С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- ivokomandos
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 130
- Регистриран на: 5.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 530D 2004г.
- Мечтае да кара: M5
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Някой кара ли, с новото масло на бмв и шел и доволни ли сте от него?
BMW E36 318 93;BMW E36 328i 97; BMW E60 530D 2004; HONDA HORNET CB600F 2008
- vvasilev1
- старши ентусиаст
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Колега, по темата за маслото... ако бях сигурен в пробега на автомобила и съответно е под 200 хиляди, без замисляне castrol edge professional ll 04 0w-30. При повече километри, същото масло, но 5W30.brabusbg написа:Значи накрая аз излязох че "подскачам" при положение че няколко пъти казвам че знам на колко км ми е колата и се продължава някой да ме убеждава как не може да е на толкова без да ми е виждал или чувал колата. Но в крайна сметка ... Аз се правя на ощипана жаба,така ли?bokouser написа:brabusbg написа:Ама то си е реален много ясно. Кошата съм я купувал от приятел и е закупена от Варна като първи собственик. Само че вие не искате да повярвате че БМВ аджеба може да гори масло. И за това ме изкарвате че аз не си знам километрите на колата. А аз най точно ви казвам, че според мен основния проблем е че наистина не се знае какво и дали са сменяли нещо в Мкар. При положение че с новото си масло нямам вече 6000км дертове.
Изпратено от моят SM-G950F с помощта на Tapatalk
Що така подскачате на тема километри. Никой не е казал, че БМВ е извънземна техника, човека ти дава пример с други марки коли и просто ти казва, че на тия км не би трябвало толкова масло да харчи която и да е кола. Ако ти харчи 2л 5W30, значи имаш някакъв проблем, чието решение не се търси чрез повишаване вискозитета на маслото.
А пък ако се окаже, че не е просто лек проблем по периферията, още веднъж ще си затвърдя мнението, че кола карана и поддържана в България не трябва да се купува. Като започнем от лоша нафта, масла последно качество, монтьори тарикати, всеки гледа да ти резне тиквата (в официалните сервизи работят същите индивиди). По тоя повод имам съсед, който работеше в Балкан Стар и години наред продаваше оригинално Мерцедесово масло. Казвал ми е, че например при смяна на 6,5л масло три си взема за него, просто го опреснява. Не, че на запад това не се случва, но тук е в пъти повече.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Понякога нямате мярка.
Успех желая и безпроблемно шофиране.
.... А по принцип влязох да попитам само кое масло е по добре да избера... то каква стана...
Изпратено от моят SM-G950F с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят SM-A600FN с помощта на Tapatalk
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
brabusbg написа:Значи накрая аз излязох че "подскачам" при положение че няколко пъти казвам че знам на колко км ми е колата и се продължава някой да ме убеждава как не може да е на толкова без да ми е виждал или чувал колата. Но в крайна сметка ... Аз се правя на ощипана жаба,така ли?bokouser написа:brabusbg написа:Ама то си е реален много ясно. Кошата съм я купувал от приятел и е закупена от Варна като първи собственик. Само че вие не искате да повярвате че БМВ аджеба може да гори масло. И за това ме изкарвате че аз не си знам километрите на колата. А аз най точно ви казвам, че според мен основния проблем е че наистина не се знае какво и дали са сменяли нещо в Мкар. При положение че с новото си масло нямам вече 6000км дертове.
Изпратено от моят SM-G950F с помощта на Tapatalk
Що така подскачате на тема километри. Никой не е казал, че БМВ е извънземна техника, човека ти дава пример с други марки коли и просто ти казва, че на тия км не би трябвало толкова масло да харчи която и да е кола. Ако ти харчи 2л 5W30, значи имаш някакъв проблем, чието решение не се търси чрез повишаване вискозитета на маслото.
А пък ако се окаже, че не е просто лек проблем по периферията, още веднъж ще си затвърдя мнението, че кола карана и поддържана в България не трябва да се купува. Като започнем от лоша нафта, масла последно качество, монтьори тарикати, всеки гледа да ти резне тиквата (в официалните сервизи работят същите индивиди). По тоя повод имам съсед, който работеше в Балкан Стар и години наред продаваше оригинално Мерцедесово масло. Казвал ми е, че например при смяна на 6,5л масло три си взема за него, просто го опреснява. Не, че на запад това не се случва, но тук е в пъти повече.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Понякога нямате мярка.
Успех желая и безпроблемно шофиране.
.... А по принцип влязох да попитам само кое масло е по добре да избера... то каква стана...
Изпратено от моят SM-G950F с помощта на Tapatalk
От тая дискусия може да извлечеш ползи.
Не знам защо се ядосваш.
Според мен в Мкар са ти сменили наполовина маслото, или само филтър, или друга мръсотия.
До сега само два пъти ли си сменял масло ?
Ако всички масла ги гори така, сигурно имаш проблем с турбото, или нещо друго, но като гледам, че нямаш разход със сегашния Фухс, си оставам на тезата, че в Мкар са те излъгали.
- nikola59
- младши ентусиаст
- Мнения: 703
- Регистриран на: 7.10.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E90 LCI 320D xDrive
- Детайли за колата: N47/184 Hp
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Kurtov написа: ....... си оставам на тезата, че в Мкар са те излъгали.
Колега, Мкар има вече в доста градове, така че моля уточнявай за кой Мкар става на въпрос защото има огромни разлики и в обслужване и в отзивите на хората посещавали Мкар в различните им клонове.
ivokomandos написа:Някой кара ли, с новото масло на бмв и шел и доволни ли сте от него?
Аз карам - без забележки. След втора смяна съм, но на 10К задължително сменявам. И друго масло да беше - никога не надхвърлям 10К км. Има достатъчно писано за новите им масла, а и лаб. анализи също в нета.
- brabusbg
- младши ентусиаст
- Мнения: 355
- Регистриран на: 1.06.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E60 520d LCI
- Мечтае да кара: Самолет
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Точно това намекнах и аз още в началото, но просто не исках да обвинявам Мкар защото нямам реално никакви доказателства, а колегите започнаха да коментират пробега на автомобила (което не ми е за пръв път и за това се подразних леко). Само веднъж досега съм сменял масло. От както водим дискусията вече станаха 7500км и всичко с маслото е Ок което наистина навежда на мисълта че в Мкар не е обслужвана според това както трябва да е.Kurtov написа:brabusbg написа:Значи накрая аз излязох че "подскачам" при положение че няколко пъти казвам че знам на колко км ми е колата и се продължава някой да ме убеждава как не може да е на толкова без да ми е виждал или чувал колата. Но в крайна сметка ... Аз се правя на ощипана жаба,така ли?bokouser написа:brabusbg написа:Ама то си е реален много ясно. Кошата съм я купувал от приятел и е закупена от Варна като първи собственик. Само че вие не искате да повярвате че БМВ аджеба може да гори масло. И за това ме изкарвате че аз не си знам километрите на колата. А аз най точно ви казвам, че според мен основния проблем е че наистина не се знае какво и дали са сменяли нещо в Мкар. При положение че с новото си масло нямам вече 6000км дертове.
Изпратено от моят SM-G950F с помощта на Tapatalk
Що така подскачате на тема километри. Никой не е казал, че БМВ е извънземна техника, човека ти дава пример с други марки коли и просто ти казва, че на тия км не би трябвало толкова масло да харчи която и да е кола. Ако ти харчи 2л 5W30, значи имаш някакъв проблем, чието решение не се търси чрез повишаване вискозитета на маслото.
А пък ако се окаже, че не е просто лек проблем по периферията, още веднъж ще си затвърдя мнението, че кола карана и поддържана в България не трябва да се купува. Като започнем от лоша нафта, масла последно качество, монтьори тарикати, всеки гледа да ти резне тиквата (в официалните сервизи работят същите индивиди). По тоя повод имам съсед, който работеше в Балкан Стар и години наред продаваше оригинално Мерцедесово масло. Казвал ми е, че например при смяна на 6,5л масло три си взема за него, просто го опреснява. Не, че на запад това не се случва, но тук е в пъти повече.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Понякога нямате мярка.
Успех желая и безпроблемно шофиране.
.... А по принцип влязох да попитам само кое масло е по добре да избера... то каква стана...
Изпратено от моят SM-G950F с помощта на Tapatalk
От тая дискусия може да извлечеш ползи.
Не знам защо се ядосваш.
Според мен в Мкар са ти сменили наполовина маслото, или само филтър, или друга мръсотия.
До сега само два пъти ли си сменял масло ?
Ако всички масла ги гори така, сигурно имаш проблем с турбото, или нещо друго, но като гледам, че нямаш разход със сегашния Фухс, си оставам на тезата, че в Мкар са те излъгали.
Изпратено от моят SM-G950F с помощта на Tapatalk
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Какъв е извода от този случай колеги - след всяка смяна на масло в сервиз или от хора които не познаваме и на които нямаме доверие е необходимо веднага да се провери маслото. За целта се взема и се слага една капка върху офисна хартия и се чака няколко часа да поизсъхне, най добре 24ч. Ако маслото не е свежо или са оставили част от старото, мръсотията в него ще се види при всяко положение - в центъра ще се образува тъмно ядро от старото отработено масло.
- bokouser
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 244
- Регистриран на: 22.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530d LCI
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
brabusbg написа:Точно това намекнах и аз още в началото, но просто не исках да обвинявам Мкар защото нямам реално никакви доказателства, а колегите започнаха да коментират пробега на автомобила (което не ми е за пръв път и за това се подразних леко). Само веднъж досега съм сменял масло. От както водим дискусията вече станаха 7500км и всичко с маслото е Ок което наистина навежда на мисълта че в Мкар не е обслужвана според това както трябва да е.Kurtov написа:brabusbg написа:Значи накрая аз излязох че "подскачам" при положение че няколко пъти казвам че знам на колко км ми е колата и се продължава някой да ме убеждава как не може да е на толкова без да ми е виждал или чувал колата. Но в крайна сметка ... Аз се правя на ощипана жаба,така ли?bokouser написа:brabusbg написа:Ама то си е реален много ясно. Кошата съм я купувал от приятел и е закупена от Варна като първи собственик. Само че вие не искате да повярвате че БМВ аджеба може да гори масло. И за това ме изкарвате че аз не си знам километрите на колата. А аз най точно ви казвам, че според мен основния проблем е че наистина не се знае какво и дали са сменяли нещо в Мкар. При положение че с новото си масло нямам вече 6000км дертове.
Изпратено от моят SM-G950F с помощта на Tapatalk
Що така подскачате на тема километри. Никой не е казал, че БМВ е извънземна техника, човека ти дава пример с други марки коли и просто ти казва, че на тия км не би трябвало толкова масло да харчи която и да е кола. Ако ти харчи 2л 5W30, значи имаш някакъв проблем, чието решение не се търси чрез повишаване вискозитета на маслото.
А пък ако се окаже, че не е просто лек проблем по периферията, още веднъж ще си затвърдя мнението, че кола карана и поддържана в България не трябва да се купува. Като започнем от лоша нафта, масла последно качество, монтьори тарикати, всеки гледа да ти резне тиквата (в официалните сервизи работят същите индивиди). По тоя повод имам съсед, който работеше в Балкан Стар и години наред продаваше оригинално Мерцедесово масло. Казвал ми е, че например при смяна на 6,5л масло три си взема за него, просто го опреснява. Не, че на запад това не се случва, но тук е в пъти повече.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Понякога нямате мярка.
Успех желая и безпроблемно шофиране.
.... А по принцип влязох да попитам само кое масло е по добре да избера... то каква стана...
Изпратено от моят SM-G950F с помощта на Tapatalk
От тая дискусия може да извлечеш ползи.
Не знам защо се ядосваш.
Според мен в Мкар са ти сменили наполовина маслото, или само филтър, или друга мръсотия.
До сега само два пъти ли си сменял масло ?
Ако всички масла ги гори така, сигурно имаш проблем с турбото, или нещо друго, но като гледам, че нямаш разход със сегашния Фухс, си оставам на тезата, че в Мкар са те излъгали.
Изпратено от моят SM-G950F с помощта на Tapatalk
Е съгласи ли се най-накрая с това, което ти казваше колегата, а именно, че на такива км с читаво масло и без реален проблем в мотора няма как да харчи толкова масло? А вече сам си прави извода в кое от трите изброени условия си сигурен и в кое не.
- brabusbg
- младши ентусиаст
- Мнения: 355
- Регистриран на: 1.06.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E60 520d LCI
- Мечтае да кара: Самолет
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Аз да не би нещо по различно да написах в началото че да трябва да се съгласявам??
Изпратено от моят SM-G950F с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят SM-G950F с помощта на Tapatalk
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Миналата седмица излязоха резултатите от анализа на Мeguin Мegol Super Leichtlauf 5w40 - http://www.oil-club.ru/forum/topic/3530 ... 40-svezhee
Както се и очакваше маслото се оказа изцяло пълносинтетично с висок високотемпературен(14,32mm2/s) и HTHS(4 mPas) вискозитет, с високо съдържание на противоизносни и миещи добавки, съдържа също и молибден. Тъй като сулфатнат пепел е доста висока - 1,4% то покрива допуска BMW LL 98 вместо LL-01 и затова е по-подходящо за по-старите мотори или може да се ползва от колеги които държат в маслото да има повече добавки срещу триене, износ както и за миене, които играят голяма роля при по-високи натоварвания и за по-дългия интервал на използване. Другия голям плюс на това масло е ниската цена - в Германия 5л могат да се намерят само за 23е, което е една от най-ниските цени за пълна синтетика която съм виждал.
Както се и очакваше маслото се оказа изцяло пълносинтетично с висок високотемпературен(14,32mm2/s) и HTHS(4 mPas) вискозитет, с високо съдържание на противоизносни и миещи добавки, съдържа също и молибден. Тъй като сулфатнат пепел е доста висока - 1,4% то покрива допуска BMW LL 98 вместо LL-01 и затова е по-подходящо за по-старите мотори или може да се ползва от колеги които държат в маслото да има повече добавки срещу триене, износ както и за миене, които играят голяма роля при по-високи натоварвания и за по-дългия интервал на използване. Другия голям плюс на това масло е ниската цена - в Германия 5л могат да се намерят само за 23е, което е една от най-ниските цени за пълна синтетика която съм виждал.
- host
- старши ентусиаст
- Мнения: 1668
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Супер информация , определено ще се пробва
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
host написа:Супер информация , определено ще се пробва
Аз съм взел вече 2 туби, въпреки, че ми е малко много сулфатната пепел, защото имам проблеми с горенето, но след две смени с хидрокрек искам пак да се върна за малко на пълната синтетика. При това ще го разреждам с полиолестери и ще му правя после анализ да видя какъв ще е резултата - дали има полза и смисъл или пък е вредно за двигателя.
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
host написа:Супер информация , определено ще се пробва
Такък топъл вискозитет 14,32mm2/s не е ли малко по-гъст за нашите мотори М52 от необходимото? Също и студения. По тези стойности гони 10w40.
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
maxoyn написа:host написа:Супер информация , определено ще се пробва
Такък топъл вискозитет 14,32mm2/s не е ли малко по-гъст за нашите мотори М52 от необходимото? Също и студения. По тези стойности гони 10w40.
Вискозитетът е напълно нормален за масла 5w40, според изискванията той трябва да бъде в границите 12,5-16,3mm2/s. Разликите между маслата с означения 5wXX и 10wXX са в нискотемпературния вискозитет. Вярно е, че вече има тенденция да го намаляват в по-новите масла с цел икономия на гориво и отработени газове. Обаче за лятна експлоатация и за по-големи натоварвания на колата тоя вискозитет е необходим за по-добрата защита на високотемпературните бензинови двигатели на БМВ. Така, че нещата опират до профила на шофиране и условията на експлоатация. Който иска икономия, не товари колата, не кара в задръствания и големи жеги спокойно може да се ориентира и към масла с вискозитет 0w30 или 5w30.
- host
- старши ентусиаст
- Мнения: 1668
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
m52b2x серията си пее с 10w40 - говоря за напълно цивилно каране
тъкмо този месец ще сменя на 6500км(95% градско за 11 месеца) пробег едно 10w40 + ERC Nano и ще налея 5w40 за което се счита, че е 100% рециклаж (шок и ужас , не е Mannol ) , но и никой не го фалшифицира колкото да избутам зимата (3-4хил км) и на пролет една промивка и наливам Мегуин-а ... това е плана за моето m52 (споменавал съм и преди, че и с 5w30 съм карал за да видя видя дали ще текне като лейка или гори като ламя, живо и здраво си е)
тъкмо този месец ще сменя на 6500км(95% градско за 11 месеца) пробег едно 10w40 + ERC Nano и ще налея 5w40 за което се счита, че е 100% рециклаж (шок и ужас , не е Mannol ) , но и никой не го фалшифицира колкото да избутам зимата (3-4хил км) и на пролет една промивка и наливам Мегуин-а ... това е плана за моето m52 (споменавал съм и преди, че и с 5w30 съм карал за да видя видя дали ще текне като лейка или гори като ламя, живо и здраво си е)
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Честно казано ме изненада, че стандарта за 5w40 масла достига топъл вискозитет до 16,3mm2/s подобен почти на 10w60. Едно качествено масло например Millers CFS NT+ 5w40 (което все още не съм ползвал , цената му с доставката ми се струва висока за същия интервал на смяна) e 13.4mm2/s. Total Quartz 9000 Energy 5w40 мисля беше с около 14.2, а цената му е доста ниска. Заради такива разлики преди време се чудих къде е най-добрия баланс между достатъчно лубрикация и износването от повишеното триене? Разбира се, маслото е пълно с всякакви други добавки и тн. за които едва ли може да се извади извод само от spec sheet-овете.
Преди време четох и по американски форуми как на 997 gt3 + 991.1 gt3 и друг човек само на 997 gt3 бяха сипвали Mobil 1 3000 5w40, даже на писта бяха карали с него и бяха доволни, а не изглежда впечатляващо.
Някакво мнение по въпроса от накой по-запознат би било полезно.
PS - 5w30 LL01 взех преди време да тествам за друго М52ТУ, защото беше от дарукар, но все влизам в размишления как работи на 96 вместо 90 градуса.
Преди време четох и по американски форуми как на 997 gt3 + 991.1 gt3 и друг човек само на 997 gt3 бяха сипвали Mobil 1 3000 5w40, даже на писта бяха карали с него и бяха доволни, а не изглежда впечатляващо.
Някакво мнение по въпроса от накой по-запознат би било полезно.
PS - 5w30 LL01 взех преди време да тествам за друго М52ТУ, защото беше от дарукар, но все влизам в размишления как работи на 96 вместо 90 градуса.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани