С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 389
Регистриран на: 26.01.2017
Пол: Мъж

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от Denis1903 » 28 Апр 2019, 20:32

Denis1903 написа:Колеги мисля да взема от това масло за 330ката (м54б30) . Освен маслото мисля и да сложа една добавка Ceratec на Лики Моли . В предишната смяна на масло бях сложил Тотал 5в40 и добавка на Бардал (Сега ако му сипя 10в40 дали ще е проблем). Писал съм преди това че останах много доволен . Автомобила в първите 4к километра не го пипна и работеше като хибрид . Чудя се дали пак да направя това с тотал и бардал или да опитам с това масло със или без добавка ? Какво ще ме посъветвате Изображение

Изпратено от моят HUAWEI VNS-L21 с помощта на Tapatalk
Или да пробвам това което пише в статията - флуш , масло на лики моли, плюс двете добавки https://www.ams.bg/content/uvelichiha-m ... k-s-017968

Изпратено от моят HUAWEI VNS-L21 с помощта на Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от zaharia » 28 Апр 2019, 21:20

Denis1903 написа:Или да пробвам това което пише в статията - флуш , масло на лики моли, плюс двете добавки https://www.ams.bg/content/uvelichiha-m ... k-s-017968

Колега, не се лъжи с подобни рекламни статии, които са по същество платени обяви. На всичко отгоре освен съмнителните факти в нея има и грешки в наименоването на маслото- на снимката е Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40, което наистина е напълно синтетично масло, а в самата статия споменават Liqui Moly Leichtlauf High Tech 5W-40, което е съвсем друго масло на база хидрокрек.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от zaharia » 28 Апр 2019, 22:09

Denis1903 написа:Колеги мисля да взема от това масло за 330ката (м54б30) . Освен маслото мисля и да сложа една добавка Ceratec на Лики Моли . В предишната смяна на масло бях сложил Тотал 5в40 и добавка на Бардал (Сега ако му сипя 10в40 дали ще е проблем). Писал съм преди това че останах много доволен . Автомобила в първите 4к километра не го пипна и работеше като хибрид . Чудя се дали пак да направя това с тотал и бардал или да опитам с това масло със или без добавка ? Какво ще ме посъветвате

Колега, това масло е доста странно - уж е полусинтетично, което означава, че базовото масло е минерално смесено с хидрокрек. Такива масла са обикновено в по-ниските ценови категроии, заради евтините суровини вложени в тях. В конкретното масло се твърди, че има до 30% PAO, т.е. пълносинтетичен компонент, което е много странно решение, комбиниране на евтино минерално масло и скъпа пълна синтетика. Разбира се нищо не пречи, да се изпробва и да се прецени как се държи в двигателя, трябва да се има предвид обаче, че минералното масло деградира по-бързо и от пълната синтетика и от хидрокрека, и трябва да се внимава с интервала на смяната, да не е прекалено дълъг. Например съм чел, че евтини минерални масла се ползват доста в САЩ и Япония, но при това ги сменят на по 5 хил километра пробег.
Според мен при наличие на евтин качествен хидрокрек на съпоставими цени(има достатъчно производители - Тотал, Петронас, Мегуин и др.), няма никакъв смисъл да се налива минерално масло.
Наливането на скъпи добавки също не е за препоръчване - обикновено ценово е по-изгодно да си вземе човек за същите пари балансирано качествено масло, което ще му свърши почти винаги същата работа. Въобще ползата от присадките в повечето случаи е доста съмнителна, ако се слагат в хубави масла те не биха подобрили с нищо работата на маслото и ако се употребяват, трябва човек да отчита какво е тяхното съдържание и предназначение, какво е съдържанието на маслото и да се знае какво изобщо и дали въобще носи нещо тази добавка като състав и свойства.
Например в Cerratec се съдържа бор и молибден които се ползват като модификатори за намаляване триенето и износването в двигателя. Обаче, например в почти всичките нови масла на Тотал - на които е поставен надпис за технологията им ART, вече има добавен модификатор бор който има същите функции като тези на добавката, и е почти сигурно, че при нормална експлоатация на автомобила разлика при работата на маслото с или без добавката в анализа едва ли ще има. В същото време добавката не е евтина и вдига общите разходи при смяната на маслото. Очевидно, тя има смисъл да се налива в масла, които липсват подобни модификатори на триенето - каквито се явяват различните съединения на бора, молибдена, волфрама, титана или други органични модификатори, също така и естерите и алкилираните нафталини.
Последна промяна zaharia на 28 Апр 2019, 22:32, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 389
Регистриран на: 26.01.2017
Пол: Мъж

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от Denis1903 » 28 Апр 2019, 22:22

Колеги гледам , че сте доста наясно с маслата . Вие какво бихте ме посъветвали да сложа ( с цел да намаля разхода на масло ) ? За информация колата харчи около литър в зависимост от стила на шофиране .

Изпратено от моят HUAWEI VNS-L21 с помощта на Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от zaharia » 28 Апр 2019, 22:39

Denis1903 написа:Колеги гледам , че сте доста наясно с маслата . Вие какво бихте ме посъветвали да сложа ( с цел да намаля разхода на масло ) ? За информация колата харчи около литър в зависимост от стила на шофиране .

Изпратено от моят HUAWEI VNS-L21 с помощта на Tapatalk

Литър на колко хиляди километра? Обикновено ако харчът е голям, то проблемите са от двигателя, а не от маслото и каквото и масло да се слага в него разлики големи няма да има. При мен например гори около 1л на 3200км, без значение от вида и вискозитета на маслото, е с пълната синтетика е малко по-добре, но общо взето разликите не са решаващи. Тъй като почти винаги проблемите са в мотора, то решението трябва да се търси там - чрез чистене или ако не дава резултат, чрез смяна дефектни или неработещи части.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 389
Регистриран на: 26.01.2017
Пол: Мъж

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от Denis1903 » 29 Апр 2019, 5:24

zaharia написа:
Denis1903 написа:Колеги гледам , че сте доста наясно с маслата . Вие какво бихте ме посъветвали да сложа ( с цел да намаля разхода на масло ) ? За информация колата харчи около литър в зависимост от стила на шофиране .

Изпратено от моят HUAWEI VNS-L21 с помощта на Tapatalk

Литър на колко хиляди километра? Обикновено ако харчът е голям, то проблемите са от двигателя, а не от маслото и каквото и масло да се слага в него разлики големи няма да има. При мен например гори около 1л на 3200км, без значение от вида и вискозитета на маслото, е с пълната синтетика е малко по-добре, но общо взето разликите не са решаващи. Тъй като почти винаги проблемите са в мотора, то решението трябва да се търси там - чрез чистене или ако не дава резултат, чрез смяна дефектни или неработещи части.
Литър на 2000 км . Ако не я настъпвам 3000 искарва . Според мен влияе доста маслото , защото с кастрол 5в40 колата го гореше на 1500 км без значение как се кара

Изпратено от моят HUAWEI VNS-L21 с помощта на Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от zaharia » 29 Апр 2019, 15:00

Denis1903 написа:Литър на 2000 км . Ако не я настъпвам 3000 искарва . Според мен влияе доста маслото , защото с кастрол 5в40 колата го гореше на 1500 км без значение как се кара

Значи долу горе като при мене. При шофиране с 140-150км/ч и нагоре, разходът на масло се качва с 150% по мои сметки. Аз рядко я настъпвам и затова обикнено гори литър на около 3200км. С по-редки хидрокрекови масла го гори малко повече, най вече като прехода надхвърли 6-7К км. Тогава ми е изгаряло литър и за 2400-2600км, дори и за 1250км, прие едно августовско пътуване в големите жеги и пълзене с часове в задръствания и по границите. При пълната синтетика горенето е почти едно и също дори и докъм 12-14К км - това с масло Ravenol SSL 0w40. В момента съм отново с пълна синтетика, този път Meguin Megol Super Leichtlauf 5w40 и последния литър го изгори за 4200-4300км, но мисля, че при смяната от предното масло беше останало към 250мл, та затова се получха повече километри от нормалното. Дори обаче да е така, то се окзва рекордьор по минимлен разход в моя двигател - 1л за 3500км. Така, че ако можеш да намериш изгодно от това последното можеш да опиташ с него. В Германия струва към 25-30е за 5 литра, и е една от най-евтините пълни синтетики(тук ПАОто е към 60-70%) които се продават на пазара. При това си има и добавка срещу триене и износване молибден, аз за всеки случай му сложих и волфрам който се комбинира много добре с молибдена. В студеното време започнаха да ми тракат подигачите и двигателят беше малко шумен, но като се вдигнаха температурите нещата се оправиха и сега е по-тих и работи гладко и равномерно. Оказва се добавките срещу триене действат много добре и смъкват значително температурата на маслото. Въпреки, че е гъсто 5в40, с база ПАО което има по-лоши смазващи свойства от хидрокрека, температурата е на нивото, че може да се каже и по-ниска от тази на предното масло, което беше хидрокрек 5в30, с фюлерени(модификатор срещу триене сферичен въглерод) на Бардал и полиол естери от хладилно масло. Това засичано при температури от -3°C ~ +20°C, което си беше голяма изненада за мен. Единствения му минус освен по-високоя вискозитет е повечето сулфатна пепел която са сложили, но това по принцип не е критично.
Други икономични, но доказно стабилни масла на база хидркрек, за които се сещам са например TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY 5W-40 и ADDINOL SUPER LIGHT 5W-40 A3/B4. Ако можеш да ги намериш на приемливи цени(Тотала всъщност го има достатъчно евтин на много места), може да пробваш с тях. За второто имаше учудващо добри отзиви. В Германия се продават за 20-25е за 5л.
Относно горенето на Кастрола - мисля е доста чудно от къде е дошло, по принцип повечето масла се правят с едни и същи пакети с добавки и базови масла и при еднакъв вискозитет и клас, разлики не трябва да има. Най-лесно е да се допусне, че си попаднал на фалшификат, който на практика е бил друго масло с различни свойства. Иначе може да се търсят различни причини за подобнo поведение, но като цяло е необходима повече информация, да не говорим, че ако имаше анализ на отработеното масло, щеше да се разбере поне дали е било оригинално, и да се види какви промени са настъпили в него, и съответно можеше да се направят определени изводи за причините за горенето. Важното обаче е, че както разбирам подобен по-голям разход е засичан само веднъж, което подсказва за проблеми със самото масло, а не с двигателя.

Още едно евтино масло на база пълна синтетика ROWE SYNTH RS SAE 5W-40 / 29,85 € 5л може да се вземе от тук: https://www.carondo.com/de/pflege-chemi ... 57987.html
Доставката на пакет 10кг до България излиза 18,86 €. В момента на ойл клуб.ру се събират пари за анализ и предполагам най-късно до есента, ще се направи такъв.
Последна промяна zaharia на 11 Дек 2020, 13:00, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 389
Регистриран на: 26.01.2017
Пол: Мъж

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от Denis1903 » 29 Апр 2019, 22:16

zaharia написа:
Denis1903 написа:Литър на 2000 км . Ако не я настъпвам 3000 искарва . Според мен влияе доста маслото , защото с кастрол 5в40 колата го гореше на 1500 км без значение как се кара

Значи долу горе като при мене. При шофиране с 140-150км/ч и нагоре, разходът на масло се качва с 150% по мои сметки. Аз рядко я настъпвам и затова обикнено гори литър на около 3200км. С по-редки хидрокрекови масла го гори малко повече, най вече като прехода надхвърли 6-7К км. Тогава ми е изгаряло литър и за 2400-2600км, дори и за 1250км, прие едно августовско пътуване в големите жеги и пълзене с часове в задръствания и по границите. При пълната синтетика горенето е почти едно и също дори и докъм 12-14К км - това с масло Ravenol SSL 0w40. В момента съм отново с пълна синтетика, този път Meguin Megol Super Leichtlauf 5w40 и последния литър го изгори за 4200-4300км, но мисля, че при смяната от предното масло беше останало към 250мл, та затова се получха повече километри от нормалното. Дори обаче да е така, то се окзва рекордьор по минимлен разход в моя двигател - 1л за 3500км. Така, че ако можеш да намериш изгодно от това последното можеш да опиташ с него. В Германия струва към 25-30е за литър и е една от най-евтините пълни синтетики(тук ПАОто е към 60-70%) които се продават на пазара. При това си има и добавка срещу триене и износване молибден, аз за всеки случай му сложих и волфрам който се комбинира много добре с молибдена. В студеното време започнаха да ми тракат подигачите и двигателят беше малко шумен, но като се вдигнаха температурите нещата се оправиха и сега е по-тих и работи гладко и равномерно. Оказва се добавките срещу триене действат много добре и смъкват значително температурата на маслото. Въпреки, че е гъсто 5в40, с база ПАО което има по-лоши смазващи свойства от хидрокрека, температурата е на нивото, че може да се каже и по-ниска от тази на предното масло, което беше хидрокрек 5в30, с фюлерени(модификатор срещу триене сферичен въглерод) на Бардал и полиол естери от хладилно масло. Това засичано при температури от -3°C ~ +20°C, което си беше голяма изненада за мен. Единствения му минус освен по-високоя вискозитет е повечето сулфатна пепел която са сложили, но това по принцип не е критично.
Други икономични, но доказно стабилни масла на база хидркрек, за които се сещам са например TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY 5W-40 и ADDINOL SUPER LIGHT 5W-40 A3/B4. Ако можеш да ги намериш на приемливи цени(Тотала всъщност го има достатъчно евтин на много места), може да пробваш с тях. За второто имаше учудващо добри отзиви. В Германия се продават за 20-25е за 5л.
Относно горенето на Кастрола - мисля е доста чудно от къде е дошло, по принцип повечето масла се правят с едни и същи пакети с добавки и базови масла и при еднакъв вискозитет и клас, разлики не трябва да има. Най-лесно е да се допусне, че си попаднал на фалшификат, който на практика е бил друго масло с различни свойства. Иначе може да се търсят различни причини за подобнo поведение, но като цяло е необходима повече информация, да не говорим, че ако имаше анализ на отработеното масло, щеше да се разбере поне дали е било оригинално, и да се види какви промени са настъпили в него, и съответно можеше да се направят определени изводи за причините за горенето. Важното обаче е, че както разбирам подобен по-голям разход е засичан само веднъж, което подсказва за проблеми със самото масло, а не с двигателя.

Още едно евтино масло на база пълна синтетика ROWE SYNTH RS SAE 5W-40 / 29,85 € 5л може да се вземе от тук: https://www.carondo.com/de/pflege-chemi ... 57987.html
Доставката на пакет 10кг до България излиза 18,86 €. В момента на ойл клуб.ру се събират пари за анализ и предполагам най-късно до есента, ще се направи такъв.
Колега , аз живея в Германия ( автомобила още е в България ) та сега ще ходя да си я прибера и се чудя дали да си взема хубаво масло от тук или да си слагам Тотала от България . По принцип парите не са толкова от значение , но в крайна сметка ако ми гори хубавото масло няма смисъл да го слагам . За това и питам да знам какво да правя . Май ще е Тотал с хубава добавка в крайна сметка

Изпратено от моят HUAWEI VNS-L21 с помощта на Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от zaharia » 29 Апр 2019, 23:34

Denis1903 написа:Колега , аз живея в Германия ( автомобила още е в България ) та сега ще ходя да си я прибера и се чудя дали да си взема хубаво масло от тук или да си слагам Тотала от България . По принцип парите не са толкова от значение , но в крайна сметка ако ми гори хубавото масло няма смисъл да го слагам . За това и питам да знам какво да правя . Май ще е Тотал с хубава добавка в крайна сметка

Изпратено от моят HUAWEI VNS-L21 с помощта на Tapatalk

Ами като си в Германия си вземи евтина пълна синтетика от Rowe, Meguin, Petronas която е почти на цената на Тотала, който е хидрокрек и няма как да е устойчив и качествен като нея.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 325
Регистриран на: 1.04.2015
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: Е61 530D 218hp
Мечтае да кара: Параход

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от blackyhn » 10 Май 2019, 9:26

Сложих Castrol Edge LL 5W30 и се разтропа ?!!? Преебали са маслото? Кофти горивен филтър? WTF?!?!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2887
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от Ненко Вранков » 10 Май 2019, 13:37

Кастрола си е съмнително масло от доста време насам и много хора го избегвят не без причина... кое се разтропа.. и какво общо има горивния филтър?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от Kurtov » 10 Май 2019, 14:33

На топъл, или студен двигател тропа ?
Или просто работи по-шумно двигателя ?
От къде купи маслото ?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от zaharia » 10 Май 2019, 14:57

Кастрол, както и останалите големи производители могат да се похвалят с качествени и модерни масла. Затова всеки път някой като се оплаче от техните масла, изпадам в недоумение. Ако на колегата му е останало масло, може да опита да го замрази до около -20°C да е види дали не е обикновено минерално масло - това е най-простият тест който може да се направи в домашни условия. Мисля някъде из темата вече беше препоствано мнение на колега от форума, който изброяваше дистрибуторите на Кастрол в България от които няма как да купи човек фалшиво масло.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 325
Регистриран на: 1.04.2015
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: Е61 530D 218hp
Мечтае да кара: Параход

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от blackyhn » 10 Май 2019, 16:34

Ами не знам ... като на повдигач тропа. Около 1400 оборота. Интересното е, че преди смяната маслото и филтрите работеше супер тихо мотора.
Нови вериги и т.н... беше часовник. Сменихме маслото и се появи. Не е много но мен ме дразни. Майстора ми каза да си карам и да си свирукам ама веднъж чуеш ли го ... Та възможно ли е от филтър или масло да се появи чукане на повдигач? Маслото съм почти сигурен, че си е оригинално. Купих го от реномирана фирма и т.н. И преди това съм си купувал от тях същото масло и не е имало проблеми. Аз за това питам дали нещо не са променяли формулата на Egde LL 5w40 ?

А може и да съм заредил кофти нафта и сега някоя дюза да се обажда?!? Винаги Шел Ви-Пауър слагам но тя не се купува много и кой знае от кога е тази в цистерната ...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 223
Регистриран на: 2.08.2014
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi
Детайли за колата: в очакване на Волво ЕХ30, 428 к.с.

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от sssssl » 10 Май 2019, 17:03

Да не си заредил от някой малък франчайз?

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook