подгревно реле

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1780
Регистриран на: 29.10.2008
Местоположение: 100-те лица
Пол: Мъж
Кара: Е46 330d CBR 600RR
Мечтае да кара: F82 ,S1000RR

Re: подгревно реле

Мнение от xerial » 12 Яну 2012, 18:49

g.petrow написа:
xerial написа:
g.petrow написа:, сменяме две свещи и :yes:


Сменяте 2 свещи ??? не се излагай смени всичките , да не закачиш след 2 дена че имаш други 2 изгорели вече :mhihi:

:kuku:


Всички останали са в норма, някой ден като се скапят, ще ги сменя, за момента не виждам защо да бързам.

da6ip, аз не визирах твоето мнение, а догадки на един друг колега, извън форума. Той спомена, че ако системата давала изгорели свещ 1 и 2, тогава релето било виновно. :yes:

Почистихме колекторите, дебитомера, ЕГР-а, ново масло, филтри, нови свещи и сега количката е като котенце - мърка :)


Разбира се ти си знаеш най-добре... но първо ми е интересно как разбрахте че свещите са в норма? и другото е че обикновено старите свещи изгарят доста по-бързо след смяна на част от свещите с нови такива....
Изображение Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 485
Регистриран на: 26.09.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW 530 XD

Re: подгревно реле

Мнение от bordo_77 » 12 Яну 2012, 19:30

Аз знам че свещи се сменят всичките заедно, не само за това че старите ще изгорят. Когато една свещ не е изгоряла не значи че тя работи ефективно. Старата свещ не грее както трябва. Това си е чист консуматив и трябва да се сменя на определен пробег, но разбира се всеки сам си преценява.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 358
Регистриран на: 4.02.2009
Местоположение: Plovdiv

Re: подгревно реле

Мнение от g.petrow » 12 Яну 2012, 22:26

Замерва се съпротивлението на свещите, ако са в норма (при мен всички бяха 1.3 ома), няма проблеми, ако не - сменят се.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: подгревно реле

Мнение от da6ip » 13 Яну 2012, 1:09

Проблемът който дотук никой не спомена е, че при всяка смяна на свещи се сваля колектора и принципно трябват едни 12 уплътнения за да се сложи обратно. Т.е. около 150 лв. за това упражнение. Плюс самата свещ която се сменя. Това за мен е валидна причина да ги сменя наведнъж.

Всъщност има някои свещи които могат да се достигнат и без сваляне, а уплътненията може с малко самоувереност да не се сменят, но може да протече масло от там след това, което значи всичко отначало.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

ентусиаст
Аватар
Мнения: 858
Регистриран на: 11.04.2005
Местоположение: Варна
Кара: U.D.M.

Re: подгревно реле

Мнение от stilko » 13 Яну 2012, 3:35

da6ip написа:...а уплътненията може с малко самоувереност да не се сменят, но може да протече масло от там след това, което значи всичко отначало.


И от къде ще дойде това масло?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: подгревно реле

Мнение от da6ip » 13 Яну 2012, 8:33

stilko написа:
da6ip написа:...а уплътненията може с малко самоувереност да не се сменят, но може да протече масло от там след това, което значи всичко отначало.

И от къде ще дойде това масло?

Ами откъдето по принцип тече масло от колектора
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

Legendary
Аватар
Мнения: 1232
Регистриран на: 12.09.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: F10 530d, F25 30iX

Re: подгревно реле

Мнение от MadChicken » 13 Яну 2012, 12:55

Колектора не се сваля, или поне аз не съм го свалял. А свещите се сменят всички, най-малкото защото имат заложен приблизително еднакъв живот и е глупаво да повтаряш упражнението многократно. Да не говорим, че ако се разсеяш примерно лятото като е топло, не си пускаш диагностика и не разбереш че има изгоряла свещ, после може да стане страшно като се изпече тая свещ - чупи се керамиката и няма вадене, а се разпробива и т.н.
Only dead fish follow the stream...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: подгревно реле

Мнение от da6ip » 13 Яну 2012, 13:17

MadChicken написа:Колектора не се сваля, или поне аз не съм го свалял. А свещите се сменят всички, най-малкото защото имат заложен приблизително еднакъв живот и е глупаво да повтаряш упражнението многократно. Да не говорим, че ако се разсеяш примерно лятото като е топло, не си пускаш диагностика и не разбереш че има изгоряла свещ, после може да стане страшно като се изпече тая свещ - чупи се керамиката и няма вадене, а се разпробива и т.н.

Еми и аз не знам вече - 2-ма кадърни майстори ми казаха че се сваля задължително за релето, и за някои от свещите. Който може без да го сваля - евала!

Иначе това за запичането и аз съм го чувал, но едно нещо не разбирам - ако цяло лято свещите така или иначе не се включват (пали се при над +20 градуса като цяло), това не е ли абсолютно същото като да са изгорели свещите?
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 485
Регистриран на: 26.09.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW 530 XD

Re: подгревно реле

Мнение от bordo_77 » 13 Яну 2012, 16:50

Не виждам как могат да се сменят без да се вади колектора. До колкото си спомням веригата е така направена че дори излизаше на кои цилиндри свещите са изгорели, също и релето следи.
Ако на някой му се наложи да ги сменя ще го посъветвам преди да започне да развива и след като ги лашне, да напръска около резбата със спрей за отстраняване на корозия и нагар, след секунди свеща започва да се развива леко и няма опасност да се скъса. Гледах на един Мерцедес как остана вътре свеща и после е голям филм.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 354
Регистриран на: 11.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 530da 04'
Мечтае да кара: А7 3.0TFSI
Детайли за колата: China Maina Town Tuning

Re: подгревно реле

Мнение от sawion » 14 Яну 2012, 23:16

Аз имам ИНПА-та и там ми светеха 6-те свещи което беше белег за изгоряло реле. Смених го и всичко заспа. Сваляне на това реле без махане на колектор....... бих почерпил всеки ентусиаст който го направи пред мен, без да си остави 1/8 от кожата на ръцете по мотора.... Релето се намира на самия блок под свещите и точно под пластмасовото коляно по което излиза антифриза на мотора. Мен ми беше трудно даже и със свален колектор, именно заради това коляно. Да не сте сменили нещо друго колеги??? :conf: 2 пъти съм свалял колектора и не съм сменявал червените уплътнения. Бяха си добре а и по сервизната история колектора ми е бил сменяван 2009 година, което предполага и не толкова голямата старост на материяла.

Legendary
Аватар
Мнения: 1232
Регистриран на: 12.09.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: F10 530d, F25 30iX

Re: подгревно реле

Мнение от MadChicken » 15 Яну 2012, 9:36

Колеги, грешката е моя. Вчера сменях филтри и се огледах за подгревните свещи, при което си спомних че всъщност сменяйки свещите свалих колектора за да му подменя уплътненията, т.е. не знам дали може без сваляне (по-скоро не). А за релето със сигурност е нужно разглабяне, на много неприятно място е за работа отгоре. :yes:
Only dead fish follow the stream...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 272
Регистриран на: 10.09.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: f11 535d xdrive lci

Re: подгревно реле

Мнение от bossorange » 20 Юли 2012, 14:54

Смених подгревното реле преди година, или 12 000км и сега пак е изгоряло. Каква може да е причината. Сменил съм преди 30 000км колектора с нов и свещите също.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 272
Регистриран на: 10.09.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: f11 535d xdrive lci

Re: подгревно реле

Мнение от bossorange » 19 Сеп 2012, 15:18

bossorange написа:Смених подгревното реле преди година, или 12 000км и сега пак е изгоряло. Каква може да е причината. Сменил съм преди 30 000км колектора с нов и свещите също.

Оказа се не релето, а 6 -те свещи са изгоряли. Нормално ли е за около 2год и 30 000км да изгорят свещите(преди толкова време ги смених всичките 6).
п.п. Имам едно подгревно реле чисто ново за продаване, вече го бях купил. За инфо - ще пусна обява в продава.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1110
Регистриран на: 13.10.2008
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E60 530dA
Мечтае да кара: на nordschleife

Re: подгревно реле

Мнение от Trixster » 03 Сеп 2013, 15:54

Макар и късно пускам ъпдейт в темата за тези които се интересуват. Колите преди фейслифта също вадят грешка за релето, ако има проблем с него:
Glow control unit.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit."
Aristotle

Предишна

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook