Проблем с Е60 пада ми акумулатора!
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- BorislavB
- ентусиаст
- Мнения: 840
- Регистриран на: 12.12.2014
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d 2015
- Мечтае да кара: E36 M3 3.2, M5 E60 LCI, M760Li, M5 F90 LCI
- Детайли за колата: 258HP|RWD|Automatic
Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!
Колеги,а има ли някакъв проблем ако е с повече ампери и да е AGM да кажен на VARTA 105Ah AGM Silver Dynamic или варианта с 95Ah AGM е предостатъчен? Бих искал да си имам там някъв запас ако не е проблем. Гледам,че и стартовия ток е със 100 повече в полза на 105 амперовия.
От малко дете си имам мечта, не Ferrari, брат, M-Power е Тя. -|- Цяла Земя под едно небе,с една марка автомобили - BMW...!
Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!
Всичко което не препоръчано от производителя чоже да се окаже проблем
- shkata
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 184
- Регистриран на: 17.07.2014
- Кара: E60 530d
- Детайли за колата: все още е с оригиналната нафта от завода
Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!
goppe написа:Колега, мерси за инфото, попрегледах го (аз съм си зле с тоците по принцип ), но не можах да схвана идеята ти за ИБС сензора. Според мен проблема не е в него, тествах го като му разкачих и двете букси и промяна в консумацията на заспала кола нямаше.
Ако имаш предвид: "Do not make any addition connections at the negative terminal of the battery", то точно това искам и аз да разкарам, защото в момента е това:
Ето тук съм отбелязал паразитния кабел:
Здравей колега, бих те посъветвал преди да тръгнеш да търсиш утечки да се увериш с някой по- читав уред колко точно е консумацията ,тъй като подобни уреди не се славят с кой знае каква точност .
Имай в предвид че саморазряда на обикновените акумулатори в топло време достига до 1%. Образно казано при 100Аh - 1Ah на ден , което може да се представи като 0.041А постоянна консумация.Ти имаш нещо от сорта на ... 0.080А което не е чак толкова много ако имаш някакви по сложни аларми и т.н, и ще трябва много време за да събори 100Аh акумулатор(примерно да не я караш 1 месец ).
Аз бих проверил и тези неща :
1.Заминал акумулатор (проба с друг)
2.Реле регулатор (трябва да видиш как зарежда, но не просто да погледнеш с един уред и да видиш 14.7 , а да сложиш волтметър в запалката и да го следиш постоянно, защото има доста случаи в които просто почва да зарежда когато му кефне... спира... тръгва...)
3.Вземи си едни DC амперклещи , сложи ги на кабела след алтернатора (преди + клемата до двигателя) и виж колко ток консумира колата като работи.Започни да включваш и изключваш консуматори и виж дали нещо не консумира прекалено много.
Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!
Колега, мерси за съветите. Ако говорим за утечка в моя случай, то това че тя не е много голяма (да кажем 0.09-0.1 средно) се доказва и от поведението на колата и съобщението на и-драйва. Ако я покарам на няколко поредни малки разстояния, допълнени с едно-две бързи паления (примерно само да я препаркирам колата някъде) и при следващото палене ми изкарва грешката за слаб акумулатор. Ако я покарам малко по-стабилно, после известно време нямам грешка. Което според мен означава че акумулатора се държи някъде на границата, при която колата изкарва грешка.
Аз вече за тази утечка от тази допълнителна верига съм сигурен, но предполагам вече се е прецакал и самия акумулатор и трудно задържа (както ти си написал).
Относно зареждането - наблюдавал съм от скритото меню в доста голям диапазон от време и колата си зарежда без проблеми, държи си стабилно 14.4-14.7 някъде, без да има колебания извън тези граници. Пада на около 13 само като превключвам между скоростите (за около 1 сек) и после пак вдига. Надявам се показанията от скритото меню са рентабилни колкото волтметър в запалката, или поне не си спомням някой колега да е хванал показанията от дисплея да са грешни.
Амперклещи нямам, но така или иначе ще трябва да я карам на ел. майстор за да види какво е връзвано по тази верига с блутуута и парктроника и ще му кажа да премери и консумацията на работеща кола
Аз вече за тази утечка от тази допълнителна верига съм сигурен, но предполагам вече се е прецакал и самия акумулатор и трудно задържа (както ти си написал).
Относно зареждането - наблюдавал съм от скритото меню в доста голям диапазон от време и колата си зарежда без проблеми, държи си стабилно 14.4-14.7 някъде, без да има колебания извън тези граници. Пада на около 13 само като превключвам между скоростите (за около 1 сек) и после пак вдига. Надявам се показанията от скритото меню са рентабилни колкото волтметър в запалката, или поне не си спомням някой колега да е хванал показанията от дисплея да са грешни.
Амперклещи нямам, но така или иначе ще трябва да я карам на ел. майстор за да види какво е връзвано по тази верига с блутуута и парктроника и ще му кажа да премери и консумацията на работеща кола
- zerhanzenun
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 121
- Регистриран на: 12.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 530d LCI
Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!
Това падане до 13 волта при смяна на предавки не е нормално.Според мен алтернатора не зарежда добре.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!
Аз бих тръгнал от ИБС .Ако функционира нормално бих проверил акумулатора типа и регистрацията му .Афтърмаркет модулите бих ги разкачил поне временно за да ги отстраня като вероятност.Въпросния предпазител може да е поставен заради неработещ ИБС.
- BorislavB
- ентусиаст
- Мнения: 840
- Регистриран на: 12.12.2014
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d 2015
- Мечтае да кара: E36 M3 3.2, M5 E60 LCI, M760Li, M5 F90 LCI
- Детайли за колата: 258HP|RWD|Automatic
Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!
zerhanzenun написа:Това падане до 13 волта при смяна на предавки не е нормално.Според мен алтернатора не зарежда добре.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
И според мен не е нормално да пада чак до 13 волта. Моята примерно като зарежда 14.4 като сменям пада на 14.2-14.3
От малко дете си имам мечта, не Ferrari, брат, M-Power е Тя. -|- Цяла Земя под едно небе,с една марка автомобили - BMW...!
Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!
Колеги, незнам дали е нормално падането на 13 (то е 13 и нещо, но много бързо се сменя и не мога да го хвана), но само да поясня че колата е с ръчни скорости, предполагам повечето от вас са на автоматици и там може да е по-различно. Ако някой от вас е с РСК, нека види как зарежда неговия алтернатор от скритото меню при смяна на предавките. Би било от полза ако имаме сравнение.
Според мен утечката идва от афтърмаркет блутуута. Дръпна ли този паразитен бушон, блутуута спира да работи (е верно и парктроника ) и консумацията в покой пада двойно/тройно.
Акумулатора е регистриран както трябва, в това съм сигурен. ИБС-а го пробвах в покой, друпнах му кабелите, няма промяна в консумацията.
Ще трябва да намеря къде е заврян блутуута и да му дръпна захранването. Видимо имам изкарани два бутона до копчето за отваряне на подлакътника и микрофон горе на плафона. В жабката нямам нищо, така че предполагам самото му управление сигурно е някъде под подлакътника, за което трябва да разглабям цялата централна конзола.
Според мен утечката идва от афтърмаркет блутуута. Дръпна ли този паразитен бушон, блутуута спира да работи (е верно и парктроника ) и консумацията в покой пада двойно/тройно.
Акумулатора е регистриран както трябва, в това съм сигурен. ИБС-а го пробвах в покой, друпнах му кабелите, няма промяна в консумацията.
Ще трябва да намеря къде е заврян блутуута и да му дръпна захранването. Видимо имам изкарани два бутона до копчето за отваряне на подлакътника и микрофон горе на плафона. В жабката нямам нищо, така че предполагам самото му управление сигурно е някъде под подлакътника, за което трябва да разглабям цялата централна конзола.
- badsharki
- ентусиаст
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!
goppe написа:...
Според мен се насочи към възстановяване на инсталацията на парктроника, а от там инсталацията на допълнителния блутут сама ще отпадне.
- shkata
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 184
- Регистриран на: 17.07.2014
- Кара: E60 530d
- Детайли за колата: все още е с оригиналната нафта от завода
Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!
goppe написа:Колеги, незнам дали е нормално падането на 13 (то е 13 и нещо, но много бързо се сменя и не мога да го хвана), но само да поясня че колата е с ръчни скорости, предполагам повечето от вас са на автоматици и там може да е по-различно. Ако някой от вас е с РСК, нека види как зарежда неговия алтернатор от скритото меню при смяна на предавките. Би било от полза ако имаме сравнение.
Според мен утечката идва от афтърмаркет блутуута. Дръпна ли този паразитен бушон, блутуута спира да работи (е верно и парктроника ) и консумацията в покой пада двойно/тройно.
Акумулатора е регистриран както трябва, в това съм сигурен. ИБС-а го пробвах в покой, друпнах му кабелите, няма промяна в консумацията.
Ще трябва да намеря къде е заврян блутуута и да му дръпна захранването. Видимо имам изкарани два бутона до копчето за отваряне на подлакътника и микрофон горе на плафона. В жабката нямам нищо, така че предполагам самото му управление сигурно е някъде под подлакътника, за което трябва да разглабям цялата централна конзола.
Когато имах проблеми с тоците и на мен ми пропадаше до 13 като дам задна (аз съм с автомат) но при мен ситуацията беше различна.
Дали няма да стане най лесно да вземеш захранване от запалката там (пак с 10А бушон) , така хем ще имаш парктроник , хем като изключиш от контакт няма да имаш консумация. Въпреки че не пречи да провериш и възстановяването оригиналния вариант колко ще излезе, ама щом са прибегнали до тия магарии едва ли ще е евтино.
- zerhanzenun
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 121
- Регистриран на: 12.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 530d LCI
Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!
Здравейте колеги,
след смяна на регулатора преди две седмици с нов оринален всичко беше наред до днес.Пътувайки до работа забелязах, че напрежението пада до 11.9 волта за известно време ,после се покачва до нормалните 13.8÷14.2 волта и после пак пада.Не записва никакви грешки.Акумулатора го регистрирах като оловно киселинен с капацитет 91 Ah.Колата е 530д фейс.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
след смяна на регулатора преди две седмици с нов оринален всичко беше наред до днес.Пътувайки до работа забелязах, че напрежението пада до 11.9 волта за известно време ,после се покачва до нормалните 13.8÷14.2 волта и после пак пада.Не записва никакви грешки.Акумулатора го регистрирах като оловно киселинен с капацитет 91 Ah.Колата е 530д фейс.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12757
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!
zerhanzenun написа:Здравейте колеги,
след смяна на регулатора преди две седмици с нов оринален всичко беше наред до днес.Пътувайки до работа забелязах, че напрежението пада до 11.9 волта за известно време ,после се покачва до нормалните 13.8÷14.2 волта и после пак пада.Не записва никакви грешки.Акумулатора го регистрирах като оловно киселинен с капацитет 91 Ah.Колата е 530д фейс.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Това е нормалното поведение, алтернатора зарежда според нуждите и натоварването.
Когато мотора е под товар напрежението пада, когато спускаш на скорост например се вдига на макс 14.6-14.8 , на равно е 13 и нещо, понякога пада на 12 или 11.9 както си видял.
Изпратено от моят Redmi Note 3 с помощта на Tapatalk
- badsharki
- ентусиаст
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!
Че се променя зареждането, променя се, но не е нормално да пада на 11.9 в.
- zerhanzenun
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 121
- Регистриран на: 12.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 530d LCI
Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!
Напрежението на един добре зареден акумулатор е около 12,5V.Показание от 11,9V означава ,че не само няма заряд, но че и екектрониката на колата черпи ток от акумулатора и той се разрежда.Това не може да е нормално.Утре ще пробвам да изключа IBS сензора, тогава акумулатора ще трябва да се се зарежда постоянно с някакво ''константно" напрежение.Също така ще проверя и графиката на напрежението с осцилоскоп за да елиминирам евентуални проблеми с изправителните диоди.
Поздрави!
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Поздрави!
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани