С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- adovet
- старши ентусиаст
- Мнения: 3724
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Айде стига с тези фантазии,моята е на 400к и нито дюзи са сменявани нито турбо, а и няма индикации за смяна. Какво и да си говорим дизела е доста по здрав от бензина
ПС. Предишната ми Е60 беше бензин
Изпратено от моят P00A с помощта на Tapatalk
ПС. Предишната ми Е60 беше бензин
Изпратено от моят P00A с помощта на Tapatalk
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Чакам колегите да споделят как е, аз ще сменям най-рано другия месец
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
След теб съм .. хахаdextuar написа:Чакам колегите да споделят как е, аз ще сменям най-рано другия месец
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Изпратено от моят HUAWEI VNS-L21 с помощта на Tapatalk
- Я.Велинов
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 201
- Регистриран на: 30.09.2006
- Местоположение: София
- Кара: E61 530d , E39 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
dextuar написа:Чакам колегите да споделят как е, аз ще сменям най-рано другия месец
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Намазах една филийка с него....вкусно е.... . Аз май утре ще го наливам, но едва ли веднага ще имам впечатления, по-скоро ще дойдат след едни 3-4 хиляди километра, защото според мен веднага след наливането на масло, особено качествено (да се надяваме) както е в нашия случай, няма какво толкова да се разбере....това с "двигателя заработи по-тихо" и т.н. е много субективно и според мен е възможно само ако преди смяната си карал с някакво масло тотален боклук, или си сменил маслото след 30 хиляди километра, за да усетиш наистина някаква разлика....
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
dextuar написа:Чакам колегите да споделят как е, аз ще сменям най-рано другия месец
При мен по субективно усещане двигателя заработи съвсем малко по-шумно от предишните масла, но мога и да бъркам. Най-добре е да се измери нивото на шума и тогава ще може да се каже със сигурност и ще гледам да го направя при мен преди да съм забравил. За масло което е на основа ПАО е нормално да е по-шумно, от друга страна в него има пък молибден който трябва да намалява триенето, оттам и шума. Другото наблюдение е, че то гори или се изразходва по-равномерно и по-малко от предишните ми масла които бяха хидрокрек, това при почти 6хил км пробег. След още 3хил ще мога да дам по-подробна информация, защото с хидрокрека с третото доливане на литър го изгаря не за 3100км като с първите две, а за 2500км да речем, а след това и за по-малко. Възнамерявам да карам с него към 15 хил км или около 250-300 моторни часа, моята средна скорост е над 50км/ч, по-принцип това масло би трябвало да издържа поне до към 400 моторни часа.
- vvasilev1
- старши ентусиаст
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Някой пробвал ли е с кастрол 0W40?zaharia написа:dextuar написа:Чакам колегите да споделят как е, аз ще сменям най-рано другия месец
При мен по субективно усещане двигателя заработи съвсем малко по-шумно от предишните масла, но мога и да бъркам. Най-добре е да се измери нивото на шума и тогава ще може да се каже със сигурност и ще гледам да го направя при мен преди да съм забравил. За масло което е на основа ПАО е нормално да е по-шумно, от друга страна в него има пък молибден който трябва да намалява триенето, оттам и шума. Другото наблюдение е, че то гори или се изразходва по-равномерно и по-малко от предишните ми масла които бяха хидрокрек, това при почти 6хил км пробег. След още 3хил ще мога да дам по-подробна информация, защото с хидрокрека с третото доливане на литър го изгаря не за 3100км като с първите две, а за 2500км да речем, а след това и за по-малко. Възнамерявам да карам с него към 15 хил км или около 250-300 моторни часа, моята средна скорост е над 50км/ч, по-принцип това масло би трябвало да издържа поне до към 400 моторни часа.
Мисля, че ще е по-добре от Риванола.
Изпратено от моят F3111 с помощта на Tapatalk
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
vvasilev1 написа:Някой пробвал ли е с кастрол 0W40?zaharia написа:dextuar написа:Чакам колегите да споделят как е, аз ще сменям най-рано другия месец
При мен по субективно усещане двигателя заработи съвсем малко по-шумно от предишните масла, но мога и да бъркам. Най-добре е да се измери нивото на шума и тогава ще може да се каже със сигурност и ще гледам да го направя при мен преди да съм забравил. За масло което е на основа ПАО е нормално да е по-шумно, от друга страна в него има пък молибден който трябва да намалява триенето, оттам и шума. Другото наблюдение е, че то гори или се изразходва по-равномерно и по-малко от предишните ми масла които бяха хидрокрек, това при почти 6хил км пробег. След още 3хил ще мога да дам по-подробна информация, защото с хидрокрека с третото доливане на литър го изгаря не за 3100км като с първите две, а за 2500км да речем, а след това и за по-малко. Възнамерявам да карам с него към 15 хил км или около 250-300 моторни часа, моята средна скорост е над 50км/ч, по-принцип това масло би трябвало да издържа поне до към 400 моторни часа.
Мисля, че ще е по-добре от Риванола.
Изпратено от моят F3111 с помощта на Tapatalk
Ако говориш за БГ кастрол, онзи ден един познат ненормалник на тема масла проведе полеви тест С 3 спринцовки дръпна от един кастрол едже 5в40, мотул нещо си и моето и ги сложи в камерата. След 36 часа гледахме резултата - моето масло при обръщане на спринцовките, се стичаше най-бързо и плавно. Според него маслото е супер, чак ме навива сега и на него да поръчвам
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
vvasilev1 написа:Някой пробвал ли е с кастрол 0W40?
Мисля, че ще е по-добре от Риванола.
Изпратено от моят F3111 с помощта на Tapatalk
Не съм уверен колега, по скоро към настоящия момент Рaвeнол 0w40 е с по-добри характеристики според последните анализи. Дали Кастрола е на неговото ниво трябва тепърва да се доказва. На официалният им сайт например има 3 различни рецепти в които съдържанието на ПАО е 25-50% за Германия това за варианта A3/B4, другата им версия която е C3 и ПАО-то е 50-75% в която се доближава до това на Реванол-а не знам дали изобщо се продава на пазара. Да не говорим, че в Рaвeнола има и естери, молибден, а с новите рецепити може да са добавили и волфрам. Така, че към момента Рaвeнола(SSL 0w40) е отлично масло на ПАО основа, на много добра цена за двигатели в които могат да се слагат високопепелни масла. На всичкото отгоре в момента тече промоция с 20% намаление.
Последна промяна zaharia на 17 Ное 2017, 14:04, променена общо 6 пъти
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
dextuar написа:Ако говориш за БГ кастрол, онзи ден един познат ненормалник на тема масла проведе полеви тест С 3 спринцовки дръпна от един кастрол едже 5в40, мотул нещо си и моето и ги сложи в камерата. След 36 часа гледахме резултата - моето масло при обръщане на спринцовките, се стичаше най-бързо и плавно. Според него маслото е супер, чак ме навива сега и на него да поръчвам
Колега, твоят познат прави некоректни тестове - сравнява масло на ПАО основа, с масла които са на хидрокрекова основа. Ако иска да е обективен да си намери Castrol 0w40 или 0w30 и серията на Motul 300V и тогава пак да опитва, щото тези са преките конкуренти на въпросния Рaвeнол. Иначе съвсем очаквано пълната синтетика се представя по-добре от полусинтетиката.
Последна промяна zaharia на 17 Ное 2017, 13:25, променена общо 1 път
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
zaharia написа:dextuar написа:Ако говориш за БГ кастрол, онзи ден един познат ненормалник на тема масла проведе полеви тест С 3 спринцовки дръпна от един кастрол едже 5в40, мотул нещо си и моето и ги сложи в камерата. След 36 часа гледахме резултата - моето масло при обръщане на спринцовките, се стичаше най-бързо и плавно. Според него маслото е супер, чак ме навива сега и на него да поръчвам
Колега, твоят познат прави некоректни тестове - сравнява масло на ПАО основа, с масла които са на хидрокрекова основа. Ако иска да е обективен да си намери Castrol 0w40 или 0w30 и серията на Motul 300V и тогава пак да опитва, щото тези са преките конкуренти на въпросния Реванол. Иначе съвсем очаквано пълната синтетика се представя по-добре от полусинтетиката.
И аз така помислих колега, но чисто ценово, ако трябва да ги сравняваме - 0w40-то на Реванола ми излезе с около 30лв по-евтино от 5w40-то Кастрол, пък е и по-хубаво поне според този тест.
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Още нещо за Кастрола - на сайта им 0w40 А3/B4, дори се намира в категорията с база хидрокрек, за разлика от 0w30(https://www.castrol.com/de_de/germany/c ... -olen.html) което е в категорията пълна синтетика. Така, че хората си признават - ПАО-то е под 40-50%, за разлика от Равенола, където трябва да е към 60-70%.
И друго версиите на Кастрол на база ПАО 0в30 и 0в40 са среднопепелни, докато тази на Равенол е високопепелна, т.е. има значение в какъв двигател ще се наливат и колко време могат да издържат.
Значи Кастрол 0w40 А3/B4 също е бил на база ПАО до 2013-2014, после са решили да му сложат и хидрокрек. Така, че както се вижда нещата се менят непрекъснато.
И друго версиите на Кастрол на база ПАО 0в30 и 0в40 са среднопепелни, докато тази на Равенол е високопепелна, т.е. има значение в какъв двигател ще се наливат и колко време могат да издържат.
Значи Кастрол 0w40 А3/B4 също е бил на база ПАО до 2013-2014, после са решили да му сложат и хидрокрек. Така, че както се вижда нещата се менят непрекъснато.
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Добри новини от ROWE, явно като гледат как Ravenol си разширяват гамата от масла, са решили да не стоят на място и пускат нови масла, спортна серия на основа мултиестери и ПАО. Предполагам ще могат да се ползват и на граждански автомобили, засега нямат още допуски и съответствия. Според графиките намаляват износването(желязо) до 5 пъти. На адресите по-долу има и данни с техническа информация за маслата.
NEW ROWE HIGHTEC RACING MOTOR OILS
http://rowe-mineraloel.com/cn/2017/11/n ... otor-oils/
НОВЫЕ МОТОРНЫЕ МАСЛА ROWE HIGHTEC RACING
http://rowe-russland.ru/novosti/76-novy ... tec-racing
http://rowe-russland.ru/product/item/22 ... -sae-0w-40
http://rowe-russland.ru/product/item/23 ... -sae-5w-40
NEW ROWE HIGHTEC RACING MOTOR OILS
http://rowe-mineraloel.com/cn/2017/11/n ... otor-oils/
НОВЫЕ МОТОРНЫЕ МАСЛА ROWE HIGHTEC RACING
http://rowe-russland.ru/novosti/76-novy ... tec-racing
http://rowe-russland.ru/product/item/22 ... -sae-0w-40
http://rowe-russland.ru/product/item/23 ... -sae-5w-40
- димитър_81
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 229
- Регистриран на: 26.01.2008
- Кара: 318is;Е36 328i;Е46 330i;E60 530d
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Доколкото съм запознат аз, само формулата на 0w30 на Кастрол е една за целия свят наистина е full synthetic, а за всички останали техни масла е различна за всеки континент.
Какво мислите дали е проблем за кола с ДПФ да налея 0w30 което е mid saps, а не low saps?
Какво мислите дали е проблем за кола с ДПФ да налея 0w30 което е mid saps, а не low saps?
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
димитър_81 написа:Доколкото съм запознат аз, само формулата на 0w30 на Кастрол е една за целия свят наистина е full synthetic, а за всички останали техни масла е различна за всеки континент.
Какво мислите дали е проблем за кола с ДПФ да налея 0w30 което е mid saps, а не low saps?
Castrol Edge 0W-30 ist ein vollsynthetisches Hochleistungsmotoröl für moderne Benzin- und Diesel PKW (speziell für Fzg. mit
Dieselpartikelfilter geeignet)
Това пише в спецификацията на маслото, т.е. става и за дизелови двигатели с ДПФ. Разликата между лоу сапс - до 0,6% пепел и мид сапс 0,8% пепел не е голяма. Тук обаче трябва да внимаваш на какъв пробег(и още по-точно брой моторни часове) ще го сменяш и да е качествено горивото. Освен това напоследък четох информации според които масла на пълна ситнетична основа(като въпросното) оставят по-малко отлагания по двигателя дори и пеплното съдържание да е по-високо отколкото масла с хидрокрек.
- димитър_81
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 229
- Регистриран на: 26.01.2008
- Кара: 318is;Е36 328i;Е46 330i;E60 530d
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Аз лично карам по 10-12к с едно масло. На хубаво масло и 15 000 предполагам не са проблем. Разликата между low saps и full saps не е ли компонента почистващи добавки? При full sapsa-а защитата и миещите свойства на двигателя са най-големи за сметка на ДПФ-а и обратно.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани