Дросел клапа
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
52 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12760
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Дросел клапа
v3n0m написа:Току що ми докараха колата от сервиза, и е имало записана грешка на дросел клапата, оправена е пружината и клапата е започнала да отваря и затваря. След поставянето няма записана грешка, но основния ми проблем с температурата не е решен. Понеже съм на работа и нямаше как да я изкарам за да и направя един тест, веднага след като ми я докараха пуснах скритото меню и какво да видя 98 градуса....
Хайде спирам че подхванах тема за термостати. Благодаря на всички колеги за отзивите
Температурата ти е нормална, термостатите отварят на 88градуса, като се загрее големия гръг почва да вдига повече от 88 и на 97 включва първа степен на охлаждащата перка, на 105 пуска перката на максимум, така че всичко ти е ОК.
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12760
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Дросел клапа
Nini0 написа:Гледам, че в темата скоро не е писано, но за да не отравям нова ще пиша тук. ИНПА ми е записал 2 грешки на дросела 4677 Throttle Valve Actuator
и 49E7 Throttle Actuator това до колкото разбирам означава, че е забила в отворено положение ли е или се бъркам. Това нещо което срещу номер 5 на схемата се върти http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... 1717804384. Възможно ли е нещо вътре да се откачилно и да си седи в отоверено или затворено положение.
Клапата обикновенно се поврежа не механично, поврежда и се управлението, влиза масло в него и окъсява.
Може и да успееш да я ремонтираш но не е много сигурно.
По добре нова пиербург, колегата преди мен е дал номера, друг колега от форума ги продава на доста прилична цена, за повече инфо в платения раздел.
Re: Дросел клапа
Мерси колеги, видях го номера на Пиербург, но самите клапи имат щамповани номера на самите тях - ето пример с клапа с парт номер на Пербург 7.00376.04.0, на която щампования номер е друг - по него ще мога ли да се ориентирам или той ще е различен на всяка клапа (напр. някакви вътрешни обозначения на Пиербург да показва...):
https://www.ebay.co.uk/itm/BMW-X3-X5-X6 ... 0033.m2042
Търся да видя какви са цените на нови и на втора употреба клапи и тогава ще взимам.
Иначе да, попрочетох какви са им проблемите, но шанса да се оправи клапата е малък, така разбрах от прочетеното. Със сигурност като я сменя обаче ще я отворя да я разгледам, че ми е любопитна...
https://www.ebay.co.uk/itm/BMW-X3-X5-X6 ... 0033.m2042
Търся да видя какви са цените на нови и на втора употреба клапи и тогава ще взимам.
Иначе да, попрочетох какви са им проблемите, но шанса да се оправи клапата е малък, така разбрах от прочетеното. Със сигурност като я сменя обаче ще я отворя да я разгледам, че ми е любопитна...
Re: Дросел клапа
badjo E60 написа:При мен от известно време колата не е както трябва.Вдигна разхода ,не се изстрелва като преди и като давам повечко газ гледам оборотомера е на 3500 оборота а ръмжи все едно съм на 5000 оборота.Грешката която дава е \губи управление на дросел клапата и завишена температура на DPF\ бях да чистя филтъра но в сервиза казаха първо да се отстрани проблема с клапата.В моя случай когато я свалях да я чистим ми казаха че се обучава сама от компа на колата.Сега проблема е наистина ли се обучава сама или трябва да бъде обучена.Защото ако се обучава сама и продължава да дава тази грешка явно ще трябва да се набутам за нова,но ако трябва да бъде обучена може проблема да излезе от там.
Колега проблема при мен е същият не всеки път се истрелва, както трябва и при 3300-3500 оборота ръмжи все едно съм на 5000 оборота. Като я четох отчете дросел клапа, от нея ли е проблема?
- ReDFiRe
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 121
- Регистриран на: 17.10.2012
- Местоположение: Карнобат
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 530XD 231hp
- Мечтае да кара: Bugatti Veyron 1001hp
Re: Дросел клапа
Щом я е отчело почти вероятно е да е от нея проблема. Когато дпф филтъра регенерира,тая клапа притваря да пуска минимално количество въздух в двигателя с цел повишаване на температурата на изгорелите газове, и ако не работи коректно (понеже е омазана с масло цялата платка и укасява) и се дави двигателя понеже не му стига въздух , доста е възможно на 3000 да се дави от клапата. Ако искаш да си сигурен дали е от това, дръпни и буксата и карай така, ако се оправи значи знаеш че е от нея, ако не се оправи търсиш проблема другаде. Нищо не губиш освен регенерацията на дпф-а която даже е и под въпрос щом ти вади грешка за дросела. Надявам се да съм бил полезен. Успех колега !
Изпратено от моят Redmi Note 2 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят Redmi Note 2 с помощта на Tapatalk
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12760
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Дросел клапа
Няма вариант да се оправи с откачена букса, колата пак е в авариен режим и няма мощност!!! Решението е нова клапа за 300 и няколко лева непомня точно колко беше.
Изпратено от моят Redmi Note 3 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят Redmi Note 3 с помощта на Tapatalk
Re: Дросел клапа
Колеги, да добавя моя опит с дросел клапата. На много места във форума прочетох, че ако дросел клапата е развалена записва грешка. Оказва се, че не е задължително, защото при мен никога не е имало грешка свързана с това. Но колата гасеше твърдо, като в последния месец или се поусили или почнах повече да обръщам внимание на разклащането на мотора при гасене. Майстора ми каза, че демпфера е за смяна, въпреки че го бях сменил с Кортеко преди година и половина (стария демпфер беше се напукал и почна да вие). Навих се да го сменям отново, но с колега се заговорихме и решихме, че е добре да проверя и дросел клапата все пак. Оказа се че не работи – пружината не се задвижва при гасене. Когато загася двигателя от пружината с ръка, двигателя се гасеше в пъти по-леко. Затова смених клапата и колата се загаси невероятно тихо и приятно. Толкова тихо и леко, че с това първо гасене веднага осъзнах, че от 4 години откакто я имам тя никога не се е гасяла така или че съответно дроселовата клапа никога не е работила, а това са 4г.! Когато миналото лято смених демпфера видимо имаше подобрение и тогава реших, че това е капацитета на улегналост при гасене, не съм имал база за сравнение с друга Е60-ка, за да разбера, че може и да е по-добре.
Та извода ми е – ако имате съмнение, проверявайте си ръчно клапите, защото при изправна клапа колата буквално не се усеща кога гаси, съответно си пазите здравината на другите компоненти свързани с това, вкл. и демпфера!
Та извода ми е – ако имате съмнение, проверявайте си ръчно клапите, защото при изправна клапа колата буквално не се усеща кога гаси, съответно си пазите здравината на другите компоненти свързани с това, вкл. и демпфера!
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
- Мнения: 2887
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: Дросел клапа
vld написа:Няма вариант да се оправи с откачена букса, колата пак е в авариен режим и няма мощност!!! Решението е нова клапа за 300 и няколко лева непомня точно колко беше.
Изпратено от моят Redmi Note 3 с помощта на Tapatalk
Пиербург, оригиналната... 350 лв.
- Gancho
- младши ентусиаст
- Мнения: 471
- Регистриран на: 13.09.2005
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: Е61 530 Д/ Е34 525 тдс
- Мечтае да кара: M6 разбира се
Re: Дросел клапа
Здравейте колеги и аз съм за смяна на дроселова клапа.Колата е Е61 530 д 218 кс. 2004 и клапата седи постоянно в отворено положение.Ясно че ще се сменя но така и не разбрах дали като сложа друга трябва да се обучава нещо или си тръгва веднага без да е нужно нещо.
- ReDFiRe
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 121
- Регистриран на: 17.10.2012
- Местоположение: Карнобат
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 530XD 231hp
- Мечтае да кара: Bugatti Veyron 1001hp
Re: Дросел клапа
Тръгва си без проблем. Няма нужда от убочение, мой съвет истрии грешката само от старата.
Изпратено от моят Redmi Note 2 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят Redmi Note 2 с помощта на Tapatalk
- Gancho
- младши ентусиаст
- Мнения: 471
- Регистриран на: 13.09.2005
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: Е61 530 Д/ Е34 525 тдс
- Мечтае да кара: M6 разбира се
Re: Дросел клапа
ReDFiRe написа:Тръгва си без проблем. Няма нужда от убочение, мой съвет истрии грешката само от старата.
Изпратено от моят Redmi Note 2 с помощта на Tapatalk
- spower
- ентусиаст
- Мнения: 1499
- Регистриран на: 28.09.2005
- Кара: любимата ни марка да е първа ;)
- Мечтае да кара: римска колесница с М-пакет ;)
Re: Дросел клапа
Колеги, при мен възможно ли е да липсва тази клапа? Прилагам снимка. Там където следва да се захване на егр-а си влиза маркуча от кулера.. И при мен го има това твърдо гасене и се чудя, ако няма клапа как би следвало да се омекоти гасенето...
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Чуквам първа, чуквам втора, а на трета палиме мотора: https://bit.ly/3fQigcM
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12760
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Дросел клапа
Колега това на каква кола е ? Прилича ми на м57 в е39 там няма дросела, както и егр охладител с термостат.spower написа:Колеги, при мен възможно ли е да липсва тази клапа? Прилагам снимка. Там където следва да се захване на егр-а си влиза маркуча от кулера.. И при мен го има това твърдо гасене и се чудя, ако няма клапа как би следвало да се омекоти гасенето...
Изпратено от моят Redmi 4X с помощта на Tapatalk
- spower
- ентусиаст
- Мнения: 1499
- Регистриран на: 28.09.2005
- Кара: любимата ни марка да е първа ;)
- Мечтае да кара: римска колесница с М-пакет ;)
Re: Дросел клапа
vld написа:Колега това на каква кола е ? Прилича ми на м57 в е39 там няма дросела, както и егр охладител с термостат.spower написа:Колеги, при мен възможно ли е да липсва тази клапа? Прилагам снимка. Там където следва да се захване на егр-а си влиза маркуча от кулера.. И при мен го има това твърдо гасене и се чудя, ако няма клапа как би следвало да се омекоти гасенето...
Изпратено от моят Redmi 4X с помощта на Tapatalk
Е60 530д 218 кс ръчка
Чуквам първа, чуквам втора, а на трета палиме мотора: https://bit.ly/3fQigcM
- FaceOff
- ентусиаст
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: Дросел клапа
Е39 няма с бърза връзка, и си има охладител и термостат, но такава странна тръба на мястото на охладителя на егр-а за пръв път виждам, реално няма охладител, тия газове така ли си влизат обратно в мотора?
Колега, втвърдява ли ти се педала на спирачката след престой, гледам доста се е омаслил щуцера на вакуум помпата?
Колега, втвърдява ли ти се педала на спирачката след престой, гледам доста се е омаслил щуцера на вакуум помпата?
52 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани