DIY: Автоматично затваряне на багажника (седан)
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- toni
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 563
- Регистриран на: 20.11.2005
- Местоположение: Бургас
- Кара: E60 530D '05
DIY: Автоматично затваряне на багажника (седан)
След като в седма серия го има като екстра, автоматичното затваряне на багажника, от Е38 насам, и също за комбитата от Е39 насам, чак в Ф10 го прадлагат като екстра за седана. За Е39 съм гледал да слагат хидравликата от Е38, но за Е60 не може да става дума за ретрофит, може да се мисли да се вземе хидравлика от Е65. Но там може да не излязат нещата ако хода на буталото излезе по-къс и не може да добута багажника да се затвори, иначе хидравличната помпа ще се направи да работи. В този ред на мисли реших да си проектирам собствено изделие, което да е пневматично с бюджет до 400-450 лева. Това като цяло е доста полезна екстра, което може да има автомобила. Като най-малкото ще спести цапането на пръстите когато е малко мръсен багажника, както и самото затваряне ми се струва доста трудоемко и поне при мен трябва доста да натиста, за да се затвори багажника, въпреки че пружината ми е максимално отпусната. Все пак за премиум автомобил мисля че всичко трябва да си подхожда на нивито. Лично за мен това затваряне на багажника хич не е премиум завтаряне. В какво се състои проекта, първоначално замисъла беше компресор, който нагнетява въздуха в цилиндъра. Тука обаче времето за затваряне ставаше много голямо (около 10 сек.) поради факта, че въздуха се компресира, а налягането което трабва да се постигне е 9 атмосфери. За това малко се оскъпи проекта с още 100 лева с добавянето на бутилка и датчик за налягането. Така като е под налягане системата има съответно бързодействие. Ето е и тестовата схема
1. Това е релето, което включва компресора.
2. Самият компресор, който е от нивомата на Е39 комби, защото е достатъчно здрав, за работи на 9-10 атмосфери, все пак тука разчитам на надежност.
3. Обратен клапан
4. Бутилката за въздуха е взета пак от нивомата на Е39 комби.
5. Клапан на пускане на буталото. Въздуха се сгъстява меджу него и бутилкатам като обратния клапан не позволява въздуха да отива към компресора. Въпреки, че самият компресор има обратен клапан реших да не се доверявам на него.
6. Дросел за регулиране скоростта на отваряне на цилиндъра, следователно на багажника.
7. Това е работният цилиндър. Хода му е 15см. Закрепя се от лявата страна на купето и бута багажника, който се затваря.
Всичко се контролира от модул, разбира се. При тези коли за къде берз модул за управление. Ето го и него.
По-аналогов модул от това няма и на къде. Състои се от:
Един транзисторен ключ, който сработва при отворен багажник, и така цялата система влиза в готовност. При затваряне на багажника, транзистора запушва и цялата ел. верига се прекъсва.
2 релета за време, които представляват отложен старт, т.е. като се натисне бутона за затваряне релетата сработват след 2 сек, и тогава се пуска цилиндъра.
Още едно реле за време, което остава включено около 40 сек, което позволява компресора да се включи ако има нужда да вдигне налягане.
Ето го и самия бутон, който пак е от Е39 и там служи за отваряне на багажника от купето.
Времето за затваряне на багажника е около 1.5 сек., което е почти 2 пъти по-бързо от това което гледах за сравнение, 2,6 сек на Х5 Е70.
Остава всичко да се сложи в колата като компресора ще се намести в резервната гума, а бутилката за въздух в калника. Като се стопли малко ще се направи, ще пусна както и снимков материял, така и клипче. Като единствен минус е това, че затварянето няма как да става от ключа а само с натискане на бутона на багажника.
1. Това е релето, което включва компресора.
2. Самият компресор, който е от нивомата на Е39 комби, защото е достатъчно здрав, за работи на 9-10 атмосфери, все пак тука разчитам на надежност.
3. Обратен клапан
4. Бутилката за въздуха е взета пак от нивомата на Е39 комби.
5. Клапан на пускане на буталото. Въздуха се сгъстява меджу него и бутилкатам като обратния клапан не позволява въздуха да отива към компресора. Въпреки, че самият компресор има обратен клапан реших да не се доверявам на него.
6. Дросел за регулиране скоростта на отваряне на цилиндъра, следователно на багажника.
7. Това е работният цилиндър. Хода му е 15см. Закрепя се от лявата страна на купето и бута багажника, който се затваря.
Всичко се контролира от модул, разбира се. При тези коли за къде берз модул за управление. Ето го и него.
По-аналогов модул от това няма и на къде. Състои се от:
Един транзисторен ключ, който сработва при отворен багажник, и така цялата система влиза в готовност. При затваряне на багажника, транзистора запушва и цялата ел. верига се прекъсва.
2 релета за време, които представляват отложен старт, т.е. като се натисне бутона за затваряне релетата сработват след 2 сек, и тогава се пуска цилиндъра.
Още едно реле за време, което остава включено около 40 сек, което позволява компресора да се включи ако има нужда да вдигне налягане.
Ето го и самия бутон, който пак е от Е39 и там служи за отваряне на багажника от купето.
Времето за затваряне на багажника е около 1.5 сек., което е почти 2 пъти по-бързо от това което гледах за сравнение, 2,6 сек на Х5 Е70.
Остава всичко да се сложи в колата като компресора ще се намести в резервната гума, а бутилката за въздух в калника. Като се стопли малко ще се направи, ще пусна както и снимков материял, така и клипче. Като единствен минус е това, че затварянето няма как да става от ключа а само с натискане на бутона на багажника.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- badjo E60
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 516
- Регистриран на: 17.03.2010
- Местоположение: Plovdiv
- Пол: Мъж
- Кара: bmw F 11 530 D
- Мечтае да кара: BMW М6 Купе Кабрио
Re: DIY: Автоматично затваряне на багажника (седан)
Дано всичко стане по план колега



- toni
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 563
- Регистриран на: 20.11.2005
- Местоположение: Бургас
- Кара: E60 530D '05
Re: DIY: Автоматично затваряне на багажника (седан)
Днес остана малко време да се занимавам. При положение че съм безработен то всеки ден ми е свободен, но както и да е
. Опънах си всички кабелчета, за да пробвам дали модула ми работи така както го бях замислил. Работи за щастие, както и самия багажник. Малко бързо се затваря, но докато сложа софт клоуз и там ще е така, защото трябва да се преодолее съпротивлението на гуменото уплътнение, като при по-бавна скорост силата на цилиндъра не може да пребори уплътнението. Остава само да подвържа всичко финално вече.

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- LArgo50
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: 11.06.2011
- Пол: Мъж
- Кара: конджул...
- Мечтае да кара: G-POWER M5 HURRICANE RR
Re: DIY: Автоматично затваряне на багажника (седан)
колега toni, много добра тема! браво!
може ли да направиш едно видео като стане всичко готово?
благодаря предварително
може ли да направиш едно видео като стане всичко готово?
благодаря предварително

- batzlati
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 287
- Регистриран на: 21.03.2008
- Местоположение: Созопол
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d
- Мечтае да кара: карах почти всичко
Re: DIY: Автоматично затваряне на багажника (седан)
Супер , колега
Много ме искефи

Много ме искефи

- toni
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 563
- Регистриран на: 20.11.2005
- Местоположение: Бургас
- Кара: E60 530D '05
Re: DIY: Автоматично затваряне на багажника (седан)
Всичко е готово. Работи идеално, с малки проблеми по електрониката, но всичко ще си дойде на мястото. Ето и обещаните клипчета. Скоростта на затваряне си остава голяма, но така ще бъде докато измисля някакъв механизъм за софт клоуз, защото за седан пак няма предвиден такъв.
Re: DIY: Автоматично затваряне на багажника (седан)
браво!
мисля, че не е никак бързо, а напротив - точно с такава скорост трябва да се затваря, според мен.
има ли някаква мярка за безопасност? ако например някой си сложи ръката без да иска...
мисля, че не е никак бързо, а напротив - точно с такава скорост трябва да се затваря, според мен.
има ли някаква мярка за безопасност? ако например някой си сложи ръката без да иска...
Re: DIY: Автоматично затваряне на багажника (седан)
Изглежда страхотно! Обаче един съвет - фабричните затваряния са проектирани да са безопасни за деца - може би затова се затварят бавно и ако усетят съпротивление прекъсват затварянето. Ако стане някаква ситуация някое дете да се заиграе с копчето не ми се мисли тая хидравлика какво може да му причини, така че внимавай.
Tool - Fear Inoculum
- toni
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 563
- Регистриран на: 20.11.2005
- Местоположение: Бургас
- Кара: E60 530D '05
Re: DIY: Автоматично затваряне на багажника (седан)
За съжаление няма защита от протягане на ръце. Ако по време на затваряне ако се хване багажника, той не оказва голям натиск. Но ако има примерно поставена ръка на уплътнението, предполагам ще има поражения, предвид скоростта с която се затваря. То и при хидравличното фабрично затваряне накрая на самото затваряне пак е малко рязко, така че и там ако има поставена ръка на уплътнението не знам дали ще е безопасно. Но пък фабричните системи си имат датчик за ъгъла на затварянето, предполагам с него се следи и ако има препятствие и се сигнализира модула и той прекъсва затварянето. Именно за това сега мисля софт клоуз вариант, който да прибира багажника. Така самия софт клоуз ще се бори със съпротивлението на уплътнението, което за сега проедолява с по-голяма скорост на затваряне на багажника.
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: DIY: Автоматично затваряне на багажника (седан)
перфектна е скоростта на затваряне.
на моята Е61 хидравличния багажник се затваря значително по-бавно от това и направо си дразни.
на моя не знам каква е защитата срещу чупене на пръсти, обаче като го гледам какъв е тежък капака и как се трясва накрая цялата тая маса в бравата, ме съмнява да е много ефективна!
на моята Е61 хидравличния багажник се затваря значително по-бавно от това и направо си дразни.
на моя не знам каква е защитата срещу чупене на пръсти, обаче като го гледам какъв е тежък капака и как се трясва накрая цялата тая маса в бравата, ме съмнява да е много ефективна!
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- batzlati
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 287
- Регистриран на: 21.03.2008
- Местоположение: Созопол
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d
- Мечтае да кара: карах почти всичко
Re: DIY: Автоматично затваряне на багажника (седан)
Emooo написа:Ако стане някаква ситуация някое дете да се заиграе с копчето не ми се мисли тая хидравлика какво може да му причини, така че внимавай.
Дете трудничко ще стигне самото копче за затваряне

Re: DIY: Автоматично затваряне на багажника (седан)
batzlati написа:Emooo написа:Ако стане някаква ситуация някое дете да се заиграе с копчето не ми се мисли тая хидравлика какво може да му причини, така че внимавай.
Дете трудничко ще стигне самото копче за затваряне
въпросът е, ако си сложи ръчичката в момента на затварянето, таткото дали ще може да спре капака на време.
- batzlati
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 287
- Регистриран на: 21.03.2008
- Местоположение: Созопол
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d
- Мечтае да кара: карах почти всичко
Re: DIY: Автоматично затваряне на багажника (седан)
@ndro написа:batzlati написа:Emooo написа:Ако стане някаква ситуация някое дете да се заиграе с копчето не ми се мисли тая хидравлика какво може да му причини, така че внимавай.
Дете трудничко ще стигне самото копче за затваряне
въпросът е, ако си сложи ръчичката в момента на затварянето, таткото дали ще може да спре капака на време.
Вижте колеги , не ми се влиза в безсмислени спорове. До сега не се е чуло и видяло някой да си прескрипе ръцете на багажника.
Айде да гледаме на нещата от хубавата страна. На мене изобретението на колегата toni ми хареса и му свалям шапка за ентусиазма

Re: DIY: Автоматично затваряне на багажника (седан)
batzlati написа:Вижте колеги , не ми се влиза в безсмислени спорове. До сега не се е чуло и видяло някой да си прескрипе ръцете на багажника.
Айде да гледаме на нещата от хубавата страна. На мене изобретението на колегата toni ми хареса и му свалям шапка за ентусиазма
колега, не ми става ясно, за какви спорове говориш?
и на мен ми харесва много това, което е направил toni, и дори обмислям дали да не го направя и аз.
въпросът за безопасността няма нищо общо с това, дали нещо ни харесва.
по-скоро да помислим, дали може да се направи нещо, което да го прави по-безопасно при затваряне?
28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани