С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Като говоря за вълшебни масла имам предвид Бардал и Ксенум с невероятно пренадути цени, като качество - нищо по-различно от останалите, но поради агресивната рекламна кампания много хора се подлъват поради липсата на познания в тая област, повярвайки във всякакви измишльотини за вълшебни фюлерени или каквто там е дошло на акъла на специалистите по маркетинг на фирмата. Като се спомена и цена от 54евро за 5л обикновен хидрокрек не се удържах да пиша. Както вече посочих аналогично масло струва около 25е за 5л. За да се искат 50е, т.е. 10е за литър трябва маслото да е от най-качествените и именити на пазара, дори още повече. Тук разбира се говорим за минимални цени на които се търгуват и са достъпни маслата да речем в Германия, за да изключим надценките които си слагат различните търговци. В България забелязвам, че за определени масла понякога търговците искат почти двойно на това за което се продават в Германия, а за други като Тотал, Кастрол, Мобил цените са същите. Равенол въпреки високите си цени имат някакво оправданите за тях - базовите им масла са ПАО, естер, ПАГ, ползват високачествени вискозитетни подобрители и специални добавки против триене и износване - и поради тоя факт мога да ги оправдая. Т.е. маслата им са нестандартни и вискокачествени, направени със скъпи съставки, каквито се срещат не навсякъде. Друг е въпроса, че при нормална експлоатация на автомобила и навременна смяна на маслото, разлика с масовия хидрокрек няма как да се забележи. Разбира се благодарение на използваните материали двигателят ще бъде поне малко по-чист, но това е друга тема. Така, че не става въпрос за обиди, всеки има право да си купува каквото масло му харесва, на цени които го устройват. Но колегите трябва при всички случаи да знаят преди това, долко е оправдана цената, а за да не останат на практика излъгани. По високата от нормалните цена, не означава автоматично по-високо качество. При маслата единствено при спортните може да се говори за оправдано по високи цени. При останалите масови масла, когато се заговори за по-висока цена, обикновено става въпрос за маркетинг и реклама, а на практика в тубите има почти едно и също съдържание - разбира се при най-евтините производители като Манол да речем, които продават под останалите, става въпрос и за по-ниско качество. На мен например с масло на Манол за 26лв 5л, след смяната двигателят също заработи много меко, обаче това не значи, че маслото е от най-добрите и ще се представи добре при експлоатацията. Въобще причините за по-тиха работа са най-различни - може би на първо място идва вискозитета, вида на базовите масла, след това наличието на специални добавки срещу триене. Също така звукът и работата на двигателя зависят и от външната температура. Най-накрая и от самия двигател и от неговото състоятние.
Последна промяна zaharia на 29 Авг 2019, 20:06, променена общо 1 път
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
zAcK написа:По тази логика Ravenol и то е около 100 лева 5 литра. Споделям впечатления, а пак почнахте с обидите...
Все едно карам BMW от вчера и още вярвам, че добавките в маслото правят основни ремонти...
Колега, идеята ми е да ти спестя ненужен разход на средства, а не да те обиждам.
- zAcK
- Старши Алкохолик
- Мнения: 3927
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Мерси за изчерпателния отговор. Маслата ги сменям на 8-9000 км. и наистина ми допадна по-меката работа на двигателя.
Ако имаш препоръка за наистина качествено масло, което би довело до същия резултат, независимо от цената, с радост ще го тествам
P.S. Сега се сещам, че на тази кола съм тествал вече 4 масла - BMW 5w30, Bardahl, Ravenol и Dr. Starke
Ако имаш препоръка за наистина качествено масло, което би довело до същия резултат, независимо от цената, с радост ще го тествам
P.S. Сега се сещам, че на тази кола съм тествал вече 4 масла - BMW 5w30, Bardahl, Ravenol и Dr. Starke
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real
- vvasilev1
- старши ентусиаст
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Castrol edge professional ll 04 5w-30 е на 18.50 лева. Не съм карал с нищо по - добро.
Изпратено от моят SM-A600FN с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят SM-A600FN с помощта на Tapatalk
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
zAcK написа:Мерси за изчерпателния отговор. Маслата ги сменям на 8-9000 км. и наистина ми допадна по-меката работа на двигателя.
Ако имаш препоръка за наистина качествено масло, което би довело до същия резултат, независимо от цената, с радост ще го тествам
P.S. Сега се сещам, че на тази кола съм тествал вече 4 масла - BMW 5w30, Bardahl, Ravenol и Dr. Starke
Много труден въпрос. Както и по-горе писах, маслата поне на по-известните производители са със сравнимо качество, и затова най-добре човек да ги пробва едно по-едно всичките или пък да се ограничи до най-реномираните, щото се оказва, че масла има безброй много. На 134 страница има един списък с по-известните масла подходящи за дизел, обаче е добре да се допълни с маслата и на други по-имените производители - сега се сещам че ги няма например Адинол, Яко, BP например. Аз като привърженик на ПАО, естерите и добавките срещу триене и износ бих опитал масла които ги съдържат като базово масло или като допълнение към базата.
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 897
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
PAO е нож с две остриета, за това напоследък масово се ползва хидрокрек. Най-вече при необходимост от стабилен филм, коато има високи налягания при модерните двигатели не се ползват PAO базирани масла. Например дизелите с PD технология
Така, че недей толкова да го възхваляваш
Така, че недей толкова да го възхваляваш
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
SpeedyMan написа:PAO е нож с две остриета, за това напоследък масово се ползва хидрокрек. Най-вече при необходимост от стабилен филм, коато има високи налягания при модерните двигатели не се ползват PAO базирани масла. Например дизелите с PD технология
Така, че недей толкова да го възхваляваш
Може ли малко по-подробно с някой линк към източници на информация, подобни трвърдения срещам за пръв път. Слабостите на ПАО са по-високата цена, по-лошите смазващи свойства, по-лошата разтворимост на добавки и въздействието му на еластомерите при които те се изсушават и свиват. Оттук нататък има само предимства пред минералното масло и хидрокрека.
Да не говорим за спортните масла които са изключително на ПАО +естери. Мислиш ли че масленият филм там при максимални натоварвания е нестабилен?
Хидрокрека се наложи най-вече заради 3-4 пъти по ниската си цена.
- streetracing12
- младши ентусиаст
- Мнения: 547
- Регистриран на: 23.03.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Вчера сложих Castrol EDGE 5W-30 C3
Ще пиша дали съм доволен
Ще пиша дали съм доволен
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
zAcK написа:Мерси за изчерпателния отговор. Маслата ги сменям на 8-9000 км. и наистина ми допадна по-меката работа на двигателя.
Ако имаш препоръка за наистина качествено масло, което би довело до същия резултат, независимо от цената, с радост ще го тествам
P.S. Сега се сещам, че на тази кола съм тествал вече 4 масла - BMW 5w30, Bardahl, Ravenol и Dr. Starke
А аз много ще се радвам колега да споделиш как звучи двигателя с друго масло, но след смяната на веригите, ако изобщо мислиш да слагаш нещо различно от Dr Starke.
Извинявай и аз не съм искал да те обидя.
- Venelin1111
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 143
- Регистриран на: 26.02.2019
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Няма BMW ;-)
- Мечтае да кара: Нова
С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Castrol EDGE 5W-40 турбо дизел.Смяна 12-15к.Дават го за 20+k
Инфо за продукта:
https://maslo1.com/Castrol%20EDGE%20Tur ... 05W-40.pdf
Sent from my iPhone using Tapatalk
Инфо за продукта:
https://maslo1.com/Castrol%20EDGE%20Tur ... 05W-40.pdf
Sent from my iPhone using Tapatalk
Няма вече BMW
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 897
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
zaharia написа:Може ли малко по-подробно с някой линк към източници на информация, подобни трвърдения срещам за пръв път.
Опитвам се да намеря инфото, което бях чел преди години, но не мога.
Но пък ще ти дам един доста по-прагматичен евидънс:
Норма VW 505.01 за PD TDI - всичко одобрено беше само HC. И нищо PAO. Все още е така, ако не броим някои по-нови разработки с PAO, но които не са 100% PAO.
Проблемът беше, че при PD моторите маслото смазва блока с дюзите и PAO не се справяше с тази задача, понеже имаше прекалено силно накъсване на масления филм поради това, че дюзата трябваше да донагнети горивото с +1100 бара.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1637
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Какво общо има налягането на горивото с налягането на маслото? Последното е идентично в повечето съвременни дизели и рядко надвишава 4.5 бара...
По темата: аз в момента съм с Петронас Синтиум 7000 0w40. Минал съм около 12000 километра и на щеката не виждам липса. В сравнение с Кастрол едж ТД и с Мотул Ексес 5w40 двигателят е доста по-тих, което се усеща особено след като минах границата 10000 - с другите масла тогава ставаше по-шумен, а Мотулът започваше и да го похапва. Инак масло сменям винаги на 15000 и досега повече от половин литър разход не съм имал, и то само с Мотул правен в Италия...
По темата: аз в момента съм с Петронас Синтиум 7000 0w40. Минал съм около 12000 километра и на щеката не виждам липса. В сравнение с Кастрол едж ТД и с Мотул Ексес 5w40 двигателят е доста по-тих, което се усеща особено след като минах границата 10000 - с другите масла тогава ставаше по-шумен, а Мотулът започваше и да го похапва. Инак масло сменям винаги на 15000 и досега повече от половин литър разход не съм имал, и то само с Мотул правен в Италия...
Последна промяна Z3Ro* на 30 Авг 2019, 23:42, променена общо 2 пъти
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 897
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Не говорим за гориво, а за смазване на дюзи при някои мотори.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1637
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
SpeedyMan написа:Не говорим за гориво, а за смазване на дюзи при някои мотори.
Това разбрах, но не разбрах защо говорим за 1000+ бара - с такова налягане ли е маслото при ПД моторите?
Гледам, че в Аутодата дават 2 бара на 2000 оборота...
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 897
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Нафтата се до нагнетява от самата дюза с 1100 бара и се впръсква. Понеже това става с огромен импулс, PAO не успява да предпази механиката в този случай и за това се одобряваше основно HC масло.
(Дюзите ползват валове в главата, и съответно маслото на мотора за смазване)
(Дюзите ползват валове в главата, и съответно маслото на мотора за смазване)
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани