E60/E61 амортисьори
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- sawion
- младши ентусиаст
- Мнения: 354
- Регистриран на: 11.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: 530da 04'
- Мечтае да кара: А7 3.0TFSI
- Детайли за колата: China Maina Town Tuning
Re: E60/E61 амортисьори
Както казва един приятел - Да съгласен съм, но не е вярно
- laviatan
- старши ентусиаст
- Мнения: 3198
- Регистриран на: 13.02.2008
- Местоположение: София-център Антим 1 номер 61
- Пол: Мъж
- Кара: Всичко що е BMW , баничарки
- Мечтае да кара: M1
Re: E60/E61 амортисьори
sawion написа:Както казва един приятел - Да съгласен съм, но не е вярно
А как е според теб ?
AUTO MOTOR PARTS GROUP LTD
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
- hol1gans
- младши ентусиаст
- Мнения: 401
- Регистриран на: 22.05.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530d
- Мечтае да кара: М6 G-PoweR
Re: E60/E61 амортисьори
Смених предните амортисьори и биалетките, сега предницата стана перфектна. Обаче отзад сега ми се струва, че амортосьорите ми са изтървали има едно лопкане. Въздушните възглавници са нови. Дали са амортисьорите или нещо друго може да е? Става дума за е61.
- Trixster
- ентусиаст
- Мнения: 1110
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530dA
- Мечтае да кара: на nordschleife
Re: E60/E61 амортисьори
Ако амортисьорите не са омаслени трябва да са наред, но може да ги тестваш на стенд.
Иначе доколкото знам за ако се сменят въздушните възглавници трябва да се регулират. В тазо тема за Х-овете пише подобен проблем с тропане, който се оправя с регулиране:
viewtopic.php?f=126&t=324365
Иначе доколкото знам за ако се сменят въздушните възглавници трябва да се регулират. В тазо тема за Х-овете пише подобен проблем с тропане, който се оправя с регулиране:
viewtopic.php?f=126&t=324365
"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit."
Aristotle
Aristotle
- Trixster
- ентусиаст
- Мнения: 1110
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530dA
- Мечтае да кара: на nordschleife
Re: E60/E61 амортисьори
laviatan написа:sawion написа:Както казва един приятел - Да съгласен съм, но не е вярно
А как е според теб ?
Ами вярно е, че возията се определя главно от пружините, защото те определят допустимия ход и необходимия натиск за осъществяването му. Но всичко е въпрос на комбинацията. Пружини, амортисьори и ходова част. Смесването на компоненти с различни характеристики е нежелателно заради намаляване на ефективността и живота, но не е недопустимо.
Та хората сменили пружини усещат разлика, м/у стандартни, спортни М-кови, но значение има и състоянието им, както и това на сменените, за да може човек да направи адекватна разлика.
Последна промяна Trixster на 10 Юни 2015, 6:08, променена общо 1 път
"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit."
Aristotle
Aristotle
- sawion
- младши ентусиаст
- Мнения: 354
- Регистриран на: 11.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: 530da 04'
- Мечтае да кара: А7 3.0TFSI
- Детайли за колата: China Maina Town Tuning
Re: E60/E61 амортисьори
Елементарно и нагледно - нека колегата да извади 2 амортисьора за една и съща кола, но спортен и обикновен и да приложи сила на натиск с ръка в посока свиване и след това в посока разтягане. Ако след това каже, че силата необходима за свиването и на двата е била една и съща - аз ще спра да пиша в тоя форум...
п.с. не ме разбирайте погрешно - пружините също оказват влияние, но на една кола ако и смениш амортисьори от спортни към нормални ще намериш в пъти по-голяма разлика във комфорта на возене, от това ако и смениш пружините - пробвано!!!
п.с. не ме разбирайте погрешно - пружините също оказват влияние, но на една кола ако и смениш амортисьори от спортни към нормални ще намериш в пъти по-голяма разлика във комфорта на возене, от това ако и смениш пружините - пробвано!!!
- laviatan
- старши ентусиаст
- Мнения: 3198
- Регистриран на: 13.02.2008
- Местоположение: София-център Антим 1 номер 61
- Пол: Мъж
- Кара: Всичко що е BMW , баничарки
- Мечтае да кара: M1
Re: E60/E61 амортисьори
Колега sawion - рядко влизам в излишни спорове поради факта ,че нямам никакво свободно време.
Ти се "хващаш" за детайла - но явно четеш между редовете.
Написал съм "главно" се о пределя , а не - се определя или "само" се определя - т.е. има някаква градация която подсказва ,че не е само това е фактор в дадения казус и има и друг. Явно просто за мен е първестепенен. Ти си доста по-краен с мнението ти
Не съм много съгласен/ внимавам как се изразявам , защото може пак да не се разбереме
Говоря не от гледна точка на изчетената литература , а от факта ,че съм сменил 20 бмв-та поне , като на някой от тях съм правил по 10-тина комбинации и донастройки на окачването за да се постигне определен ефект .
Но щом държиш на "суха" информация мога да ти е предоставя. Отделно за това с амортисьор на ръка да го пробвам - най-малкото стеблото има "степени" и не съм толкова як за да си га разпъвам насам-натам , но може да ти дам нормална /сток/ и спортна пружина и да видиш разликити и там/като не отричам ,че има този фактор и при амортисьора
P.s. - виждам ,че и ти си чел в тази насока / както си дал направо и линк към темата / и просто ето главните насоки като ги синтезирам от тази статия и някой други , както и мой въжделения по въпроса .Ето е синтезирана:
Амортисьора и пружината са механична аналогия на система тип трептящ кръг и образуват механична затихваща такава система която си има амплитуда на трептене както и затихване и честота на колебания . Амортисьора определя скоростта и затихването на процеса /трептенето/ , а пружината определя честотата на трептене и амплитудата на самите колебания. Като променяш параметрите на този трептящ кръг, променяш и графиката на колебанията. Пружината работи само при свиване и може да е обикновена тип / тъй наречена линейна/ или пък прогресивна - в този случай витките стават по-гъсти в единия край. Прогресивната пружина дава по-добро сцепление и малко по-комфортна возия, но за спортно стегната возия хубави са линейните пружини които се водят по-бързи като действие върху контактното петно /площ/. Всяка спортна пружина си има тъй наречената твърдост /рейт/, който се мери в Нм/мм, кг/см и някой други мерни единици . Има си цели формули за изчисление . Има различни на цвят пружини с точки различни на брой и цвят : не е важна само височината - важна е твърдостта. Това е един от важните фактори определящи возията Амортисьора има ефективен /реален/ ход. Ако този ход не му бъде осигурен, той не може да работи нормално. Късоходов амортисьор на спортна пружина е типичен пример .Пружината освен твърдост и ход, си има и честота на трептене - ако я срежеш /някой колеги така се справят с изискването си за по-ниска пружина и мислят ,че вече карат със "спортна"/, променяш параметрите и в непредсказуема посока и често подскачанията по пътя са в резултат точно от рязани пружини. Много хора си мислят, че като срежат пружината и колата стане по-ниска, ще стане и по-стабилна. Такова нещо няма. Пружината е по-къса, окачането е с по-малък ход, но няма добро пренасяне на тежест върху контактното петно и няма добро сцепление.Амортисьора има предел на твърдост на пружината, който може да понесе и да работи нормално освен хода. Ако сложиш прекалено твърда пружина, тя направо може да го избуши и обикновено резултат е протекъл амортисьор. Т.е пружината може да скапе амортисьор а не обратното - като водещ фактор в системата .Къде тогава е оптималното решението? Като изходим от позицията, че първостепенната задача на окачването е да гарантира максимална стабилност, от приоритетно значение е да се намери оптималната точка, в която си взаимодействат пружина и амортисьор. Тя е различна, при различните видове амортисьори и пружини - затова и няма универсално решение. Балансът се намира експериментално, с опити и настройки на височината, при които тежестта на колата в движение и в покой се разпределя правилно.
От една страна максималната стабилност изисква снижаване на центъра на тежестта на автомобила. От друга страна, само по себе си това понижаване може да ни отдалечи от точката, в която окачването работи оптимално. Причината е проста и се дължи на определящите възможности за понижение които главно са в резултат от използваните пружини, но в тази система взима участие и дължината и хода на амортисьорите - при понижаващ, къс амортисьор ( малък ход при по-голямо натоварване), възможностите за понижение са по-големи. При дълъг ход на амортисьор работната точка е високо горе, и прекаленото понижение може да бъде единствено за сметка на стабилност. Ето защо, пълното решение на проблема "височина" при спортни окачвания е заедно със скъсени твърди пружини да се използват и тези късоходови понижаващи амортисьори.
Изморих се от това "лирично" отклонение и това е моя финал и участие в темата .
Ти се "хващаш" за детайла - но явно четеш между редовете.
Написал съм "главно" се о пределя , а не - се определя или "само" се определя - т.е. има някаква градация която подсказва ,че не е само това е фактор в дадения казус и има и друг. Явно просто за мен е първестепенен. Ти си доста по-краен с мнението ти
пружините също оказват влияние, но на една кола ако и смениш амортисьори от спортни към нормални ще намериш в пъти по-голяма разлика във комфорта на возене
Не съм много съгласен/ внимавам как се изразявам , защото може пак да не се разбереме
Говоря не от гледна точка на изчетената литература , а от факта ,че съм сменил 20 бмв-та поне , като на някой от тях съм правил по 10-тина комбинации и донастройки на окачването за да се постигне определен ефект .
Но щом държиш на "суха" информация мога да ти е предоставя. Отделно за това с амортисьор на ръка да го пробвам - най-малкото стеблото има "степени" и не съм толкова як за да си га разпъвам насам-натам , но може да ти дам нормална /сток/ и спортна пружина и да видиш разликити и там/като не отричам ,че има този фактор и при амортисьора
P.s. - виждам ,че и ти си чел в тази насока / както си дал направо и линк към темата / и просто ето главните насоки като ги синтезирам от тази статия и някой други , както и мой въжделения по въпроса .Ето е синтезирана:
Амортисьора и пружината са механична аналогия на система тип трептящ кръг и образуват механична затихваща такава система която си има амплитуда на трептене както и затихване и честота на колебания . Амортисьора определя скоростта и затихването на процеса /трептенето/ , а пружината определя честотата на трептене и амплитудата на самите колебания. Като променяш параметрите на този трептящ кръг, променяш и графиката на колебанията. Пружината работи само при свиване и може да е обикновена тип / тъй наречена линейна/ или пък прогресивна - в този случай витките стават по-гъсти в единия край. Прогресивната пружина дава по-добро сцепление и малко по-комфортна возия, но за спортно стегната возия хубави са линейните пружини които се водят по-бързи като действие върху контактното петно /площ/. Всяка спортна пружина си има тъй наречената твърдост /рейт/, който се мери в Нм/мм, кг/см и някой други мерни единици . Има си цели формули за изчисление . Има различни на цвят пружини с точки различни на брой и цвят : не е важна само височината - важна е твърдостта. Това е един от важните фактори определящи возията Амортисьора има ефективен /реален/ ход. Ако този ход не му бъде осигурен, той не може да работи нормално. Късоходов амортисьор на спортна пружина е типичен пример .Пружината освен твърдост и ход, си има и честота на трептене - ако я срежеш /някой колеги така се справят с изискването си за по-ниска пружина и мислят ,че вече карат със "спортна"/, променяш параметрите и в непредсказуема посока и често подскачанията по пътя са в резултат точно от рязани пружини. Много хора си мислят, че като срежат пружината и колата стане по-ниска, ще стане и по-стабилна. Такова нещо няма. Пружината е по-къса, окачането е с по-малък ход, но няма добро пренасяне на тежест върху контактното петно и няма добро сцепление.Амортисьора има предел на твърдост на пружината, който може да понесе и да работи нормално освен хода. Ако сложиш прекалено твърда пружина, тя направо може да го избуши и обикновено резултат е протекъл амортисьор. Т.е пружината може да скапе амортисьор а не обратното - като водещ фактор в системата .Къде тогава е оптималното решението? Като изходим от позицията, че първостепенната задача на окачването е да гарантира максимална стабилност, от приоритетно значение е да се намери оптималната точка, в която си взаимодействат пружина и амортисьор. Тя е различна, при различните видове амортисьори и пружини - затова и няма универсално решение. Балансът се намира експериментално, с опити и настройки на височината, при които тежестта на колата в движение и в покой се разпределя правилно.
От една страна максималната стабилност изисква снижаване на центъра на тежестта на автомобила. От друга страна, само по себе си това понижаване може да ни отдалечи от точката, в която окачването работи оптимално. Причината е проста и се дължи на определящите възможности за понижение които главно са в резултат от използваните пружини, но в тази система взима участие и дължината и хода на амортисьорите - при понижаващ, къс амортисьор ( малък ход при по-голямо натоварване), възможностите за понижение са по-големи. При дълъг ход на амортисьор работната точка е високо горе, и прекаленото понижение може да бъде единствено за сметка на стабилност. Ето защо, пълното решение на проблема "височина" при спортни окачвания е заедно със скъсени твърди пружини да се използват и тези късоходови понижаващи амортисьори.
Изморих се от това "лирично" отклонение и това е моя финал и участие в темата .
Последна промяна laviatan на 12 Юни 2015, 1:19, променена общо 2 пъти
AUTO MOTOR PARTS GROUP LTD
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
- timur_lenk
- младши ентусиаст
- Мнения: 607
- Регистриран на: 10.02.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: AUDI S8
- Мечтае да кара: Lamborghini Murcielago
Re: E60/E61 амортисьори
Евала
Във всяка страна затворът е мястото където обществото изпраща недъзите си,но в тази страна самото общество е недъгаво.
- sawion
- младши ентусиаст
- Мнения: 354
- Регистриран на: 11.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: 530da 04'
- Мечтае да кара: А7 3.0TFSI
- Детайли за колата: China Maina Town Tuning
Re: E60/E61 амортисьори
Ctrl+C и Ctrl+V от http://hyundai-coupe.com/forum/index.php?topic=3445.0 и от drifting.bg/forum - бях я забравил тая публикация но колегата ме подсети.
п.с. Няма смисъл повече от полемики в тая насока, щото всеки си има свойте убеждения и излишно си губиме времето, което и на двамата вярвам е ценно. Важно е колегите които четат темата да добият представа за нещата и да си преценят сами в кое ще вложат парите си при покупка на части.
п.с. Няма смисъл повече от полемики в тая насока, щото всеки си има свойте убеждения и излишно си губиме времето, което и на двамата вярвам е ценно. Важно е колегите които четат темата да добият представа за нещата и да си преценят сами в кое ще вложат парите си при покупка на части.
- pepsin
- младши ентусиаст
- Мнения: 460
- Регистриран на: 20.03.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Луноход
Re: E60/E61 амортисьори
Здравей те колеги.Днес забелязах,че единият амортесьори е омаслил.Въпроста ми е какви амортесьори да си взема близки до оригинални те,че нещо 600 за амортисьор не ми се дават.Бмв е60 3.0д 218 к.с 2004г.Окачването ми се води М
- da6ip
- старши ентусиаст
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: E60/E61 амортисьори
pepsin написа:Здравей те колеги.Днес забелязах,че единият амортесьори е омаслил.Въпроста ми е какви амортесьори да си взема близки до оригинални те,че нещо 600 за амортисьор не ми се дават.Бмв е60 3.0д 218 к.с 2004г.Окачването ми се води М
Колега през 2004 г. не е имало Е60 М-спорт. Само ако си ги слагал допълнително може да са М.
Иначе аз продавам моите предни, окачване Sport Settings, на 140 хил.км. ги свалих от колата.
Височината на Sport Settings окачването е същата като на М-спорт.
Ако искаш, пиши на лично.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- nomat84
- Потребител
- Мнения: 5
- Регистриран на: 2.06.2011
- Местоположение: Белоградчик
- Пол: Мъж
- Кара: 325TDS срещу бордюрите
- Мечтае да кара: 330d Е46
Re: E60/E61 амортисьори
Здравейте колеги! Предстои ми смяна на предни амортисьори,колата е е61 530d 218кс, 2005. Но човекат от който порачвам амортисьорите ми дава различна цена за е61 и за е60, като разликата е 100+ лв за е 61. Та въпроса ми е има ли ралика в предните амортисьори на е60 и е61?
- Trixster
- ентусиаст
- Мнения: 1110
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530dA
- Мечтае да кара: на nordschleife
Re: E60/E61 амортисьори
nomat84 написа:Здравейте колеги! Предстои ми смяна на предни амортисьори,колата е е61 530d 218кс, 2005. Но човекат от който порачвам амортисьорите ми дава различна цена за е61 и за е60, като разликата е 100+ лв за е 61. Та въпроса ми е има ли ралика в предните амортисьори на е60 и е61?
Да има разлика в амортисьорите за Е60/61 и моделите XD. Ако искаш прати VIN-а и ще ти кажа точен модел за твоя автомобил ;-)
"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit."
Aristotle
Aristotle
- Ronian
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 209
- Регистриран на: 26.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е60 530Д, Е90 320Д
Re: E60/E61 амортисьори
Колеги колко ще ми излезне смяната на предните амортисьори с тампоните на макферсоните. Защото до сега не се е налагало да сменям. Питам за самата смяна горе-долу защото ще ги купувам от едно място а ще ги слагам на друго. Не са омаслени но ми клатушка яко и при завиване се чува едно скърцане-пукане.
- Trixster
- ентусиаст
- Мнения: 1110
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530dA
- Мечтае да кара: на nordschleife
Re: E60/E61 амортисьори
50лв на макферсон / 100лв на ос. Без значение какво сменяш, така или иначе се сваля всичко за смяна на амортисьор. :-)
"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit."
Aristotle
Aristotle
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани