С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- Baksi
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 51
- Регистриран на: 9.02.2020
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Bmw e60 e46 Iveko vw fox Fendt 936
- Мечтае да кара: Не съм решил
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Всичко хубаво, само дано не е реклама този пост.
Какъв вид Xado 5w40 слагаш ? /quote] XADO Luxury Drive 5W-40 SYNTHETIC и не е реклама далеч съм от идеята да рекламирам каквото и да било.
Какъв вид Xado 5w40 слагаш ? /quote] XADO Luxury Drive 5W-40 SYNTHETIC и не е реклама далеч съм от идеята да рекламирам каквото и да било.
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
SpeedyMan написа:След 5000 км. с Ravenol VMP 5W30 се наложи да доливам около литър. Никога не съм имал такъв разход на масло.
Колата се кара 90% по магистрала.
Така че спирам да го използвам. Смятам да карам с Кастрол или БМВ масло за следващата смяна.
Като параметри маслото е отлично, но явно не е подходящо за всеки двигател. За мен е загадка в случая как сродни масла със същия вискозитет(всъщност не само вискозитет, но и почти всички останали параметри) горят по-малко в двигателя. Явно има разлика в базовите масла и в едните те са с по-висок вискозитет(6-8 или повече cSt), а в другите той е по-нисък(2-4cSt). Разбира се, причините може и да са други някакви.
- vanko242
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 245
- Регистриран на: 13.10.2011
- Местоположение: Mallorca
- Пол: Мъж
- Кара: трактор шестак
- Детайли за колата: m57tu2d30 OL
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
SpeedyMan написа:След 5000 км. с Ravenol VMP 5W30 се наложи да доливам около литър. Никога не съм имал такъв разход на масло.
Колата се кара 90% по магистрала.
Така че спирам да го използвам. Смятам да карам с Кастрол или БМВ масло за следващата смяна.
...три смени съм направил вече, 1 със старата формула и 2 със новата, от всичките масла това най-малко го харчи моторът на моят автомобил...колата я имам от 2006 и винаги е пипала маслото! в момента е на 280 000 км.
...тестове на масла : http://bmwservice.livejournal.com/27699.html
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
SpeedyMan написа:След 5000 км. с Ravenol VMP 5W30 се наложи да доливам около литър. Никога не съм имал такъв разход на масло.
Колата се кара 90% по магистрала.
Така че спирам да го използвам. Смятам да карам с Кастрол или БМВ масло за следващата смяна.
Тъй като ми стана интересно какви могат да бъдата причините за проблема, прегледах набързо няколко анализи на отработено масло VMP тук https://oil-club.de/index.php?board/159-5w-30/.
В общия случай се вижда, че при дизелови двигатели в които има висок процент гориво в маслото- над 3% , високотемпературният вискозитет на маслото пада значително - от 12 cSt до около 10,2cSt и надолу, при което маслото вече минава в друга категория C2(HTHS ≥ 2,9 mPas), в някои случаи става xW-20(ACEA C5 HTHS ≥ 2,6 & ‹ 2,9 mPas), което обяснява защо се появява разход. Тоест това масло е чувствително към по-високото съдържание на гориво в него, причините за това най-вероятно са във вискозитетния подобрител който не е устойчив към горивото. Обикновенно повече гориво в маслото се натрупва през зимата и когато се кара на къси разстояния и двигателят не може да достигне работна температура и да изпари горивото. Същия проблем съм забелязал и при маслото VST 5W-40, където кинематичния вискозитет при 100° редовно пада от 14 cSt на около 12cSt, което е прекалено много. Все пак това е малко под изискванията за xW-40 и обикновено не е проблем, тъй като нашите двигатели могат да работят и с този вискозитет.
В конкретния случай тъй като колата се движи повече извънградско е добре колегата да провери дали действително в маслото има гориво - това се установява лесно по миризмата или като се капне върху офисна хартия и се изчака да изсъхне около 24ч на стайна температура. Ако в маслото има значително количество гориво, по краищата на петото се вижда нещо като по-светъл ореол образуван от горивото. Колкото е по-широк пръстена на тоя ореол, толкова повече гориво има в маслото.
Ако с подобни тестове наистина се потвърди значителон количесвто гориво, е добре да се потърсят причините за попадането му в маслото.
- flober
- младши ентусиаст
- Мнения: 525
- Регистриран на: 29.01.2006
- Местоположение: ELHOVO
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
zaharia написа:SpeedyMan написа:След 5000 км. с Ravenol VMP 5W30 се наложи да доливам около литър. Никога не съм имал такъв разход на масло.
Колата се кара 90% по магистрала.
Така че спирам да го използвам. Смятам да карам с Кастрол или БМВ масло за следващата смяна.
Тъй като ми стана интересно какви могат да бъдата причините за проблема, прегледах набързо няколко анализи на отработено масло VMP тук https://oil-club.de/index.php?board/159-5w-30/.
В общия случай се вижда, че при дизелови двигатели в които има висок процент гориво в маслото- над 3% , високотемпературният вискозитет на маслото пада значително - от 12 cSt до около 10,2cSt и надолу, при което маслото вече минава в друга категория C2(HTHS ≥ 2,9 mPas), в някои случаи става xW-20(ACEA C5 HTHS ≥ 2,6 & ‹ 2,9 mPas), което обяснява защо се появява разход. Тоест това масло е чувствително към по-високото съдържание на гориво в него, причините за това най-вероятно са във вискозитетния подобрител който не е устойчив към горивото. Обикновенно повече гориво в маслото се натрупва през зимата и когато се кара на къси разстояния и двигателят не може да достигне работна температура и да изпари горивото. Същия проблем съм забелязал и при маслото VST 5W-40, където кинематичния вискозитет при 100° редовно пада от 14 cSt на около 12cSt, което е прекалено много. Все пак това е малко под изискванията за xW-40 и обикновено не е проблем, тъй като нашите двигатели могат да работят и с този вискозитет.
В конкретния случай тъй като колата се движи повече извънградско е добре колегата да провери дали действително в маслото има гориво - това се установява лесно по миризмата или като се капне върху офисна хартия и се изчака да изсъхне около 24ч на стайна температура. Ако в маслото има значително количество гориво, по краищата на петото се вижда нещо като по-светъл ореол образуван от горивото. Колкото е по-широк пръстена на тоя ореол, толкова повече гориво има в маслото.
Ако с подобни тестове наистина се потвърди значителон количесвто гориво, е добре да се потърсят причините за попадането му в маслото.
Удоволствие е да чета ,такива коментари .Респект колега за отделеното време да ни запознаваш с тънкостите при избор на масло.
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 897
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Не мирише на нафта колега, маслото работеше добре до около 5000 км. след което спадна. Това е. Долях остатъка, който имах (около 700 - 800 ml). След 1000 км. пак се наложи да доливам и този път сипах около 700 ml. CASTROL EDGE 5W-40, понеже това имах на рафта в гаража. Това е. Сега съм минал 7000 км. с него и когато спадне отново ще го сменя цялостно. Сега с доливането на CASTROL може и да понамалее разхода.
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Наистина доста странно поведение, характерно обикновено за някой хидрокрек. Като възможни причини за деградация - евентуално понижаване на вискозитета освен попадане на гориво, евентуално могат да се посочат прегравяне на маслото, ползване на някакви специални добавки, некачествено гориво или проблеми в самия мотор като течове или други неизправности. Тъй като причните могат да се много и най-различни, най-лесно е да се изчака да се види как ще работи мотора с друго масло със същия вискозитет и тогава да се правят изводи.
- drifty
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 234
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
zaharia написа:SpeedyMan написа:След 5000 км. с Ravenol VMP 5W30 се наложи да доливам около литър. Никога не съм имал такъв разход на масло.
Колата се кара 90% по магистрала.
Така че спирам да го използвам. Смятам да карам с Кастрол или БМВ масло за следващата смяна.
Тъй като ми стана интересно какви могат да бъдата причините за проблема, прегледах набързо няколко анализи на отработено масло VMP тук https://oil-club.de/index.php?board/159-5w-30/.
В общия случай се вижда, че при дизелови двигатели в които има висок процент гориво в маслото- над 3% , високотемпературният вискозитет на маслото пада значително - от 12 cSt до около 10,2cSt и надолу, при което маслото вече минава в друга категория C2(HTHS ≥ 2,9 mPas), в някои случаи става xW-20(ACEA C5 HTHS ≥ 2,6 & ‹ 2,9 mPas), което обяснява защо се появява разход. Тоест това масло е чувствително към по-високото съдържание на гориво в него, причините за това най-вероятно са във вискозитетния подобрител който не е устойчив към горивото. Обикновенно повече гориво в маслото се натрупва през зимата и когато се кара на къси разстояния и двигателят не може да достигне работна температура и да изпари горивото. Същия проблем съм забелязал и при маслото VST 5W-40, където кинематичния вискозитет при 100° редовно пада от 14 cSt на около 12cSt, което е прекалено много. Все пак това е малко под изискванията за xW-40 и обикновено не е проблем, тъй като нашите двигатели могат да работят и с този вискозитет.
В конкретния случай тъй като колата се движи повече извънградско е добре колегата да провери дали действително в маслото има гориво - това се установява лесно по миризмата или като се капне върху офисна хартия и се изчака да изсъхне около 24ч на стайна температура. Ако в маслото има значително количество гориво, по краищата на петото се вижда нещо като по-светъл ореол образуван от горивото. Колкото е по-широк пръстена на тоя ореол, толкова повече гориво има в маслото.
Ако с подобни тестове наистина се потвърди значителон количесвто гориво, е добре да се потърсят причините за попадането му в маслото.
Здравей, колега. Гореописаното само за дизелови мотори ли се отнася?. Любопитно ми е, защото тъкмо вчера минах от 10W-40 TSi Ravenol на VST 5W-40 на бензинов м52ту, който все пак загрява прилично бързо, дори и зимата.
Сякаш не намирам разлика в работата на двигателя, но е твърде рано да се каже естествено. Но с TSi маслото, което не съм сигурен дали е подходящо за двигателя нямах никакви проблеми и на последните две смени доливам 400-500мл от смяна до смяна, което е нищо, като се има предвид, че при снежни условия редовно има няколкочасови карания при интензивна работа на мотора и високи обороти . Всъщност на първата смяна дори не съм доливал. Но не знам маслото в този мотор на какви градуси работи, предполагам е нещо от рода на 100 и няколко градуса, но нямам идея наистина.
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Описаното по-горе се отнася за всякакви мотори. По-старите бензинови мотори с непряко впръскване може да се каже не са засегнати от този проблем, стига да са в добро състояние. До към 1-2.5% е гориво в маслото е нормално да се натрупа през зимните месеци или ако се кара често на кратки разстояния. При новите бензинови мотори с пряко впръскване като при Мазда SkyAktive да речем положението е трагично. Те съвсем спокойно вкрават докъм 6-10% бензин, и маслото трябва да се сменя доста често на докъм 4-5хил км при предимно градско каране. Подобни проблеми имат и VAGовските мотори, предполагам и много други, макар при тях да не се стига чак то такива фрапиращи стойности.
Иначе няколко думи за маслата TSi и VST. TSi например е много странно масло - минерално смесено с до 30% пълносинтетично. За съжаление минералните масла деградират много по-бързо от хидрокрековите и пълната синтетика, трябва да се сменят на по-кратки интервали от тях, иначе има опасност да зацапат мотора. По принцип тъй като базата на 10W-40 маслата е по-гъста, е възможно теоретически сега малко да ти нарасне разхода на масло. От друга страна може да ти намалее почти незабележимо разхода на гориво, двигателят обаче ще бъде по-добре защитен от замърсяване и при работа в режими с по-голямо натоварване. Можеш спокойно да си караш с него през зимата, с 10W-40 не е много добре да се кара при температури под -5/0°C, тъй като е доста гъсто и при всеки студент старт ще има по-голямо износване за времето докато тръгне и се разнесе маслото по всички части на системата и се достигнат работните температури.
Иначе няколко думи за маслата TSi и VST. TSi например е много странно масло - минерално смесено с до 30% пълносинтетично. За съжаление минералните масла деградират много по-бързо от хидрокрековите и пълната синтетика, трябва да се сменят на по-кратки интервали от тях, иначе има опасност да зацапат мотора. По принцип тъй като базата на 10W-40 маслата е по-гъста, е възможно теоретически сега малко да ти нарасне разхода на масло. От друга страна може да ти намалее почти незабележимо разхода на гориво, двигателят обаче ще бъде по-добре защитен от замърсяване и при работа в режими с по-голямо натоварване. Можеш спокойно да си караш с него през зимата, с 10W-40 не е много добре да се кара при температури под -5/0°C, тъй като е доста гъсто и при всеки студент старт ще има по-голямо износване за времето докато тръгне и се разнесе маслото по всички части на системата и се достигнат работните температури.
- drifty
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 234
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Благодаря ти много за изчерпателния отговор!
Ще следя работата на мотора и да видя как ще представи маслото идните 10тина хиляди км и дали ще гори. Предполагам, ще излезеш напълно прав и за евентуално повишения разход на масло, въпреки, че при всяка смяна ми прави впечатление колко чисто масло изтича, без никакви метални стружки, филтърната кутия винаги е чиста и като цяло ми се струва, че моторът е в добро здраве. Разбира се това е чисто субетивно мнение.
Тя зимата приключи, така че през повечето време моторът ще работи в нормални работни обороти без сериозен товар. Притеснението ми като цяло беше как му се отразяват летните жеги и високата температура на мотора, но в по-предно мнение мернах, че не ни е толкова тежък климата за маслата. Другото ми притеснение беше за зимното натоварване при дрифтене на полигона примерно. А за зимата със сигурност ще му е по-добре на мотора при нормална експлоатация.
Ще следя работата на мотора и да видя как ще представи маслото идните 10тина хиляди км и дали ще гори. Предполагам, ще излезеш напълно прав и за евентуално повишения разход на масло, въпреки, че при всяка смяна ми прави впечатление колко чисто масло изтича, без никакви метални стружки, филтърната кутия винаги е чиста и като цяло ми се струва, че моторът е в добро здраве. Разбира се това е чисто субетивно мнение.
Тя зимата приключи, така че през повечето време моторът ще работи в нормални работни обороти без сериозен товар. Притеснението ми като цяло беше как му се отразяват летните жеги и високата температура на мотора, но в по-предно мнение мернах, че не ни е толкова тежък климата за маслата. Другото ми притеснение беше за зимното натоварване при дрифтене на полигона примерно. А за зимата със сигурност ще му е по-добре на мотора при нормална експлоатация.
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 897
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Според мен масло VMP е слабо, ако моторът е с турбо дори и бензин не е за препоръчване. Ако някой го ползва, е добре да му следи нивото - да речем всяка седмица да вдига щеката. Дори планирам да го сменя след няколко дни, като се успокоявам, че вече съм му долял Castrol.
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
SpeedyMan написа:Според мен масло VMP е слабо, ако моторът е с турбо дори и бензин не е за препоръчване. Ако някой го ползва, е добре да му следи нивото - да речем всяка седмица да вдига щеката. Дори планирам да го сменя след няколко дни, като се успокоявам, че вече съм му долял Castrol.
Преди VMP-то какви други масла със същия вискозитет си ползвал колега и какъв разход на масло си имал с тях?
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 897
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
BMW Twinpower turbo 5W-30 - около 800-1000 ml 10 000 км
Castrol Magnatec 5W-30 - около 500 ml за 10 000 км.
Castrol Magnatec 5W-30 - около 500 ml за 10 000 км.
- Optrop
- Потребител
- Мнения: 49
- Регистриран на: 4.08.2018
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 330 xd E91
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
SpeedyMan написа:Според мен масло VMP е слабо, ако моторът е с турбо дори и бензин не е за препоръчване. Ако някой го ползва, е добре да му следи нивото - да речем всяка седмица да вдига щеката. Дори планирам да го сменя след няколко дни, като се успокоявам, че вече съм му долял Castrol.
Какво ще рече слабо масло. Аз съм с VMP 5W-30 за първи път съм с него. Още нямам впечетления освен, че ми свети датчика за ниво на масло. Но мисля, че проблема е в него. Не мисля, че е от маслото.
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 897
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Според моите наблюдения след 5000 км му спаднаха свойствата - ако някой го анализира, може да се провери вискозитета при 100 градуса. Предполагам доста се е променил. Точно cSt параметрите, за които говори колегата по-горе. Това е нехарактерно за PAO. Сега гледам, че след 1000 км. пак е спаднало, след като налях до max. В момента е на 8000 км. някъде около 200 ml. ще му трябват до максумума.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани