Стойности на дюзи при 60

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 547
Регистриран на: 23.03.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от streetracing12 » 13 Юли 2018, 17:46

Не съм се изказал правилно :D 3 дюзи са сменяни с чисто нови.Другите 3 дюзи са давани за проверка 4,5 месеца след като са сложени новите(просто за проверка)при Свилен . Дефакто 3 нови има на колата 2 с нови разпръсквача правени при Свилен и само 1ва дюза той я е регулирал не е правил нищо по нея,.Ясно значи първа пикае и e за смяна това ме интересуваше.

Потребител
Аватар
Мнения: 26
Регистриран на: 10.04.2018

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от ieevtimov » 16 Юли 2018, 10:41

Да разкажа и аз малко за моя опит с дюзите. Колата я взех на реални 248000км. Е60 530Д 235к.с. проверени в ауто-бавария и т.н. от първи собственик(Италия). Имах снимков материал на сагата ми с дюзите но ресетнах телефона и всичко замина.
Месец след като взех колата, угасна на едно омв и записа грешка - Cylinder 4 injector short-ала бала и т.н. Преди това стойонстите на дюзите бяха доста добри, най-голямото отклонение беше 0.8 , не помня на кой цилиндър, но 0.0/+-0.3/+-0.5. Мотора работеше изключително равно.
След смяната на дюзата по програма бош с връщане на старата работата на двигателя не беше същата, но само човек карал повече време дизел можеше да го усети. Новата дюза постоянно беше в корекция -1.2, като след изфорсиране в движение и спиране на място, корекцията отиваше близо до -1.8 и тогава неравната работа на мотора още повече се усещаше. След малко си падаше пак на -1.2.
Знаех си, че при тази ситуация е редно да се сменят и останалите 5 дюзи с нови, но решихме да ги пратим първо на стенд. Закарахме дюзите при Джуди. Казаха две дюзи аут, другите три са ОК. Викам си айде пък да видим може и да минем само с две нови дози, а и да се види тия стендове мерят ли нещо вярно. Сложихме още две нови дюзи, така колата стана три нови и три стари дюзи. Сложих кодове и т.н. Та на диагностиката ясно се видя, че как новите дюзи са в минусова корекция, а старите в плюс. Стойносите варираха за минусовите -0.8/-1, а плюсовите обратно 0.8/1. Мотора се усещаше, че работи доста по-уравновесено. Та казах на моя механик, айде баце сега още три нови да сложим за да си стане както трябва. Като я запалихме с всички дюзи нови в началото докато беше студена стойоностите бяха почти всички до 0.0 , тук там -0.1/+0.1. Като загря, два-три от цилиндрите бяха на 0.0, другите -+0.2/0.3. Най голямото отклонение, което видях беше -+0.5, като след това пада на около -+0.3. В движение на около 1000-1200 оборота(не знам дали има значение) почти всички цилиндри съм ги виждал на 0.0(тук там някой да е бил на -+0.1).
Извода за мене е, че тия стендове не показват кой знае какво. Второ, тези пиезо дюзи действително са консуматив. Четох някъде, че живота им е около 250000км, и могат да те оставят на пътя просто така. Да не говорим, какви поражения може да направи пикаеща дюза.

Това е от мен.
Поздрави на всички.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12757
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от vld » 16 Юли 2018, 15:31

ieevtimov написа:Да разкажа и аз малко за моя опит с дюзите. Колата я взех на реални 248000км. Е60 530Д 235к.с. проверени в ауто-бавария и т.н. от първи собственик(Италия). Имах снимков материал на сагата ми с дюзите но ресетнах телефона и всичко замина.
Месец след като взех колата, угасна на едно омв и записа грешка - Cylinder 4 injector short-ала бала и т.н. Преди това стойонстите на дюзите бяха доста добри, най-голямото отклонение беше 0.8 , не помня на кой цилиндър, но 0.0/+-0.3/+-0.5. Мотора работеше изключително равно.
След смяната на дюзата по програма бош с връщане на старата работата на двигателя не беше същата, но само човек карал повече време дизел можеше да го усети. Новата дюза постоянно беше в корекция -1.2, като след изфорсиране в движение и спиране на място, корекцията отиваше близо до -1.8 и тогава неравната работа на мотора още повече се усещаше. След малко си падаше пак на -1.2.
Знаех си, че при тази ситуация е редно да се сменят и останалите 5 дюзи с нови, но решихме да ги пратим първо на стенд. Закарахме дюзите при Джуди. Казаха две дюзи аут, другите три са ОК. Викам си айде пък да видим може и да минем само с две нови дози, а и да се види тия стендове мерят ли нещо вярно. Сложихме още две нови дюзи, така колата стана три нови и три стари дюзи. Сложих кодове и т.н. Та на диагностиката ясно се видя, че как новите дюзи са в минусова корекция, а старите в плюс. Стойносите варираха за минусовите -0.8/-1, а плюсовите обратно 0.8/1. Мотора се усещаше, че работи доста по-уравновесено. Та казах на моя механик, айде баце сега още три нови да сложим за да си стане както трябва. Като я запалихме с всички дюзи нови в началото докато беше студена стойоностите бяха почти всички до 0.0 , тук там -0.1/+0.1. Като загря, два-три от цилиндрите бяха на 0.0, другите -+0.2/0.3. Най голямото отклонение, което видях беше -+0.5, като след това пада на около -+0.3. В движение на около 1000-1200 оборота(не знам дали има значение) почти всички цилиндри съм ги виждал на 0.0(тук там някой да е бил на -+0.1).
Извода за мене е, че тия стендове не показват кой знае какво. Второ, тези пиезо дюзи действително са консуматив. Четох някъде, че живота им е около 250000км, и могат да те оставят на пътя просто така. Да не говорим, какви поражения може да направи пикаеща дюза.

Това е от мен.
Поздрави на всички.

Колега на 250 000км. тамън са се разработили :mhihi:
Знам за не една и две коли на по 400 000+ км. дето не са им пипани никога дюзите :yes:
Твоята вероятно е карана с кофти нафта, иначе просто няма от какво да стане това.
Другия вариант е километрите да са и повечко.
Интересно как е изгаснала заради дюза, тоав за пръв път го срещам като информация специално за този мотор.
Виждал съм доста зле работещи дюзи корекция +6.5 и -3 и тн, всичките 6 нроя мега зле, колата като и махнех корекциите почва да тресе като трактор и въпреки всичко пали и работи.
Как така при теб не е искала да запали, да не е било заради нещо друго?
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 26
Регистриран на: 10.04.2018

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от ieevtimov » 16 Юли 2018, 16:08

Колата е на реални километри, в това няма съмнение. В Италия с каква нафта е карана не знам. Колата е от първи собственик, човека е състезател по спортна стрелба, медалист , има си фен страница във фейса. Освен да е сипвал от туби :lol:
Мислех си да му звънна да го разпитам за колата, ама си викам айде да не съм купил Ферари. :mhihi:
Грешката беше 4440 Injector Cylinder 4 и .тн.. Палиш , работи двг и по някое време гасне.
Прочетох, че това е характерно за пиезо-дюзите, когато пиезо елемента се повреди.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1027
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: 535d LCI

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от andy » 17 Юли 2018, 8:48

Правилно. Когато замине пиезо елемента набива грешка и ЕКУ-то гаси колата. При електромагнитните това няма как да се случи.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от Z3Ro* » 17 Юли 2018, 9:52

Като замине бобината ситуацията е аналогична... Другият вариант за угасен мотор заради дюза е при падане налягането в рейла, когато някоя дюза тече.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1027
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: 535d LCI

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от andy » 17 Юли 2018, 11:19

Z3Ro* написа:.. Другият вариант за угасен мотор заради дюза е при падане налягането в рейла, когато някоя дюза тече.

Тогава не набива грешка в дюзата, а ниско налягане в рейла.
Последна промяна andy на 17 Юли 2018, 12:57, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 12.02.2017
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: с три педала.
Детайли за колата: E61 530d (218) 2004

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от The_Bear » 04 Сеп 2018, 16:50

20180904_174911.jpg
Здравейте!
Някой знае ли щуцерите за обратната нафта има ли значение кой на коя дюза е? Ще правя тест с колбите, а ги разбърках и гледам по тях има стойности ли са какво е, не знам... 2.1 2.1 2.4 3.2 3.2 3.3

Мисля, че са така от 6-ти към 1-ви цилиндър, но не съм сигурен...

Тъй като никой не беше отговорил веднага, редактирайки поста, споделям какво стана:

От край време инпа и Btool сега ми дават положителна корекция 1.5 докъм 2, последно май 2.2 2.3 стига на трети цилиндър. Даже на топъл двигател.
Бях решил да свалям само тази дюза, но реших първо да направя и теста с колбите (количеството върната нафта).
Преди малко най-после намерих време, навързах спринцовките, и маркучета с еднаква дължина. Запалих, след около 5-6 мин вече трябваше да загася, защото една от спринцовките се беше напълнила, но не беше тази на трети, а на втори цилиндър?!? Всички други бяха точно на по 50мл плюс минус 1мл, а само на втори беше върнало около 65мл. В последната една- две минути от теста се сетих и бързо свързах Btool-a и дадох тест на инжекторите. Интересното беше, че на втори и трети цилиндър даваше +0.23 нещо от сорта, а имаше на друг цилиндър по-голямо отклонение +0.8 +0.9, но не помня на 1ви ли беше на 4ти ли. Всичко беше на празен ход без форсиране.
Сега инсталацията си ми стои с колбите. Мисля да не я развалям няколко дни. Приемам всякакви предложения за тестове. Този го направих на студен мотор, не беше пален от седмица поне.
kolbi.jpg


Колата си пали, работи, върви без проблем. Само от време на време ми се случва някакво мигновено придърпване обикновено на 3та или 4-та скорост, много рядко се случва (примерно веднъж на 60-70км и то градско като въртя, извънградско не съм го забелязвал), не мога да си го обясня от какво е, май при ускорение съм го забелязвал.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3724
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от adovet » 05 Сеп 2018, 19:29

Моята е на 413к и няма проблем

Изпратено от моят SM-G955F с помощта на Tapatalk

Потребител
Аватар
Мнения: 47
Регистриран на: 25.05.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E70 X5 3.0D/E60 525D

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от chokolino_88 » 25 Сеп 2018, 14:00

Скоро мисля да отида да направя една профилактична диагостика най - вече, за да проверя дюзите. В официалните сервизи на БМВ е 129 лева мисля /цялостна диагностика/. Да препоръчате някъде по - тънко в София?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от Z3Ro* » 25 Сеп 2018, 15:17

The_Bear написа:
20180904_174911.jpg
Здравейте!.....


Дюзата с повече върнато количество най-вероятно има проблем с клапана. Какви са оборотите на въпросния цилиндър? Принципно е опасно за цилиндъра, щото така иглата вероятно не затваря и може да тече нафта в цилиндъра...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1027
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: 535d LCI

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от andy » 26 Сеп 2018, 8:40

Z3Ro* написа:
Дюзата с повече върнато количество най-вероятно има проблем с клапана. Какви са оборотите на въпросния цилиндър? Принципно е опасно за цилиндъра, щото така иглата вероятно не затваря и може да тече нафта в цилиндъра...


По скоро обратно. След като излишното е повече, няма как в цилидъра да постъпва повече гориво.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от Z3Ro* » 26 Сеп 2018, 10:14

andy написа:
Z3Ro* написа:
Дюзата с повече върнато количество най-вероятно има проблем с клапана. Какви са оборотите на въпросния цилиндър? Принципно е опасно за цилиндъра, щото така иглата вероятно не затваря и може да тече нафта в цилиндъра...


По скоро обратно. След като излишното е повече, няма как в цилидъра да постъпва повече гориво.

Не е задължително, но има как и това е случаят, в който пружината на иглата е омекнала и не може да затвори достатъчно бързо. Иглата се движи надолу от тая пружина и от повишаване на налягането на горивото над челото й, вследствие на затваряне на клапана за излишното. Ако той не затваря, няма налягане, или поне не колкото трябва да е. А за да има детонации в цилиндъра не е нужно да има неоременно повече гориво - когато не е достатъчно или с нужното налягане, пак се получава лунен пейзаж. При всички варианти е добре колегата да си обърне внимание навреме... ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1166
Регистриран на: 19.11.2003
Местоположение: Павликени
Пол: Мъж
Кара: BMW E61 530D
Мечтае да кара: BMW 760Li
Детайли за колата: сива, 06.2004 г.

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от ivopicha » 26 Сеп 2018, 11:33

Да питам нещо. Имам мотор м57d30 184 к. с с перфектни дюзи рециклирани преди 3000 км. Дали ще станат, ако ги сложа на 218 к. c. На новия мотор му предстои чипосване, ако това има значение.
Последна промяна ivopicha на 27 Сеп 2018, 6:00, променена общо 1 път
Как да използвате щеката за масло на БМВ:
Вадите я и я забучвате в снега. Ако нивото на снега е над показанието МАХ, оставяте колата в гаража до пролетта. :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2887
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от Ненко Вранков » 26 Сеп 2018, 23:20

Не. Дюзите от М47Н, 150 коня, стават на 218 ... но от 184- не.

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook