DIY: Смяна на акумулатор

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

DIY: Смяна на акумулатор

Мнение от Emooo » 11 Ное 2011, 17:17

Смяната на акумулатор при автомобилите е60 изисква освен механичното подменяне на батерията и процедура по регистриране на новия акумулатор в системите на автомобила. Следното ръководство обяснява как да бъде извършвана процедурата по регистриране на нов акумулатор в системата. Това което описвам тук е резултат от много четене по чуждите форуми и сглобяване на информация от много източници за различни модели на БМВ, така че да се получи ръководство за е60. Описаното тук е това което направих на моя автомобил и дали съм го направил правилно тепърва ще си покаже.

Малко информация защо се налага регистрация на новия акумулатор:

Системите за зареждане на е60 не подават фиксиран ток и напрежение към акумулатора по време на целия му живот, както това става при по-старите автомобили. Идеята на тази система е да се удължи живота на акумулатора и неговата надеждност. Когато акумулатора е нов, генератора зарежда акумулатора с по-ниски електрически параметри, от колкото когато акумулатора е към края на живота си, защото се предполага че един стар акумулатор би изисквал повече ток/напрежение за зареждането си. Точно за това е и нужна регистрацията - да се окаже на генератора, че стария акумулатор е сменен и трябва да започне да зарежда новия с по нисък ток/напрежение. Ако се остави нов акумулатор да се зарежда като стар вероятно ще се получи презареждане на новия акумулатор и може да изтече.

За да извършите регистрацията на нов акумулатор трябва да имат лаптоп с инсталиран софтуер и кабел за е60.
Обикновено софтуера и кабела идват комплект и може да се купят от ибей или други сайтове. Моя кабел го купих от тук http://sklad66.com/cms/BMW-OBD-INPA-GT1-DIS-USB.html
плюса е че идва с ръководство на Български как да се инсталира софтуера и най-вече че работи.

За да започнете регистрацията трябва да имате инсталиран софтуер INPA v5 и работещ кабел.

1. Стартирайте Inpa - трябва да видите този екран. Изберете модела е60 с натискане на бутона F4.
1p.PNG

2. Трябва да виждате този екран. От левия таб с мишката изберете Engine и трябва да видите списък с модулите за управление на двигателите, които софтуера подържа. За е60 преди феислифт изберете DDE 5 M57 (червената стрелка), а за фейслифт DDE 6 M57TU2 (синята стрелка). Натиснете Enter..
2p.png

3. Вероятно ще видите това страшно съобщение, което и мене ме плашеше но се оказва, че това го дава софтуера, когато интерфейса е на английски и за няма превод за някой от немските надписи. Игнорирайте го и продължете напред (според източник от форумите)
3p.png

4. Сега вече трябва да виждате този екран. Изберете F5 Read Status
Изображение
5. Вече трябва да виждате този екран. Изберете F7 PM- IBS. (PM-IBS = Power Managment - Inteligent battery sensor)
36515
6. Вече сме там където е командата за регистриране на новия акумулатор. За да регистрирате новия акумулатор единственото което трябва да направите е да натиснете F5. Забелжете командата Histogram Reset. Във форумите пише че това нулирало хистограмите за зареждането и пожелание може да се изпълни. Аз го направих но чесно казано нямам идея за какво са тези хистограми. Може би е някаква информационна памет която показва графики за работата на генератора ви.
36516
След натискане на F5 трябва да се покаже диалог с надпис ОК. Това означава че регистрацията е завършена.
36518

Трябва да се обърне внимания на един много важен момент при избирането на акумулатора за вашата кола. Компютъра на колата трябва да знае колко ампер часа е акумулатора, който ще зарежда и дали акумулатора е сух (AGM) или оловно-киселинен. За да се укаже на автомобила какъв е модела на акумулатора, който ще се монтира се налага програмиране, което е не е описано в това ръководство. За да си улесните живота може просто да видите за какъв акумулатор е програмирана колата ви и да купите такъв. Ако сложите акумулатор различен от този за който е програмирана колата вероятно ще повредите акумулатора или ще скъсите живота му.

За да видите за какъв акумулатор е програмирана колата ви обърнете внимание на екрана от стъпка 6. Трябва да влезете в подменю F3 - PM 2 Byte Feld. Ще видите този екран:
36517
Очертаното в червено показва за какъв акумулатор е програмирана вашата кола. ВАЖНО!! НОВИЯ АКУМУЛАТОР ТРЯБВА ДА ОТГОВАРЯ НА ДАННИТЕ НА ТОЗИ ЕКРАН.. Интересното е че моят стар акумулатор е сменян при официален дилър и е 100 ампер часа но колата е програмирана за 90 ампер часа. Това само показва, че тея хора си вършат работата през пръсти.

---------------------------------------------------------------------------------------

Добавям следното постнато от iceblast в тази тема - програмиране на типа на акумулатора

iceblast написа:Смяна на ампеража през NCS експерт!

Ето как става номера, в CAS модула търсите опция KLASSE_BATTERIE (сиреч тип на акумулатора). Възможните опции, които можете да му зададете са следните:

За обикновенни акумулатори:
46ah
55ah
70ah
80ah
90ah
110ah

За сухи акумулатори:
60ah_agm
70ah_agm
80ah_agm
90ah_agm


Ако не се промени VO-то на колата, а промените само тук типа на акумулатора при всяко ресетване на настройките на CAS-а ще трябва да го сменяте.

Във VO-то на колата акумулатора е записан като "екстра" под следната форма: Сух акумулатор се обозначава -А<ампераж> (e.g. -A090), обикновенният почва с -В<ампераж>(e.g. -B090). Тази опция се намира най-долу на VO-то попринцип.

Правилният вариант е да смените VO-то на колата и след това да прекодирате CAS-а към фабрични настройки, така той автоматично ще сложи отговарящият тип.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна Emooo на 17 Дек 2013, 19:50, променена общо 17 пъти
Tool - Fear Inoculum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: DIY: Смяна на акумулатор

Мнение от Emooo » 11 Ное 2011, 17:55

Помощни материали:
Информация за IBS сензора
http://www.hella.com/produktion/HellaUS ... _TT_13.pdf
Последна промяна Emooo на 11 Фев 2012, 11:21, променена общо 1 път
Tool - Fear Inoculum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: DIY: Смяна на акумулатор

Мнение от da6ip » 11 Ное 2011, 19:03

Браво за темата и благодаря за труда! :yes:

И за съжаление "форума" т.е. платформата наистина е толкова тъпа че преди година дори и след двуседмични разговори с модераторите, дори и с най-добри намерения пак не успяха да ми увеличат капацитета за нови прикачени файлове, и дори не успяха просто да изтрият старите качени за да се освободи място! :banghead:

Така че приготви се за велика и безрезултатна драма, или просто го напиши в един уърдовски файл и го качи на някой сървър или го прати на fefe за да го качи при другите сервизни и DIY файлове които сме събрали там :yes:
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 182
Регистриран на: 16.12.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: LCI 530xd
Мечтае да кара: Alpina B7

Re: DIY: Смяна на акумулатор

Мнение от fefe » 11 Ное 2011, 20:10

Еваларка Емо. :yes:

Можеш да качиш още три във втория пост. Или да ги качиш в галерия. Горе от менюто Профил -> Управление на албуми и после в темата слагаш линкове от албума.


Аватар
Мнения: 635
Регистриран на: 20.02.2007
Местоположение: 1000,4000,6000
Пол: Мъж
Кара: автомобил
Мечтае да кара: два автомобила
Детайли за колата: купе,двигател,волан,гуми

Re: DIY: Смяна на акумулатор

Мнение от jordanpar » 11 Ное 2011, 21:28

Нека допълним,че всичко това се дължи на наличието на Intelligent battery sensor /IBS/ във голяма част от Е60.Намира се свързан към отрицателния кабел на акумулатора и е свързан и към положителния .Подава инфо за общото състояние на електрическата система на колата,консумацията на електричество във всеки момент и контролира управлението на алтернатора и предпазва от свръх или нисковолтово зареждане. Участва и в управлението на електрическите системи на автомобила в състояние на покой . В много от чуждите форуми се споменава за проблеми с този сензор,особено в по-ранните години на производство на Е60. Забиването на АйДрайва,изчезване за части от секундата на дисплея,рестартирането на мултимедийната система на колата също може да се дължи на скапване на този сензор,и е много по-евтино да се подмени той,отколкото да се сменят акумулатори или да се търсят генерални проблеми по токовете на колата. Ето и за какво иде реч:

Изображение


http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/08/88/45

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: DIY: Смяна на акумулатор

Мнение от Emooo » 11 Ное 2011, 21:34

jordanpar, аз лично съм болезнено запознат с тоя сензор. При мене се беше прецакал имах постоянна консумация от акумулатора и може би затова и сменям акумулатора сега. Цената на новия сензор с труда е над 400лв така че не е много евтин. Това което се вижда на снимката е стария сензор, който дефектира от влага. Новия сензор е облечен в пластмаса и изглежда по-голям.
Tool - Fear Inoculum


Аватар
Мнения: 635
Регистриран на: 20.02.2007
Местоположение: 1000,4000,6000
Пол: Мъж
Кара: автомобил
Мечтае да кара: два автомобила
Детайли за колата: купе,двигател,волан,гуми

Re: DIY: Смяна на акумулатор

Мнение от jordanpar » 11 Ное 2011, 21:50

Така е 400 лева не са малко но в сравнение с цената на добър акумулатор или недай си боже алтернатор е къде по-приемливо.Да това е стария по вид сензор но той се ползва до към 2007 година,така че не са малко от тоя вид в употреба.Между другото даните от този сензор излизат и в скритото меню,не помня точно на коя позиция. Този сензор може да бъде дефектиран дори при откачане на минусовия кабел,когато си мислите че така занулявате грешките или при зареждане на акумулатора-тогава минусовия кабел на зарядното устройство се изисква да бъде заземен задължително.
А иначе се оказва че тези Е60 крият доста капани в поддръжката си .Като се има впредвид и средната продължителност на живота на акумулаторите им -6-7 години,може и тях да ги сложим към консумативите.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 485
Регистриран на: 26.09.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW 530 XD

Re: DIY: Смяна на акумулатор

Мнение от bordo_77 » 12 Ное 2011, 13:19

:bowdown: за труда и отделеното време, дано да има повече теми в тази област.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: DIY: Смяна на акумулатор

Мнение от Emooo » 12 Ное 2011, 16:51

Да допълня към темата - търсих начин да разбера дали регистрацията е минала добре и забелязах информационния екран PM Info Feld1 дясната колона където пише - lezter Batterietausch bei km - това там е историята на смяната на акумулаторите. Виждате при мене когато експериментирах направих два пъти регистрацията за това има два пъти 114170 и днес след като го направих още веднъж, записа актуалните километри 114200. Това от друга страна може да ползва като индикатор за превъртяни километри, защото ако е записана смяна на акумулатор на 250 000км, а колата се води на 150 000км значи колата е с превъртяни километри. Разбира се качествено превъртане на км може би ще нулира тези стойности но това е друга тема.


Ще помоля колегите знаещи немски ако разбират други неща от този екран и последния от първия пост да допълнят темата.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Tool - Fear Inoculum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: DIY: Смяна на акумулатор

Мнение от Emooo » 20 Яну 2012, 21:52

Искам само да кажа на хората които се интересуват от темата, че вече минаха почти 3 месеца откакто сам си регистрирах акумулатора и нямам никакви проблеми.
Tool - Fear Inoculum

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 332
Регистриран на: 25.11.2006
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: X5 3.0sd
Мечтае да кара: по често

Re: DIY: Смяна на акумулатор

Мнение от RuM6n » 21 Яну 2012, 21:53

А при Х5 Е70 пак ли се сменя така или нямаш наблюдения, не че имам проблеми с акумулатора , но да знам за в бъдеще.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: DIY: Смяна на акумулатор

Мнение от Emooo » 22 Яну 2012, 9:48

RuM6n написа:А при Х5 Е70 пак ли се сменя така или нямаш наблюдения, не че имам проблеми с акумулатора , но да знам за в бъдеще.

Ако погледнеш първия екран на софтуера ще видиш, че там няма е70. Предполагам че за него има друг софтуер и се прави по друг начин.
Tool - Fear Inoculum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: DIY: Смяна на акумулатор

Мнение от Emooo » 11 Фев 2012, 11:22

Редактирах втория пост и добавих линк към документ описващ работата на IBS за тези които се интересуват как работи той.

Помощни материали:
Информация за IBS сензора
http://www.hella.com/produktion/HellaUS ... _TT_13.pdf
Tool - Fear Inoculum

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 614
Регистриран на: 25.08.2012
Местоположение: Ямбол
Пол: Мъж
Кара: Е 61 530d

Re: DIY: Смяна на акумулатор

Мнение от miroleskov » 28 Окт 2012, 12:14

Много полезна тема,благодаря
След като показах,че има нов акумулатор при следващото даване на контакт ми светна жълт акумулатор на таблото.Това нормално ли е?При следващите проби нищо не показа...
Винаги нощувай под върха,за да можеш да продължиш на горе, на сутринта.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 53
Регистриран на: 12.03.2012
Местоположение: Свищов
Пол: Мъж
Кара: Е61

Re: DIY: Смяна на акумулатор

Мнение от venciev » 20 Ное 2012, 13:40

Браво Емо!!!Скоро май и аз ще сменям акумулатор,стана на 7 години...време му е вече!Благодаря!
Свищов-градът на 100-те първи неща в България!!!

Следваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook