С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 282
Регистриран на: 1.07.2015
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: Carless
Мечтае да кара: Всичкото ///M

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от PolandBall » 03 Апр 2018, 19:40

Denis1903 написа:Вече само тотал . Хаха .. тази сутрин след 1000 километра проверих маслото и грам не е мръднало. Интересното е че още си е бистро даже . Сякаш вчера съм го сменил . Днес ще покарам малко и във високи обороти давидим дали ще почернее

Изпратено от моят HUAWEI VNS-L21 с помощта на Tapatalk


Колега, какво точно е маслото на Тотал което си сложил?
Khrevsu tvahyu gradu tore! Khrevsu kvatro midvhu piedhvro! Khrevsu Kristo midhvu? vhradro! Medvro vhtrienn utrah vreghgrho.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 614
Регистриран на: 3.12.2009
Местоположение: Тополовград
Пол: Мъж
Кара: e60 530d 04'/e60 530i 06'/e36 318i
Мечтае да кара: цял живот BMW
Детайли за колата: Е60 М57D30N
E60 N52B30
Е46 M43B19TU
E36 M43B18

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от Plamen_Shopov_BMW » 03 Апр 2018, 20:16

Denis1903 написа:Вече само тотал . Хаха .. тази сутрин след 1000 километра проверих маслото и грам не е мръднало. Интересното е че още си е бистро даже . Сякаш вчера съм го сменил . Днес ще покарам малко и във високи обороти давидим дали ще почернее

Изпратено от моят HUAWEI VNS-L21 с помощта на Tapatalk

Нормално е за 1000 км да не мръдне. В повечето случаи коли които горят масло, започват да го пипат след като стане с пробег от поне 3-4К км.
Зависи и колко горят де.
Ако е дизел е съвсем номрлано да не пипа маслото.
Виж бензинов V8 за 1000 км може би щеше да го бутне малко... или някой М54 мотор.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от FaceOff » 03 Апр 2018, 23:53

Колегата е точно с М54, затова ми се струва нормално да не е потъмняло, още повече с някаква добавка..

Колеги, човек колкото повече чете и се интересува от тия масла, толкова по-объркано става :mhihi:
Може би поне от година ми стана интересна темата, и чета тук, и в чужди форуми, естествено и в оил-клуб.ру
Да речем, че има три основни начина/метода за да се определи качеството на маслото -
1. химичен анализ - което вероятно е най-достоверния начин за определяне качествата и състава на едно масло, било то на 0км или след определен пробег - 10-20-30 хил.км Тук според данните се определя поне приблизително на каква основа е маслото и какво още е добавил производителя, за подобряване на смазочните или очистителните свойства на маслото. До тук добре - пред фактите и боговете мълчат.... но идват следващите два грубо наречени "метода" , защото не са точно научно обосновани и никой производител официално не съм видял да показва резултати от подобни тестове, а именно -
2. Friction test или изпитване на триене. Тук ще дам един конкретен пример, който най-много ме озадачи, защото масло на 13хил км показва по-добри резултати от ново такова -

Сигурно повечето от вас са гледали клипчетата на Пйотър Тестер
А това е таблицата с резултатите от всички тестове, които е правил. В таблицата пък ме озадачава, че уж хубави масла имат по-лоши резултати от други, които не са толкова тачени, или поне последно време се имат за "масовка" , хидрокрек и т.н.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1fbb9qtL-yWlzDPLzvxzpF01gRRtH8fKxeVtXt6HPpgg/edit#gid=0
И другото станно за мен от резултатите в таблицата е, че едни масла при стайна температура имат по-добри смазочни свойства от същите при 100 градуса целзий, а други обратното?? Не би ли следвало това да е правило - при стайна температура маслата имат по-добри смазочни свойства, отколкото при 100 градуса, или съответно обратното? А не при различни масла да е наобратно..
3. И третия "метод" , особено популярен в Ютюб е загряване на маслото (или така наречената "прожарка")
По принцип, един от основните критерии в спецификациите давани от производителите на всяко масло е Flash point COC (Cleveland open cup method) , който обаче няма нищо общо с това загряване на маслото, или 'прожарка" .
The flash point of a volatile material is the lowest temperature at which vapours of the material will ignite, when given an ignition source. Това е директно копирано от уикипедия, какво е COC, или нагледно е това -

А "прожарката" е това -


Като обаче има една "разновидност" , просто неколкократно временно нагряване до към 230-250 градуса -

или това -

Последните тестове са ми интересни от гледна точка на това, че при турбиниран двигател маслото смазва и турбината, а е ясно каква е температурата там от изгорелите газове, а и скоростта на въртене..

Целта на целият този пост е да си дадете мнението - има ли смисъл от посочените "тестове", или трябва да се доверяваме само на химическите анализи, оценявайки дадено масло, защото много често масла с чудесни данни от химически анализи, не се представят толкова добре на другите два "теста"??

пп, разбира се забравих и тестовете на отрицателни температури, като този -

И те са много показателни, дори докато горните методи може да се нарекат спорни (според мен) то тук доста ясно си личи предимствата и недостатъците на съответните масла, но аз поне не им обръщам особено внимание, защото нашата зима не е като руската, а аз лично имам и печка, и под -5 градуса винаги я пускам поне за малко преди да стартирам мотора..

Потребител
Аватар
Мнения: 39
Регистриран на: 16.11.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: W164/453

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от Комбина » 04 Апр 2018, 8:42

Някой наблюдения за Shell Helix Ultra 5w-30, разфасовки от 1л. във вариант от представителя на Хюндай? Много силно ми бе препоръчано от няколко човека.

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от drago9205 » 04 Апр 2018, 8:50

FaceOff написа:Целта на целият този пост е да си дадете мнението - има ли смисъл от посочените "тестове", или трябва да се доверяваме само на химическите анализи, оценявайки дадено масло, защото много често масла с чудесни данни от химически анализи, не се представят толкова добре на другите два "теста"??


Аз преди време гледах няколко от тестовете с варенето на маслото и тези с триенето. Според мен и двата не отразяват реалните условия, на които е подложено маслото в един двигател. Особено този "friction test" като цяло ползва доста странна тестова станция и тества много малка площ на триене - според мен е напълно недостоверен.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 343
Регистриран на: 3.04.2014
Местоположение: София
Кара: Каквото има
Мечтае да кара: Влакчето на метрото

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от nickem » 04 Апр 2018, 9:34

Нещо напоследък стана много модерно че големите производители не знаят какво правят, пък руснаците по форумите разбират повече от от инженери дипломирани в MIT. :) Ако не сте гледали това клипче, хвърлете му едно око, доста митове обяснява:

https://www.youtube.com/watch?v=0IqLRhxdoGg

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от drago9205 » 04 Апр 2018, 10:11

Е чак митове не разбива, по-скоро е една дълга реклама на Mobil1. Въпреки, че харесвам повечето от видеата на Jason - това клипче е точно толкова меродавно колкото и фрикшън тестовете на Пьотр.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от FaceOff » 04 Апр 2018, 10:58

drago9205 написа:Е чак митове не разбива, по-скоро е една дълга реклама на Mobil1. Въпреки, че харесвам повечето от видеата на Jason - това клипче е точно толкова меродавно колкото и фрикшън тестовете на Пьотр.
Взе ми думите от устата.
И аз харесвам клипчетата на въпросният пич, но както и всички останали са само суха теория, неподплатена с никакво доказателство - това е така, защото е така.. онова е онова, защото..е онова.
Нито искам да защитавам руснаците, нито да ги плюя, но в интерес на истината повечето им разисквания са на база химически анализи, направени от тях, и май никой друг не може да се похвали с толкова лабораторни анализи.. Идеята ми беше да коментираме извънлабораторните методи, които посочих горе, до каква степен те могат да са меродавни относно качествата на маслото..
Или по друг начин казано - лабораторните изследвания да са 'сухата теория' , а нагледните тестове да отразяват истинското представяне на маслата..

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 343
Регистриран на: 3.04.2014
Местоположение: София
Кара: Каквото има
Мечтае да кара: Влакчето на метрото

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от nickem » 04 Апр 2018, 13:25

Еми то нагледни тестове как ше направиш, освен да сипеш в колата и да караш, после да разглобяваш двигатели и да гледаш какво и що.
Особено пък у нас с огромните температурни амплитуди и доста старите ни коли.

Честно казано съм малко шокиран, че тема за масла е станала 110 страници. :D Аз старата я карах с EDGE 2г и половина, после се светнах че в Дару смяната е 170 кинта, колкото ми взимаха и в разнид руги неофициалки, които няма да споменавам. :) В Дару(пък и в Мкар) си държаха, че смяна в диапазона 20-25К е напълно ОК, до там не съм стигал но със 18-20К смяна мотора си работеше идеално тихо, загуби чувствителни не е имало.

Сега тряа да сменям маслото на новата, че й дойде време, но тука като гледам че хора сменят масла на по 5К км направо се шокирам... :shock:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 210
Регистриран на: 6.11.2009
Пол: Мъж
Кара: E91 325d 2008

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от motofan » 04 Апр 2018, 13:29

Комбина написа:Някой наблюдения за Shell Helix Ultra 5w-30, разфасовки от 1л. във вариант от представителя на Хюндай? Много силно ми бе препоръчано от няколко човека.

Изображение

Аз карах 20к с такова, с уточнението че работех за един официален представител на Ауди и имах възможност да си взема за една смяна. Лошото е че вече не съм там и трябва да си купувам :mhihi:
Нямам забележки, но при мен по принцип няма разход на масло.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 244
Регистриран на: 22.04.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 530d LCI

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от bokouser » 04 Апр 2018, 14:57

Към днешна дата някой има ли впечатления от маслата 5W30 LL04 на Fuchs и по-точно TITAN GT1 PRO FLEX SAE 5W-30

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 210
Регистриран на: 6.11.2009
Пол: Мъж
Кара: E91 325d 2008

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от motofan » 04 Апр 2018, 20:21

bokouser написа:Към днешна дата някой има ли впечатления от маслата 5W30 LL04 на Fuchs и по-точно TITAN GT1 PRO FLEX SAE 5W-30

След шела налях GT1 Pro C-3 пак го карах 20к , пак без забележки. :ok:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 480
Регистриран на: 15.01.2012
Пол: Мъж

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от Benord » 08 Апр 2018, 10:08

Тестове много,но нито един показващ реалното работно положение на маслото.То и два серийни чисто нови двигателя един до друг не са еднакви като варирането в допуските на размерите на хлабините в лагеруването.Да не говорим за условията на експлоатация и пак за реалните разлики в качеството на филтри и поддръжка.След няколко стотин хиляди километра разликите отиват в небесата като разлика в условията на работа на самото масло.Личният опит е най-важен.Чист,мъркащ мотор даващ икономия и мощ е правилната посока.Като качество показателно е вътрешното триене между молекулите на самото масло и до колко спазва устойчивостта на това триене при голямо натоварване.Не маловажно е до колко във времето успява да запази тези си качества.Пробвайте и ще видите разликите за самите вас.Всяка смяна с различно масло и следене на разход на гориво и състояние на маслото преди смяна.Най-вече конфорт на мотора,който трябва да се усети.И така тридесетина години поне...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от FaceOff » 09 Апр 2018, 11:37

Все пак и в мотора има триене и високи температури, така че не изключвам напълно тези тестове, пък и резултатите на повечето по-скъпи масла са по-добри, в сравнение с тези на по-евтините.
Ето това вече е истински тест - https://yadi.sk/d/gV1ljjoXdAynw
Накратко, за тези, които не им се четат 60 страници, теста представлява симулиране на 15000км с три различни масла, като поне за мен най-интересното е, че маслото, което се представя най-добре и запазва почти непроменени свойствата си за 15хил е 10в40 но на база ПАО, или поне с по-голямо съдържание (не ми се търси в нета по-точна информация по въпроса).
Очевидно има защо да са скъпи и предпочитани маслата на синтетична основа.

Изпратено от моят SM-G955F с помощта на Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 873
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от zaharia » 09 Апр 2018, 16:02

FaceOff написа:Все пак и в мотора има триене и високи температури, така че не изключвам напълно тези тестове, пък и резултатите на повечето по-скъпи масла са по-добри, в сравнение с тези на по-евтините.
Ето това вече е истински тест - https://yadi.sk/d/gV1ljjoXdAynw
Накратко, за тези, които не им се четат 60 страници, теста представлява симулиране на 15000км с три различни масла, като поне за мен най-интересното е, че маслото, което се представя най-добре и запазва почти непроменени свойствата си за 15хил е 10в40 но на база ПАО, или поне с по-голямо съдържание (не ми се търси в нета по-точна информация по въпроса).
Очевидно има защо да са скъпи и предпочитани маслата на синтетична основа.

Интересен и показателен тест колега. Маслото на Kroon Oil е хубаво, дори преди време мислех да го слагам, но се отказах заради нискотемепратурният вискозитет, сега вече знам, че напразно съм се страхувал. Мога да го препоръчам на онези които карат с масла LL-01(в него има мако повече сулфатна пепел към 1,3 процента), напълностинтетично с PAG съставки, вече към него има интерес и в Германия, появиха се и негови анализи. Може да се купи тук - https://oelpiraten.de/ туба 5л струва към 37е, наскоро вдигнаха цената с около 3е. Конкурентното му масло в теста Xenum VX 7.5W-40, което може да се каже се е представило почти на същото ниво в сравнение с него, струва почти ЧЕТИРИ пъти по-скъпо. Разбира се с такава безумна цена, нормален човек не би си го купил. Единствената забележка към Kroon Oil е липсата на проитвоизносна и срещу триене добавка(има минимално количество бор) с молибден, волфрам или титан, което се е отразило негативно и в резултатите от теста. Затова ако се кара с него е препоръчително да се налее таква. Най-често хората слагат към него Ceratec на Liqui Moly който съдържа борнитрид. Последните имат също добавки с молибден или с молибден и волфрам. Може да се сложи също и фюлеринова добавка като тази на Бардал. В интерес на истината в последният анализ от тази година се повява малко молибден, обаче не е ясно от къде е дошъл. Предполагам трябва да се изчакат следващите анализи, за да видим дали производителя си е коригирал пропуска.

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook