За и против ремап-а
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- Cinder
- ентусиаст
- Мнения: 1409
- Регистриран на: 8.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F90 M5C
За и против ремап-а
Поле за изява, че гледам има много желаещи Разбираемо темата ще е ориентитана към дизели, но и без това повечето хора тук карат именно това.
Хората които са ремапвали колите си, да споделят малко опит/информация :
- данни за автомобила
- вид на ремапа (прозводител/вендор - смятам че ще е полезна информация, а не реклама)
- изминати км преди и след ремапа, впечатления
- повреди/ремонти след ремапа
Аз лично съм ремапвал само 1 кола, но тя беше бензин и не беше БМВ, така че няма да споделям много Но.. ако карах дизел, бих го ремапнал.
P.S. Става въпрос за турбо коли, където ремапа има най-голям ефект. При атмосферните коли няма особено голям ефект.
Хората които са ремапвали колите си, да споделят малко опит/информация :
- данни за автомобила
- вид на ремапа (прозводител/вендор - смятам че ще е полезна информация, а не реклама)
- изминати км преди и след ремапа, впечатления
- повреди/ремонти след ремапа
Аз лично съм ремапвал само 1 кола, но тя беше бензин и не беше БМВ, така че няма да споделям много Но.. ако карах дизел, бих го ремапнал.
P.S. Става въпрос за турбо коли, където ремапа има най-голям ефект. При атмосферните коли няма особено голям ефект.
Последна промяна Cinder на 05 Авг 2011, 0:06, променена общо 1 път
Re: За и против ремап-а
525d fleet edition 163 кс, 350 нм
двигател M57TUD25
ремап на около 140 000 км в digitaltuning.bg (поредната кола, правена там)
мощност след ремап по каталог (не реално измерена) 196 кс, 420 нм
в момента 210 000 км
проблеми никакви, ЗВЕРСКА разлика във вървенето (осезаема в ускорението, а не в макс скорост) и по-нисък разход с около половин л/100
турбината е диагностицирана на 200 000 км в realturbo.net, заключение: ще изкара поне още 100 хиляди
ето в тази тема съм писал подробно за ремонтите: http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 6&t=242583
а тук има разни мнения и коментари:
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... F#p2656927
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... F#p2144684
поздрави на всички НЕремапнали се, време ви е да разберете какво може вашата кола в действителност
п.с. и на бензин с турбина ефектът е отличен!
двигател M57TUD25
ремап на около 140 000 км в digitaltuning.bg (поредната кола, правена там)
мощност след ремап по каталог (не реално измерена) 196 кс, 420 нм
в момента 210 000 км
проблеми никакви, ЗВЕРСКА разлика във вървенето (осезаема в ускорението, а не в макс скорост) и по-нисък разход с около половин л/100
турбината е диагностицирана на 200 000 км в realturbo.net, заключение: ще изкара поне още 100 хиляди
ето в тази тема съм писал подробно за ремонтите: http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 6&t=242583
а тук има разни мнения и коментари:
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... F#p2656927
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... F#p2144684
поздрави на всички НЕремапнали се, време ви е да разберете какво може вашата кола в действителност
п.с. и на бензин с турбина ефектът е отличен!
- peters75
- младши ентусиаст
- Мнения: 352
- Регистриран на: 12.08.2009
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: E 60 530d
- Мечтае да кара: Нещо с голям мотор
Re: За и против ремап-а
Здравейте,мисля,че тук е мястото да попитам.При една манипулация в фирмен сервиз ми казаха,че колата ми вървяла супер много като за такава 530Д '04 и се съмнявали,че е пипана.Аз нямам информация дали е така.Мога ли по някакъв начин да проверя има ли ремап или няма.Ауспуха ми е като нов и няма сажди.
- dan1el
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 117
- Регистриран на: 8.05.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X3 3.0d
- Мечтае да кара: 650xi
Re: За и против ремап-а
Аз моята Х3 2.0d я чипосах като беше на 3000 км. От 150ps и 330Nm я направиха на 184ps и нютоните ги пишат, че са станали 396. Операцията я правиха в digital tuning. Разликата е осезаема и определено си заслужава.
За проблеми имах, но незнам дали са свързани с ремапа. На 12500км раздатъчната кутия се скапа, а сега на 43000км смених комплект съединител и маховик. Маховика се беше разпаднал.
За проблеми имах, но незнам дали са свързани с ремапа. На 12500км раздатъчната кутия се скапа, а сега на 43000км смених комплект съединител и маховик. Маховика се беше разпаднал.
Re: За и против ремап-а
peters75 написа:Здравейте,мисля,че тук е мястото да попитам.При една манипулация в фирмен сервиз ми казаха,че колата ми вървяла супер много като за такава 530Д '04 и се съмнявали,че е пипана.Аз нямам информация дали е така.Мога ли по някакъв начин да проверя има ли ремап или няма.Ауспуха ми е като нов и няма сажди.
колега, да замерят турбото и ще се разбере.
докато стигнат до двуцевката изгорелите газове минават през катализатор и филтър за твърди частици, естествено, че няма да има сажди.
Re: За и против ремап-а
нека някой колега да каже къде най-качествено правят ремап в района на гр.Пловдив, за София разбрахме, че са digitalstudio. ако няма достатъчно добър сервиз за ремап в Плд ще се ходи до София
- .::Братоев::.
- ентусиаст
- Мнения: 1055
- Регистриран на: 16.09.2006
- Кара: осем цилиндрови
Re: За и против ремап-а
Аз мисля на моята да направя подобно нещо, но съм замислил дюзи от 535д и други нещица и очаквам към 300 коня.
Засега е бъдещ проект разбира се
Засега е бъдещ проект разбира се
- peters75
- младши ентусиаст
- Мнения: 352
- Регистриран на: 12.08.2009
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: E 60 530d
- Мечтае да кара: Нещо с голям мотор
Re: За и против ремап-а
kopchev написа:И колко излиза тази операция за 530Д - 218к.с.
Ето едно примерче http://www.digitaltuning.bg/tuning/bmw/ ... e60-218-cv
Re: За и против ремап-а
Аз лично съм много против този тип тунинг/ремап и ще се опитам да се аргументирам без да налагам мнението си.
Определено "whooa!" ефектът от така нареченото "чипосване" (нищо, че при доста автомобили се налага само софтуерен remap:)) е главозамайващ. Сякаш си се качил в чужда кола, която върви много повече от твоята. Факт. От друга страна обаче, моята "статистика" показва, че до момента нямам нито един познат, който да си е upgrade-нал мощността по този начин и да не си е изпатил след това. Било то двигател, турбина, скоростна кутия или съединител, не по-късно от 4-5 месеца след интервенцията. Някои смениха и турбини, и кутии, и съединители... Ама, цитирам, то не било от "чипа".
Първо - за да се направи това всеки трябва да познава много добре колата си, да знае добре техническото й състояние. Автомобил, който има дори малък проблем с гореизброените детайли - по добре да не се пипа!
Второ - в Ауди, Мерцедес, БМВ и всички останали играчи на този пазар, има цял екип от професионалисти, инженери, магистри, дори доктори на науките в областта. Тези фирми, които постоянно "си ги мерят" се опитват да извадят възможно най-оптимизирания вариант на мощност, икономичност и може би устойчивост. Надпреварата е непрестанна - почти всички модели в този сегмент имат аналог един с друг. Не сте ли съгласни с мен, че трябва да си "много отворен" за да оптимизираш нещо, което е направено именно от лидерите в областта? Да, аз не казвам, че не е възможно, но и не съм съгласен, че това е съобразено с всички предпоставки и причини, поради които този двигател НЕ ИЗЛИЗА ОТ ЗАВОДА с тези параметри (При положение, че 525d, с един remap, става почти като 530, защо според вас БМВ имат няколко вариации на 3 литровите двигатели, но с различни мощности? При тези двигатели има разлика в инжекторите, турбината и кой знае какво още. Някой замислял ли се е върху това? )
Трето - не си мислете, че не съм запознат с условията на този ремап. Знам кои са лидерите в областта, знам и кои са им представителите в България. Изобщо изключвам от гореописаното вариантите, при които някой, някъде, някак си е решил да направи remap и да го пусне на пазара (макар и голяма част от "тунерите" да са именно такива, работят с "некачествен" софтуер, чиито произход дори не знаят. Преди години имаше един младеж, който намерил някакъв торент с доста такива "карти", за голяма част от автомобилите с турбина (предимно дизелови). Чипоса на сумати народ колите - някои бяха доволни, други го търсиха да му "чупят ръцете" - ама те са си виновни, при положение, че тази услуга струва средно между 800-2000лв - няма как да стане и за 100 )
Та в този ред на мисли - аз лично не бих remap-нал автомобила си, отново. Та, моят вот е: против !
Определено "whooa!" ефектът от така нареченото "чипосване" (нищо, че при доста автомобили се налага само софтуерен remap:)) е главозамайващ. Сякаш си се качил в чужда кола, която върви много повече от твоята. Факт. От друга страна обаче, моята "статистика" показва, че до момента нямам нито един познат, който да си е upgrade-нал мощността по този начин и да не си е изпатил след това. Било то двигател, турбина, скоростна кутия или съединител, не по-късно от 4-5 месеца след интервенцията. Някои смениха и турбини, и кутии, и съединители... Ама, цитирам, то не било от "чипа".
Първо - за да се направи това всеки трябва да познава много добре колата си, да знае добре техническото й състояние. Автомобил, който има дори малък проблем с гореизброените детайли - по добре да не се пипа!
Второ - в Ауди, Мерцедес, БМВ и всички останали играчи на този пазар, има цял екип от професионалисти, инженери, магистри, дори доктори на науките в областта. Тези фирми, които постоянно "си ги мерят" се опитват да извадят възможно най-оптимизирания вариант на мощност, икономичност и може би устойчивост. Надпреварата е непрестанна - почти всички модели в този сегмент имат аналог един с друг. Не сте ли съгласни с мен, че трябва да си "много отворен" за да оптимизираш нещо, което е направено именно от лидерите в областта? Да, аз не казвам, че не е възможно, но и не съм съгласен, че това е съобразено с всички предпоставки и причини, поради които този двигател НЕ ИЗЛИЗА ОТ ЗАВОДА с тези параметри (При положение, че 525d, с един remap, става почти като 530, защо според вас БМВ имат няколко вариации на 3 литровите двигатели, но с различни мощности? При тези двигатели има разлика в инжекторите, турбината и кой знае какво още. Някой замислял ли се е върху това? )
Трето - не си мислете, че не съм запознат с условията на този ремап. Знам кои са лидерите в областта, знам и кои са им представителите в България. Изобщо изключвам от гореописаното вариантите, при които някой, някъде, някак си е решил да направи remap и да го пусне на пазара (макар и голяма част от "тунерите" да са именно такива, работят с "некачествен" софтуер, чиито произход дори не знаят. Преди години имаше един младеж, който намерил някакъв торент с доста такива "карти", за голяма част от автомобилите с турбина (предимно дизелови). Чипоса на сумати народ колите - някои бяха доволни, други го търсиха да му "чупят ръцете" - ама те са си виновни, при положение, че тази услуга струва средно между 800-2000лв - няма как да стане и за 100 )
Та в този ред на мисли - аз лично не бих remap-нал автомобила си, отново. Та, моят вот е: против !
F07 535d
F07 530d
E60 530d
- .::Братоев::.
- ентусиаст
- Мнения: 1055
- Регистриран на: 16.09.2006
- Кара: осем цилиндрови
Re: За и против ремап-а
Колега dpetrov поинтересувай се още малко Специално при 530д 218к.с и 231к.с моторите са едни и същи разлики нямат нито в инжекторите (дюзите) нито в турбините, софтуерно идва разликата.То дори и 535д е със същия мотор но с 2 турбини преди фейса и една след, но с големи инжектори и друг софт естествено.
Аз не съм чак толкова вещ ама това имам като информация от тук там
Аз не съм чак толкова вещ ама това имам като информация от тук там
Re: За и против ремап-а
Аз също съм на мнение, че чипът съкращава живота на колата но който има пари да дава за ремонти не виждам, защо да не си сложи чип. Мисля че няма спор че чипът не е полезен за колата в дългосрочен план и на дали някой ще излезе и ще каже че колата му е по-надеждна с чип. Всичко опира до кефа и когато ми стане тъпо да карам моята кола както е сега може да и сложа чип но никога няма да твърдя, че нищо няма да и стане от този чип.
Някой друг може ли да потвърди за 535д след фейслифта има само 1 турбина? Това ще е новина за мене.
Някой друг може ли да потвърди за 535д след фейслифта има само 1 турбина? Това ще е новина за мене.
Tool - Fear Inoculum
Re: За и против ремап-а
ceco-stz написа:Колега dpetrov поинтересувай се още малко Специално при 530д 218к.с и 231к.с моторите са едни и същи разлики нямат нито в инжекторите (дюзите) нито в турбините, софтуерно идва разликата.То дори и 535д е със същия мотор но с 2 турбини преди фейса и една след, но с големи инжектори и друг софт естествено.
Аз не съм чак толкова вещ ама това имам като информация от тук там
Аз не твърдя, че съм сред най-компетентните също, но ако това, което казваш е така - защо тогава 525d (след като всичко му е същото) не става 267 к.с. след remap?
Ето един от коментарите, в съседен форум, който описва част от основните различия:
The engines are the same capacity but arent the same, the 530d has various upgrades including bigger valves in the head and a gearbox thats able to take more torque than the 525d one(there is a post about the differences in the E60 section somewhere).
Имаше една много добра тема, която описваше много добре разликите, но в момента нямам време да я потърся. Ще я намеря и ще я споделя тук.
Поздрави!
F07 535d
F07 530d
E60 530d
- badjo E60
- младши ентусиаст
- Мнения: 516
- Регистриран на: 17.03.2010
- Местоположение: Plovdiv
- Пол: Мъж
- Кара: bmw F 11 530 D
- Мечтае да кара: BMW М6 Купе Кабрио
Re: За и против ремап-а
cafu написа:нека някой колега да каже къде най-качествено правят ремап в района на гр.Пловдив, за София разбрахме, че са digitalstudio. ако няма достатъчно добър сервиз за ремап в Плд ще се ходи до София
Имам човек като се видим в залата ще ти кажа
- Cinder
- ентусиаст
- Мнения: 1409
- Регистриран на: 8.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F90 M5C
Re: За и против ремап-а
Според мен е много важно на първо място ремап-а да идва от реномиран вендор/производител, обикновено не са много тези които се конкурират за челните места.
На второ място, трябва да знаете до какви стойности е безопасно да повишавате мощноста. Двигателя, скоростната кутия и/или съединителя са проектирани за определени параметри. Обикновено всяка от тези части си има достатъчен резерв, така че дори след ремап да могат да си работят в дадените параметри. За пример, когато си ремапвах Вектрата, 280hp/350Nm стокова, ми предложиха два варианта, т.е. Stage1 или Stage2. Разликата между двата беше 50Nm, при Stage2 обещаваха 550Nm, което според дилърството беше и препоръчителния лимит за съединителя. Избрах Stage1, за да съм спокоен за чарколяците. Изминал съм над 20 000км след това и не съм имал абсолютно никакви проблеми с двигател, скорости, съединител или турбото.
Ако си направите проучването и избора разумно и най-вече ако подържате правилно колата си, не виждам как точно ще съкратите живота на каквото и да било.
На второ място, трябва да знаете до какви стойности е безопасно да повишавате мощноста. Двигателя, скоростната кутия и/или съединителя са проектирани за определени параметри. Обикновено всяка от тези части си има достатъчен резерв, така че дори след ремап да могат да си работят в дадените параметри. За пример, когато си ремапвах Вектрата, 280hp/350Nm стокова, ми предложиха два варианта, т.е. Stage1 или Stage2. Разликата между двата беше 50Nm, при Stage2 обещаваха 550Nm, което според дилърството беше и препоръчителния лимит за съединителя. Избрах Stage1, за да съм спокоен за чарколяците. Изминал съм над 20 000км след това и не съм имал абсолютно никакви проблеми с двигател, скорости, съединител или турбото.
Ако си направите проучването и избора разумно и най-вече ако подържате правилно колата си, не виждам как точно ще съкратите живота на каквото и да било.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани