За и против ремап-а
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- shkata
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 184
- Регистриран на: 17.07.2014
- Кара: E60 530d
- Детайли за колата: все още е с оригиналната нафта от завода
Re: За и против ремап-а
Може ли да споделиш какво точно си пробвал?
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
За и против ремап-а
На изрядно работещи коли съм спирал ЕГР-а единствено софтуерно вкл. и на моята, без да го затапваме. За моята съм сигурен, че става една идея по-рязка в ниските, с по-голяма лекота ускорява и е нормално като се замислиш, влиза повече чист въздух, който подпомага изгарянето. Другите собственици потвърдиха моето субективно впечатление. Нямам замервания 0-100 с и без, ако това те интересува, но не мисля, че е от значение.shkata написа:Може ли да споделиш какво точно си пробвал?
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
- shkata
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 184
- Регистриран на: 17.07.2014
- Кара: E60 530d
- Детайли за колата: все още е с оригиналната нафта от завода
Re: За и против ремап-а
Питам те защото на практика май няма кола която да не е изкормена (кат и дпф) и единствения оставащ екологичен елемент е ЕГР-а. Щеше да е интересно да се знае какво точно се печели ако се премахне. Ако ще е за "една идея по-добре ", то по-добре да се остави да си работи и да си контролира температурата на изгаряне. Но ако може да свали примерно половин секунда от 0 до 100 може би си струва.
- CrazyElement
- ентусиаст
- Мнения: 1161
- Регистриран на: 6.10.2013
- Пол: Мъж
- Кара: 535D e60
- Мечтае да кара: M5 F10
Re: За и против ремап-а
Маперите така практикуват колега , реално не съм го махам поетапно за да ти кажа дали има разлика от него , но като цяло ЕГР и той мята вредни емисии в мотора и освен да цапа и да вкарва топъл въздух вътре ( което е минус за динамиката) друго не прави .. е естествено пак е за екология , но както казах и с този сетъп колата си минава техническия преглед със сонда.
Re: За и против ремап-а
Разликата без ЕГР е осезаема в ниските. Карах 1г без ДПФ и КАТ с работещ ЕГР. След софтуерното му спиране колата спря да пропушва в ниските и стана по-рязка. В градско леко пада разхода.
- drago9205
- старши ентусиаст
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: За и против ремап-а
И в контекста на ЕГР-ът. Ако се спре софтуерно има ли смисъл изобщо да се затапва/изолира и подобни?
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: За и против ремап-а
drago9205 написа:И в контекста на ЕГР-ът. Ако се спре софтуерно има ли смисъл изобщо да се затапва/изолира и подобни?
Да, за да не пръснеш след време охладителя
- CrazyElement
- ентусиаст
- Мнения: 1161
- Регистриран на: 6.10.2013
- Пол: Мъж
- Кара: 535D e60
- Мечтае да кара: M5 F10
Re: За и против ремап-а
dextuar написа:drago9205 написа:И в контекста на ЕГР-ът. Ако се спре софтуерно има ли смисъл изобщо да се затапва/изолира и подобни?
Да, за да не пръснеш след време охладителя
Аз пръснах 2 такива охладителя , и накрая избрах наистина да си го затапя , освен ,че беше спрян софтуерно , тъй като тия охладители изглежда са слабо место при е60 или поне аз съм бил супер карък. Иначе питах в БМВ колко струва охладителя ... 1000 лева.
- drago9205
- старши ентусиаст
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: За и против ремап-а
Убедихте ме
Тоест ако го спра софтуерно може да си покарам така няколко стотин километра, за да видя дали ще ми хареса и след това да изолирам и физически?
Между другото от доста четене последните дни научих, че реално при наличие на EGR нивото на твърди частици се покачва, тоест на теория спреният EGR би трябвало да влияе положително на DPF-ът.
Тоест ако го спра софтуерно може да си покарам така няколко стотин километра, за да видя дали ще ми хареса и след това да изолирам и физически?
Между другото от доста четене последните дни научих, че реално при наличие на EGR нивото на твърди частици се покачва, тоест на теория спреният EGR би трябвало да влияе положително на DPF-ът.
Re: За и против ремап-а
Моя като работеше се проби и един хубав ден спирайки на едно крсътовище започна да пари яко отзад. Топлообменика му откачих водните маркучи (вход и изход), като ги затапих, а техните дупки заварени. Повче от година съм реално без малкия термостат при тази кастрация и няма проблем със загряването. А от известно време най-накрая ЕГР-а беше спрян и софуерно.
Аз мисля че ако ЕГР-а се спре софтуерно няма да прави колата регенерации ако оставиш ДПФ-а. Маперите да споделят.
drago9205 написа:Убедихте ме
Тоест ако го спра софтуерно може да си покарам така няколко стотин километра, за да видя дали ще ми хареса и след това да изолирам и физически?
Между другото от доста четене последните дни научих, че реално при наличие на EGR нивото на твърди частици се покачва, тоест на теория спреният EGR би трябвало да влияе положително на DPF-ът.
Аз мисля че ако ЕГР-а се спре софтуерно няма да прави колата регенерации ако оставиш ДПФ-а. Маперите да споделят.
Последна промяна andy на 24 Фев 2017, 10:48, променена общо 1 път
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: За и против ремап-а
Обратното еdrago9205 написа::OT: Между другото от доста четене последните дни научих, че реално при наличие на EGR нивото на твърди частици се покачва, тоест на теория спреният EGR би трябвало да влияе положително на DPF-ът.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Re: За и против ремап-а
Не е обратно, защото лекото изпушване в ниските обороти изчезна не само при мен и при други приятели след изключването на ЕГР-а. Той все пак понижава работната температура за да намали Азотните окиси, като намаля кислорода в процеса на горене, с което пък увеличава твърдите частици (димността)
- drago9205
- старши ентусиаст
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: За и против ремап-а
Това е интересен казус и ще съм много благодарен ако някой сподели - дали ще се активира регенерация ако е спрян ЕГР-ът. Но иначе чисто научно функцията на ЕГР-ът е дефакто да влоши изгарянето, което да доведе до намалени NOx, но това "влошеното" изгаряне води до повишаване на soot-а (саждите), за което пък има ДПФ да се грижи.
Ето два линка където се твърди точно това - че работещ ЕГР води до повече твърди частици:
Линк 1 википедия
Линк 2 тубата
Това което дискутирах и за което ме светна zvetiko предният уикенд беше именно, че графиките/кривите на отделяне на PM (твърди частици) и NOx (азотни оксиди) се разминават. Най-грубо казано при оптимално изгаряне нивото на твърди частици е най-ниско, а това на NOx най-високо и обратното - кофти изгаряне = повече PM и по-малко NOx.
Ето два линка където се твърди точно това - че работещ ЕГР води до повече твърди частици:
Линк 1 википедия
Линк 2 тубата
Това което дискутирах и за което ме светна zvetiko предният уикенд беше именно, че графиките/кривите на отделяне на PM (твърди частици) и NOx (азотни оксиди) се разминават. Най-грубо казано при оптимално изгаряне нивото на твърди частици е най-ниско, а това на NOx най-високо и обратното - кофти изгаряне = повече PM и по-малко NOx.
Re: За и против ремап-а
Имено за това се търси златната среда за екологията. Добавяйки на новите двигатели адблу се решава проблема с азотните окиси, а запазвайки по високата температура с твърдите частици.
За това на тези мотори ДПФ е нулев като цена (няма платина) , защото не му се налага да чисти толкова много.
За пример да дам, въпреки че е камион и е 13л мотор, на Волво и Мерцедес Евро 5 нямат ЕГР и ДПФ
За това на тези мотори ДПФ е нулев като цена (няма платина) , защото не му се налага да чисти толкова много.
За пример да дам, въпреки че е камион и е 13л мотор, на Волво и Мерцедес Евро 5 нямат ЕГР и ДПФ
- drago9205
- старши ентусиаст
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: За и против ремап-а
Това за типът и цената на ДПФ при колите с Адблу вече е наистина интересен факт, както и за камионите без ДПФ и евро 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани