Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1161
Регистриран на: 6.10.2013
Пол: Мъж
Кара: 535D e60
Мечтае да кара: M5 F10

Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

Мнение от CrazyElement » 31 Май 2017, 16:24

vld написа:
CrazyElement написа:Аз пък си мислих , че рпоцента на тези с АГМ са по-малко ... :kuku: :kuku: . Доста стари бараки са нашите колици , масово взеха да слагат АГМ със старт/стоп технологията.

Регенерацията на спирачната енергия също го изисква, и някои други системи.


Какво представлява това защото за първи път го чувам ...

ПП: Според сайта на варта дават 3 акумулатора като пак препоръчват този , който не е АГМ , само че те ми дават 110Ah, докато моя от БМВ си беше 95aH.
ПП: А според сайта на бош , за моя модел пак дава 3 акумулатора - респективно първи - Starter battery, S4 (12V 95Ah 800A) - сегашния ми, втори - Starter battery, S5 (12V 110Ah 920A) - обикновен 110Ah, и трети - Starter battery, S5A (12V 850A 95AH) който реално е АГМ. Така лично поне за моята кола АГМ го дават като 3ти избор , просто казвам , че този АГМ едвали е толкова важен или поне конкретно за моя модел след като ми го препоръчват на последно място, както казах не ми беше проблем да дам 120 лева отгоре за АГМ , просто и момчето , което се занимава с това от години ми каза , че няма смисъл за този модел кола и че са задължителни само за колите със старт/стоп системи, сиреч да сиг ще издържи повече АГМ , но няма смисъл тъй като обикновения върши абсолютно същата работа.
Последна промяна CrazyElement на 31 Май 2017, 16:38, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3724
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

Мнение от adovet » 31 Май 2017, 16:27

На фейсовите зареждането е различно според това колко газ даваш. Ако си пуснал газта зарежда на макс, ако настъпиш педала зареждането намалява

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1161
Регистриран на: 6.10.2013
Пол: Мъж
Кара: 535D e60
Мечтае да кара: M5 F10

Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

Мнение от CrazyElement » 31 Май 2017, 16:39

Което ще рече както и поправих горе , че на преди фейса и по каталог като ти го дава обикновен си слагаш обикновен ... тъй като за нито една система не ми трябва АГМ реално.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3724
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

Мнение от adovet » 31 Май 2017, 16:41

Това е така. АГМа е просто по лек и по надежден, и с по дълъг живот заради разрежданията

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 184
Регистриран на: 17.07.2014
Кара: E60 530d
Детайли за колата: все още е с оригиналната нафта от завода

Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

Мнение от shkata » 05 Юни 2017, 9:39

CrazyElement написа:Което ще рече както и поправих горе , че на преди фейса и по каталог като ти го дава обикновен си слагаш обикновен ... тъй като за нито една система не ми трябва АГМ реално.


Агм-а се зарежда по бързо.Ако караш на къси разстояния си е сериозно предимство.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 599
Регистриран на: 10.02.2013
Кара: 2008 BMW X6 35dX, 286hp

Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

Мнение от goppe » 11 Юли 2017, 14:23

Здравейте колеги, преди няколко месеца бях писал по-назад в темата за малка утечка, която открих и свързах с един допълнителен бушон до акумулатора, който по моите предположения захранваше афтърмаркет блутуут модул, и който бушон като бъде изваден утечката изчезва, но спира да работи и парктроника ми.

Та да споделя развитието по случая - след като си поиграх малко, изтръгнах 2 афтърмаркет модула, които бяха завряни под жабката. Но въпреки всичко, копчето на блутута продължи да свети, реших, че не всичко е приключило. Затова се захванахме с колегата fitter (огромни благодарности за помощта и отделеното време) да приключим с проблема. Започна се едно разглабяне и бяхме водени от мисълта, че някъде тази блутуут система е вързана за парктроник системата (въпреки, че на пръв поглед PDC модула отзад и управлението му отпред нямаха видими интервенции). Проследявайки част от кабелите от горните модули, следата ни отведе под килима на пасажера, от които изкарахме тази тухла:

20170708_185415.jpg



20170708_185717.jpg



Разбрахме че в колата, докато е била италианска собственост е инсталирано gps проследяващо устройство със допълнителна антена и всичките му карантии около него. Навсякъде беше окабелено и цели снопове кабели бяха завряни къде ли не :D

Върнахме се в багажника и започнахме проследяването им оттам, бяхме решили всичко от тази система да бъде премахнато... На няколко места се виждаше как са били оголени ОЕМ кабели, да се се вържат кабелите на допълнителната система за тях. Върнахме всичко по местата, но от този големия модул не беше проследено всичко още... :D Още един кабел вървеше някъде в посока парното и отиваше към кората по волана. Хайде и там разглабяне, което ни отведе и до КАС модула :D Последва връщане на заводските кабели и там. След това се преместихме към централната конзола и подлакътник, от под който изтръгнахме още един модул от системата, плюс единствените видими неща в колата от системата – две копчета до подлакътника... И с това приключи драмата с афтърмеркет системата. Почти еднодневна борба, разглабяне, връщане на кабелни изолации и т.н. Бяхме като във филм от поредицата Пришълеца – намираме и изкормваме модули, а те ни водят до още и още модули.... :lol:

В крайна сметка като цяло мнението ни бе, че системата бе доста добре направена и инсталирана от жабарите. Ето какво излезе от цялото изтръгване, като даже някои кабели останаха в колата, изолирани, защото трябваше още безмислено разглабяне за тях:

20170709_133448.jpg


Единственото което оставаше загадка беше каква е връзката на тази система и бушона с парктроника. Пуснахме диагностика, която изкарва power supply distance sensors line fault. И аз се сетих, че когато купувах колата си спомням, че имаше проблеми с паркторника, търговеца ми каза, че той ще го оправи. Така проследявайки и кабелите в багажника, се сетихме какво е станало – към „италианския бушон“ беше вързана „побългарена“ система, която явно дава захранване на неработещия нормално PDC модул в багажника, и която система минава през една х0йня – щракалка (забравих да я снимам), която имитира прекъсване на захранването към модула със заключване на колата от дистанционното. Така търговеца в БГ е „оправил“ проблема с ПДЦ модула вместо да го смени...


Резулата беше 2 системи, вързани през един бушон, който като го дръпнех падаха и двете системи. А през цялото време сме си мислили, че някъде ще излезе връзката на италианската система с парктроника...

Сега остава да проверя няколко неща – дали утечката е била от италианската система или от българската, защото сме оставили българската, докато разреша проблема с ПДЦ модула. Това става лесно с премерване, просто трябва да ми остане време.

И другото, което е по-важно и е молба към някой колега – трябва ми PDC модул (този, който е в багажника под резервната гума) само за проба, тъй като тази грешка за модула може да свързана както с проблем в захранването на модула, така и неправилно захранване на веригата до него. Процедурата за проба е plug&play и отнема 10 мин, ако някой колега може да ми даде неговия за проба на място (в удобно време и място) ще съм много благодарен, пък може да пием и по бира :D Парт номера на PDC не го снимах, но колата е 2006г. и предполагам ще ми трябва модул от кола със старт/стоп бутон, защото на колегата fitter модула се оказа с различни букси. При мен мисля, че PDC и MPM модула са обединени в един (но за това не съм сигурен). Та ако някой може да се отзове, пишете, може и на лично.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3724
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

Мнение от adovet » 11 Юли 2017, 14:57

Най вероятно утечката е от ГПСа защото той си има собствена батерия която с времето се скапва и тогава почва нон стоп да дава сигнал и колата не може да заспи. Аз имах подобен проблем. Нямаше ли и сим карта в това устройство, би трябвало да има?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 668
Регистриран на: 14.12.2015
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530dA
Мечтае да кара: по хубави пътища и сред културни шофьори

Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

Мнение от B.Stoimenov » 11 Юли 2017, 15:07

:bowdown: Евала за занимавката, и дано "проблема" е приключил :yes: (следва да е приключил, защото обикновено самите GPS Устройства консумират електроенергия макар в малки количества)
За модула - моята е пре-фейс и МПМ / ПДЦ модулите са различни - иначе на драго сърце бих дошъл да го пробваш.

:OT: Но пък като се захванете пак да човъркате - може да драснете да дойда ... винаги трябва един дето да се пречка просто :mhihi: :bchug:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 599
Регистриран на: 10.02.2013
Кара: 2008 BMW X6 35dX, 286hp

Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

Мнение от goppe » 11 Юли 2017, 21:13

adovet написа:Най вероятно утечката е от ГПСа защото той си има собствена батерия която с времето се скапва и тогава почва нон стоп да дава сигнал и колата не може да заспи. Аз имах подобен проблем. Нямаше ли и сим карта в това устройство, би трябвало да има?


Адо, трябва да има, но не съм имал време да погледна още, събрах карантиите в един плик по-натам ще погледна. Трябва да има според мен...

B.Stoimenov написа::bowdown: Евала за занимавката, и дано "проблема" е приключил :yes: (следва да е приключил, защото обикновено самите GPS Устройства консумират електроенергия макар в малки количества)
За модула - моята е пре-фейс и МПМ / ПДЦ модулите са различни - иначе на драго сърце бих дошъл да го пробваш.

:OT: Но пък като се захванете пак да човъркате - може да драснете да дойда ... винаги трябва един дето да се пречка просто :mhihi: :bchug:


Няма проблем колега, само да излезнат манипулации, за предпочитане "проекти", а не "проблеми"

Идеята ти е много добра, аз даже се бях замислил да пусна една тема за общи ремонти/поддръжка/подобрения по колите ни - ако напр. някой е планирал да се занимава нещо по колата (съб-нед напр) да пише в една такава тема за място и час и ако друг колега иска, да се присъедини, за помощ, акъл или просто компания, за да минава времето по-приятно. Напр. аз съм запланувал да си почитя ЕГР и дебитомера скоро, но вероятно няма да е в София. Иначе за някакви подобни неща можем да си правим компания. :bchug:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 668
Регистриран на: 14.12.2015
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530dA
Мечтае да кара: по хубави пътища и сред културни шофьори

Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

Мнение от B.Stoimenov » 12 Юли 2017, 8:08

Лично според мен е супер идея и съм определено ЗА! :wave:
Да не говорим, че кой колкото и да разбира, е по-приятно с компания, пък и две глави винаги мислят по-добре от една ;) :bchug:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3724
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

Мнение от adovet » 12 Юли 2017, 9:30

При мене до клиниката се събираме от време на време с колеги от форума та си правиме някои ремонтчета по колите

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 599
Регистриран на: 10.02.2013
Кара: 2008 BMW X6 35dX, 286hp

Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

Мнение от goppe » 13 Юли 2017, 13:15

Хубаво правите Адо. Ще пусна една такава тема тези дни и като събираш колегите при теб, да пишеш в темата :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 26.10.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 530i автоматик 04'
Мечтае да кара: F10

Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

Мнение от ultrashock » 03 Окт 2017, 11:19

Дълго време нямах проблеми с акумулатора. Сега пак се появиха и вече съм сигурен кога настъпва проблема, а именно - когато колата не е заключена/заспала.
- Случи ми се веднъж на паркинга, бях забравил да я заключа и на струната нямаше ток;
- Веднъж на автомивка, поседя някъде 40-50 минути;
- Наскоро чаках на място без да е запалена, съответно и отключена за около 15-20 мин;
Ако е заключена, няма никакъв проблем, може и седмица да не я пипам и пали от раз. Зарежда си добре 13.9-14.2, няма утечка след като е заспала.

Остава само един вариант, нещо да консумира страшно много ток докато не е заспала, т.е. не е заключена. Някакви съвети?
БЛАГОДАРЯ!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 184
Регистриран на: 17.07.2014
Кара: E60 530d
Детайли за колата: все още е с оригиналната нафта от завода

Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

Мнение от shkata » 03 Окт 2017, 18:18

Вземи си едни DC амперклещи, и ги закачи на минусовия кабел на акумулатора. Виж какво се случва когато колата е отключена.
Ако се окаже че не заспива знаеш - почваш с бушоните и локализираш системата.

Ако се окаже че си заспива нормално закачи амперклещите на кабела след алтернатора и виж колко ампера подава при работеща кола.Пробвай различни комбинации от консуматори и виж дали нещо не дърпа много ( примерно над 20А). Главен заподозрян - вентилатора на парното :).

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 62
Регистриран на: 4.04.2015
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: BMW E60
Детайли за колата: ///MPerformance

Re: Проблем с Е60 пада ми акумулатора!

Мнение от Dragomir94 » 13 Окт 2017, 19:16

Здравейте колеги, дойде и моя ред от доста време насам и аз имах подобен проблем, макар и по рядко взех да се плаша вече. Проблемът и на мен ми е акумулатора. Преди 3/4г когато си взех Е60 530D 2004г. Всичко беше окей, още с покупката на колата купих и акумулатор BOSCH 95Ah, най - обикновен. След известно време започна да прави мизерии, в порядъка на 3години, ми падаше до нула може би 3/4пъти. И преди 1 месец направи същото, само че в порядъка на няколко дни подред, зареждам го, качвам го на колата, и на другата сутрин акумулатора е нокаут. Тъй като в нашето малко градче, като чуят за електроника на Е60, ти казват направо не знам. Само един майстор който разбира от BMW-та, защото прави предимно BMW-та ме посъветва преди това, няколко пъти че ми трябва АГМ акумулатор. Еми реших да прежаля близо 500лв и си купих преди 3 седмици на VARTA 105Ah AGM. Преди два дни, рано сутрин преди да тръгна на работа, малко се зачуди дали да запали но запали, и на следващата сутрин, нямаше никой... Дори не успях да я отключа, акумулатора е чисто нов на 3 седмици. В последствие, веднага потърсих нещо в форума, тъй като разбрах че никой майстор не му се занимава (все едно няма да си платя) но все тая. Гледам какво са писали колегите, и тръгнах от IBS сензора, моя видимо беше доста зацапан и от една морга взех днес един за 50лв, цялата клема само за проба. Какво направих:
Заключих колата, щракнах бутона на багажника да се загасят и плафоните (все едно е затворен). Изключих минусовата клема, след което с мултицета, закачих червеният кабел за минусовата клема, черният кабел за минуса на акумулатора и я оставих така. След може би, над 1 час и 30мин. Гледам мултицета показва 3.35/3.50Ah...
Ще прикача снимка, тъй като не съм много на ТИ с електрониката и още повече с мултицетите, да споделите дали съм вързал правилно и дали е както трябва мултицета настроен.
ПС: Алтернаторът съм го сменил преди 8/9месеца, на борда ми показва (при запалена кола зарежда от 14.2 до 14.5Ah, при пускане на каквото и да е по колата пада за секунда до 13.7/13.8 и пак се качва над 14.2)
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Take care of your car in the garage, and the car will take care of you on the road!!! :twisted:

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook