С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от zaharia » 16 Мар 2018, 22:56

Да препоръчам две пълноситнетични масла Rowe отговарящи на спецификацията BMW LL-01. Според последния анализ на едното от тях би трябало да са някъде на нивото на еквивалентните от Ravenol, 2016 още са били на по-старите миещи пакети, но може с времето да има някаква промяна. Става въпрос за Rowe SYNTH RS SAE 0W-40 и Rowe SYNTH RS SAE 5W-40. На долния сайт се продават на изключително ниски(до към 10-12е за 5л туба разлика) в сравнение с останалите магазини цени, фирмата доколкото знам е дистрибутор на Rowe. Имат една идея малко повече сулфатна пепел 1,3 при Rowe Synth-RS 0w-40 срещу 1,2 при Ravenol SSL 0w40, но това мисля не е проблем. Имат естери, но нямат молибден. Поради изгодната цена на която ги продава тоя магазин, маслата се оказват добра алтернатива за аналозите SSL 0w40 и VST 5w40 на Ravenol, които от миналата седмица са с повеишени цени, първото с 3е до 41е, второто с 2е до 35е за туба 5л ако се вземат 10л. Напоследък на oil-club.de се появиха доста анализи на отработки на тези масла, хората ги ползват като алтернатива на спрения Mobil 1 New Life 0w40, анализите показват много добри стойности за износ, като цяло отизивите са много положителни. Доскоро не бях сигурен, дали на carodno не се разпродават някакви стари запаси защото на сайта снимките на маслото са със старите опаковки от преди 2 години, но на горния форум споделиха, че са поръчвали скоро от там и маслото което са получили е прясно разлято. Така, че имаме за момента още едно немско качествено пълностинтетично масло на ниска цена. Жалкото е, че засега Rowe не предлагат пълна синтетика LL-04, дано с времето това се промени.

https://www.carondo.com/de/synth-rs-sae ... 58032.html - 32,58е за 5л
https://www.carondo.com/de/synth-rs-sae ... 57987.html - 29,43е за 5л

Анализ на Rowe SYNTH RS SAE 0W-40
http://www.oil-club.ru/forum/topic/2590 ... 0-svezhee/

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 201
Регистриран на: 30.09.2006
Местоположение: София
Кара: E61 530d , E39 Touring

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от Я.Велинов » 20 Мар 2018, 19:24

Специално питане към колегата zaharia - какво мислиш за маслата и добавките на Xado? Имаш ли преки впечатления или поне някаква информация от тестове и т.н. ?

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12761
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от vld » 20 Мар 2018, 21:15

Я.Велинов написа:Специално питане към колегата zaharia - какво мислиш за маслата и добавките на Xado? Имаш ли преки впечатления или поне някаква информация от тестове и т.н. ?

Аз имам преки впечатления от така силно рекламираните им добавки.
Сипахме една на един мотор с леко поизносени лагери, спазили сме всички указания за употреба + изчакахме 1500км. да се нанесе.
Е нямаше ефект, не се повиши налягането на маслото, мерено с монометър преди добавката и 2000км. след сипването и.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 19.05.2013
Пол: Мъж
Кара: E90, 320dA, m47, 01.2007

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от martop » 21 Мар 2018, 0:13

Здравейте колеги,

Предстои ми смяна на маслото. Карам 50/50 градско/извънградско, като минавам около 15к км за година и ми се пада да го сменям г/д по едно и също време около март. В момента съм с Motul LL-04, но като че ли не съм много впечатлен. Не го гори, но двигателя е стана доста шумен последните няколко месеци.

Виждам, че повечето от вас са се ориентирали към RAVENOL. Моля помогнете ми си избора, тъй като съм с DPF и предпочитам вискозитет 5w-40 (смятам го за по-удачно за климата в България).

Вариант 1 е Ravenol VMO, обаче не виждам много коментари и анализи за него освен това тук. Не мога да преценя има ли съществена разлика от VST.
Вариант 2 е Castrol Edge Turbo Diesel, като идеята е да го поръчам или от Германия или с доказан произход.
Вариант 3 е Motul X-clean, но там стои въпросът с произхода и съответно качеството.
Вариант 4 е друго

Поздрави!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от zaharia » 21 Мар 2018, 0:56

Я.Велинов написа:Специално питане към колегата zaharia - какво мислиш за маслата и добавките на Xado? Имаш ли преки впечатления или поне някаква информация от тестове и т.н. ?

Впечетления нямам, прегледах какво пише на сайта на oil-club.ru. Значи става въпрос за украинска фирма, първоначално (1997-2000г) са ползвали технологиите и разработките на НПК Руспромремонт - военно предприятие занимаващо се с бронетанкова техника, после Руспромремонт е разтрогнало договора защото неговите клаузи са били нарушавани. Тогава ХАДО въз основа на информацията която е получила до момента, започва сама да произвежда вече от свое име, разбира се без всякаква гаранция за качество. Подробно е описано тук http://www.oil-club.ru/forum/topic/3294 ... ntry257148.
По отношение на отзивите от форумците - по-голямата част са или неутрални или негативни - т.е. не е имало видим ефект или е имало негативен такъв. Има отделни положителни отзиви, но не е ясно доколко са достоверни - дали не са писани като реклама или са действителни. През 2012-2013 е имало мощна рекламна кампания в интернет, включително и по специализираните форуми.
Маслата на тази фирма се произвеждат в заводите на холандската Eurol.

Отзиви за продуктите им може да се видят тук.
http://www.oil-club.ru/forum/topic/3294-xado/
http://www.oil-club.ru/forum/topic/9586 ... italizant/ - тук има повече положителни отзиви относно гел-ревитализант.
http://www.oil-club.ru/forum/topic/204-masla-hado/

От прочетеното фирмата и продуктите ми се виждат доста съмнителни. Маслата доколкото разбирам не са нeщо особено, цени не съм гледал. Има анализи на 3 вида масла, но са от 2013г и те май вече не се и продават.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от zaharia » 21 Мар 2018, 14:25

martop написа:Здравейте колеги,

Предстои ми смяна на маслото. Карам 50/50 градско/извънградско, като минавам около 15к км за година и ми се пада да го сменям г/д по едно и също време около март. В момента съм с Motul LL-04, но като че ли не съм много впечатлен. Не го гори, но двигателя е стана доста шумен последните няколко месеци.

Виждам, че повечето от вас са се ориентирали към RAVENOL. Моля помогнете ми си избора, тъй като съм с DPF и предпочитам вискозитет 5w-40 (смятам го за по-удачно за климата в България).

Вариант 1 е Ravenol VMO, обаче не виждам много коментари и анализи за него освен това тук. Не мога да преценя има ли съществена разлика от VST.
Вариант 2 е Castrol Edge Turbo Diesel, като идеята е да го поръчам или от Германия или с доказан произход.
Вариант 3 е Motul X-clean, но там стои въпросът с произхода и съответно качеството.
Вариант 4 е друго

Поздрави!

Здравей колега, общо взето маслата които си изброил са нормални и хубави. В случая предимството на Ravenol VMO е, че е на база ПАО, а цената му е сравнима или по-ниска от тази на другите които са на база хидрокрек. В сравнение с маслото VST, ако съдим по стария анализ който си цитирал по-горе, в него няма молибден и волфрам, които се ползват за намаляване на триенето и износването. Според заключенията към анализа маслото то е на основа хидрокрек(аз лично категорични доводи в подкрепа на тази теза не виждам), от Равенол твърдят, че е на база ПАО. В анализа няма резултати от инфрачервена спектроскопия, по които да потвърдим отсъствието или пък количеството при наличие на ПАО в него. Разбира се с времето нещата може да са се променили. На пръв поглед като база, присадки и цена можем да сложим VST и VMO в една категория. Именно заради доброто съотношение цена/качество маслата на Равенол са популярни най-вече сред хората които пишат и следят информацията във форумите в Русия и Германия, а отскоро и в този форум. Относно предпочитанията на форумците - от наблюденията ми едва ли тези масла се ползват от повече от десетина души. Най-известните и използвани масла тук са оригиналните на БМВ и маслата на Кастрол, след това идват и останалите. В подфорума e46 в темата за маслата(viewtopic.php?f=34&t=162927) има анкета която показва кои са най-търсените масла. Споменатите две масла водят с общо 72% от гласовете.
Относно пробега от смяна до смяна. На мен ми се струва малко висок, добре е да кажеш каква ти е средната скорст, или каква е тя при извънгардското и градското каране, за да имаме представа за моторните часове въз основа на които обикновено се определя интервала до замяна. Например ако общата ти средна скорост е 35-40 км/ч то като разделим 15к км на нея получваме към 375-435 моторни часа, което не е малко. Тук трябва да се отчете, че говорим за среднопепелни масла ACEA C3, a двигателя ти е с по-малък обем 5,2l, за разлика от колегите с по-големи двигатели, където има с 50% повече масло, т.е. при тях свойствата на маслото могат да се запазят за по-дълго време. Разбира се какво е положението може да се разбере най-точно с анализ на маслото, но това означава допълнителни разходи. На мен ми се струва, че би било добре да намалиш малко интервала ако е около или под 35км/ч, за да си сигурен, че маслото ти не е амотризирано дълго преди смяната. За пример - в разни по-малки двигатели с обем 3л да речем, подобни масла издържат обикновено до около 250 моторни часа. С по-голям обем е редно да издържат повече, но за съжаление за момента не мога да си спомня за анализ на двигател като твоя, да погледнем колко живеят в него маслата.

ПС. Намерих данните от спектроскопския анализ на VMO: http://www.oil-club.ru/forum/index.php? ... h_id=10349 . Според данните от него ПАО вътре може да се каже, че няма, т.е. има разминаване на това което твърдят Равенол и данните на лабораторията.
Тук има хубав анализ и на отработено масло с BMW 525D без ЕГР: https://www.drive2.ru/l/3547720/
Условията са били обем на маслото 8л, градско/извънградско - 50/50, пробег 13600км, моторни часове 530.
Тук има още анализи с други масла на същия автомобил: http://forum.dieselirk.ru/index.php?topic=9043.0
ППС. VMO мисля трябва да бъде анализирано наново, т.к. е единственото 5w40 евтино пълносинтетично предложение. VPD определено не е на база ПАО. Спектроскопията на линка по-горе показва много ниски стойности на пика от който се определя количеството ПАО - почти като за минерално масло или хидрокрек с минерално, което е нереално и предполагам в случая става върпос за грешка.
Последна промяна zaharia на 23 Мар 2018, 17:21, променена общо 1 път

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 19.05.2013
Пол: Мъж
Кара: E90, 320dA, m47, 01.2007

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от martop » 23 Мар 2018, 16:04

zaharia написа:Здравей колега, общо взето маслата които си изброил са нормални и хубави.....


Колега страхотен анализ! Благодаря за отделено време, определено мнението ще ми е от полза и занапред, надявам се и на колегите!

Потвърждаваш моите съменения, че съм прекалил с употребата на последното масло и трябва по-често да го сменям. Спирам се на Кастрола, тъй като мога да го купя от проверен източник, а по-натам ще му мисля пак.

Поздрави!

EDIT: Само още една молба. Какво мислиш за полемиката 5w-30/40? Най-общо казано и поне според това, което съм чел тази графика изчерпва темата:

Изображение

Тоест, ако разбирам правилно, ако климата предполага температурни разлики от -35 до +40 градуса, маслото следва да бъде 5w40, за да предпазва максимално?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от Kurtov » 24 Мар 2018, 17:21

Вискозитета не се ли определя от завода производител ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 287
Регистриран на: 8.07.2007
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: e46 330ci ZHP
Мечтае да кара: без значение к'во е63

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от DA HUSTLA » 27 Мар 2018, 0:02

Колеги , а някой карал ли е с маслата на Redline? Аз реших да пробвам, хвалят ги в нета и в момента съм с 5w30 Euro series на мотора (м54б30) а на скоростите с D4atf ( A5s390r) . Скоростите започнаха да включват по меко и там определено се усеща разликата, но при мотора все още не мога да преценя.

https://www.redlineoil.com/euro-series-5w30-motor-oil

https://www.redlineoil.com/d4-atf
... 'cause pussy is pussy and baby you're pussy for life

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от zaharia » 27 Мар 2018, 23:53

martop написа:EDIT: Само още една молба. Какво мислиш за полемиката 5w-30/40? Най-общо казано и поне според това, което съм чел тази графика изчерпва темата:
Изображение
Тоест, ако разбирам правилно, ако климата предполага температурни разлики от -35 до +40 градуса, маслото следва да бъде 5w40, за да предпазва максимално?


Предимства и недостатъци на маслата с по-висок вискозитет спрямо тези с по-нисък, в нашия случай 5W40 спрямо 5W30.

Плюсове
1. По-високо налягане, поради по-дебелия маслен слой в цилиндрите. Заради това и се препоръчват за автомобили с по-голям пробег, където се предполага, че вече има определено износване на бутала и/или цилиндри.
2. По-малка опасност, плюс резерв при понижаване на вискозитета от попадането на гориво в маслото или при много големи натоварвания на двигателя.
3. По-малък разход на масло, по-висока температурна стабилност.
4. По-малко износване при по-големи натоварвания на мотора - от 3500/4000 оборота нагоре.
5. Оптимален вискозитет при високи температури, вкл от натоваране, външна температура, движение в задръствания.
Да се има предвид, че температурата на охладителната течност може да е различна от температурата на маслото.

Минуси:
1. По-високи кинематически загуби в мотора, по-висок разход на гориво.
2. По-висока температура в двигателя.
3. По-гъстите масла обикновено са нисковизкозни масла + плюс определено количество сгъстител. Съдържат по-голямо количество вискозитетен подобрител, който може да се разруши при споменатите горе - Плюсове 2) условия.
4. По-гоямо износване при студен старт.
5. По-лошо охлаждане на детайлите на двигателя.
6. По-кратък живот на стартера, по-малък брой цикли на запалване.
7. По-късно достигане на труднодостъпните за маслото детайли на двигателя.
8. Поради по-голямото количество вискозитетен подобрител, остават повече нагари от него в двигателя.

Горната информация е обобщение на най-важните моменти от тая дискусия.
http://www.oil-club.ru/forum/topic/2250 ... %B5%D0%BB/
Последна промяна zaharia на 14 Фев 2020, 15:20, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от FaceOff » 29 Мар 2018, 0:19

zaharia написа:
Denis1903 написа:Благодаря колега ! А какво ще кажеш , че според мен ако има остатък от старото масло след източване с дпбавката в мотора , това няма ли да повлияе на новото масло ?

Ще се опитам аз да ти отговоря колега, защото седя пред същия проблем с промивките. Значи остатъка в старото масло е неизбежен, затова трябва да се източи максимално дълго и добре преди да се налива новото. Някъде дори имат машини за изсмукване, ако намериш такова място, мисля ще е още по-добре. Не знам тези машини дали работят с всички двигатели, като например бензиновите които са без щеки, но ако колегите знаят повече по темата нека кажат. Други пък вкарват въздух под налягане, за да могат да изкарат колкото се може повече от остатъците на маслото от двигателя. Разбира се в случая може преди да се налее маслото за смяната, да се сложи евтино промивъчно минерално масло и да поработи двигателя известно време да кажем до 20-30 мин. на празни обороти с него. Тогава остатъците от промиката трябва да намалеят още повече като се източи и то. Вярно, че се оскъпява смяната, но това е положението.


Здравей колега, радвам се че ти си коментирал промивките. Не мисля, че имам някакъв проблем с мотора, ама като си навия нещо на пръста.. Ето какво мисля да направя - наскоро ще ми се наложи да махам магарето, съответно ще мога да сваля и изчистя картера. След това мисля да сипя някое по-евтино масло + добавка за чистене, но от тези с които се кара 200-300км (вече съм си купил това - https://products.liqui-moly.com/additives/oil-sludge-flush.html ) След като измина около 200-250км с добавката, отново с по-евтино масло да направя една междинна смяна, да покарам още 200-300км, и тогава вече да сипя прилично масло, като този път мисля да заложа на Арал супертроник 0в40, а пък за междинните смени мисля да взема това - https://maxcar.bg/avtomobilni-masla/total-quartz-9000-5w-40-4l. Според мен свалянето и чистенето на картера е хубаво да се направи преди да сипвам добавката за чистене, за да не вдигне боклука нагоре. Би ли споделил мнението си? И какъв е твоя опит с добавките за промиване? Благодаря!
Естествено, притеснява ме и въздействието на промивката върху гумичките на клапаните,.. дали този продукт е най-подходящ, предполагам въпросният пробег от около 200км с добавката е хубаво да се направи във възможно най-кратки срокове (дори и в рамките на един ден) за да не се подлагат гумичките дълго време на действието на добавката.. едно интересно видео по темата -

пп. Всъщност се сетих, че мога да направя същия тест с потапяне на гумичка, дори за да е по-обективно ще купя оригинална гумичка за клапан, и за да е още по-обективно, може да пробвам да загрея смес от добавката с масло в подобно съотношение (300мл към 6.5л масло, или съответно - 10мл от добавката към 215мл масло) до към 100-тина градуса за около час..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от Dextuar » 29 Мар 2018, 6:41

Скоро смятам да пазарувам за следващата смяна, за съжаление вече няма промоции (предишния път беше по 26Е/л). Спрял съм се на това, прочетох добри отзиви.

https://www.ravenol-shop.de/motoroel/5w ... 5w40-mb-vw

Евентуално може да се комбинираме с някой, който иска, поне да избием малко от доставката ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3198
Регистриран на: 13.02.2008
Местоположение: София-център Антим 1 номер 61
Пол: Мъж
Кара: Всичко що е BMW , баничарки
Мечтае да кара: M1

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от laviatan » 29 Мар 2018, 10:14

Следя темата с интерес. За това "лирично "отклонение" - флъш на мотора мога малко да дам инфо...
Относно добавките за промиване на мотора - делят се основно на два вида :
Solvent-базираните /базирани на разтворители / Това са почти всички евтини . Познават се на пръв поглед от миризмата - миришат на разтворител .
Тук няма "пощада" за гумените О-пръстени и уплътнения , гумички на клапани, силиконови и гумени съединения, гарнитури . 90% от добавките на пазара са такива. Кой и каквото да ви говори :!:

Detergent-based /базирани на детергенти/- съдържат специални детергенти и дисперсанти и не съдържат вредни за гарнитури и уплътнения солвенти(solvents free). Нямат миризма на разтворител а си има миризма на масло . Ще ги познаете и по цената - в повечето случай 100% по-висока . Качествените имат специални кондиционери за възвръщане на мекотата на гумата. Няма проблемите описани при горния вид. С тези добавки даже може временно преди смяната колата да се покара . Няма и опасност от това да остане нещо в мотора. Тук е важно да не се допуска изстиване на мотора, защото тогава обикновено в картера се фиксират всички разтворени отлагания и ефекта даже става отрицателен. От тях има наистина видим резултат и не е "плацебо" ефект . Виждал съм го с очите си . Последно преди последната смяна и на лична кола.


Тези добавки обаче не са панацея - ако проблема е силно изразен или бай Италианец-а не е сменял маслото никога няма оправия . В повечето случай обаче при начални стадии на проблем върши работа . Химията доста е "дръпнала" :yes:
AUTO MOTOR PARTS GROUP LTD
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !

Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1528
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от ildivvy » 29 Мар 2018, 11:04

Това "промиване" не може ли да стане и с неколкократна честа смяна на самото масло? Нали самите масла си имат миещи добавки в тях? Какво ще стане,ако два-три пъти се смени масло,"средна хубост", на 5000км,примерно? Няма ли да изкара голяма част от "мизерията" навън?
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от FaceOff » 29 Мар 2018, 12:34

laviatan написа:Следя темата с интерес. За това "лирично "отклонение" - флъш на мотора мога малко да дам инфо...
Относно добавките за промиване на мотора - делят се основно на два вида :
Solvent-базираните /базирани на разтворители / Това са почти всички евтини . Познават се на пръв поглед от миризмата - миришат на разтворител .
Тук няма "пощада" за гумените О-пръстени и уплътнения , гумички на клапани, силиконови и гумени съединения, гарнитури . 90% от добавките на пазара са такива. Кой и каквото да ви говори :!:

Detergent-based /базирани на детергенти/- съдържат специални детергенти и дисперсанти и не съдържат вредни за гарнитури и уплътнения солвенти(solvents free). Нямат миризма на разтворител а си има миризма на масло . Ще ги познаете и по цената - в повечето случай 100% по-висока . Качествените имат специални кондиционери за възвръщане на мекотата на гумата. Няма проблемите описани при горния вид. С тези добавки даже може временно преди смяната колата да се покара . Няма и опасност от това да остане нещо в мотора. Тук е важно да не се допуска изстиване на мотора, защото тогава обикновено в картера се фиксират всички разтворени отлагания и ефекта даже става отрицателен. От тях има наистина видим резултат и не е "плацебо" ефект . Виждал съм го с очите си . Последно преди последната смяна и на лична кола.


Тези добавки обаче не са панацея - ако проблема е силно изразен или бай Италианец-а не е сменял маслото никога няма оправия . В повечето случай обаче при начални стадии на проблем върши работа . Химията доста е "дръпнала" :yes:
Роби, приятелю, имахме този разговор за кратко и на живо . Поне за мен е малко размита границата между детергент и солвент (може би защото химията е била единствения предмет по който съм оставал на поправителен в 9 или 10 клас :mhihi: ) Най-грубо казано според мен и според уикипедия и други подобни детергент е 'миещо средство' или ПАВ - повърхностно активни вещества, а солвент е грубо казано разтворител. Обаче.. и двете могат да са органични и/или синтетични.
За съжаление дори в официалния сайт на Xenum не дават информация за съставките на M-flush , докато в сайта на Liqui moly (затова посочих него в предния ми пост) дават доста подробна информация за съставките.
В името на нАуката :mhihi: мисля да купя и един M-flush и да направя експеримент с потапяне на гумички за клапани и някой о-пръстен и в двата продукта..
пп. Да уточня, че наскоро свалях капака на клапаните, и нямаше никакъв нагар, само масълце и жЕлезо, та не знам какво целя с тази промивка..

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook