За и против ремап-а

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 184
Регистриран на: 17.07.2014
Кара: E60 530d
Детайли за колата: все още е с оригиналната нафта от завода

Re: За и против ремап-а

Мнение от shkata » 21 Фев 2017, 21:40

Може ли да споделиш какво точно си пробвал?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

За и против ремап-а

Мнение от Dextuar » 21 Фев 2017, 21:54

shkata написа:Може ли да споделиш какво точно си пробвал?
На изрядно работещи коли съм спирал ЕГР-а единствено софтуерно вкл. и на моята, без да го затапваме. За моята съм сигурен, че става една идея по-рязка в ниските, с по-голяма лекота ускорява и е нормално като се замислиш, влиза повече чист въздух, който подпомага изгарянето. Другите собственици потвърдиха моето субективно впечатление. Нямам замервания 0-100 с и без, ако това те интересува, но не мисля, че е от значение.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 184
Регистриран на: 17.07.2014
Кара: E60 530d
Детайли за колата: все още е с оригиналната нафта от завода

Re: За и против ремап-а

Мнение от shkata » 21 Фев 2017, 23:04

Питам те защото на практика май няма кола която да не е изкормена (кат и дпф) и единствения оставащ екологичен елемент е ЕГР-а. Щеше да е интересно да се знае какво точно се печели ако се премахне. Ако ще е за "една идея по-добре ", то по-добре да се остави да си работи и да си контролира температурата на изгаряне. Но ако може да свали примерно половин секунда от 0 до 100 може би си струва.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1161
Регистриран на: 6.10.2013
Пол: Мъж
Кара: 535D e60
Мечтае да кара: M5 F10

Re: За и против ремап-а

Мнение от CrazyElement » 22 Фев 2017, 0:00

Маперите така практикуват колега , реално не съм го махам поетапно за да ти кажа дали има разлика от него , но като цяло ЕГР и той мята вредни емисии в мотора и освен да цапа и да вкарва топъл въздух вътре ( което е минус за динамиката) друго не прави .. е естествено пак е за екология , но както казах и с този сетъп колата си минава техническия преглед със сонда.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1028
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: 535d LCI

Re: За и против ремап-а

Мнение от andy » 22 Фев 2017, 8:25

Разликата без ЕГР е осезаема в ниските. Карах 1г без ДПФ и КАТ с работещ ЕГР. След софтуерното му спиране колата спря да пропушва в ниските и стана по-рязка. В градско леко пада разхода.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: За и против ремап-а

Мнение от drago9205 » 22 Фев 2017, 10:37

И в контекста на ЕГР-ът. Ако се спре софтуерно има ли смисъл изобщо да се затапва/изолира и подобни?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: За и против ремап-а

Мнение от Dextuar » 22 Фев 2017, 10:43

drago9205 написа:И в контекста на ЕГР-ът. Ако се спре софтуерно има ли смисъл изобщо да се затапва/изолира и подобни?

Да, за да не пръснеш след време охладителя ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1161
Регистриран на: 6.10.2013
Пол: Мъж
Кара: 535D e60
Мечтае да кара: M5 F10

Re: За и против ремап-а

Мнение от CrazyElement » 23 Фев 2017, 20:13

dextuar написа:
drago9205 написа:И в контекста на ЕГР-ът. Ако се спре софтуерно има ли смисъл изобщо да се затапва/изолира и подобни?

Да, за да не пръснеш след време охладителя ;)


Аз пръснах 2 такива охладителя , и накрая избрах наистина да си го затапя , освен ,че беше спрян софтуерно , тъй като тия охладители изглежда са слабо место при е60 или поне аз съм бил супер карък. Иначе питах в БМВ колко струва охладителя ... 1000 лева.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: За и против ремап-а

Мнение от drago9205 » 24 Фев 2017, 10:21

Убедихте ме :D
Тоест ако го спра софтуерно може да си покарам така няколко стотин километра, за да видя дали ще ми хареса и след това да изолирам и физически?

:OT: Между другото от доста четене последните дни научих, че реално при наличие на EGR нивото на твърди частици се покачва, тоест на теория спреният EGR би трябвало да влияе положително на DPF-ът.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1028
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: 535d LCI

Re: За и против ремап-а

Мнение от andy » 24 Фев 2017, 10:47

Моя като работеше се проби и един хубав ден спирайки на едно крсътовище започна да пари яко отзад. Топлообменика му откачих водните маркучи (вход и изход), като ги затапих, а техните дупки заварени. Повче от година съм реално без малкия термостат при тази кастрация и няма проблем със загряването. А от известно време най-накрая ЕГР-а беше спрян и софуерно.

drago9205 написа:Убедихте ме :D
Тоест ако го спра софтуерно може да си покарам така няколко стотин километра, за да видя дали ще ми хареса и след това да изолирам и физически?

:OT: Между другото от доста четене последните дни научих, че реално при наличие на EGR нивото на твърди частици се покачва, тоест на теория спреният EGR би трябвало да влияе положително на DPF-ът.


Аз мисля че ако ЕГР-а се спре софтуерно няма да прави колата регенерации ако оставиш ДПФ-а. Маперите да споделят.
Последна промяна andy на 24 Фев 2017, 10:48, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: За и против ремап-а

Мнение от Dextuar » 24 Фев 2017, 10:47

drago9205 написа::OT: Между другото от доста четене последните дни научих, че реално при наличие на EGR нивото на твърди частици се покачва, тоест на теория спреният EGR би трябвало да влияе положително на DPF-ът.
Обратното е :yes:


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1028
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: 535d LCI

Re: За и против ремап-а

Мнение от andy » 24 Фев 2017, 10:52

Не е обратно, защото лекото изпушване в ниските обороти изчезна не само при мен и при други приятели след изключването на ЕГР-а. Той все пак понижава работната температура за да намали Азотните окиси, като намаля кислорода в процеса на горене, с което пък увеличава твърдите частици (димността)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: За и против ремап-а

Мнение от drago9205 » 24 Фев 2017, 10:52

Това е интересен казус и ще съм много благодарен ако някой сподели - дали ще се активира регенерация ако е спрян ЕГР-ът. Но иначе чисто научно функцията на ЕГР-ът е дефакто да влоши изгарянето, което да доведе до намалени NOx, но това "влошеното" изгаряне води до повишаване на soot-а (саждите), за което пък има ДПФ да се грижи.
Ето два линка където се твърди точно това - че работещ ЕГР води до повече твърди частици:
Линк 1 википедия
Линк 2 тубата

Това което дискутирах и за което ме светна zvetiko предният уикенд беше именно, че графиките/кривите на отделяне на PM (твърди частици) и NOx (азотни оксиди) се разминават. Най-грубо казано при оптимално изгаряне нивото на твърди частици е най-ниско, а това на NOx най-високо и обратното - кофти изгаряне = повече PM и по-малко NOx.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1028
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: 535d LCI

Re: За и против ремап-а

Мнение от andy » 24 Фев 2017, 11:08

Имено за това се търси златната среда за екологията. Добавяйки на новите двигатели адблу се решава проблема с азотните окиси, а запазвайки по високата температура с твърдите частици.
За това на тези мотори ДПФ е нулев като цена (няма платина) , защото не му се налага да чисти толкова много.

За пример да дам, въпреки че е камион и е 13л мотор, на Волво и Мерцедес Евро 5 нямат ЕГР и ДПФ

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: За и против ремап-а

Мнение от drago9205 » 24 Фев 2017, 11:11

:OT: Това за типът и цената на ДПФ при колите с Адблу вече е наистина интересен факт, както и за камионите без ДПФ и евро 5

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook