва проблеми в цилиндъра. (включително и дюза)
Общо взето + корекции на определен цилиндър са придружени с - корекции на срещуположния , за да се балансира работата на мотора от DME-то.
Те общо взето коригират дозата на всяка дюза, за да изравнят ъгловото ускорение на коляновия вал за всеки цилиндър.
Ако не е плачевно положението сбора на корекциите от всички цилиндри е равен на 0
За целия си опит не съм виждал занижена стойност на дюза придружена с проблем. Освен в случая когато въпросната е нова, а другите 5 /3 са стари , или когато очевадно мотора гори масло я от турбина, я от нещо друго.
Повишена корекция може да означава
-пробила дихтунга,не добре стегната дюза
-дефектирала дюза (като не винаги се показва на колбите)
-лошо райбероване на главата
-пробито бутало заради проблем в предишна дюза работила в цилиндъра
-пробила гарнитура на главата,криви клапани,липсващи сегменти
Всички тия опции могат да се проверят за всички 6 цилиндъра за около час, с правилния инструмент. Ако остава като вариянт само дюза се мята на първи цилиндър за да се спести свалянето на колекора и се мерят пак корекции за проверка. Пък дихтунгите се сменят на всяко сваляне , да ни е мирна главата.
Мери се количеството върната нафта ,като в повечето случаи на празен ход с работещи дюзи за една минута едвам се пълнят самите маркучи.
Гледането на различни корекции INPA DIS RG показва проблеми в цилиндъра. (включително и дюза)
Общо взето + корекции на определен цилиндър са придружени с - корекции на срещуположния , за да се балансира работата на мотора от DME-то.
Те общо взето коригират дозата на всяка дюза, за да изравнят ъгловото ускорение на коляновия вал за всеки цилиндър.
Ако не е плачевно положението сбора на корекциите от всички цилиндри е равен на 0
За целия си опит не съм виждал занижена стойност на дюза придружена с проблем. Освен в случая когато въпросната е нова, а другите 5 /3 са стари , или когато очевадно мотора гори масло я от турбина, я от нещо друго.
Повишена корекция може да означава
-пробила дихтунга,не добре стегната дюза
-дефектирала дюза (като не винаги се показва на колбите)
-лошо райбероване на главата
-пробито бутало заради проблем в предишна дюза работила в цилиндъра
-пробила гарнитура на главата,криви клапани,липсващи сегменти
Всички тия опции могат да се проверят за всички 6 цилиндъра за около час, с правилния инструмент. Ако остава като вариянт само дюза се мята на първи цилиндър за да се спести свалянето на колекора и се мерят пак корекции за проверка. Пък дихтунгите се сменят на всяко сваляне , да ни е мирна главата.
- julyan10
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 149
- Регистриран на: 27.12.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E61 535 D 272 hp 2005 г.
- Мечтае да кара: X5M5 5.0D
Re: Стойности на дюзи при 60
Да споделя и аз моя опит с дюзите. След прочитането на тази тема, и понеже не бях гледал тези дюзи никога (нямах никакви оплаквания), пуснах един тест с INPA и на първата снимка се виждат стойностите преди да вляза във филма с ремонта на тези инжектори. Закарах колата в един сервиз, показах снимките там и взехме решение всички дюзи да отидат на стенд. 6 бр. дюзи по 30 лв. стенда, две от дюзите били за пълен ремонт (разпръсквач и клапан), и една само за разпръсквач, другите били наред. Питах дали са маркирали дюзите след като са направили демонтажа и ми беше обяснено, че това не било необходимо понеже стенда пускал нови кодове на дюзите и нямало значение коя дюза в кое легло ще се сложи. Казаха ми, че леглата били почистени и дюзите били с нови дихтунги и нови О-пръстени преди монтажа. Като видях стойностите на корекции след ремонт за над 1000 лв. се върнах в сервиза да ги питам според тях дали това е нормално. Казаха да оставя колата за преглед. След още един ден престой в сервиза, колата уж вече била добре, били почистени контакторите на дюзите и на 4-ти цилиндър корекцията била слязла на +1.6, което според майстора за стара дюза била много добра стойност. И според него плюсова корекция означавало запушена дюза и не е много опасно, по-опасна била минусова корекция, че там дюзата можело да пропикае и да застреля буталото. Каза да я покарам и да следя корекциите и ако има завишаване да ида пак. Днес пуснах теста на студен мотор на 1-ви цилиндър +1.8 на 4-ти +2.5. Мисля тези дни пак да намина към сервиза. При мен дюзите са електромагнитни за уточнение. Вече не знам какво да си мисля, дали са отремонтирани тези дюзи или нещо не е направено както трябва и нормално ли е след качване на стенд да има такива стойности на корекциите.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна julyan10 на 02 Яну 2018, 22:33, променена общо 1 път
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Стойности на дюзи при 60
Не са ОК, върни се в сервиза и кажи къде да НЕ ходим.
Re: Стойности на дюзи при 60
FuRoRR написа:Меренето с колби на обратната нафта показва проблеми единствено и само в дюзата....
лично аз не съм много съгласен с написаното...
Меренето с колби на обратната нафта показва проблеми единствено и само в дюзата.
Количеството на обратната нафта е пропорционално на впръснатото количество нафта, което пък зависи и от корекции на дюзите. С две думи и при меренето на обратната нафта, корекциите на дюзите оказват влияние.
Според мен истината е да се започне с мерене на налягането в края на сгъстяването (компресия). Ако там няма аномалии, измеренето количество обратна нафта или отчетенеите корекции със софтуера може да се приемат за меродавни и съответно да се направят изводи за състоянието на дюзите.
- fitter
- младши ентусиаст
- Мнения: 420
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535D
Re: Стойности на дюзи при 60
@2bar написа:FuRoRR написа:Меренето с колби на обратната нафта показва проблеми единствено и само в дюзата....
лично аз не съм много съгласен с написаното...
Меренето с колби на обратната нафта показва проблеми единствено и само в дюзата.
Количеството на обратната нафта е пропорционално на впръснатото количество нафта, което пък зависи и от корекции на дюзите. С две думи и при меренето на обратната нафта, корекциите на дюзите оказват влияние.
Корекциите нали могат да се изключат. Тогава метода с колбите трябва да е точен.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани