Дросел клапа

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12760
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Дросел клапа

Мнение от vld » 20 Ное 2017, 11:40

v3n0m написа:Току що ми докараха колата от сервиза, и е имало записана грешка на дросел клапата, оправена е пружината и клапата е започнала да отваря и затваря. След поставянето няма записана грешка, но основния ми проблем с температурата не е решен. Понеже съм на работа и нямаше как да я изкарам за да и направя един тест, веднага след като ми я докараха пуснах скритото меню и какво да видя 98 градуса....
Хайде спирам че подхванах тема за термостати. Благодаря на всички колеги за отзивите :yes:

Температурата ти е нормална, термостатите отварят на 88градуса, като се загрее големия гръг почва да вдига повече от 88 и на 97 включва първа степен на охлаждащата перка, на 105 пуска перката на максимум, така че всичко ти е ОК.
Изображение

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12760
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Дросел клапа

Мнение от vld » 20 Ное 2017, 11:43

Nini0 написа:Гледам, че в темата скоро не е писано, но за да не отравям нова ще пиша тук. ИНПА ми е записал 2 грешки на дросела 4677 Throttle Valve Actuator
и 49E7 Throttle Actuator това до колкото разбирам означава, че е забила в отворено положение ли е или се бъркам. Това нещо което срещу номер 5 на схемата се върти http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... 1717804384. Възможно ли е нещо вътре да се откачилно и да си седи в отоверено или затворено положение.

Клапата обикновенно се поврежа не механично, поврежда и се управлението, влиза масло в него и окъсява.
Може и да успееш да я ремонтираш но не е много сигурно.
По добре нова пиербург, колегата преди мен е дал номера, друг колега от форума ги продава на доста прилична цена, за повече инфо в платения раздел.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 599
Регистриран на: 10.02.2013
Кара: 2008 BMW X6 35dX, 286hp

Re: Дросел клапа

Мнение от goppe » 20 Ное 2017, 12:15

Мерси колеги, видях го номера на Пиербург, но самите клапи имат щамповани номера на самите тях - ето пример с клапа с парт номер на Пербург 7.00376.04.0, на която щампования номер е друг - по него ще мога ли да се ориентирам или той ще е различен на всяка клапа (напр. някакви вътрешни обозначения на Пиербург да показва...):

https://www.ebay.co.uk/itm/BMW-X3-X5-X6 ... 0033.m2042

Търся да видя какви са цените на нови и на втора употреба клапи и тогава ще взимам.

Иначе да, попрочетох какви са им проблемите, но шанса да се оправи клапата е малък, така разбрах от прочетеното. Със сигурност като я сменя обаче ще я отворя да я разгледам, че ми е любопитна... :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 74
Регистриран на: 19.07.2017
Пол: Мъж
Мечтае да кара: е38

Re: Дросел клапа

Мнение от c0l0r » 30 Ное 2017, 18:32

badjo E60 написа:При мен от известно време колата не е както трябва.Вдигна разхода ,не се изстрелва като преди и като давам повечко газ гледам оборотомера е на 3500 оборота а ръмжи все едно съм на 5000 оборота.Грешката която дава е \губи управление на дросел клапата и завишена температура на DPF\ бях да чистя филтъра но в сервиза казаха първо да се отстрани проблема с клапата.В моя случай когато я свалях да я чистим ми казаха че се обучава сама от компа на колата.Сега проблема е наистина ли се обучава сама или трябва да бъде обучена.Защото ако се обучава сама и продължава да дава тази грешка явно ще трябва да се набутам за нова,но ако трябва да бъде обучена може проблема да излезе от там.


Колега проблема при мен е същият не всеки път се истрелва, както трябва и при 3300-3500 оборота ръмжи все едно съм на 5000 оборота. Като я четох отчете дросел клапа, от нея ли е проблема?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 121
Регистриран на: 17.10.2012
Местоположение: Карнобат
Пол: Мъж
Кара: BMW 530XD 231hp
Мечтае да кара: Bugatti Veyron 1001hp

Re: Дросел клапа

Мнение от ReDFiRe » 03 Дек 2017, 21:56

Щом я е отчело почти вероятно е да е от нея проблема. Когато дпф филтъра регенерира,тая клапа притваря да пуска минимално количество въздух в двигателя с цел повишаване на температурата на изгорелите газове, и ако не работи коректно (понеже е омазана с масло цялата платка и укасява) и се дави двигателя понеже не му стига въздух , доста е възможно на 3000 да се дави от клапата. Ако искаш да си сигурен дали е от това, дръпни и буксата и карай така, ако се оправи значи знаеш че е от нея, ако не се оправи търсиш проблема другаде. Нищо не губиш освен регенерацията на дпф-а която даже е и под въпрос щом ти вади грешка за дросела. Надявам се да съм бил полезен. Успех колега !

Изпратено от моят Redmi Note 2 с помощта на Tapatalk

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12760
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Дросел клапа

Мнение от vld » 05 Дек 2017, 10:09

Няма вариант да се оправи с откачена букса, колата пак е в авариен режим и няма мощност!!! Решението е нова клапа за 300 и няколко лева непомня точно колко беше.

Изпратено от моят Redmi Note 3 с помощта на Tapatalk
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 599
Регистриран на: 10.02.2013
Кара: 2008 BMW X6 35dX, 286hp

Re: Дросел клапа

Мнение от goppe » 22 Дек 2017, 11:10

Колеги, да добавя моя опит с дросел клапата. На много места във форума прочетох, че ако дросел клапата е развалена записва грешка. Оказва се, че не е задължително, защото при мен никога не е имало грешка свързана с това. Но колата гасеше твърдо, като в последния месец или се поусили или почнах повече да обръщам внимание на разклащането на мотора при гасене. :) Майстора ми каза, че демпфера е за смяна, въпреки че го бях сменил с Кортеко преди година и половина (стария демпфер беше се напукал и почна да вие). Навих се да го сменям отново, но с колега се заговорихме и решихме, че е добре да проверя и дросел клапата все пак. Оказа се че не работи – пружината не се задвижва при гасене. Когато загася двигателя от пружината с ръка, двигателя се гасеше в пъти по-леко. Затова смених клапата и колата се загаси невероятно тихо и приятно. Толкова тихо и леко, че с това първо гасене веднага осъзнах, че от 4 години откакто я имам тя никога не се е гасяла така или че съответно дроселовата клапа никога не е работила, а това са 4г.! Когато миналото лято смених демпфера видимо имаше подобрение и тогава реших, че това е капацитета на улегналост при гасене, не съм имал база за сравнение с друга Е60-ка, за да разбера, че може и да е по-добре.

Та извода ми е – ако имате съмнение, проверявайте си ръчно клапите, защото при изправна клапа колата буквално не се усеща кога гаси, съответно си пазите здравината на другите компоненти свързани с това, вкл. и демпфера! :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2887
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Re: Дросел клапа

Мнение от Ненко Вранков » 22 Дек 2017, 12:34

vld написа:Няма вариант да се оправи с откачена букса, колата пак е в авариен режим и няма мощност!!! Решението е нова клапа за 300 и няколко лева непомня точно колко беше.

Изпратено от моят Redmi Note 3 с помощта на Tapatalk

Пиербург, оригиналната... 350 лв.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 471
Регистриран на: 13.09.2005
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: Е61 530 Д/ Е34 525 тдс
Мечтае да кара: M6 разбира се

Re: Дросел клапа

Мнение от Gancho » 13 Яну 2018, 21:05

Здравейте колеги и аз съм за смяна на дроселова клапа.Колата е Е61 530 д 218 кс. 2004 и клапата седи постоянно в отворено положение.Ясно че ще се сменя но така и не разбрах дали като сложа друга трябва да се обучава нещо или си тръгва веднага без да е нужно нещо.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 121
Регистриран на: 17.10.2012
Местоположение: Карнобат
Пол: Мъж
Кара: BMW 530XD 231hp
Мечтае да кара: Bugatti Veyron 1001hp

Re: Дросел клапа

Мнение от ReDFiRe » 13 Яну 2018, 21:38

Тръгва си без проблем. Няма нужда от убочение, мой съвет истрии грешката само от старата.

Изпратено от моят Redmi Note 2 с помощта на Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 471
Регистриран на: 13.09.2005
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: Е61 530 Д/ Е34 525 тдс
Мечтае да кара: M6 разбира се

Re: Дросел клапа

Мнение от Gancho » 13 Яну 2018, 22:09

:yes:
ReDFiRe написа:Тръгва си без проблем. Няма нужда от убочение, мой съвет истрии грешката само от старата.

Изпратено от моят Redmi Note 2 с помощта на Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1499
Регистриран на: 28.09.2005
Кара: любимата ни марка да е първа ;)
Мечтае да кара: римска колесница с М-пакет ;)

Re: Дросел клапа

Мнение от spower » 05 Фев 2020, 9:12

Колеги, при мен възможно ли е да липсва тази клапа? Прилагам снимка. Там където следва да се захване на егр-а си влиза маркуча от кулера.. И при мен го има това твърдо гасене и се чудя, ако няма клапа как би следвало да се омекоти гасенето...

bm-drosel.png
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Чуквам първа, чуквам втора, а на трета палиме мотора: :lalala: https://bit.ly/3fQigcM

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12760
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Дросел клапа

Мнение от vld » 05 Фев 2020, 9:58

spower написа:Колеги, при мен възможно ли е да липсва тази клапа? Прилагам снимка. Там където следва да се захване на егр-а си влиза маркуча от кулера.. И при мен го има това твърдо гасене и се чудя, ако няма клапа как би следвало да се омекоти гасенето...

bm-drosel.png
Колега това на каква кола е ? Прилича ми на м57 в е39 там няма дросела, както и егр охладител с термостат.

Изпратено от моят Redmi 4X с помощта на Tapatalk
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1499
Регистриран на: 28.09.2005
Кара: любимата ни марка да е първа ;)
Мечтае да кара: римска колесница с М-пакет ;)

Re: Дросел клапа

Мнение от spower » 05 Фев 2020, 10:31

vld написа:
spower написа:Колеги, при мен възможно ли е да липсва тази клапа? Прилагам снимка. Там където следва да се захване на егр-а си влиза маркуча от кулера.. И при мен го има това твърдо гасене и се чудя, ако няма клапа как би следвало да се омекоти гасенето...

bm-drosel.png
Колега това на каква кола е ? Прилича ми на м57 в е39 там няма дросела, както и егр охладител с термостат.

Изпратено от моят Redmi 4X с помощта на Tapatalk


Е60 530д 218 кс ръчка :)
Чуквам първа, чуквам втора, а на трета палиме мотора: :lalala: https://bit.ly/3fQigcM

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Дросел клапа

Мнение от FaceOff » 05 Фев 2020, 12:36

Е39 няма с бърза връзка, и си има охладител и термостат, но такава странна тръба на мястото на охладителя на егр-а за пръв път виждам, реално няма охладител, тия газове така ли си влизат обратно в мотора?
Колега, втвърдява ли ти се педала на спирачката след престой, гледам доста се е омаслил щуцера на вакуум помпата?

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook