Моля за съвет

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 66
Регистриран на: 29.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e60 530xd

Re: Моля за съвет

Мнение от teto » 30 Дек 2011, 23:09

Благодаря на всички колеги за одговорите :bchug:
Имам стрх малко към автоматика,но ако намеря подходящия екземпляр хич няма да се чудя ако е автомат.
Просто тази визия е моята кола и като цвят и джанти и екстри и затова ще я проверя.
Ще ви бъда много благодарен за съвет за доказани маистори на които имате доверие за София.
Имам 2 аудита и съм съвсем наясно за форумните маистори,но при бмв съм гола вода.
И молба някои колега да сподели първонач. разходи-ролки, ремъци,масло,окачване предница,с качествени части разбирасе не смятам ,че трябва да се правят компромиси за тези неща.
Поздрави

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 485
Регистриран на: 26.09.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW 530 XD

Re: Моля за съвет

Мнение от bordo_77 » 31 Дек 2011, 16:52

Според мен не е лошо да погледнеш и xd-моделите на 5-та серия, след като ще даваш такива пари за кола. Много от проблемите при първите Е60 вече са отстранени. Сложили са по здраво окачване/рейка, амортисьори и др./. Турбината е друг модел на Garrett и поне при мен до 265 000 км., не е правила проблем, а 530, мотора вече е с 231к.с. и е доста динамичен със нормален разход за такава кола. И най вече 4x4, това за мен е едно от най важните неща в една кола.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 182
Регистриран на: 16.12.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: LCI 530xd
Мечтае да кара: Alpina B7

Re: Моля за съвет

Мнение от fefe » 31 Дек 2011, 17:29

Ръчка, а и няма подгряване на седалките, което през тези 4 месеца в България си е дар Божи :)

И определено 530-ка си заслужава 2-3те хиляди отгоре..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: Моля за съвет

Мнение от da6ip » 31 Дек 2011, 20:03

bordo_77 написа:Много от проблемите при първите Е60 вече са отстранени. Сложили са по здраво окачване/рейка, амортисьори и др./.

???
Колега тук си сънувал нещо. нека точно в тoзи форум и най-вече раздел да не създаваме градски митове и легенди.
bordo_77 написа:530, мотора вече е с 231к.с. и е доста динамичен със нормален разход за такава кола.

Моторът има минимална козметична разлика със стария 218 к.с. 13-те коня в повече са при 4000 об/мин, което едва ли се забелязва в ежедневието. По-важното: въртящият момент е същия - 500 НМ, единствената разлика е че се достига 250 оборота по-рано, т.е. при 1750 вместо 2000 об/мин.

Разходът е осезаемо по-нисък чак при фейслифта, който е с 235 к.с. И тогава това е заради автоматика (променен преобразувател на въртящия момент), а не заради двигателя.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 485
Регистриран на: 26.09.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW 530 XD

Re: Моля за съвет

Мнение от bordo_77 » 01 Яну 2012, 18:51

da6ip написа:
bordo_77 написа:Много от проблемите при първите Е60 вече са отстранени. Сложили са по здраво окачване/рейка, амортисьори и др./.

???
Колега тук си сънувал нещо. нека точно в тoзи форум и най-вече раздел да не създаваме градски митове и легенди.
bordo_77 написа:530, мотора вече е с 231к.с. и е доста динамичен със нормален разход за такава кола.

Моторът има минимална козметична разлика със стария 218 к.с. 13-те коня в повече са при 4000 об/мин, което едва ли се забелязва в ежедневието. По-важното: въртящият момент е същия - 500 НМ, единствената разлика е че се достига 250 оборота по-рано, т.е. при 1750 вместо 2000 об/мин.

Разходът е осезаемо по-нисък чак при фейслифта, който е с 235 к.с. И тогава това е заради автоматика (променен преобразувател на въртящия момент), а не заради двигателя.


Нямам грешка колега, нито пък сън някакъв. Просто съм се интересувал. Направи го и ти :yes:

Само не ми казвай че ходовата част, както и турбо, рейка и много други части са едни и същи при двата модела.
Погледни и каталога.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: Моля за съвет

Мнение от da6ip » 01 Яну 2012, 22:13

Разбира се че много номера на части са различни през годините - търся си рейка в момента и го виждам.

Но да напишеш "по здраво окачване/рейка, амортисьори и др./." е нещо съвсем друго и абсолютно неоснователно.

На каква база реши че едно е по-здраво от другото? И най-напред за кои два модела говориш, понеже споменаваш от една страна х-драйв спрямо задно, а от друга споменаваш модела 231 к.с. (Сеп 05 - Феб 07) спрямо модела 218 к.с. (Юли 03 - Авг 05)?

Смея да твърдя че доста съм се поинтересувал в последните години, понеже смених амортисьорите (с афтърмаркет), ще сменя скоро рейката и пружините (купени), а турбото и окачването са тема която се обсъжда перманентно. В резултат на това нито в България, нито в Германия, нито в други европейски държави или в САЩ има каквито и да било заключения че окачване или рейка са по-здрави в единия от споменатите модели. Единствено за турбото се знае, че от един момент нататък е подобрена надеждността, но не мисля че някой знае със сигурност кой е този момент.

Сега ако можеш да споделиш точно какво и къде си научил по това което твърдиш... :?:
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 485
Регистриран на: 26.09.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW 530 XD

Re: Моля за съвет

Мнение от bordo_77 » 02 Яну 2012, 13:11

da6ip написа:Разбира се че много номера на части са различни през годините - търся си рейка в момента и го виждам.

Но да напишеш "по здраво окачване/рейка, амортисьори и др./." е нещо съвсем друго и абсолютно неоснователно.

На каква база реши че едно е по-здраво от другото? И най-напред за кои два модела говориш, понеже споменаваш от една страна х-драйв спрямо задно, а от друга споменаваш модела 231 к.с. (Сеп 05 - Феб 07) спрямо модела 218 к.с. (Юли 03 - Авг 05)?

Смея да твърдя че доста съм се поинтересувал в последните години, понеже смених амортисьорите (с афтърмаркет), ще сменя скоро рейката и пружините (купени), а турбото и окачването са тема която се обсъжда перманентно. В резултат на това нито в България, нито в Германия, нито в други европейски държави или в САЩ има каквито и да било заключения че окачване или рейка са по-здрави в единия от споменатите модели. Единствено за турбото се знае, че от един момент нататък е подобрена надеждността, но не мисля че някой знае със сигурност кой е този момент.

Сега ако можеш да споделиш точно какво и къде си научил по това което твърдиш... :?:


Много от хората в този подфорум знаем за проблемите при първите Е60. Турбото си заминава дори много често когато колата все още е била в гаранция, с рейката е почти същото. Софтуера също /много често излизат безмислени съобщения и блокират системи/ . Да не забравяме и за детските болести. Твърдя че много от тези проблеми вече са решени след края на 2005г.,при модела със старт-стоп бутон. А относно ходовата част при xd, не само номерата на частите са различни, но и много от самите части и разбира се стават и малко по скъпи. С очите си съм виждал части по предницата и на двата модела и наистина имат разлика в размери и цена.Като се замисли човек си има логика да е така все пак окачването при 4x4 е по натоварено.
Направил съм доста справки при дилъри както и в сервизи и не бих се занимавал да пиша глупости тук.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 229
Регистриран на: 21.11.2011
Кара: BMW 535D

Re: Моля за съвет

Мнение от Ivel » 02 Яну 2012, 19:04

а защо не погледнеш 535д ? за тези пари може и да се намери не лош вариант преди фейслифта .има повече мощност и няма да усещташ турбо дупка. аз лично карам такъв 2005-та , колата вече мина 400 хиляди км без да е сменяно масло на скоростна кутия , без да има проблем с турбините и без да е сменяна демпферна шайба :bowdown:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: Моля за съвет

Мнение от Emooo » 02 Яну 2012, 19:15

Ivel написа:а защо не погледнеш 535д ? за тези пари може и да се намери не лош вариант преди фейслифта .има повече мощност и няма да усещташ турбо дупка. аз лично карам такъв 2005-та , колата вече мина 400 хиляди км без да е сменяно масло на скоростна кутия , без да има проблем с турбините и без да е сменяна демпферна шайба :bowdown:


400 хил или 40 хил?
Tool - Fear Inoculum

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 229
Регистриран на: 21.11.2011
Кара: BMW 535D

Re: Моля за съвет

Мнение от Ivel » 02 Яну 2012, 20:34

400 000

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 287
Регистриран на: 21.03.2008
Местоположение: Созопол
Пол: Мъж
Кара: F10 530d
Мечтае да кара: карах почти всичко

Re: Моля за съвет

Мнение от batzlati » 02 Яну 2012, 21:49

Ivel написа:а защо не погледнеш 535д ? за тези пари може и да се намери не лош вариант преди фейслифта .има повече мощност и няма да усещташ турбо дупка. аз лично карам такъв 2005-та , колата вече мина 400 хиляди км без да е сменяно масло на скоростна кутия , без да има проблем с турбините и без да е сменяна демпферна шайба :bowdown:

Евала , колега :bowdown:
Дай боже на всекиму по толкова :clap:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 66
Регистриран на: 29.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e60 530xd

Re: Моля за съвет

Мнение от teto » 02 Яну 2012, 22:59

535 e страхотна машина но смятам че е предназначено за доста каране,аз не карам толкова много.
Добивам представа за някои от проблемите,но никои колега не каза какви пари е първоначалното обслужване,при автоматик типтроник ли да е?Например при ауди типтроник е по надежден от мултитроник.
Срешам някакви големи цифри за смяна масло скорости,колко точно е ?
Този проблем с реиката може ли да се рециклира(например имаше сервиз в ТУ кадето се справяха добре)
И последно да ми кажете с хд непрекъснато ли са зацепени и 4те колела,а не е хелдекс.

В kраина сметка мисля да търся 235кс хд колкото ми стигнат силите по-ново.Просто съм очуден такъв силен мотор какъв малък разход дава по-каталожни данни.
Може ли да споделите някакъв среден градски разход и навън с 140-160 примерно?

Честита новата година на всички :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: Моля за съвет

Мнение от da6ip » 03 Яну 2012, 0:25

bordo_77 написа:Много от хората в този подфорум знаем за проблемите при първите Е60. Турбото си заминава дори много често когато колата все още е била в гаранция, с рейката е почти същото. Софтуера също /много често излизат безмислени съобщения и блокират системи/ . Да не забравяме и за детските болести. Твърдя че много от тези проблеми вече са решени след края на 2005г.,при модела със старт-стоп бутон. А относно ходовата част при xd, не само номерата на частите са различни, но и много от самите части и разбира се стават и малко по скъпи. С очите си съм виждал части по предницата и на двата модела и наистина имат разлика в размери и цена.Като се замисли човек си има логика да е така все пак окачването при 4x4 е по натоварено.
Направил съм доста справки при дилъри както и в сервизи и не бих се занимавал да пиша глупости тук.

Ок, явно си имал предвид детските болести на Е60 като цяло, а не по-здрави "окачвне, амортисьори, рейка и турбо".

Естествено е частите на хд да са по-различни, както и да са по-големи отпред, след като има и предно предаване. Но "по-здрави" значи да се износват или чупят по-рядко. Такова нещо не съм срещал или чувал нито за хд, нито за модела след 2005. Ако имаш нещо конкретно като информация, ще ни е полезно на всички да го научим.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 229
Регистриран на: 21.11.2011
Кара: BMW 535D

Re: Моля за съвет

Мнение от Ivel » 03 Яну 2012, 10:47

смяна масло скорости излиза към 500 -600 лв (+картер и т.н) . Поне толкова ми казаха на мен в един сервиз специялно занимаващ се с такива дейности в Малинова долина (София)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 352
Регистриран на: 12.08.2009
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: E 60 530d
Мечтае да кара: Нещо с голям мотор

Re: Моля за съвет

Мнение от peters75 » 04 Яну 2012, 14:35

Ivel написа:смяна масло скорости излиза към 500 -600 лв (+картер и т.н) . Поне толкова ми казаха на мен в един сервиз специялно занимаващ се с такива дейности в Малинова долина (София)

Толкова е цената.А разхода 140-160 към 7.5-8.5

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook