С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Здравейте Колеги
Аз карам с такова RAVENOL VMP SAE 5W-30 мотора е М54 за момента съм минал 3000 км и не е мръднало. Купих го https://www.moto25.bg достаиха ми го безплатно предполагам в ра,ките на София. Не правя реклама, просто споделям опит.
Аз карам с такова RAVENOL VMP SAE 5W-30 мотора е М54 за момента съм минал 3000 км и не е мръднало. Купих го https://www.moto25.bg достаиха ми го безплатно предполагам в ра,ките на София. Не правя реклама, просто споделям опит.
Няма начин да няма начин
- vanko242
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 245
- Регистриран на: 13.10.2011
- Местоположение: Mallorca
- Пол: Мъж
- Кара: трактор шестак
- Детайли за колата: m57tu2d30 OL
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
pinko_23 написа:Здравейте Колеги
Аз карам с такова RAVENOL VMP SAE 5W-30 мотора е М54 за момента съм минал 3000 км и не е мръднало. Купих го https://www.moto25.bg достаиха ми го безплатно предполагам в ра,ките на София. Не правя реклама, просто споделям опит.
...и аз вече 2 смени съм направил с същото масло, новата формула не ми допада много, имам отчетлив и рязък метален звук от мотора,когато не е достигнал раб/ температура - М57ТУ2....
с Равенол доливам по-малко отколко с Мегуин, но няма да потретя просто няма база за сравнение между тях. На книга може би, но ден за ден е друго!!!
При 270 000 км. с един автомобил:
120 000 с Кастрол 5w30, 5w40,
10 000 Mobil 5w50 - няма да повторя с тази смола!!!,
120 000 с Мегуин 5w40, най-доволен съм...
20 000 с Равенол ВМП 5w40, добро е но на каква цена???
с Кастрола съм доливал най- много на 10 000 км., като го правя чак като падне на минимум и доливам литър....
колата я карам от нова и винаги ми е пипала маслото според шофирането, всичко е сток!
...тестове на масла : http://bmwservice.livejournal.com/27699.html
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
vanko242 написа:pinko_23 написа:Здравейте Колеги
Аз карам с такова RAVENOL VMP SAE 5W-30 мотора е М54 за момента съм минал 3000 км и не е мръднало. Купих го https://www.moto25.bg достаиха ми го безплатно предполагам в ра,ките на София. Не правя реклама, просто споделям опит.
...и аз вече 2 смени съм направил с същото масло, новата формула не ми допада много, имам отчетлив и рязък метален звук от мотора,когато не е достигнал раб/ температура - М57ТУ2....
с Равенол доливам по-малко отколко с Мегуин, но няма да потретя просто няма база за сравнение между тях. На книга може би, но ден за ден е друго!!!
При 270 000 км. с един автомобил:
120 000 с Кастрол 5w30, 5w40,
10 000 Mobil 5w50 - няма да повторя с тази смола!!!,
120 000 с Мегуин 5w40, най-доволен съм...
20 000 с Равенол ВМП 5w40, добро е но на каква цена???
с Кастрола съм доливал най- много на 10 000 км., като го правя чак като падне на минимум и доливам литър....
колата я карам от нова и винаги ми е пипала маслото според шофирането, всичко е сток!
120 000 с Мегуин 5w40, най-доволен съм... От къде го купуваш ?
Няма начин да няма начин
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Колеги в момента има голямо намаление - 30% на всички моторни масла на https://www.autodoc.bg/. До края на промоцията остават няколко часа.
- Monky
- младши ентусиаст
- Мнения: 294
- Регистриран на: 5.09.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ейшейсе и едно
- Мечтае да кара: М2 + М5 Е39
- Детайли за колата: За тез пари Е39.
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
zaharia написа:Колеги в момента има голямо намаление - 30% на всички моторни масла на https://www.autodoc.bg/. До края на промоцията остават няколко часа.
Колега, сподели с какво масло го караш това Н52?
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Monky написа:Колега, сподели с какво масло го караш това Н52?
В момента карам с пълностинтетичтното Meguin Megol Super Leichtlauf 5w40 - предимствата му са, че е от най евтините пълни синтетики които се предлагат на пазара, недостатъците - по-старият пакет с присадки с допуск LL-98, който съдържа повече сулфатна пепел(към 1,4%) и съответно остава повечече отлагания по двигателя, освен това специално за тоя мотор през зимата и в студеното време е доста гъсто, с него за пръв път чух как тракат повдигачите, двигателят е осезателно по-шумен отколкотo с по-редки масла. Заради това реших да му сложа половин литър полиолестери и като че ли положението се оправи. Сега като е по-топло нямам подобни забележки, т.е. за летния сезон маслото ще върши идеална работа. За съжаление заради високото съдържание на сулфатна пепел не е подходящо за новите двигатели, аз също не мисля да повтарям, ако слагам от същия вискозитет мисля да е с по-модерни пакети добавки с допуски LL01 И MB 229.5 в които сулфатната пепел е до 1,1% или пък среднопепелно с LL04, 229.51 или 229.52 сулфатна пепел около и под 0,8%. Иначе през мотора са минавали все различни масла, повечето хидрокрекови и само още едно пълносинтетично от което може да се каже съм доволен и нямам забележки. В обратен ред на ползването става въпрос за следните: Fuchs Titan Race Pro 5w30 - 9,4K км(взех го уж за естерно пълна синтетика, оказа се обикновен хидрокрек), Mannol Energy Premium 5w30 - 7К км(ползвах го за промвика на двигателя), Ravenol SSL 0w40 за 14,1К км, Kroon Oil Poly Tech 5w30 - 8,8К км(всъщност исках да сложа от същия тип но 10w40 което е напълносинтетично, но се притеснявах за вискозитета и се ориентирах към другото което е хидрокрек), Liqui Moly Top Tec 4200 - 10,2К км(нямах още представа от масла, гледах какво купуват хората в немския амазон).
Като цяло откъм работа на двигателя съм доволен от хидрокрековите масла. Обаче след около 5-6К км с тях той започва да работи по-шумно(това предполгам е заради отпадъците от горивото и деградацията му и не зависи толкова от вида на маслото), маслото започва да гори повече, отколкото преди това. В сравнение с тях пълната синтетика е по-стабилна.
Общо взето ми харесва да експериментирам и да наблюдавам поведението на различните масла в двигателя. Иначе, кое масло е подходящо за Н52 е трудно да се каже и зависи от много неща сред които стила на управление, условията на експлоатацията, състоянието на двигателя, планираният интервал(мотрните часове) на смяна и ценовата категория на маслото което се търси.
- Monky
- младши ентусиаст
- Мнения: 294
- Регистриран на: 5.09.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ейшейсе и едно
- Мечтае да кара: М2 + М5 Е39
- Детайли за колата: За тез пари Е39.
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
zaharia написа:Monky написа:Колега, сподели с какво масло го караш това Н52?
В момента карам с пълностинтетичтното Meguin Megol Super Leichtlauf 5w40 - предимствата му са, че е от най евтините пълни синтетики които се предлагат на пазара, недостатъците - по-старият пакет с присадки с допуск LL-98, който съдържа повече сулфатна пепел(към 1,4%) и съответно остава повечече отлагания по двигателя, освен това специално за тоя мотор през зимата и в студеното време е доста гъсто, с него за пръв път чух как тракат повдигачите, двигателят е осезателно по-шумен отколкотo с по-редки масла. Заради това реших да му сложа половин литър полиолестери и като че ли положението се оправи. Сега като е по-топло нямам подобни забележки, т.е. за летния сезон маслото ще върши идеална работа. За съжаление заради високото съдържание на сулфатна пепел не е подходящо за новите двигатели, аз също не мисля да повтарям, ако слагам от същия вискозитет мисля да е с по-модерни пакети добавки с допуски LL01 И MB 229.5 в които сулфатната пепел е до 1,1% или пък среднопепелно с LL04, 229.51 или 229.52 сулфатна пепел около и под 0,8%. Иначе през мотора са минавали все различни масла, повечето хидрокрекови и само още едно пълносинтетично от което може да се каже съм доволен и нямам забележки. В обратен ред на ползването става въпрос за следните: Fuchs Titan Race Pro 5w30 - 9,4K км(взех го уж за естерно пълна синтетика, оказа се обикновен хидрокрек), Mannol Energy Premium 5w30 - 7К км(ползвах го за промвика на двигателя), Ravenol SSL 0w40 за 14,1К км, Kroon Oil Poly Tech 5w30 - 8,8К км(всъщност исках да сложа от същия тип но 10w40 което е напълносинтетично, но се притеснявах за вискозитета и се ориентирах към другото което е хидрокрек), Liqui Moly Top Tec 4200 - 10,2К км(нямах още представа от масла, гледах какво купуват хората в немския амазон).
Като цяло откъм работа на двигателя съм доволен от хидрокрековите масла. Обаче след около 5-6К км с тях той започва да работи по-шумно(това предполгам е заради отпадъците от горивото и деградацията му и не зависи толкова от вида на маслото), маслото започва да гори повече, отколкото преди това. В сравнение с тях пълната синтетика е по-стабилна.
Общо взето ми харесва да експериментирам и да наблюдавам поведението на различните масла в двигателя. Иначе, кое масло е подходящо за Н52 е трудно да се каже и зависи от много неща сред които стила на управление, условията на експлоатацията, състоянието на двигателя, планираният интервал(мотрните часове) на смяна и ценовата категория на маслото което се търси.
Благодаря за изчерпателното мнение!
Тъй като в момента съм с BMW Twin Power 5w30 и освен, че си го похапва се чуват повдигачите при къси разстояния, мисля да мина на 5w40. Приятели с 540/645 карат с Motul X-clean 5w40, може да го пробвам, но ми беше интересен и Ravenol-a. Относно цената няма значение дали ще платя с 20-30 лв повече или по-малко. Все пак го сменям веднъж годишно.
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Monky написа:Тъй като в момента съм с BMW Twin Power 5w30 и освен, че си го похапва се чуват повдигачите при къси разстояния, мисля да мина на 5w40. Приятели с 540/645 карат с Motul X-clean 5w40, може да го пробвам, но ми беше интересен и Ravenol-a. Относно цената няма значение дали ще платя с 20-30 лв повече или по-малко. Все пак го сменям веднъж годишно.
Пълносинтетичен Ravenol с вискозитет w40 и по-ниска цена е SSL 0w40 и VST 5w40. 5л от първия струват 50е, от втория 43е. Обикновено октомври-декември пускат 20% намаление в официалния им магазин. Маслата са хубави - пълна синтетика, естери, допълнителни модификатори срещу триене и износване молибден и волфрам, ниско съдържание на сулфатна пепел заради модерните пакети с добавки, вискокачествен вискозитетен подобрител, с намалението си струва да се купуват.
- Monky
- младши ентусиаст
- Мнения: 294
- Регистриран на: 5.09.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ейшейсе и едно
- Мечтае да кара: М2 + М5 Е39
- Детайли за колата: За тез пари Е39.
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
zaharia написа:Monky написа:Тъй като в момента съм с BMW Twin Power 5w30 и освен, че си го похапва се чуват повдигачите при къси разстояния, мисля да мина на 5w40. Приятели с 540/645 карат с Motul X-clean 5w40, може да го пробвам, но ми беше интересен и Ravenol-a. Относно цената няма значение дали ще платя с 20-30 лв повече или по-малко. Все пак го сменям веднъж годишно.
Пълносинтетичен Ravenol с вискозитет w40 и по-ниска цена е SSL 0w40 и VST 5w40. 5л от първия струват 50е, от втория 43е. Обикновено октомври-декември пускат 20% намаление в официалния им магазин. Маслата са хубави - пълна синтетика, естери, допълнителни модификатори срещу триене и износване молибден и волфрам, ниско съдържание на сулфатна пепел заради модерните пакети с добавки, вискокачествен вискозитетен подобрител, с намалението си струва да се купуват.
Те даже и на редовна цена са по-евтини от оригиналното.
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1528
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Колега 'zаharia', какви са резултатите и има ли изобщо такива,из лабораторните изследвания,които четете, за руските масла? Има ли нещо,което да си струва от тях? Имате ли някаква представа,дали обикновените им трансмисионни и АТФ масла са що-годе добри? До нас има магазин с техните продукти и имат доста клиенти...Не знам в какви МПС-та ги наливат,но...Имат също и разни добавки,антифризи,чистители и друга авто-химия.
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Колеги кога пускаха 20 процентното намаление на равенол
Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
- Ghostdriver
- Потребител
- Мнения: 36
- Регистриран на: 24.02.2019
- Пол: Мъж
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Офертата от М кар
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
bioz написа:Колеги кога пускаха 20 процентното намаление на равенол
Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
Вече почти 4000 км с РАВЕНОЛ и не го е пипнала грам двигателят е М54
Няма начин да няма начин
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12761
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Ghostdriver написа:Офертата от М кар
Sent from my iPhone using Tapatalk
Колега за тоя 4-ри цилиндров мотор само масло и маслен филтър трябва да са ти към 130-140лв заедно със смяната има постоянна промоция във всички БМВ дилъри, при тях можеш да смениш само това, останалите неща си ги купи и си ги смени сам или отиди в друг сервиз да ти ги сменят, тотала ще се различава с 300лв. поне.
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
ildivvy написа:Колега 'zаharia', какви са резултатите и има ли изобщо такива,из лабораторните изследвания,които четете, за руските масла? Има ли нещо,което да си струва от тях? Имате ли някаква представа,дали обикновените им трансмисионни и АТФ масла са що-годе добри? До нас има магазин с техните продукти и имат доста клиенти...Не знам в какви МПС-та ги наливат,но...Имат също и разни добавки,антифризи,чистители и друга авто-химия.
Руските масла са много подробно изследвани, да не казвам най-анализираните на oil-club.ru. Разбира се сред тях се срещат и по-качествени и по-обикновени, нещата опират до конкретното масло. Най-популярни заради цената и качества са на Лукойл, Татнефт и NGN(маслото им Nord е с база ПАО+естери). Последните две години се появиха нови производители които правят доколкото знам само пълносинтетични масла с база ПАО и естери - Extreme и Novus. Тъй като те са сравнително нови и неизвестни, продуктите им вероятно още не се доставят в България. За дугите видове масла не съм се интересувал, автохимията не съм забелязал да се отличава с нещо особено, тук лично бих предпочел по-известните и доказани западни продукти. Иначе ако имаш питане за конкретни видове и марки масла, мога да погледна дали има анализи и какви са отзивите за тях. Тъй като при мен не се продават руски масла, досега не съм се интересувал специално от тях.
bioz написа:Колеги кога пускаха 20 процентното намаление на равенол
По-горе съм писал - последните две години намалението го пускат през октомври-декември.
Monky написа:Тъй като в момента съм с BMW Twin Power 5w30 и освен, че си го похапва се чуват повдигачите при къси разстояния, мисля да мина на 5w40. Приятели с 540/645 карат с Motul X-clean 5w40, може да го пробвам, но ми беше интересен и Ravenol-a. Относно цената няма значение дали ще платя с 20-30 лв повече или по-малко. Все пак го сменям веднъж годишно.
При мен повдигачите започнаха да се чуват, след като преминах от 5W30 на 5W40 през зимата. Така, че най-вероятно нама да ти се разреши проблема с тях, а напротив. В сравнение с това масло на Мотул което е хидрокреково, Равенол предлага пълносинтетични такива(VST, SSL, VMP и мн. други), които по презумпция трябва да са по-качествени.
drago9205 написа:Отново ти благодаря колега за подробните списъци с качествени масла. Най-вероятно ще се насоча обрадно към кастрол за следващата смяна, защото ми се иска да направя отново сравнение с равенол, но гледам малко по-ниските вискозитети (5w30, 0w30).
Чудя се дали е подходящо да сваля вискозитета при положение, че до сега съм карал с 5w40 и нямам прекомерен разход на масло (максимум до 500мл за 10 хил. км)
Нищо не пречи да се опита, по принцип за дизелите се препоръчват точно такива масла, с тях има и известна икономия на гориво и двигателят върви по-леко. Аз например в бензиновия двигател нямах никакви проблеми с 5w30, даже си мисля по-нататък да опитам и 0w30.
Последна промяна zaharia на 11 Юни 2019, 22:12, променена общо 1 път
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани