С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 9.02.2020
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Bmw e60 e46 Iveko vw fox Fendt 936
Мечтае да кара: Не съм решил

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от Baksi » 16 Фев 2020, 14:35

Всичко хубаво, само дано не е реклама този пост.
Какъв вид Xado 5w40 слагаш ? /quote] XADO Luxury Drive 5W-40 SYNTHETIC и не е реклама далеч съм от идеята да рекламирам каквото и да било.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от zaharia » 16 Фев 2020, 23:10

SpeedyMan написа:След 5000 км. с Ravenol VMP 5W30 се наложи да доливам около литър. Никога не съм имал такъв разход на масло.
Колата се кара 90% по магистрала.
Така че спирам да го използвам. Смятам да карам с Кастрол или БМВ масло за следващата смяна.

Като параметри маслото е отлично, но явно не е подходящо за всеки двигател. За мен е загадка в случая как сродни масла със същия вискозитет(всъщност не само вискозитет, но и почти всички останали параметри) горят по-малко в двигателя. Явно има разлика в базовите масла и в едните те са с по-висок вискозитет(6-8 или повече cSt), а в другите той е по-нисък(2-4cSt). Разбира се, причините може и да са други някакви.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 245
Регистриран на: 13.10.2011
Местоположение: Mallorca
Пол: Мъж
Кара: трактор шестак
Детайли за колата: m57tu2d30 OL

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от vanko242 » 17 Фев 2020, 8:30

SpeedyMan написа:След 5000 км. с Ravenol VMP 5W30 се наложи да доливам около литър. Никога не съм имал такъв разход на масло.
Колата се кара 90% по магистрала.
Така че спирам да го използвам. Смятам да карам с Кастрол или БМВ масло за следващата смяна.

...три смени съм направил вече, 1 със старата формула и 2 със новата, от всичките масла това най-малко го харчи моторът на моят автомобил...колата я имам от 2006 и винаги е пипала маслото! в момента е на 280 000 км.
...тестове на масла : http://bmwservice.livejournal.com/27699.html

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от zaharia » 17 Фев 2020, 12:57

SpeedyMan написа:След 5000 км. с Ravenol VMP 5W30 се наложи да доливам около литър. Никога не съм имал такъв разход на масло.
Колата се кара 90% по магистрала.
Така че спирам да го използвам. Смятам да карам с Кастрол или БМВ масло за следващата смяна.

Тъй като ми стана интересно какви могат да бъдата причините за проблема, прегледах набързо няколко анализи на отработено масло VMP тук https://oil-club.de/index.php?board/159-5w-30/.
В общия случай се вижда, че при дизелови двигатели в които има висок процент гориво в маслото- над 3% , високотемпературният вискозитет на маслото пада значително - от 12 cSt до около 10,2cSt и надолу, при което маслото вече минава в друга категория C2(HTHS ≥ 2,9 mPas), в някои случаи става xW-20(ACEA C5 HTHS ≥ 2,6 & ‹ 2,9 mPas), което обяснява защо се появява разход. Тоест това масло е чувствително към по-високото съдържание на гориво в него, причините за това най-вероятно са във вискозитетния подобрител който не е устойчив към горивото. Обикновенно повече гориво в маслото се натрупва през зимата и когато се кара на къси разстояния и двигателят не може да достигне работна температура и да изпари горивото. Същия проблем съм забелязал и при маслото VST 5W-40, където кинематичния вискозитет при 100° редовно пада от 14 cSt на около 12cSt, което е прекалено много. Все пак това е малко под изискванията за xW-40 и обикновено не е проблем, тъй като нашите двигатели могат да работят и с този вискозитет.
В конкретния случай тъй като колата се движи повече извънградско е добре колегата да провери дали действително в маслото има гориво - това се установява лесно по миризмата или като се капне върху офисна хартия и се изчака да изсъхне около 24ч на стайна температура. Ако в маслото има значително количество гориво, по краищата на петото се вижда нещо като по-светъл ореол образуван от горивото. Колкото е по-широк пръстена на тоя ореол, толкова повече гориво има в маслото.
Ако с подобни тестове наистина се потвърди значителон количесвто гориво, е добре да се потърсят причините за попадането му в маслото.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 525
Регистриран на: 29.01.2006
Местоположение: ELHOVO
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от flober » 17 Фев 2020, 21:47

zaharia написа:
SpeedyMan написа:След 5000 км. с Ravenol VMP 5W30 се наложи да доливам около литър. Никога не съм имал такъв разход на масло.
Колата се кара 90% по магистрала.
Така че спирам да го използвам. Смятам да карам с Кастрол или БМВ масло за следващата смяна.

Тъй като ми стана интересно какви могат да бъдата причините за проблема, прегледах набързо няколко анализи на отработено масло VMP тук https://oil-club.de/index.php?board/159-5w-30/.
В общия случай се вижда, че при дизелови двигатели в които има висок процент гориво в маслото- над 3% , високотемпературният вискозитет на маслото пада значително - от 12 cSt до около 10,2cSt и надолу, при което маслото вече минава в друга категория C2(HTHS ≥ 2,9 mPas), в някои случаи става xW-20(ACEA C5 HTHS ≥ 2,6 & ‹ 2,9 mPas), което обяснява защо се появява разход. Тоест това масло е чувствително към по-високото съдържание на гориво в него, причините за това най-вероятно са във вискозитетния подобрител който не е устойчив към горивото. Обикновенно повече гориво в маслото се натрупва през зимата и когато се кара на къси разстояния и двигателят не може да достигне работна температура и да изпари горивото. Същия проблем съм забелязал и при маслото VST 5W-40, където кинематичния вискозитет при 100° редовно пада от 14 cSt на около 12cSt, което е прекалено много. Все пак това е малко под изискванията за xW-40 и обикновено не е проблем, тъй като нашите двигатели могат да работят и с този вискозитет.
В конкретния случай тъй като колата се движи повече извънградско е добре колегата да провери дали действително в маслото има гориво - това се установява лесно по миризмата или като се капне върху офисна хартия и се изчака да изсъхне около 24ч на стайна температура. Ако в маслото има значително количество гориво, по краищата на петото се вижда нещо като по-светъл ореол образуван от горивото. Колкото е по-широк пръстена на тоя ореол, толкова повече гориво има в маслото.
Ако с подобни тестове наистина се потвърди значителон количесвто гориво, е добре да се потърсят причините за попадането му в маслото.




Удоволствие е да чета ,такива коментари .Респект колега за отделеното време да ни запознаваш с тънкостите при избор на масло.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 897
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от SpeedyMan » 23 Фев 2020, 19:41

Не мирише на нафта колега, маслото работеше добре до около 5000 км. след което спадна. Това е. Долях остатъка, който имах (около 700 - 800 ml). След 1000 км. пак се наложи да доливам и този път сипах около 700 ml. CASTROL EDGE 5W-40, понеже това имах на рафта в гаража. Това е. Сега съм минал 7000 км. с него и когато спадне отново ще го сменя цялостно. Сега с доливането на CASTROL може и да понамалее разхода.
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от zaharia » 24 Фев 2020, 14:55

Наистина доста странно поведение, характерно обикновено за някой хидрокрек. Като възможни причини за деградация - евентуално понижаване на вискозитета освен попадане на гориво, евентуално могат да се посочат прегравяне на маслото, ползване на някакви специални добавки, некачествено гориво или проблеми в самия мотор като течове или други неизправности. Тъй като причните могат да се много и най-различни, най-лесно е да се изчака да се види как ще работи мотора с друго масло със същия вискозитет и тогава да се правят изводи.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 234
Регистриран на: 18.12.2013
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: Е39 М5
Детайли за колата: Powered by шпер

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от drifty » 24 Фев 2020, 16:00

zaharia написа:
SpeedyMan написа:След 5000 км. с Ravenol VMP 5W30 се наложи да доливам около литър. Никога не съм имал такъв разход на масло.
Колата се кара 90% по магистрала.
Така че спирам да го използвам. Смятам да карам с Кастрол или БМВ масло за следващата смяна.

Тъй като ми стана интересно какви могат да бъдата причините за проблема, прегледах набързо няколко анализи на отработено масло VMP тук https://oil-club.de/index.php?board/159-5w-30/.
В общия случай се вижда, че при дизелови двигатели в които има висок процент гориво в маслото- над 3% , високотемпературният вискозитет на маслото пада значително - от 12 cSt до около 10,2cSt и надолу, при което маслото вече минава в друга категория C2(HTHS ≥ 2,9 mPas), в някои случаи става xW-20(ACEA C5 HTHS ≥ 2,6 & ‹ 2,9 mPas), което обяснява защо се появява разход. Тоест това масло е чувствително към по-високото съдържание на гориво в него, причините за това най-вероятно са във вискозитетния подобрител който не е устойчив към горивото. Обикновенно повече гориво в маслото се натрупва през зимата и когато се кара на къси разстояния и двигателят не може да достигне работна температура и да изпари горивото. Същия проблем съм забелязал и при маслото VST 5W-40, където кинематичния вискозитет при 100° редовно пада от 14 cSt на около 12cSt, което е прекалено много. Все пак това е малко под изискванията за xW-40 и обикновено не е проблем, тъй като нашите двигатели могат да работят и с този вискозитет.
В конкретния случай тъй като колата се движи повече извънградско е добре колегата да провери дали действително в маслото има гориво - това се установява лесно по миризмата или като се капне върху офисна хартия и се изчака да изсъхне около 24ч на стайна температура. Ако в маслото има значително количество гориво, по краищата на петото се вижда нещо като по-светъл ореол образуван от горивото. Колкото е по-широк пръстена на тоя ореол, толкова повече гориво има в маслото.
Ако с подобни тестове наистина се потвърди значителон количесвто гориво, е добре да се потърсят причините за попадането му в маслото.


Здравей, колега. Гореописаното само за дизелови мотори ли се отнася?. Любопитно ми е, защото тъкмо вчера минах от 10W-40 TSi Ravenol на VST 5W-40 на бензинов м52ту, който все пак загрява прилично бързо, дори и зимата.
Сякаш не намирам разлика в работата на двигателя, но е твърде рано да се каже естествено. Но с TSi маслото, което не съм сигурен дали е подходящо за двигателя нямах никакви проблеми и на последните две смени доливам 400-500мл от смяна до смяна, което е нищо, като се има предвид, че при снежни условия редовно има няколкочасови карания при интензивна работа на мотора и високи обороти :D. Всъщност на първата смяна дори не съм доливал. Но не знам маслото в този мотор на какви градуси работи, предполагам е нещо от рода на 100 и няколко градуса, но нямам идея наистина.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от zaharia » 24 Фев 2020, 16:40

Описаното по-горе се отнася за всякакви мотори. По-старите бензинови мотори с непряко впръскване може да се каже не са засегнати от този проблем, стига да са в добро състояние. До към 1-2.5% е гориво в маслото е нормално да се натрупа през зимните месеци или ако се кара често на кратки разстояния. При новите бензинови мотори с пряко впръскване като при Мазда SkyAktive да речем положението е трагично. Те съвсем спокойно вкрават докъм 6-10% бензин, и маслото трябва да се сменя доста често на докъм 4-5хил км при предимно градско каране. Подобни проблеми имат и VAGовските мотори, предполагам и много други, макар при тях да не се стига чак то такива фрапиращи стойности.
Иначе няколко думи за маслата TSi и VST. TSi например е много странно масло - минерално смесено с до 30% пълносинтетично. За съжаление минералните масла деградират много по-бързо от хидрокрековите и пълната синтетика, трябва да се сменят на по-кратки интервали от тях, иначе има опасност да зацапат мотора. По принцип тъй като базата на 10W-40 маслата е по-гъста, е възможно теоретически сега малко да ти нарасне разхода на масло. От друга страна може да ти намалее почти незабележимо разхода на гориво, двигателят обаче ще бъде по-добре защитен от замърсяване и при работа в режими с по-голямо натоварване. Можеш спокойно да си караш с него през зимата, с 10W-40 не е много добре да се кара при температури под -5/0°C, тъй като е доста гъсто и при всеки студент старт ще има по-голямо износване за времето докато тръгне и се разнесе маслото по всички части на системата и се достигнат работните температури.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 234
Регистриран на: 18.12.2013
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: Е39 М5
Детайли за колата: Powered by шпер

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от drifty » 24 Фев 2020, 17:01

Благодаря ти много за изчерпателния отговор!

Ще следя работата на мотора и да видя как ще представи маслото идните 10тина хиляди км и дали ще гори. Предполагам, ще излезеш напълно прав и за евентуално повишения разход на масло, въпреки, че при всяка смяна ми прави впечатление колко чисто масло изтича, без никакви метални стружки, филтърната кутия винаги е чиста и като цяло ми се струва, че моторът е в добро здраве. Разбира се това е чисто субетивно мнение.
Тя зимата приключи, така че през повечето време моторът ще работи в нормални работни обороти без сериозен товар. Притеснението ми като цяло беше как му се отразяват летните жеги и високата температура на мотора, но в по-предно мнение мернах, че не ни е толкова тежък климата за маслата. Другото ми притеснение беше за зимното натоварване при дрифтене на полигона примерно. А за зимата със сигурност ще му е по-добре на мотора при нормална експлоатация.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 897
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от SpeedyMan » 24 Фев 2020, 21:48

Според мен масло VMP е слабо, ако моторът е с турбо дори и бензин не е за препоръчване. Ако някой го ползва, е добре да му следи нивото - да речем всяка седмица да вдига щеката. Дори планирам да го сменя след няколко дни, като се успокоявам, че вече съм му долял Castrol.
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от zaharia » 24 Фев 2020, 22:41

SpeedyMan написа:Според мен масло VMP е слабо, ако моторът е с турбо дори и бензин не е за препоръчване. Ако някой го ползва, е добре да му следи нивото - да речем всяка седмица да вдига щеката. Дори планирам да го сменя след няколко дни, като се успокоявам, че вече съм му долял Castrol.

Преди VMP-то какви други масла със същия вискозитет си ползвал колега и какъв разход на масло си имал с тях?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 897
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от SpeedyMan » 24 Фев 2020, 23:17

BMW Twinpower turbo 5W-30 - около 800-1000 ml 10 000 км
Castrol Magnatec 5W-30 - около 500 ml за 10 000 км.
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 4.08.2018
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 330 xd E91

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от Optrop » 27 Фев 2020, 11:26

SpeedyMan написа:Според мен масло VMP е слабо, ако моторът е с турбо дори и бензин не е за препоръчване. Ако някой го ползва, е добре да му следи нивото - да речем всяка седмица да вдига щеката. Дори планирам да го сменя след няколко дни, като се успокоявам, че вече съм му долял Castrol.


Какво ще рече слабо масло. Аз съм с VMP 5W-30 за първи път съм с него. Още нямам впечетления освен, че ми свети датчика за ниво на масло. Но мисля, че проблема е в него. Не мисля, че е от маслото.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 897
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от SpeedyMan » 28 Фев 2020, 21:15

Според моите наблюдения след 5000 км му спаднаха свойствата - ако някой го анализира, може да се провери вискозитета при 100 градуса. Предполагам доста се е променил. Точно cSt параметрите, за които говори колегата по-горе. Това е нехарактерно за PAO. Сега гледам, че след 1000 км. пак е спаднало, след като налях до max. В момента е на 8000 км. някъде около 200 ml. ще му трябват до максумума.
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook