С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1668
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от host » 30 Мар 2018, 14:56

Манол за съжаление на доста премиум марки продаващи рециклаж и минералки с повечко присадки , имат доста читави продукти на тънки цени.

Дори хидрокрека им 5w40 extreme , има сертификация по Porsche a40 и MB 229.3/226.5 ... което го прави отличен вариант за хора търсещи НЕ енергоспестяващи и пазещи DPF и т.н. ... просто като всяко масло от тоя клас на 6к км сериозно каране почва да се предава ... но с тази си цена ... спокойно може да се кара с него.

А защо няма внос на 5w40 Elite ... нямам обяснение. Но в никакъв случай да не си помислите, че 0w40 Legend + ester е пълна естерна синтетика ;) такъв филм няма - поне по каквото съм гледал като тестове в нета.

Total 9000 има много лоши резултати на тестове за защита на масления филм ... за разлика от 9000 energy , но то не се предлага в България, или поне аз не намерих пред 5 месеца като сменях моето масло. Явно имат разлика присадките за да има сериозна разлика в защитата от механично износване между двете масла.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от zaharia » 30 Мар 2018, 15:09

host написа:Манол за съжаление на доста премиум марки продаващи рециклаж и минералки с повечко присадки , имат доста читави продукти на тънки цени.

Дори хидрокрека им 5w40 extreme , има сертификация по Porsche a40 и MB 229.3/226.5 ... което го прави отличен вариант за хора търсещи НЕ енергоспестяващи и пазещи DPF и т.н. ... просто като всяко масло от тоя клас на 6к км сериозно каране почва да се предава ... но с тази си цена ... спокойно може да се кара с него.

А защо няма внос на 5w40 Elite ... нямам обяснение. Но в никакъв случай да не си помислите, че 0w40 Legend + ester е пълна естерна синтетика ;) такъв филм няма - поне по каквото съм гледал като тестове в нета.

Total 9000 има много лоши резултати на тестове за защита на масления филм ... за разлика от 9000 energy , но то не се предлага в България, или поне аз не намерих пред 5 месеца като сменях моето масло. Явно имат разлика присадките за да има сериозна разлика в защитата от механично износване между двете масла.

Правилни наблюдения имаш колега. Общо взето Манол нямат пълносинтетични масла, каквото и да пишат на тях, но на тези цени при условие, че имат допуските могат да се ползват като евтини алтернативи, е разбира се като застраховка могат да се сменят по-често от по-скъпите - за същите пари можеш да смениш маслото 3-4 пъти!!! И тогава се пита кое от двете масла ще пази по добре двигателя при една нормална експлоатация, и има ли изобщо смисъл да е купуват скъпи масла като за същите пари можеш да купиш по-евтино и да караш с него поне 2 пъти по-дълго. Впрочем доста хора в Русия точно така и правят. Няма да е лошо да се направят и анализи на тези масла, ако има интерес към тях, да се види как стои въпроса с присадките.
Относно Тотала - те имат някои хубави масла с доста голям процент ПАО в тях, на конкурентни дори ниски цени. Някой път трябва да коментирам маслата които са ми направили впечетление по отношение на качествата и си заслужават да се купуват. Иначе разлики между отделните масла има много големи, но те се виждат още в цената, както и преди бях посочвал например TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY 0W-40 което е на база пълна синтетика и цени около 32е за 5л е едно, а TOTAL Quartz 9000 5W40 Energy с цена около 20е за 5л е съвсем друго, макар като наименования да изглеждат подобни. За последното скоро четох как като си го нялал човека му се вдигнала температурата в двигателя и то с доста градуси, което явно показва, че почти няма добавки срещу триене. В такива евтини масла с малко добавки например, си заслужава и е на място човек да слага от добавките като тия на Бардал, срещу триене и износване. Друг е въпросът дали е финансово изгодно.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1668
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от host » 30 Мар 2018, 15:41

zaharia написа:
host написа:Манол за съжаление на доста премиум марки продаващи рециклаж и минералки с повечко присадки , имат доста читави продукти на тънки цени.

Дори хидрокрека им 5w40 extreme , има сертификация по Porsche a40 и MB 229.3/226.5 ... което го прави отличен вариант за хора търсещи НЕ енергоспестяващи и пазещи DPF и т.н. ... просто като всяко масло от тоя клас на 6к км сериозно каране почва да се предава ... но с тази си цена ... спокойно може да се кара с него.

А защо няма внос на 5w40 Elite ... нямам обяснение. Но в никакъв случай да не си помислите, че 0w40 Legend + ester е пълна естерна синтетика ;) такъв филм няма - поне по каквото съм гледал като тестове в нета.

Total 9000 има много лоши резултати на тестове за защита на масления филм ... за разлика от 9000 energy , но то не се предлага в България, или поне аз не намерих пред 5 месеца като сменях моето масло. Явно имат разлика присадките за да има сериозна разлика в защитата от механично износване между двете масла.

Правилни наблюдения имаш колега. Общо взето Манол нямат пълносинтетични масла, каквото и да пишат на тях, но на тези цени при условие, че имат допуските могат да се ползват като евтини алтернативи, е разбира се като застраховка могат да се сменят по-често от по-скъпите - за същите пари можеш да смениш маслото 3-4 пъти!!! И тогава се пита кое от двете масла ще пази по добре двигателя при една нормална експлоатация, и има ли изобщо смисъл да е купуват скъпи масла като за същите пари можеш да купиш по-евтино и да караш с него поне 2 пъти по-дълго. Впрочем доста хора в Русия точно така и правят. Няма да е лошо да се направят и анализи на тези масла, ако има интерес към тях, да се види как стои въпроса с присадките.
Относно Тотала - те имат някои хубави масла с доста голям процент ПАО в тях, на конкурентни дори ниски цени. Някой път трябва да коментирам маслата които са ми направили впечетление по отношение на качествата и си заслужават да се купуват. Иначе разлики между отделните масла има много големи, но те се виждат още в цената, както и преди бях посочвал например TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY 0W-40 което е на база пълна синтетика и цени около 32е за 5л е едно, а TOTAL Quartz 9000 5W40 Energy с цена около 20е за 5л е съвсем друго, макар като наименования да изглеждат подобни. За последното скоро четох как като си го нялал човека му се вдигнала температурата в двигателя и то с доста градуси, което явно показва, че почти няма добавки срещу триене. В такива евтини масла с малко добавки например, си заслужава и е на място човек да слага от добавките като тия на Бардал, срещу триене и износване. Друг е въпросът дали е финансово изгодно.


последно за
5w40 9000 Total (следа от износване след теста , 0.19) 1кг тежест
https://www.youtube.com/watch?v=pCDt3W3xck8
5w40 9000 energy Total (следа от износване след теста , 0.02) 1кг тежест
https://www.youtube.com/watch?v=dzyrWnauYQc
5w40 9000 energy Total (следа от износване след теста , 0.14) 2кг тежест
https://www.youtube.com/watch?v=BI0Xkp9Q3vE

това само за присадките против износване , кой знае какво е положението при миещите и т.н.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1528
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от ildivvy » 30 Мар 2018, 19:26

Аз съм доволен от "Тотал"-а,като мисля,че не съм сипал "Енерджи"! Изкара към 5500км и сложих отново същото! За цената си нямам никакви забележки! По-добре е от Яко 5/40 ВХ600 (по спомени) за около 90лв с отсъпките! "Манол"-а винаги съм го знаел като евтино масло! На брат ми на Астра-та нямаше ядове,като работа на двигателя,но Екотеч-а е ясен,доливане,доливане и ... Интересно е дали маслата им са наистина толкова хубави! Замислям се за проба,но ще е есента,най-вероятно!
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от zaharia » 30 Мар 2018, 20:52

ildivvy написа:Аз съм доволен от "Тотал"-а,като мисля,че не съм сипал "Енерджи"! Изкара към 5500км и сложих отново същото! За цената си нямам никакви забележки! По-добре е от Яко 5/40 ВХ600 (по спомени) за около 90лв с отсъпките! "Манол"-а винаги съм го знаел като евтино масло! На брат ми на Астра-та нямаше ядове,като работа на двигателя,но Екотеч-а е ясен,доливане,доливане и ... Интересно е дали маслата им са наистина толкова хубави! Замислям се за проба,но ще е есента,най-вероятно!

За момента е ясно, че са евтини и имат съответните допуски, което е нещо - тук имам предвид Манол-а. За нормална употреба не би трябвало да има ядове, още повече ако се сменят по-навреме от скъпите им алтернативи. За много които не си претоварват колите това е напълно достатъчно. Колко са хубави може да се каже ако се направавят съответните анализи и се види как се държат в двигателите. При всяко положение обаче няма как да очакваме да са по-хубави от пълносинтетичните масла или високачествния крек с хубави добавки които струват няколко пъти повече, затова просто трябва да се сменят по-навреме, преди да са се амортизирали присадките.
Тотал както и всяка една от големите компании производители имат също хубави масла, дори са и на по-ниски цени от аналозите им.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от FaceOff » 31 Мар 2018, 0:51

zaharia написа:
FaceOff написа:Здравей колега, радвам се че ти си коментирал промивките. Не мисля, че имам някакъв проблем с мотора, ама като си навия нещо на пръста.. Ето какво мисля да направя - наскоро ще ми се наложи да махам магарето, съответно ще мога да сваля и изчистя картера. След това мисля да сипя някое по-евтино масло + добавка за чистене, но от тези с които се кара 200-300км (вече съм си купил това - https://products.liqui-moly.com/additives/oil-sludge-flush.html ) След като измина около 200-250км с добавката, отново с по-евтино масло да направя една междинна смяна, да покарам още 200-300км, и тогава вече да сипя прилично масло, като този път мисля да заложа на Арал супертроник 0в40, а пък за междинните смени мисля да взема това - https://maxcar.bg/avtomobilni-masla/total-quartz-9000-5w-40-4l. Според мен свалянето и чистенето на картера е хубаво да се направи преди да сипвам добавката за чистене, за да не вдигне боклука нагоре. Би ли споделил мнението си? И какъв е твоя опит с добавките за промиване? Благодаря!
Естествено, притеснява ме и въздействието на промивката върху гумичките на клапаните,.. дали този продукт е най-подходящ, предполагам въпросният пробег от около 200км с добавката е хубаво да се направи във възможно най-кратки срокове (дори и в рамките на един ден) за да не се подлагат гумичките дълго време на действието на добавката..
пп. Всъщност се сетих, че мога да направя същия тест с потапяне на гумичка, дори за да е по-обективно ще купя оригинална гумичка за клапан, и за да е още по-обективно, може да пробвам да загрея смес от добавката с масло в подобно съотношение (300мл към 6.5л масло, или съответно - 10мл от добавката към 215мл масло) до към 100-тина градуса за около час..

Здравей колега, мисля планът ти е добър, но като налееш маслото след добавката, струва ми се 200-300км са прекалено малко и няма смисъл да го изхвърляш в работещо състояние. Според мен, преди смяната просто гледай да го източиш максимално дълго време да остане колкото може по-малко неизливаем остатък и тогава наливай Тотала. Дори и да има остатъци те няма да съсипят новото масло и според мен може спокойно да караш с него едно 3-4к км преди да го излееш. Друг вариант е да налееш евтино минерално масло след промивката, да оставиш двигателя да работи на празни обороти да кажем половин час, да източиш и да налееш новото масло. За съжаление нещо не мога да открия подобни евтини масла(да кажем до 3-4лв за литър) из българските магазини и това обезсмисля тая идея. Аз мисля да правя нещо подобно на теб, разликата е, че ще ползвам от бързите промивки Lubegard - бяха я препоръчали преди време във форума и си я купих, но ме беше страх да не ми повреди новото масло и още не съм я ползвал. Наскоро се снабдих с евтин Mannol и мисля след промивката да го налея и да покарам няколко хиляди(поне 3-4) км с него. Опит практически нямам, знанията ми са от прочетеното в интернет. Ти ще ползваш от меките добавки които не са толкова агресивини, но наистина е добре да съкратиш времето на престоя на маслото с добавка в двигателя максимално, ако можеш тия 200км да ги направиш на един път - най-добре.

Ето тук например има много евтини масла подходящи и за промивки например (Mannol 10w40 1,68e за литър), но дали доставят до България не е ясно(не са в списъка), трябва да се пита.
https://www.motor-oel-guenstig.de/


Благодаря за отговора колега!
Сигурно си прав, че да източвам междинното масло, което ще сипя след добавката, след само 200-300км е безсмислено и неоправдано..
Интересни цени има на сайта, който си посочил - Mannol Extreme 5w40 5l - намалено на 10,39E от 12,99E и Mannol Energy Premium 5w30 5l - намалено на 11,99E от 14,99E
Тогава дали да се доверя на този магазин? - http://shop.auto-oil.net/1/3/3.html http://shop.auto-oil.net/1/3/14.html
Като се чудя първото (5В40) дали да е само за промивката, а пък второто (5В30) да е за след нея, или и с 5В40-то и за след промивката за 2-3 хиляди км.. Първото няма спецификация по БМВ, но пък е API SN/CF ACEA A3/B4 ? Докато второто е дори БМВ ЛЛ-04
Доколкото прочетох Маннол се произвеждали в Украйна, та това малко ме спира, но кой знае и Тотал-а къде се произвежда, така че.. все тая.. Но пък ето тук има 9000 Енерджи - https://maxcar.bg/avtomobilni-masla/total-quartz-9000-5w-40-5l-koleda , което пък е само два лева по-скъпо от 9000 без "енерджи"?? Да не са му направили само етикет.. и два лева отгоре да го избият? :mhihi:
Относно промивките - руснака, който беше посочил в друг пост, има канал в Ютюб - https://www.youtube.com/channel/UCrqB0H9Bs4d_RHXPfZLxKAg и има клипчета с изпробване на повечето добавки на пазара, включително и BG109, и от това, което гледах май нищо не става от никоя.. поне що се отнася до по-сериозни отлагания

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от zaharia » 31 Мар 2018, 20:00

Някои съображения отностно евтините масла Mannol които препоръчах по-горе.

Фирмата която държи търговската марка Манол - SCT-Lubricants, а също и марките Pemco и Fanfaro(или по-точно тези масла се правят и разливат на същия завод) има собствен завод за тяхното производство в Литва, т.е. централата е в Германия, а производството не. Освен с масла тази фирма произвежда и резервни части за автомобили. Преди да го построи, маслата и са се правели от Wolf в белгийските и заводи. Информация за производството има тук: https://mannol.ru/podderzhka/stati/proi ... el-mannol/
Първото нещо което прави впечетление е, че много малко от маслата, аз намерих само 2, имат реални допуски от производителите, в случая MB и VW, т.е. документ който потвържава определено качество. Тия две масла са MANNOL Energy Combi LL 5W-30 API SN/CF и MANNOL Elite 5W-40 API SN/CF. За останалите имаме само заявления на фирмата, че маслата съответстват на разни допуски и спецификации.
Вторият проблем е, че има само един анализ в който обаче има разминавания по някои от заявените характеристики.
От тази гледна точка, докато не се изясни какво точно сипват в Литва в тия масла, и доколко то отговаря на заявените допуски и спецификации, е по-добре човек да не си прави експерименти с тях в двигателя, ако мисли да кара при максимални интервали и тежки условия. От друга страна има доста положителни отзиви от хора които са ги ползвали, стокооборота на фирмата за 2014г е за между 50 и 100 млн евро, на ден се произвеждат около 350 тона масла.
Общо взето това важи и за почти всички по-малки и по-неизвестни фирми които произвеждат масла. За съжаление хората които ги ползват и целят икономия, не са склонни да дават пари и за анализи. На oil-club.ru има серия от анализи на другите масла Fanfaro, където в някои от тях се наблюдават разминавания в заявените параметри, в други се вижда, че става въпрос за "средни" масла които не блестят с нещо особено и единствният им по-голям плюс е ниската цена. Разбира се може и да са си наред маслата, но докато не се докаже с анализ е по-добре да се внимава и да не се предоверява човек на тях.
Последна промяна zaharia на 01 Апр 2018, 0:33, променена общо 5 пъти

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от zaharia » 31 Мар 2018, 20:11

FaceOff написа:...
Доколкото прочетох Маннол се произвеждали в Украйна, та това малко ме спира, но кой знае и Тотал-а къде се произвежда, така че.. все тая.. Но пък ето тук има 9000 Енерджи - https://maxcar.bg/avtomobilni-masla/total-quartz-9000-5w-40-5l-koleda , което пък е само два лева по-скъпо от 9000 без "енерджи"?? Да не са му направили само етикет.. и два лева отгоре да го избият? :mhihi:
Относно промивките - руснака, който беше посочил в друг пост, има канал в Ютюб - https://www.youtube.com/channel/UCrqB0H9Bs4d_RHXPfZLxKAg и има клипчета с изпробване на повечето добавки на пазара, включително и BG109, и от това, което гледах май нищо не става от никоя.. поне що се отнася до по-сериозни отлагания

След като поразмислих и след това и попрочетох за маслата на Манол и аз стигнах до извода, че на настоящия етап е по добре да се внимава с тях. Въпреки, че от друга страна фирмата произвежда и продава големи количества масла и смазочни продукти в Европа, Ю. Америка, Азия и Африка и никой още не е изпищял от тях, което значи, че маслата им все пак си имат някакво качество и ниво някъде около средното. Предполагам за една промивка не би трябвало да има проблем. Тотал си е доказан производител където не може да очакваме изненади, и е нормално да бъде предпочетен в случая.

Относно промивките - както посочва руснака, ако двигателят е силно замърсен, помага само разглобяване и почистване на детайлите един по-един, и това изглежда да е съвсем нормално, все пак става въпрос за много устойчиви високотемпературни отлагания - най-вече тия по буталата и сегментите.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 389
Регистриран на: 26.01.2017
Пол: Мъж

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от Denis1903 » 01 Апр 2018, 6:56

Еми аз сложих тотала (5в40) и една добавка на бардал . Мислех да карам с него (3.0 231к.) , но от прочетеното се замислих сега дали да него махна ?

Изпратено от моят HUAWEI VNS-L21 с помощта на Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1048
Регистриран на: 19.02.2007
Местоположение: Fairbanks, AK

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от pinko_23 » 01 Апр 2018, 8:43

Denis1903 написа:Еми аз сложих тотала (5в40) и една добавка на бардал . Мислех да карам с него (3.0 231к.) , но от прочетеното се замислих сега дали да него махна ?

Изпратено от моят HUAWEI VNS-L21 с помощта на Tapatalk


Колега аз съм със същият двигател и слагам тотал 5/40 вече около 60 000 и съм на газ и да ти кажа нямам оплаквания сменям го на 13000 км и е ок. Добахки не слагам от както си запуших парното никога повече няма да си сложа какват и да е добавка.
Няма начин да няма начин

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 389
Регистриран на: 26.01.2017
Пол: Мъж

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от Denis1903 » 01 Апр 2018, 13:30

pinko_23 написа:
Denis1903 написа:Еми аз сложих тотала (5в40) и една добавка на бардал . Мислех да карам с него (3.0 231к.) , но от прочетеното се замислих сега дали да него махна ?

Изпратено от моят HUAWEI VNS-L21 с помощта на Tapatalk


Колега аз съм със същият двигател и слагам тотал 5/40 вече около 60 000 и съм на газ и да ти кажа нямам оплаквания сменям го на 13000 км и е ок. Добахки не слагам от както си запуших парното никога повече няма да си сложа какват и да е добавка.
Успокои ме Колега ! Благодаря

Изпратено от моят HUAWEI VNS-L21 с помощта на Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1528
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от ildivvy » 01 Апр 2018, 18:56

pinko_23 написа:
Denis1903 написа:Еми аз сложих тотала (5в40) и една добавка на бардал . Мислех да карам с него (3.0 231к.) , но от прочетеното се замислих сега дали да него махна ?

Изпратено от моят HUAWEI VNS-L21 с помощта на Tapatalk


Колега аз съм със същият двигател и слагам тотал 5/40 вече около 60 000 и съм на газ и да ти кажа нямам оплаквания сменям го на 13000 км и е ок. Добахки не слагам от както си запуших парното никога повече няма да си сложа какват и да е добавка.


За дизелов двигател ли става дума? Защото направо не мога да повярвам,че изкарва толкова километри! При мен,след около 5500км се усеща осезаема разлика в работата на двигателя (при това става за доста кратко разстояние,200км примерно) и го сменям! Може би има разлика в режимите на работа на двигателя!
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1048
Регистриран на: 19.02.2007
Местоположение: Fairbanks, AK

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от pinko_23 » 01 Апр 2018, 19:39

ildivvy написа:
pinko_23 написа:
Denis1903 написа:Еми аз сложих тотала (5в40) и една добавка на бардал . Мислех да карам с него (3.0 231к.) , но от прочетеното се замислих сега дали да него махна ?

Изпратено от моят HUAWEI VNS-L21 с помощта на Tapatalk


Колега аз съм със същият двигател и слагам тотал 5/40 вече около 60 000 и съм на газ и да ти кажа нямам оплаквания сменям го на 13000 км и е ок. Добахки не слагам от както си запуших парното никога повече няма да си сложа какват и да е добавка.


За дизелов двигател ли става дума? Защото направо не мога да повярвам,че изкарва толкова километри! При мен,след около 5500км се усеща осезаема разлика в работата на двигателя (при това става за доста кратко разстояние,200км примерно) и го сменям! Може би има разлика в режимите на работа на двигателя!


Става
Няма начин да няма начин

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1668
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от host » 02 Апр 2018, 9:52

Мои познат с 1.9tdi 110bhp GOLF IV също остана доволен от Total 5w40 , искаше да продава колата, преди това само с Бардал караше ... еми тракаше нечовешки, коментирали сме го дори дали не е за добавки за промиване и т.н. ... но винаги едно и също масло сипваше ... сипа Тотал-а и тоя Голф спря да трака ... не твърдя , че е извънземен Тотал-а, че е супер качествен ... ама съм го видял с очите си

иначе нормално да не кара повече от 6-7хил при сериозно каране

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 389
Регистриран на: 26.01.2017
Пол: Мъж

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от Denis1903 » 03 Апр 2018, 6:40

Вече само тотал . Хаха .. тази сутрин след 1000 километра проверих маслото и грам не е мръднало. Интересното е че още си е бистро даже . Сякаш вчера съм го сменил . Днес ще покарам малко и във високи обороти давидим дали ще почернее

Изпратено от моят HUAWEI VNS-L21 с помощта на Tapatalk

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook