С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 12.02.2017
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: с три педала.
Детайли за колата: E61 530d (218) 2004

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от The_Bear » 12 Мар 2018, 19:05

Kurtov написа:Redline е марка, като Motul и пак като Мотул си имат състезателна серия масла и цивилна.

Да, пообразовах се още преди, разгледах им сайта.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 201
Регистриран на: 30.09.2006
Местоположение: София
Кара: E61 530d , E39 Touring

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от Я.Велинов » 14 Мар 2018, 0:21

Момчета, някой пробвал ли е новото масло на Liqui Moly "Molygen" 5W-40 https://products.liqui-moly.com/molygen-new-generation-5w-40-1.html#product-media-modal? Мисля за следващата смяна да го пробвам, защото мой приятел сипа такова на неговата 35-ца дизел (без ДПФ, както е и моята, прочетох, че е Longlife-01, тоест за коли именно без ДПФ), и едва ли не изкарва, че си е купил нов двигател, много утихнал, заработил супер мазно и т.н. ...а си сменя маслото на под 10хил. километра винаги, не е карал 25 хиляди с едно масло, та да кажем, че е нормално да утихне мотора след смяна с каквото и да е масло. Ако някой го е пробвал, моля да изкаже мнение.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от zaharia » 14 Мар 2018, 12:54

Я.Велинов написа:Момчета, някой пробвал ли е новото масло на Liqui Moly "Molygen" 5W-40 https://products.liqui-moly.com/molygen-new-generation-5w-40-1.html#product-media-modal? Мисля за следващата смяна да го пробвам, защото мой приятел сипа такова на неговата 35-ца дизел (без ДПФ, както е и моята, прочетох, че е Longlife-01, тоест за коли именно без ДПФ), и едва ли не изкарва, че си е купил нов двигател, много утихнал, заработил супер мазно и т.н. ...а си сменя маслото на под 10хил. километра винаги, не е карал 25 хиляди с едно масло, та да кажем, че е нормално да утихне мотора след смяна с каквото и да е масло. Ако някой го е пробвал, моля да изкаже мнение.

Не съм ползвал това масло, но няколко общи съображения мога да напиша. Значи това масло е на база хидрокрек, напълносинтетични компоненти като ПАО ако има изобщо ще е до 10%, естери няма изобщо. Разликата с множеството от останалите обикновени хидрокрекови масла е в добавените молибден и волфрам които служат за намаляване на триенето и износването. Заради тях и това, че базата е хидрокрек, а не ПАО маслото работи по-тихо в сравнение с хидрокрек без подобни добавки или ПАО синтетика.
Ако сравним с настящото ти масло - Ravenol SSL 0W40, ще видим, че разликата е на първо място в базата - тя не е ПАО, а хидрокрек, липсват естери(в Ravenol са към 5%) и в двете има молибден и волфрам(в Равенола волфрамът се добавя от миналата година към по-висококачествените им и скъпи масла).
Т.е. ако преминеш към него, теоретически отиваш в по-ниска категория масла. Разбира се ако пробегът до замяна и натоварванията не са критерии, няма абсолютно никакъв проблем да се ползва такова или подобно масло, по-голямата част от колегите си ползват хидрокрекови масла които им вършат добра работа.
Относно маслата на Ликуи Моли - според мен цените им са незаслужено завишени в сравнение с другите марки масла, при сходни характеристики и качество са с 10-20% по-високи. Конкретно за горното от кратка справка се вижда, че в България го търгуват около 50е за 5л, на немския пазар това масло изобщо не се предлага. За тия пари, човек може да си купи най-висококачествена пълна синтетика, дори от оная която е в полуспортния сегмент.
За да се разбере доколко и как се справя със задачите си едно масло в конкретен двигател е неоходим анализ в който да се види износването по метали за времето на експлоатацията, както и как влияят състоянието и работата на двигателя - дали има натрупано гориво, антифриз, вода, силиций(замърсявания натрупани заради въздушния филтър), калий, каква степента на окисление, какво е киселинното число и киселинния фактор. Иначе само по-косвени признаци като разход на масло, нива на шума при работата му, не могат да се правят генерални или точни заключения за неговата работа.
Мисля, че за всеки автомобил подобен анализ веднъж поне на няколко години е задължителен, ако не за да се проверят характеристиките на маслото, то поне да се види състоянието на двигателя и другите системи и какво се случва при определения вид експлоатация и режими на работа.
Подобни анализи правят в Германия, най-евтиния - за елементи и др. вещества е около 40е, в Русия предлагат по-разширен за около 30е, към тях трябва да добавим и разходи за транспорт. Знам, че и в България също се правят, но нямам представа за цените.
Ако на човек не му се дават пари за такива анализи, то може поне да си проверява състоянието на маслото с капкови проби - една две капки от маслото се капват на бяла филтърна хартия и по оформеното петно се определя какво е то. Това може да го прави всеки, информацията която се получава е много полезна и безпогрешно показва кога маслото си е загубило качествата и трябва да се сменя, отдавна се каня да го препоръчам на форумците.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 201
Регистриран на: 30.09.2006
Местоположение: София
Кара: E61 530d , E39 Touring

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от Я.Велинов » 14 Мар 2018, 20:43

zaharia написа:Не съм ползвал това масло, но няколко общи съображения мога да напиша. Значи това масло е на база хидрокрек, напълносинтетични компоненти като ПАО ако има изобщо ще е до 10%, естери няма изобщо. Разликата с множеството от останалите обикновени хидрокрекови масла е в добавените молибден и волфрам които служат за намаляване на триенето и износването. Заради тях и това, че базата е хидрокрек, а не ПАО маслото работи по-тихо в сравнение с хидрокрек без подобни добавки или ПАО синтетика.
Ако сравним с настящото ти масло - Ravenol SSL 0W40, ще видим, че разликата е на първо място в базата - тя не е ПАО, а хидрокрек, липсват естери(в Ravenol са към 5%) и в двете има молибден и волфрам(в Равенола волфрамът се добавя от миналата година към по-висококачествените им и скъпи масла).
Т.е. ако преминеш към него, теоретически отиваш в по-ниска категория масла. Разбира се ако пробегът до замяна и натоварванията не са критерии, няма абсолютно никакъв проблем да се ползва такова или подобно масло, по-голямата част от колегите си ползват хидрокрекови масла които им вършат добра работа.
Относно маслата на Ликуи Моли - според мен цените им са незаслужено завишени в сравнение с другите марки масла, при сходни характеристики и качество са с 10-20% по-високи. Конкретно за горното от кратка справка се вижда, че в България го търгуват около 50е за 5л, на немския пазар това масло изобщо не се предлага. За тия пари, човек може да си купи най-висококачествена пълна синтетика, дори от оная която е в полуспортния сегмент.
За да се разбере доколко и как се справя със задачите си едно масло в конкретен двигател е неоходим анализ в който да се види износването по метали за времето на експлоатацията, както и как влияят състоянието и работата на двигателя - дали има натрупано гориво, антифриз, вода, силиций(замърсявания натрупани заради въздушния филтър), калий, каква степента на окисление, какво е киселинното число и киселинния фактор. Иначе само по-косвени признаци като разход на масло, нива на шума при работата му, не могат да се правят генерални или точни заключения за неговата работа.
Мисля, че за всеки автомобил подобен анализ веднъж поне на няколко години е задължителен, ако не за да се проверят характеристиките на маслото, то поне да се види състоянието на двигателя и другите системи и какво се случва при определения вид експлоатация и режими на работа.
Подобни анализи правят в Германия, най-евтиния - за елементи и др. вещества е около 40е, в Русия предлагат по-разширен за около 30е, към тях трябва да добавим и разходи за транспорт. Знам, че и в България също се правят, но нямам представа за цените.
Ако на човек не му се дават пари за такива анализи, то може поне да си проверява състоянието на маслото с капкови проби - една две капки от маслото се капват на бяла филтърна хартия и по оформеното петно се определя какво е то. Това може да го прави всеки, информацията която се получава е много полезна и безпогрешно показва кога маслото си е загубило качествата и трябва да се сменя, отдавна се каня да го препоръчам на форумците.

Много благодаря за изчерпателния отговор!!!! Може ли да поясниш малко за метода за проверка на маслото с капкови проби - за какво трябва да се гледа и т.н.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от zaharia » 14 Мар 2018, 21:16

Я.Велинов написа: Може ли да поясниш малко за метода за проверка на маслото с капкови проби - за какво трябва да се гледа и т.н.

Ето тук има дадена основна информация - на първата страница на темата, закрепеният в началото първи постинг, но е на руски. Основните неща се разбират - има снимки с маслото в различните му състояния, някои от тях са скрити под спойлери. Ако нещо конкретно не е ясно - мога да погледна и да преведа ако има нужда, само кажете. Всъщност най-добре като имам време да опиша основните моменти, то и без друго не е обширна тая тема и може да се обобщи бързо.
http://www.oil-club.ru/forum/topic/5210 ... -obschaya/
Последна промяна zaharia на 15 Мар 2018, 0:15, променена общо 2 пъти

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 282
Регистриран на: 1.07.2015
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: Carless
Мечтае да кара: Всичкото ///M

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от PolandBall » 14 Мар 2018, 21:20

Здравейте, предстой ми първата смяна на маслото от както я имам колата. В момента колата е с Castrol 5w30. При смяната смятам да сложа Castrol 5w40. Това би ли било проблем? Колата е 30д, 231 коня?
Khrevsu tvahyu gradu tore! Khrevsu kvatro midvhu piedhvro! Khrevsu Kristo midhvu? vhradro! Medvro vhtrienn utrah vreghgrho.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от zaharia » 14 Мар 2018, 21:24

PollandBall написа:Здравейте, предстой ми първата смяна на маслото от както я имам колата. В момента колата е с Castrol 5w30. При смяната смятам да сложа Castrol 5w40. Това би ли било проблем? Колата е 30д, 231 коня?

Проблем ще има, само ако е менте :) Е разбира се трябва да се гледа, дали маслото има допуска на БМВ за конкретния двигател, а той за дизеловите двигатели би трябвало да е LL-04. Някои колеги без ДПФ карат и с LL-01.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 210
Регистриран на: 6.11.2009
Пол: Мъж
Кара: E91 325d 2008

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от motofan » 15 Мар 2018, 11:20

Вчера смених Fusch 5w30 с Aral . 20к му направих и нямам забележки от първото,арала е 0w40 та ще видим как ще е с него .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 451
Регистриран на: 3.07.2012
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е60, ръчка, 530d, 2004г.

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от atanasov_aa » 15 Мар 2018, 19:09

zaharia написа:
PollandBall написа:Здравейте, предстой ми първата смяна на маслото от както я имам колата. В момента колата е с Castrol 5w30. При смяната смятам да сложа Castrol 5w40. Това би ли било проблем? Колата е 30д, 231 коня?

Проблем ще има, само ако е менте :) Е разбира се трябва да се гледа, дали маслото има допуска на БМВ за конкретния двигател, а той за дизеловите двигатели би трябвало да е LL-04. Някои колеги без ДПФ карат и с LL-01.

Прочети стр.185 на Ръководството за използване на автомобила и ще видиш, че не е така. :D За всички дизелови двигатели е предписано като предпочитано: bmw longlife-01, за алтернативно е посочено: bmw longlife-98. Посочено е, че маслото следва да е bmw longlife, acea a3/b3 или acea a3/b. Всичко нагоре като букви и цифри може да се слага.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от Dextuar » 15 Мар 2018, 19:20

atanasov_aa написа:
zaharia написа:
PollandBall написа:Здравейте, предстой ми първата смяна на маслото от както я имам колата. В момента колата е с Castrol 5w30. При смяната смятам да сложа Castrol 5w40. Това би ли било проблем? Колата е 30д, 231 коня?

Проблем ще има, само ако е менте :) Е разбира се трябва да се гледа, дали маслото има допуска на БМВ за конкретния двигател, а той за дизеловите двигатели би трябвало да е LL-04. Някои колеги без ДПФ карат и с LL-01.

Прочети стр.185 на Ръководството за използване на автомобила и ще видиш, че не е така. :D За всички дизелови двигатели е предписано като предпочитано: bmw longlife-01, за алтернативно е посочено: bmw longlife-98. Посочено е, че маслото следва да е bmw longlife, acea a3/b3 или acea a3/b. Всичко нагоре като букви и цифри може да се слага.
Май на теб ти трябва да прочетеш, всичко с ДПФ е минимум LL-04, пък на теб книжката ти, ако е за Е60 218кс 2003-та, това е друго.


Sent from my iPhone using Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 451
Регистриран на: 3.07.2012
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е60, ръчка, 530d, 2004г.

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от atanasov_aa » 15 Мар 2018, 19:25

dextuar написа:
atanasov_aa написа:
zaharia написа:
PollandBall написа:Здравейте, предстой ми първата смяна на маслото от както я имам колата. В момента колата е с Castrol 5w30. При смяната смятам да сложа Castrol 5w40. Това би ли било проблем? Колата е 30д, 231 коня?

Проблем ще има, само ако е менте :) Е разбира се трябва да се гледа, дали маслото има допуска на БМВ за конкретния двигател, а той за дизеловите двигатели би трябвало да е LL-04. Някои колеги без ДПФ карат и с LL-01.

Прочети стр.185 на Ръководството за използване на автомобила и ще видиш, че не е така. :D За всички дизелови двигатели е предписано като предпочитано: bmw longlife-01, за алтернативно е посочено: bmw longlife-98. Посочено е, че маслото следва да е bmw longlife, acea a3/b3 или acea a3/b. Всичко нагоре като букви и цифри може да се слага.
Май на теб ти трябва да прочетеш, всичко с ДПФ е минимум LL-04, пък на теб книжката ти, ако е за Е60 218кс 2003-та, това е друго.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Твоите мнения за мен, не са меродавни. 8)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от Dextuar » 15 Мар 2018, 19:51

atanasov_aa написа:
dextuar написа:
atanasov_aa написа:
zaharia написа:
PollandBall написа:Здравейте, предстой ми първата смяна на маслото от както я имам колата. В момента колата е с Castrol 5w30. При смяната смятам да сложа Castrol 5w40. Това би ли било проблем? Колата е 30д, 231 коня?

Проблем ще има, само ако е менте :) Е разбира се трябва да се гледа, дали маслото има допуска на БМВ за конкретния двигател, а той за дизеловите двигатели би трябвало да е LL-04. Някои колеги без ДПФ карат и с LL-01.

Прочети стр.185 на Ръководството за използване на автомобила и ще видиш, че не е така. :D За всички дизелови двигатели е предписано като предпочитано: bmw longlife-01, за алтернативно е посочено: bmw longlife-98. Посочено е, че маслото следва да е bmw longlife, acea a3/b3 или acea a3/b. Всичко нагоре като букви и цифри може да се слага.
Май на теб ти трябва да прочетеш, всичко с ДПФ е минимум LL-04, пък на теб книжката ти, ако е за Е60 218кс 2003-та, това е друго.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Твоите мнения за мен, не са меродавни. 8)
Ще се радвам искрено, когато дойде време да си купиш кола Евро 4 с неизкормен ДПФ и почнеш да й сипваш LL-01, дано тогава не се сетиш за немеродавното ми мнение :bchug:


Sent from my iPhone using Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 427
Регистриран на: 4.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше Е46 330d, E60 545i

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от dir2cas » 15 Мар 2018, 19:54

А за мен е странно, защо да се слага LL-01, като LL-04 покрива спецификациите на LL-01 така или иначе и е ясно, че е по-квалитетното масло.
Колко лв ще спестите с LL-01?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 57
Регистриран на: 6.02.2008
Местоположение: София, ул.Струга 22
Кара: Е61
Мечтае да кара: X5M

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от rzamen » 15 Мар 2018, 20:05

Последно ми сипаха накакъв Кастрол лог лайф с който ми казаха 30 000 без проблеми.... разбирасе за 2-3години. Сега съм на 25 000 за година и 8 месеца и не е мръднало

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от zaharia » 15 Мар 2018, 21:29

rzamen написа:Последно ми сипаха накакъв Кастрол лог лайф с който ми казаха 30 000 без проблеми.... разбирасе за 2-3години. Сега съм на 25 000 за година и 8 месеца и не е мръднало

После сигурно те ще ти оправят двигателя като се задръсти от нагари и отлагания и се износят и корозират частите. Каква ти е средната скорост колега? Обикновено се сменя не на пробег, а на моторни часове. 30 000 км с много градско каране и средна скорост да речем 25км/ч прави над 1200 моторни часа. После маслото как мислиш да го точиш като стане не желе вътре? С маслата LL04 не бих препоръчал повече от 400 моторни часа и то ако си сигурен, че двигателя е наред, не се натрупва бензин или влага вътре и налееш висококачествено масло. Дори в Германия хората си сменят на 10-15 хил км ако имат повече извънградско и на по-малко, ако са с много градско. Това ако разбира се мислиш за мотора си.
Да не говорим, че даже от БМВ преди няколко години намалиха препоръчителните километри за смяната, както и интервала който вече е 1 година.
Последна промяна zaharia на 16 Мар 2018, 3:00, променена общо 2 пъти

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook