С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- ivanski_2
- младши ентусиаст
- Мнения: 645
- Регистриран на: 17.01.2019
- Местоположение: София/Чепеларе
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
zaharia написа:ivanski_2 написа:Добре а какво ще ми препоръчате за e46 320d 150 ? С кастрола long-life след 7к км става значително по-шумна....
Това, че става по-шумен двигателя с хидрокреково масло е рамките на нормалното. При мен това го забелязвам, в зависимост от масло някъде между 5 и 7 хил км. Последното масло с което карах и е на база GTL стана по-шумно на около 8хил км. Пълната синтетика издържа повече, например при една от предишните ми смени с Meguin megol super leichtlauf 5w-40 до момента в който го смених или това е почти 11хил. нямах някаква пробяна в шума от мотора. С другата пълна синтетика която съм ползвал Ravenol SSL 0W-40, шума се промени ако си спомням правилно след 12 хил. км пробег.
От друга страна малко по-шумната работа на двигателя, не означава непременно, че маслото работи по-лошо. Ако разликата не е особено фрапантна, то тя трябва изобщо да се игнорира. Днес попаднах на един постинг от специалист там - с ник SAE20, за когото скоро писах относно шумът при работата на двигателя. Та според него различните масла в зависимост от състава си поглъщат по различен начин звуковите вълни, като разликата може да достигне до 5 децибела. Така, че това, че шумът от двигателя е по-голям в повечето случай не означава, че маслото работи по-лошо а, а главно, че звукът се поглъща от него по-лошо.
Към мнението на SAE20 за шума при работа на маслата https://www.oil-club.ru/forum/topic/431 ... nt-1582767
Та като питате за хубаво масло за е46, се сещам за пълната синтетика с която карам в момента, и каквато колегата Benord(само, че етикетирано като продукт на Liqui Moly) виж първия постинг на тази страница, е ползвал много дълго време в неговия двигател. По-точно имам предвид пълната синтетика на Meguin megol super leichtlauf 5w-40, която е стабилна към окисление и деградация при високи температури. Доколкото знам е46 е доста термонатоварен, чел съм, че гумичките на клапаните в него често се изпичат заради високите температури. Така, че ако можете да се намерите това масло на нормални цени, не пречи да го пробвате в двигателите си. При мен през летния сезон то се справи отлично, зимата с него работата на двигателя е малко груба и шумна, при ниски температури под 7-8 градуса ми тракаха и повдигачите. Вярно, че му бях сложил и малко полиолестери които също да са допринасят за намаляване на триенето, но поредполагам и без тях маслото ще се справя добре. Друго хубаво масло в същата категория което дори е по-качествено, но съответно и по-скъпо е ROWE HIGHTEC SYNTH RS SAE 5W-40. Третото е Ravenol VST 5W-40, но то вече е по-скъпо и отстъпва например на ROWE HIGHTEC SYNTH RS по отношение на стабилността на високотемпературния вискозитет. При условие, че предните две не могат да се намерят на човешки, цени могат да се заместят от Ravenol VST 5W-40 или Ravenol SSL 0W-40, които също са напълностинтетични вискокачествени масла.
Бърз въпрос, извинявам се за невежеството си, но всички майстор и където съм чел ми препоръчват да го карам с 5w-30. Така ли е наистина ? Иначе погледнах цената на Ravenol VST 5W-30 която в интернет е 100лв за 5лв, което е супер и ме устройва, а щом казваш че е добро направо да ще поръчам 2 туби да имам и за другата смяна, само ако може да потвърдиш да слагам ли 5-30 или задължително 5-40?
Имаш една голяма бира от мен Или ако мога да помагам с нещо..(софтуера ми е силата )
ПП:Ако има значение доста често зимата ми се налага да паля и карам на -12, -14... от най-високия град в България съм и укендите гледам да се разкарвам от София
Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours...
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 897
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
M47 работи доста тихо и мазно с BMW Twin Power turbo 5W-30, LL-04.
Опит от първо лице.
Опит от първо лице.
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
ivanski_2 написа:Бърз въпрос, извинявам се за невежеството си, но всички майстор и където съм чел ми препоръчват да го карам с 5w-30. Така ли е наистина ? Иначе погледнах цената на Ravenol VST 5W-30 която в интернет е 100лв за 5лв, което е супер и ме устройва, а щом казваш че е добро направо да ще поръчам 2 туби да имам и за другата смяна, само ако може да потвърдиш да слагам ли 5-30 или задължително 5-40?
Имаш една голяма бира от мен Или ако мога да помагам с нещо..(софтуера ми е силата )
ПП:Ако има значение доста често зимата ми се налага да паля и карам на -12, -14... от най-високия град в България съм и укендите гледам да се разкарвам от София
Пълната синтетика няма проблеми с ниските температури с VST можеш без проблем да палиш и при -30 градуса, с SSL и при -35°C. Относно вискозитетите. Ако двигателят ти работи добре с вискозитета 5W-30, нямаш с него повишен разход, е наистина по-добре да останеш на него. При това положение обаче, е по-трудно да се намерят пълносинтетични масла с нормални цени. Ако решиш да вземеш подобно масло от Равенол - VMP 5W-30, има опасност с него - според оплаквания на колеги с дизелови двигатели - след определен пробег да ти нарасне разхода на масло. При други колеги обаче, не се наблюдава подобен проблем. Всяко друго решение на база пълна синтетика 5W-30 е излишно скъпо. Така, че може да ползваш качествен хидрокрек, какъвто има на пазара в достатъчно голям избор. За съжалние повечето такива масла са среднопепелни какъвто всъщност е и VMP, и теоретически трябва да се сменят по-често отколкото ако се позлват високопепелни масла.
От друга страна Ravenol VST 5W-40 не е много стабилен откъм високотемпературен вискозитет(свежно масло, KV при 100°C 14,3 cSt), и не след дълга работа в двигателя ще падне или ще се доближи максимално -(KV при 100°C 12-13 cSt) - до нивото на вискозитета 5W-30, поне това показват по-голямата част от анализите с него. Така, че най-лесния вариант е да заложиш на него.
- vvasilev1
- старши ентусиаст
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Castrol edge professional ll 04 5w-30.ivanski_2 написа:Добре а какво ще ми препоръчате за e46 320d 150 ? С кастрола long-life след 7к км става значително по-шумна....
Изпратено от моят SM-A600FN с помощта на Tapatalk
- ekalchev
- младши ентусиаст
- Мнения: 777
- Регистриран на: 9.12.2019
- Местоположение: София
- Кара: 2016 m550d
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Колеги какво ви е мнението за брандираното масло на бмв аз само такова съм наливал последните 10 години закупено от елиткар или дарукар. Знам ще може би не е най доброто но разчитам че бмв контролира дилърите си да не пробутват ментета.
- vvasilev1
- старши ентусиаст
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Много си е хубаво.ekalchev написа:Колеги какво ви е мнението за брандираното масло на бмв аз само такова съм наливал последните 10 години закупено от елиткар или дарукар. Знам ще може би не е най доброто но разчитам че бмв контролира дилърите си да не пробутват ментета.
Изпратено от моят SM-A600FN с помощта на Tapatalk
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 897
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Доволен съм от BMW Twin Power Turbo LL-04 5W-30.
Възможно е да премина на ТОВА.
Възможно е да премина на ТОВА.
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 493
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
zaharia написа:Guberkov написа:zaharia написа: И последно VMO или VPD , кое е по-доброто масло в случея за бензинов мотор N46B20
За бензинов мотор бих препоръчал Ravenol VST 5W-40 или Ravenol SSL 0W-40. Иначе тези две масла при нормални условия биха отработили сходно. Тъй като базата на VPD е по-интересна и е спряно от производство което значи, че в близко време запасите ще се изчерпат, аз лично като експериментатор бих сложил него. VMO обаче е също добър избор, има си официално отдобрение на БМВ, на немския форум за маслата има 2 анализа в немска лаборатория и още един в руска - за който споменах по-горе с много добри стойности. Това масло дори и при наличие на гориво в него пази добре вискозитета си, което може би ще е решаващо ако двигателя има проблеми с горенето на масло. Така, че колега което и да сложиш няма как да сбъркаш, и двете масла са достатъчно добри. Евентуално с VMO ще имаш една идея по-нисък разход на маслото, но разликата ще е доста малка.
Хиляди благодарности за изчерпателният отговор, мисля че вече направих своят избор и възнамерявам да закупя RAVENOL VMO SAE 5W-40 .
Още веднъж благодаря.
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
ekalchev написа:Колеги какво ви е мнението за брандираното масло на бмв аз само такова съм наливал последните 10 години закупено от елиткар или дарукар. Знам ще може би не е най доброто но разчитам че бмв контролира дилърите си да не пробутват ментета.
Колега, на 155 страница на темата viewtopic.php?f=116&t=255530&start=2310 има коментари за маслото.
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
SpeedyMan написа:Доволен съм от BMW Twin Power Turbo LL-04 5W-30.
Възможно е да премина на ТОВА.
Това е старото ОЕМ масло на БМВ, произвеждано от Кастрол. За него има анализ на руския форум, базата е ПАО, допълнителна добавка срещу триене молибден. По състав изглежда същото като Aral SuperTronic 0W-40.
https://www.oil-club.ru/forum/topic/192 ... 0-svezhee/
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 897
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Има го все още, отлично масло на хартия и на тестове, както и на високо-температурен тест от миналата страница. За мен е малко под въпрос този "0" вискозитет, предвид, че колата ми е стара и лятото да не идва рядко и да иска време за подкачване сутрин (т.е. да се оттича от филтъра при престой няколко часа), но иначе е страхотна оферта.
- vvasilev1
- старши ентусиаст
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Е как го има още?zaharia написа:SpeedyMan написа:Доволен съм от BMW Twin Power Turbo LL-04 5W-30.
Възможно е да премина на ТОВА.
Това е старото ОЕМ масло на БМВ, произвеждано от Кастрол. За него има анализ на руския форум, базата е ПАО, допълнителна добавка срещу триене молибден. По състав изглежда същото като Aral SuperTronic 0W-40.
https://www.oil-club.ru/forum/topic/192 ... 0-svezhee/
Уау
Изпратено от моят SM-A600FN с помощта на Tapatalk
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 897
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Ако го има, дали ще е PAO на тази цена?
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 493
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
RAVENOL VSI 5W-40 BMW допуск Longlife 01 (напълно синтетично на основата на полиалфаолефини PAO)
или
RAVENOL VMO SAE 5W-40 BMW допуск Longlife-04 ( създадено на базата на полиалфаолефини (PAO) и естери)
Кое от двете масла предполага по-ниски загуби на масло и по-добра работа за бензинов мотор(за който производителя препоръчва масло с допуск Longlife-04) , екологията не ме интересува.
или
RAVENOL VMO SAE 5W-40 BMW допуск Longlife-04 ( създадено на базата на полиалфаолефини (PAO) и естери)
Кое от двете масла предполага по-ниски загуби на масло и по-добра работа за бензинов мотор(за който производителя препоръчва масло с допуск Longlife-04) , екологията не ме интересува.
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 897
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Онова, което се изпарява по-малко и има по-висок вискозитет при 100+ градуса.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани