Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 840
Регистриран на: 12.12.2014
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: F10 530d 2015
Мечтае да кара: E36 M3 3.2, M5 E60 LCI, M760Li, M5 F90 LCI
Детайли за колата: 258HP|RWD|Automatic

Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

Мнение от BorislavB » 22 Апр 2017, 5:42

Колеги,а има ли някакъв проблем ако е с повече ампери и да е AGM да кажен на VARTA 105Ah AGM Silver Dynamic или варианта с 95Ah AGM е предостатъчен? Бих искал да си имам там някъв запас ако не е проблем. Гледам,че и стартовия ток е със 100 повече в полза на 105 амперовия.
От малко дете си имам мечта, не Ferrari, брат, M-Power е Тя. -|- Цяла Земя под едно небе,с една марка автомобили - BMW...!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1202
Регистриран на: 3.12.2011
Пол: Мъж
Кара: –ше Е60 530 d

Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

Мнение от memorex » 22 Апр 2017, 16:26

Всичко което не препоръчано от производителя чоже да се окаже проблем

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 184
Регистриран на: 17.07.2014
Кара: E60 530d
Детайли за колата: все още е с оригиналната нафта от завода

Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

Мнение от shkata » 24 Апр 2017, 8:35

goppe написа:Колега, мерси за инфото, попрегледах го (аз съм си зле с тоците по принцип :lol: ), но не можах да схвана идеята ти за ИБС сензора. Според мен проблема не е в него, тествах го като му разкачих и двете букси и промяна в консумацията на заспала кола нямаше.

Ако имаш предвид: "Do not make any addition connections at the negative terminal of the battery", то точно това искам и аз да разкарам, защото в момента е това:

20170419_191911.jpg


Ето тук съм отбелязал паразитния кабел:


Здравей колега, бих те посъветвал преди да тръгнеш да търсиш утечки да се увериш с някой по- читав уред колко точно е консумацията ,тъй като подобни уреди не се славят с кой знае каква точност .
Имай в предвид че саморазряда на обикновените акумулатори в топло време достига до 1%. Образно казано при 100Аh - 1Ah на ден , което може да се представи като 0.041А постоянна консумация.Ти имаш нещо от сорта на ... 0.080А което не е чак толкова много ако имаш някакви по сложни аларми и т.н, и ще трябва много време за да събори 100Аh акумулатор(примерно да не я караш 1 месец ).
Аз бих проверил и тези неща :
1.Заминал акумулатор (проба с друг)
2.Реле регулатор (трябва да видиш как зарежда, но не просто да погледнеш с един уред и да видиш 14.7 , а да сложиш волтметър в запалката и да го следиш постоянно, защото има доста случаи в които просто почва да зарежда когато му кефне... спира... тръгва...)
3.Вземи си едни DC амперклещи , сложи ги на кабела след алтернатора (преди + клемата до двигателя) и виж колко ток консумира колата като работи.Започни да включваш и изключваш консуматори и виж дали нещо не консумира прекалено много.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 599
Регистриран на: 10.02.2013
Кара: 2008 BMW X6 35dX, 286hp

Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

Мнение от goppe » 24 Апр 2017, 10:51

Колега, мерси за съветите. Ако говорим за утечка в моя случай, то това че тя не е много голяма (да кажем 0.09-0.1 средно) се доказва и от поведението на колата и съобщението на и-драйва. Ако я покарам на няколко поредни малки разстояния, допълнени с едно-две бързи паления (примерно само да я препаркирам колата някъде) и при следващото палене ми изкарва грешката за слаб акумулатор. Ако я покарам малко по-стабилно, после известно време нямам грешка. Което според мен означава че акумулатора се държи някъде на границата, при която колата изкарва грешка.

Аз вече за тази утечка от тази допълнителна верига съм сигурен, но предполагам вече се е прецакал и самия акумулатор и трудно задържа (както ти си написал).

Относно зареждането - наблюдавал съм от скритото меню в доста голям диапазон от време и колата си зарежда без проблеми, държи си стабилно 14.4-14.7 някъде, без да има колебания извън тези граници. Пада на около 13 само като превключвам между скоростите (за около 1 сек) и после пак вдига. Надявам се показанията от скритото меню са рентабилни колкото волтметър в запалката, или поне не си спомням някой колега да е хванал показанията от дисплея да са грешни.

Амперклещи нямам, но така или иначе ще трябва да я карам на ел. майстор за да види какво е връзвано по тази верига с блутуута и парктроника и ще му кажа да премери и консумацията на работеща кола :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 121
Регистриран на: 12.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530d LCI

Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

Мнение от zerhanzenun » 24 Апр 2017, 15:15

Това падане до 13 волта при смяна на предавки не е нормално.Според мен алтернатора не зарежда добре.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1202
Регистриран на: 3.12.2011
Пол: Мъж
Кара: –ше Е60 530 d

Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

Мнение от memorex » 24 Апр 2017, 17:22

Аз бих тръгнал от ИБС .Ако функционира нормално бих проверил акумулатора типа и регистрацията му .Афтърмаркет модулите бих ги разкачил поне временно за да ги отстраня като вероятност.Въпросния предпазител може да е поставен заради неработещ ИБС.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 840
Регистриран на: 12.12.2014
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: F10 530d 2015
Мечтае да кара: E36 M3 3.2, M5 E60 LCI, M760Li, M5 F90 LCI
Детайли за колата: 258HP|RWD|Automatic

Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

Мнение от BorislavB » 25 Апр 2017, 5:14

zerhanzenun написа:Това падане до 13 волта при смяна на предавки не е нормално.Според мен алтернатора не зарежда добре.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk


И според мен не е нормално да пада чак до 13 волта. Моята примерно като зарежда 14.4 като сменям пада на 14.2-14.3
От малко дете си имам мечта, не Ferrari, брат, M-Power е Тя. -|- Цяла Земя под едно небе,с една марка автомобили - BMW...!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 599
Регистриран на: 10.02.2013
Кара: 2008 BMW X6 35dX, 286hp

Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

Мнение от goppe » 25 Апр 2017, 8:53

Колеги, незнам дали е нормално падането на 13 (то е 13 и нещо, но много бързо се сменя и не мога да го хвана), но само да поясня че колата е с ръчни скорости, предполагам повечето от вас са на автоматици и там може да е по-различно. Ако някой от вас е с РСК, нека види как зарежда неговия алтернатор от скритото меню при смяна на предавките. Би било от полза ако имаме сравнение.

Според мен утечката идва от афтърмаркет блутуута. Дръпна ли този паразитен бушон, блутуута спира да работи (е верно и парктроника :lol: ) и консумацията в покой пада двойно/тройно.

Акумулатора е регистриран както трябва, в това съм сигурен. ИБС-а го пробвах в покой, друпнах му кабелите, няма промяна в консумацията.

Ще трябва да намеря къде е заврян блутуута и да му дръпна захранването. Видимо имам изкарани два бутона до копчето за отваряне на подлакътника и микрофон горе на плафона. В жабката нямам нищо, така че предполагам самото му управление сигурно е някъде под подлакътника, за което трябва да разглабям цялата централна конзола.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1428
Регистриран на: 23.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 530xd

Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

Мнение от badsharki » 25 Апр 2017, 12:17

goppe написа:...

Според мен се насочи към възстановяване на инсталацията на парктроника, а от там инсталацията на допълнителния блутут сама ще отпадне.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 184
Регистриран на: 17.07.2014
Кара: E60 530d
Детайли за колата: все още е с оригиналната нафта от завода

Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

Мнение от shkata » 27 Апр 2017, 14:19

goppe написа:Колеги, незнам дали е нормално падането на 13 (то е 13 и нещо, но много бързо се сменя и не мога да го хвана), но само да поясня че колата е с ръчни скорости, предполагам повечето от вас са на автоматици и там може да е по-различно. Ако някой от вас е с РСК, нека види как зарежда неговия алтернатор от скритото меню при смяна на предавките. Би било от полза ако имаме сравнение.

Според мен утечката идва от афтърмаркет блутуута. Дръпна ли този паразитен бушон, блутуута спира да работи (е верно и парктроника :lol: ) и консумацията в покой пада двойно/тройно.

Акумулатора е регистриран както трябва, в това съм сигурен. ИБС-а го пробвах в покой, друпнах му кабелите, няма промяна в консумацията.

Ще трябва да намеря къде е заврян блутуута и да му дръпна захранването. Видимо имам изкарани два бутона до копчето за отваряне на подлакътника и микрофон горе на плафона. В жабката нямам нищо, така че предполагам самото му управление сигурно е някъде под подлакътника, за което трябва да разглабям цялата централна конзола.


Когато имах проблеми с тоците и на мен ми пропадаше до 13 като дам задна (аз съм с автомат) но при мен ситуацията беше различна.
Дали няма да стане най лесно да вземеш захранване от запалката там (пак с 10А бушон) , така хем ще имаш парктроник , хем като изключиш от контакт няма да имаш консумация. Въпреки че не пречи да провериш и възстановяването оригиналния вариант колко ще излезе, ама щом са прибегнали до тия магарии едва ли ще е евтино.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 121
Регистриран на: 12.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530d LCI

Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

Мнение от zerhanzenun » 16 Май 2017, 21:57

Здравейте колеги,
след смяна на регулатора преди две седмици с нов оринален всичко беше наред до днес.Пътувайки до работа забелязах, че напрежението пада до 11.9 волта за известно време ,после се покачва до нормалните 13.8÷14.2 волта и после пак пада.Не записва никакви грешки.Акумулатора го регистрирах като оловно киселинен с капацитет 91 Ah.Колата е 530д фейс.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12757
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

Мнение от vld » 17 Май 2017, 15:14

zerhanzenun написа:Здравейте колеги,
след смяна на регулатора преди две седмици с нов оринален всичко беше наред до днес.Пътувайки до работа забелязах, че напрежението пада до 11.9 волта за известно време ,после се покачва до нормалните 13.8÷14.2 волта и после пак пада.Не записва никакви грешки.Акумулатора го регистрирах като оловно киселинен с капацитет 91 Ah.Колата е 530д фейс.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Това е нормалното​ поведение, алтернатора зарежда според нуждите и натоварването.
Когато мотора е под товар напрежението пада, когато спускаш на скорост например се вдига на макс 14.6-14.8 , на равно е 13 и нещо, понякога пада на 12 или 11.9 както си видял.

Изпратено от моят Redmi Note 3 с помощта на Tapatalk
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1428
Регистриран на: 23.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 530xd

Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

Мнение от badsharki » 17 Май 2017, 16:41

Че се променя зареждането, променя се, но не е нормално да пада на 11.9 в.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 121
Регистриран на: 12.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530d LCI

Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

Мнение от zerhanzenun » 17 Май 2017, 21:50

Напрежението на един добре зареден акумулатор е около 12,5V.Показание от 11,9V означава ,че не само няма заряд, но че и екектрониката на колата черпи ток от акумулатора и той се разрежда.Това не може да е нормално.Утре ще пробвам да изключа IBS сензора, тогава акумулатора ще трябва да се се зарежда постоянно с някакво ''константно" напрежение.Също така ще проверя и графиката на напрежението с осцилоскоп за да елиминирам евентуални проблеми с изправителните диоди.
Поздрави!

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 115
Регистриран на: 17.07.2006
Местоположение: град Русе

Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

Мнение от na4o1978 » 17 Май 2017, 22:07

Нормално е
дай му гас

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook