С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от FaceOff » 10 Апр 2018, 0:11

Дамм, толкова бях впечатлен от теста, че много ми се прииска да го пробвам (вместо набелязаните - Addinol Super light 0540 5W40, Ravenol VST 5W40 или Aral Supertronic 0W40). Като гледам цената на Poly Tech 10W40 и 5W30 е еднаква, как мислиш, кое да пробвам? Последните ми две смени са с Motul x-cess 5W40 + Bardahl Sumolub, предвид че карам предимно градско го сменям на 10 хил, но като се замисля за средната ми скорост май трябва да го сменям доста по-рано, макар засега да нямам никакви оплаквания и в момента на 8 хил са изгаснали само две зелени чертички от индикатора на маслото. Мисля да продължа да слагам високо-средно пепелни масла, така че и 10W40 би било ок, но от друга страна ми се ще да пробвам и с 5W30..
Какво мислиш за Sumolub - https://bardahl.lv/wp-content/uploads/2016/05/MSDS-2580-Sumolub.pdf ?
Не е особено популярен, не е някаква супер иновативна формула, но мисля че доста добре работи мотора, макар и дюзите да са ми ремонт :mhihi:
Имам още два въпроса, които мисля ще са интересни за повече хора
Попадал съм на мнения, че молибдена има високотемпературни отлагания, и не бил особено подходящ за турбо мотори - https://bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php/topics/4385187/Cons_of_Molybdenum?
Дали има нещо вярно, или е "бро сайънс"?
И втория е свързан с маслата на база ПАО - срещъл съм твое мнение, че протичали старите гарнитури по мотора от тях.. имаш ли по-нова информация, която да оборва или затвърждава това?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от zaharia » 10 Апр 2018, 16:13

FaceOff написа:Дамм, толкова бях впечатлен от теста, че много ми се прииска да го пробвам (вместо набелязаните - Addinol Super light 0540 5W40, Ravenol VST 5W40 или Aral Supertronic 0W40). Като гледам цената на Poly Tech 10W40 и 5W30 е еднаква, как мислиш, кое да пробвам? Последните ми две смени са с Motul x-cess 5W40 + Bardahl Sumolub, предвид че карам предимно градско го сменям на 10 хил, но като се замисля за средната ми скорост май трябва да го сменям доста по-рано, макар засега да нямам никакви оплаквания и в момента на 8 хил са изгаснали само две зелени чертички от индикатора на маслото. Мисля да продължа да слагам високо-средно пепелни масла, така че и 10W40 би било ок, но от друга страна ми се ще да пробвам и с 5W30..
Какво мислиш за Sumolub - https://bardahl.lv/wp-content/uploads/2016/05/MSDS-2580-Sumolub.pdf ?
Не е особено популярен, не е някаква супер иновативна формула, но мисля че доста добре работи мотора, макар и дюзите да са ми ремонт :mhihi:
Имам още два въпроса, които мисля ще са интересни за повече хора
Попадал съм на мнения, че молибдена има високотемпературни отлагания, и не бил особено подходящ за турбо мотори - https://bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php/topics/4385187/Cons_of_Molybdenum?
Дали има нещо вярно, или е "бро сайънс"?
И втория е свързан с маслата на база ПАО - срещъл съм твое мнение, че протичали старите гарнитури по мотора от тях.. имаш ли по-нова информация, която да оборва или затвърждава това?

Значи приликата между Kroon Oil Poly Tech 10w40 и 5w30 е само в това, че съдържат маслоразтворими полиалкенгликоли т.н. PAG повече за тях може да се прочете тук http://www.kroon-oil.su/sites/default/f ... tation.pdf . От там нататък почват разлики, 5w30 e обикновено хидрокреково масло, а 10w40 e пълна синтетика на база ПАО и естери. Странно е, че при това разликата между двете е само 3е за 5л, но по принцип маслата ACEA C3 традиционно се продават на завишени цени. Затова ако ще ползваш тези масла препоръчвам 10w40. С другото съм карал една смяна, не е лошо, но както и другите хидрорекови масла след 6-7к км се увеличи горенето от около 3100км за литър на 2400км, на 8к го смених, вероятно с увеличавне на пробега ще изгаря още повече. За сравнение сегашно ми масло Ravenol SSL 0w40 гори твърдо 1л на 3200км, дори и при пробег в момента 14к км. Маслата C3 5w30 тъй като са среднпепелни би трябвало да оставят по малко отлагания и нагари по двигателя и да са малко по-икономични. Ако търсиш такова масло по-добре си избери друго, което би било по-качествено.
С въпросната добавка на Бардал не съм запознат, но щом намалява триенето и износването мисля ще свърши работа. Има и други добавки които можеш да погледнеш, ако вече не си решил твърдо за тази. Коя обаче е най-добра не мога да кажа. Важното е, че ако ще се налива Poly Tech 10W40, такава добавка е задължителна.
За молибдена и аз съм срещал подобни твърдения, доколко са основателни не съм проучвал. Знам само, че в по-качестваните масла използват други съединения на молибдена т.нар. триядрен молибден, който вече е в много по-малко количество, отколко стария МoS2 молибденов дисулфид предполагам той ще оставя по-малко нагари.
Относно протичането на гарнитурите - да на руските форуми има много такива съобщения. При мен лично карайки в момента с пълносинтетично масло където съдържанието на ПАО компонентите е предполагам поне 50-60%, подобни оплаквания след 8,5 месеца експлoатация на маслото нямам. Колата е 2005г. Общо взето производителите знаят за проблема и го решават като добавят вещества които противодействат и предотвратяват подобни процеси каквито са естерите например. Това е при висококачествените масла разбира се.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от FaceOff » 10 Апр 2018, 23:03

Явно съм се заблудил, на сайта на Кроон май пише едно и също за двете.. - https://www.kroon-oil.com/en/catalogue/motor-oils-automotive/
Доста интересно четиво, което признавам си нямах време да чета, само през ред - https://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=188896 - има пдф на английски

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 132
Регистриран на: 17.05.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е61 525d, F11 525d xDrive
Мечтае да кара: само BMW-та

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от jivakula » 12 Апр 2018, 14:33

Здравейте, може ли мaлко мнения и информация за това какво масло е по-добре и може да се изпозлва: "CASTROL EDGE TITANIUM C3 5W30" или "Castrol Magnatec 5w40 DPF Diesel 505.01" за БМВ е61 525d 12.2005 с DPF. Защо всички слагат "CASTROL EDGE" а не "Castrol Magnatec" като Magnatec-а също е за дизелеви коли с DPF?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1870
Регистриран на: 8.04.2012
Местоположение: Търново
Пол: Мъж
Кара: 318td compact '03
Мечтае да кара: M3
Детайли за колата: с две порти

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от vvasilev1 » 12 Апр 2018, 18:10

jivakula написа:Здравейте, може ли мaлко мнения и информация за това какво масло е по-добре и може да се изпозлва: "CASTROL EDGE TITANIUM C3 5W30" или "Castrol Magnatec 5w40 DPF Diesel 505.01" за БМВ е61 525d 12.2005 с DPF. Защо всички слагат "CASTROL EDGE" а не "Castrol Magnatec" като Magnatec-а също е за дизелеви коли с DPF?
Принципно автомобила ти е за 5/30. Съвет от мен е да си сипва 5/30. EDGE е премиум серията на Castrol.

Изпратено от моят F3111 с помощта на Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1202
Регистриран на: 3.12.2011
Пол: Мъж
Кара: –ше Е60 530 d

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от memorex » 12 Апр 2018, 18:37

Може ли някой да каже Amsoil за европа къде се произвежда?И също така на дизелов двг пробвалили сте и какви са ви впечатленията.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 213
Регистриран на: 25.12.2009
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Мечтае да кара: BMW

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от Ganchev__ » 12 Апр 2018, 19:05

Карах 2.0 hdi с Amsoil 5w30 Signature Series, нямам оплаквания.Би трябвало да си се произвежда в Щатите.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от zaharia » 19 Апр 2018, 20:44

Днес излезе анализ на Amsoil Signature Series 0W-40 - на новата рецепта. Намалена е значително сулфатната пепел от над 1,3 на 1,07. Преминали са на друг пакет от миещи добавки - калции и магнезии, има естери, много бор и молибден. Въобще това е едно от най-добрите пълносинтетични масла с допуск LL-01, на поносима цена.
http://www.oil-club.ru/forum/topic/3320 ... a-formula/

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1527
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от ildivvy » 19 Апр 2018, 20:51

Колега,"драсни" два реда като сравнение на Тотал-а и Елф-а! Става дума за вариантите 5/40 Кварц и с съответното на ЕЛФ NF или SXR! Кое от двете е аналога на Кварц Енерджи? Как са им показателите,през твоите очи? Писахме си с колега в тема в Е36-подфорума,но ще се радваме и на твоето мнение!
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 389
Регистриран на: 26.01.2017
Пол: Мъж

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от Denis1903 » 20 Апр 2018, 14:43

Колеги преди месец два смених маслото (кастрол 5в40) с тотал (преди даго сложа промих с добавка бардал) и след това с добавка за маслото бардал . Дави кажа впечатлението ми , че след изминати 2к километра маслото не е мръднало и все още е бистро сякаш е сменено току що . Аз и приятеля ми забелязахме след смяната как звука на мотора стана доста по тих даже изобщо несе чува че работи автомобила (,м54б30) . Доволен съм общо взето , а кастрола като го сложих още на 1000 километра си светна лампата за маслото . След още километри ще пиша отново с цел да помогна и на другите колеги

Изпратено от моят HUAWEI VNS-L21 с помощта на Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от Kurtov » 20 Апр 2018, 21:44

Denis1903 написа:Колеги преди месец два смених маслото (кастрол 5в40) с тотал (преди даго сложа промих с добавка бардал) и след това с добавка за маслото бардал . Дави кажа впечатлението ми , че след изминати 2к километра маслото не е мръднало и все още е бистро сякаш е сменено току що . Аз и приятеля ми забелязахме след смяната как звука на мотора стана доста по тих даже изобщо несе чува че работи автомобила (,м54б30) . Доволен съм общо взето , а кастрола като го сложих още на 1000 километра си светна лампата за маслото . След още километри ще пиша отново с цел да помогна и на другите колеги

Изпратено от моят HUAWEI VNS-L21 с помощта на Tapatalk


Коя добавка за масло на Бардал си сложил, че не една, ако не се лъжа ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 389
Регистриран на: 26.01.2017
Пол: Мъж

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от Denis1903 » 21 Апр 2018, 0:47

Kurtov написа:
Denis1903 написа:Колеги преди месец два смених маслото (кастрол 5в40) с тотал (преди даго сложа промих с добавка бардал) и след това с добавка за маслото бардал . Дави кажа впечатлението ми , че след изминати 2к километра маслото не е мръднало и все още е бистро сякаш е сменено току що . Аз и приятеля ми забелязахме след смяната как звука на мотора стана доста по тих даже изобщо несе чува че работи автомобила (,м54б30) . Доволен съм общо взето , а кастрола като го сложих още на 1000 километра си светна лампата за маслото . След още километри ще пиша отново с цел да помогна и на другите колеги

Изпратено от моят HUAWEI VNS-L21 с помощта на Tapatalk


Коя добавка за масло на Бардал си сложил, че не една, ако не се лъжа ?
Бардал 6в1

Изпратено от моят HUAWEI VNS-L21 с помощта на Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от zaharia » 23 Апр 2018, 13:14

ildivvy написа:Колега,"драсни" два реда като сравнение на Тотал-а и Елф-а! Става дума за вариантите 5/40 Кварц и с съответното на ЕЛФ NF или SXR! Кое от двете е аналога на Кварц Енерджи? Как са им показателите,през твоите очи? Писахме си с колега в тема в Е36-подфорума,но ще се радваме и на твоето мнение!

За маслата на Елф не съм се инересувал, погледнах какви анализи(на NF) има на oil-club.ru, общо взето са малко и са стари от 2013 година, не се знае доколко се е е променила рецептурата междувременно. Като цяло Тотал и съответно Елф като тяхно поделение се славят със стабилно качество, това което се предлага винаги съответства на заявените характеристики, плюс по-ниски в сравнение с конкуренцията цени. Срещал съм мнения, че Елф предлагат аналози на маслата на Тотал, но на малко по-ниска цена. Като погледнах и сравних набързо цените, някаква особена разлика не видях, дори както се вижда по-нататък, маслата на Тотал се продават по-евтино. Освен това същевременно има твърдения, че маслата които се сочат за аналози имат разлики в характеристиките. За съжаление поради липса на информация няма как да го потвърдим или отхвърлим подобно твърдение. Маслото SXR няма допуски на БМВ, затова предполагам е по-добрe вместо него да се ползва FT което на пръв поглед има същите параметри плюс необходимите допуски или NF, което обаче отново виждаме няма допуск на БМВ, а от друга страна има по-висока температура на застиване, и по ниска температура на пламната точка, т.е. по тези две характеристики се представя по-слабо от FT. Така, че на пръв поглед може да се предположи, че FT се доближава най-близо до Quartz Energy 5w40. Обаче гледам, че FT не се предлага за продажба, така, че остава да се избира между SRX и NF, а за тях виждаме, че и двете нямат допуски на БМВ, но SRX евентуално има малко по-добри характеристики. Quartz Energy 5w40 се предлага на мин. цени от 18е за 5л, NF - долу горе на подобни цени 19e за 5л, а SRX е малко по-скъпо 21-22е за 5л.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от zaharia » 23 Апр 2018, 14:12

Искам да споделя някои мисли и впечетления които се появиха, след като смених маслото си миналата седмица, а през почивните дни направих едно по-дълго пътуване на по-високи от обикновеното обороти. Та значи в двигателя беше налято пълносинтетично масло Ravenol SSL 0W40, с него имах постоянен разход 1л на 3200км, който се запази до смяната му на 14,2к км. За сравнение предишните ми хидрокрекви масла започваха да горят повече, след като се изминат 6-7к и разходът се качваше на литър на 2400км и даже стигна до 1л на 1270км с едното от тях. За тези 14к км двигателят е работил около 220-240 моторни часа, при може да се каже нормални условия на експлоатация, предимно извънградски пътувания, също и много дълги пътувания. При източването маслото изглежаше сравнително добре, но разбира се беше потъмняло и имаше кафеникав и донякъде зеленикав оттенък, видимо в него се бяха натрупали доста отработени вещества, които то задържаше без проблем. Теоретически с това масло би трябвало да мога да измина поне още толкова моторни часа, без то да си загуби полезните свойства и да има някаква опасност за двигателя. Дотук с позитивите по въпроса експлоатация на пълностинтетично масло. С времето, може би някъде около 8000/9000 км, двигателят започна да става осезаемно по шумен. Към момента преди замяната, при натоварване от 3000 оборота нагоре шумът от него вече беше доста изразен и може да се каже заради това и дразнещ. Предполагам той се е дължал на отлаганията и отработените частици които с времето са се натрупали в него. Това което ми направи впечетление след замяната с хидрокрека Mannol Energy Premium 5W30, беше изключително тихата му работа, дори на 3700 оборота на практика той не се чуваше как работи! Тук става въпрос за евтино масло, с 3 пъти по-ниска цена, с незнайно какви добавки против триене, задиране и износване, но разбира се прясно налято. Оттук за себе си правя следния извод - независимо колко е качествено маслото и колко дълго може да издържи то в двигателя, натрупат ли се отлагания и замърсявания в него и стане ли в резултат на това по-шумен мотора, е редно да не се чака, а по възможност по-скоро да се сменя! В моя случай има някаква вероятност поради това, че предишната собствничка е сменяла маслото на 30-35к км, да има сериозни отлагания в него и сега те да се отмиват, поради което и то да съдържа повече отлагания и да се замърсява по-бързо и в по-голяма степен отколкото е нормално. Предполагам с времето това ще се изясни при следващите смени.
Та да запитам колегите с бензиновите мотори - при тях как стои върпоса със замърсяването на маслото при неговата експлоатация, долу горе как се променя цвета и гъстотата му с времето и километрите? Мислимо ли е то да си остане прозрачно сравнително чисто при 4к, 5к и нагоре км? Променя ли се(повишава ли се) нивото на шума на двигателя при нарастване на пробега?
Последна промяна zaharia на 23 Апр 2018, 22:24, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 389
Регистриран на: 26.01.2017
Пол: Мъж

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от Denis1903 » 23 Апр 2018, 19:12

zaharia написа:Искам да споделя някой мисли и впечетления които се появиха, след като смених маслото си миналата седмица, а през почивните дни направих едно по-дълго пътуване на по-високи от обикновеното обороти. Та значи в двигателя беше налято пълносинтетично масло Ravenol SSL 0W40, с него имах константен разход 1л на 3200км, който се запази до смяната му на 14,2к км. За сравнение предишните ми хидрокрекви масла започваха да горят повече, след като се изминат 6-7к и разходът се качваше на литър на 2400км и даже стигна до 1л на 1270км с едното от тях. За тези 14к км двигателят е работил около 220-240 моторни часа, при може да се каже нормални условия на експлоатация, предимно извънградски пътувания, също и много дълги пътувания. При източването маслото изглежаше сравнитено добре, но разбира се беше потъмняло и имаше кафеникав и донякъде зеленикав оттенък, видимо в него се бяха натрупали доста отработени вещества, които то задържаше без проблем. Теоретически с това масло би трябвало без проблем да мина поне още толкова моторни часа, без то да си загуби полезните свойства. Дотук с позитивите по въпроса експлоатация на пълностинтетично масло. С времето може би някъде около на 8000/9000 км, двигателят започна да става осезаемно по шумен. Към момента преди замяната при натоварване от 3000 оборота нагоре шумът от него вече беше осезаем и може да се каже от това и дразнещ. Предполагам той се е дължал на отлаганията и отработените частици които с времето са се натрупали в него. Това което ми направи впечетление след замяната с хидрокрека Mannol Energy Premium 5W30, беше изключително тихата работа на двигателя дори на 3700 оборота -на практика двигателя не се чуваше как работи! Тук става въпрос за евтино масло, с 3 пъти по-ниска цена с незнайно какви добавки против триене, задиране и износване, но разбира се прясно налято. Оттук за себе си съм направил следния извод - независимо колко е качествено маслото и колко дълго може да издържи в двигателя, натрупат ли се отлагания и замърсявания в него и стане ли в резултат на това по-шумен мотора, е редно да не го чакам много, а по възможност по-скоро да го сменям! В моя случай има някаква вероятност поради това, че предишната собствничка е сменяла маслото на 30-35к км да има сериозни отлагания в него и сега те да се отмиват, поради което и маслото да съдържа повече отлагания и да се замърсява по-бързо и в по-голяма степен, но предполагам с времето това ще се изясни при следващите смени.
Та да запитам колегите с бензиновите мотори - при тях как стои върпоса със замърсяването на маслото при неговата експлоатация, долу горе как се променя цвета и гъстотата му с времето и километрите? Мислимо ли е то да си остане прозрачно сравнително чисто при 4к, 5к и нагоре км? Променя ли се(повишава ли се) нивото на шума на двигателя при нарастване на пробега?
Колега когато взех автомобила не знам с какво масло беше , но него пипаше при изминати 8000 километра ( при покупка на автомобила беше ми лазал че я обслужил , лепенката беше на М кар и пишеше само пробега в който дасе смени без вискозитета на маслото ) . След тези километри закарах колата на гаражен познат майстор и му сложихме магнатек 5в40 . С магнатека забелязах че за 2,3 дни изминати 200км маслото почерня ! Естествено още след около 1500 километра започна и даго гори . Взех една туба масло и започнах да доливам . На 3,4 хиляди км мотора започна да работи като дизел и си мислех че мотора си е изпял песента . Ходих в М кар и там ми обясниха че старото масло си е било 10в60 бмв масло и ако го сложат пак щяло даси работи тихо и дане го гори това масло с цена 55 лева на литър с обща стойност 550 лева . След това по горе съм споменавал каква процедура извърших със съвет от няколко колеги и засега съм повече от доволен даже приятелите ме бъзикат че мотора е електрически , защото абсолютно „дизеловия” шум изчезна и колата се държи с една идея по жива при рязко подаване на газ !

Изпратено от моят HUAWEI VNS-L21 с помощта на Tapatalk

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook