С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от zaharia » 13 Мар 2019, 22:33

Emooo написа:zaharia, не е ли по-добре да се налива каквото производителя казва, вместо да се правят такива химични анализи? Може и да не е най-доброто но е достатъчно добро. С наливането на такива неща които предлагаш знае ли се как ще се отрази това на турбо, катализатори, ДПФ и т.н. Шанса да се прецака нещо с такива експерименти е по-голям от колкото шанса да постигнеш някакво по-добро смазване. Не си заслужава риска.

Как да ти кажа колега, за онези които знаят каквто точно и защо правят, няма опасност естерите да им навредят, за останалите е по-добре да си наливат маслата от магазина и да си карат, защото при определени условия има реална възможност да си съсипят двигателите ако налеят вътре нещо което не е подходящо или дори вредно. Като се повдигна въпроса, нека да изясним какви са основните опасности при добавянето на естери в моторните масла.
Значи естерите са познати много отдавна и се ползват още от преди 20-30 г. от производителите като добавка или дори като база на маслото - както например претендират Red Line, заради качествата които притежават. Най-важното от тях е полярността им, поради която те се привличат от металните повърхности, прилепват към тях създавайки устойчива пелена която намалява триенето и износването при работата на различните компоненти в двигателя. Второто важно свойство което притежават е, че разтварят разбира се в някаква минимална степен различните отлагания и нагари които са се образували в процеса на работа на мотора и са се натрупали вътре в него. На пазара и сега се продават достатъчно масла които съдържат естери с различна концентрация от 2 до 30-40%, до момента не съм срещал информация употребата на подобно масло да е станало причина за блокиране двигателя и неговата смърт. Естерите които се добавят експериментално - 1) диестерите като например онези които се продават в Русия с търговското наименование Ester L-132 и които всъщност са обикновени диестери, които просто се разливат в шишета и се продават от човек който търгува и с моторни масла и има регистрация и на руския форум и 2) полиол естерите от които се правят хладилните масла тип POE(PolyOlEster) се ползват като суровини влагани от пороизводителните и в моторните масла. Разбира се последните правят редица експерименти с най-различни видове естери, не само със споменатите, и чак след това подбират и ползват най-добрата комбинация между тях и другите добавки които също присъстват в маслото. Форумците които експериментират нямат подобни възможности и просто добавят определен процент естери, а след това съдят за резултатите от работата им по анализа на маслото, като се сравняват резултатите с предишни анализи от същият двигател и се прявят изводи за това какво са допринесли или обратното са навредили те. Като цяло и в двата случая основните свойства на естерите се проявяват неизменно и в резултат хората отчитат промяна в работата на двигателя - намаляване на шума, спадане на температурата на маслото. В моя анализ имаше и намаляване на износването по отношение на желязото. За съжаление не мога да кажа със сигурност кой точно е виновен за това, защото в маслото бях сложил и добавка на Бардал която съдържа и модификатор срещу триене - сферообразен въглерод наричан от тях фюлерен. В случая важното е, че нямаше нарастване на износа спрямо предишните анализи, какъвто феномен се наблюдаваше при добавяне на естери с нисък вискозитет в прекалено голяма пропорция спрямо маслото в предишни анализи на масла с полиол естери и диестери. Тук стигаме до опасностите с които ще се сблъскат онези които не знаят какво правят и могат да си повредят двигателите като експериментират без да спазват основните правила и изисквания спрямо вида на естерите и допустимото количество.
Първата опасност е някой да купи вместо хладилно масло с полиол естери такова с polyalkylene glycol - PAG. Тези масла са съвсем разлиничи и най-важното за разлкика от естерите те не се разтварят в моторното масло. Освен тях има много различни виднове хладилни масла - минерални, с полиалфаолефини - PAO, предполагам има и други такива. Така, че тук има реална опасност някой вместо необходимото масло поради незнание да купи друго на различна основа, което може да са окаже пагубно за двигателя.
Втората опасност - тъй като съществуват POE с различен вискозитет познати с наименованият 22, 32, 46, 68, 100 и нагоре, някой да купи от редките такива и ако сложи от тях в по-голямо количество да си разреди прекалено много маслото и то да мине в долен клас Xw16, Xw20 или дори Xw30 при които вискозитетът HTHS да падне под 3,5 mPa·s, което вече е много опасно за двигателя, тъй като масленият слой няма да е достатъчно здрав и в най-добрия случай ще се стигне до голямо триене и износване на частите му.
Третата опасност - ако естерите се добавят в голяма концетрация към среднопепелно или нископепелно масло, спада общата концетрация на добавките които отговарят за миенето, дисперсията на отработените вещества, окислението, триенето, износването и други. Тогава маслото няма да може да се спрява със задачите си както се очаква от него и задължително ще се наблюдава нарстване на количеството на елементите поради износване или корозията които настъпват при работата му.
За да се избягават подобни грешки просто е нужно да се вземе високопепелно масло A3/B4 с по-висок вискозитет 5w40 и към него да се добавят максимум 2-10% POE68 или POE100 при което няма как да възникнат проблеми като споменатите вече по-горе. Аз подходих по подобен начин - сложих 7,7% POE 100 в среднопепелно масло. С цел да се застраховам от прекалено ниска концентрация на работните вещества, добавих и едно флаконче BARDAHL Racing Oil Booster C60, който както се видя от резултатите на анализа повиши съдържанието на Ca, Zn, P с по около 200ppm, също добави малко Mo и Мg. По принцип бях налял среднопепелно масло с цел да видя как ще се държи в двигателя. Като го купувах беше обявено като естерно, обаче анализът му в последствие показа, че естери върте са макс. 2%. Така реших да добавя хладилно масло с естери за да видя дали те ще успеят да направят нещо с отлаганията в него. Както вече писах - може да се твърди, че и двата експеримента - среднопепелно масло с нисък вискозитет 5в30 в горещ бензинов двигател както и естери от които се очаква да мият и чистят излязоха сполучливи. Та така колега, опасности наистина има, затова не трябва да се рискува и да прави нещо на своя глава, ако някой има интерес и реши да пита, ще му помогна с каквото мога. Аз лично реших да опитам заради мръсния двигател с надеждата да се поочисти поне малко. При мен обаче той вече би трябвало да е поизчистен, тъй като последните 3,5 години сменям маслото доста начесто - интервалите ми са били винаги максимум до 200-230 моторни часа. Какво ще стане обаче в много силно замърсен двигател ако му се сложи 10% и повече естери не мога да кажа. В такива случаи май е по-добре да се започне с по-ниски концентрации и маслото да се сменя на по-кратки интервали - руснаците даже препоръчват до 100 моторни часа.
В заключение пак ще повторя - ако някой реши да експериментира - първо да се запознае добре с темата, за всеки случай да се консултира и с мене или направо с руснаците и тогава да действа. Това ако не иска да има лоши последствия за двигателя.
Последна промяна zaharia на 02 Апр 2019, 12:39, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от zaharia » 13 Мар 2019, 23:14

Monky написа:Оригинално BMW масло влиза ли в графа качествено?
При мен това е горещ въпрос предвид късите разстояния от 10-15 км, рядкото ползване на колата и капризния (на хартия) N52 двигател.

Оригиналното масло е на база GTL и си е нормално качествено масло, също като другите топ масла на база хидрокрек на повечето големи производители. Ако някой иска да си спести от цената може да ползва Shell Helix Ultra ECT C3 5W-30 или пък още по-евтиното Shell Helix Ultra Professional AM-L 5W-30, тъй като се предполага, че и трите масла имат един и същ състав.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 12.02.2017
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: с три педала.
Детайли за колата: E61 530d (218) 2004

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от The_Bear » 14 Мар 2019, 4:18

zaharia написа:масло


Колега, въпросите ми са общо взето два:

1. На това масло MOTUL 8100 X-MAX 0W-40 знае ли се каква му е базата? Някакви тестове има ли правени? Защото съм намислил да поглезя маторя :lol:, след като така и така в момента е без ЕГР и ДПФ. Мисля и една опаковка и нещо от фюлерина BAR-1216 да му добавя, но това се чудя, има ли смисъл и от добавката или ще му дойде прекалено "мазно" :lol:

2. Също имам изостанали някакви кутии по 2л от MOTUL 300V с различен вискозитет - 20/60, 5/40. Добра идея ли е да ги смеся (с цел да ги оползотворя) и да ги ползвам една идея като промивни, да ги сменя след около 2-3000км? От един състезател знам, че в тази серия липсват добавки против стареене и разни други такива, ми каза преди време, и не е никак добре да се кара с такова масло като ежедневно, или макс 2-3000км каза. То и в спецификацията на производителя си пише, че са за стартове и състезания. А обикновено след проявата директно правят ревизия на мотора, камо ли маслото да не изхвърлят. Забелязах, че в спецификациите липсва и реда "Sulfated ash". Защото като купих колата преди 2г и на мен ми направи впечатление, че по заливния отвор има твърди отлагания и оттогава се опитвам да ги боря. Та, четейки теб, че естерите чистят, или поне така съм те разбрал, тези 300V дали ще попочистят, или след като няма допълнителни присадки (според състезателя), може да няма и такива за миене и да няма особен смисъл от манипулацията?

А, и още един въпрос: Ravenol например изглежда имат доста масла на база PAO които си имат присадките и стават за ежедневни, така ли е? А примерно MOTUL имат ли такива масла, и ако не, защо според теб нямат? А имат такива на база хидрокрек и после направо серията 300V, която не е за ежедневието, но се хвалят че правят такива двойни естери от десетилетия и са пионери. Или нещо не съм разбрал?

Благодаря предварително за отговора и се извинявам ако вече си писал по тези въпроси.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 294
Регистриран на: 5.09.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ейшейсе и едно
Мечтае да кара: М2 + М5 Е39
Детайли за колата: За тез пари Е39.

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от Monky » 14 Мар 2019, 10:53

zaharia написа:
Monky написа:Оригинално BMW масло влиза ли в графа качествено?
При мен това е горещ въпрос предвид късите разстояния от 10-15 км, рядкото ползване на колата и капризния (на хартия) N52 двигател.

Оригиналното масло е на база GTL и си е нормално качествено масло, също като другите топ масла на база хидрокрек на повечето големи производители. Ако някой иска да си спести от цената може да ползва Shell Helix Ultra ECT C3 5W-30 или пък още по-евтиното Shell Helix Ultra Professional AM-L 5W-30, тъй като се предполага, че и трите масла имат един и същ състав.


Благодаря, не бях поглеждал към Shell маслата!
Не търся икономия, а правилният избор. Цената на оригиналното масло не ме притеснява и ако е достатъчно добро за двигателя ще съм доволен.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от zaharia » 14 Мар 2019, 14:23

The_Bear написа:Колега, въпросите ми са общо взето два:

1. На това масло MOTUL 8100 X-MAX 0W-40 знае ли се каква му е базата? Някакви тестове има ли правени? Защото съм намислил да поглезя маторя :lol:, след като така и така в момента е без ЕГР и ДПФ. Мисля и една опаковка и нещо от фюлерина BAR-1216 да му добавя, но това се чудя, има ли смисъл и от добавката или ще му дойде прекалено "мазно" :lol:


Според паспорта за безопасност вътре има межжду 25 и 50% PAO и до 25% хидрокрек. Гледах инфрачервения спекър на отработено масло, там пикът по който се съди за съдържанието на PAO говори, че то около 40%. Подобни масла се правят обикновено 50/50 PAO и хидрокрек. Маслото е високопепелно - предполагам твоето е с допуск LL-01, А3/B4, но с понижено съдържание на сулфатната пепел - по документи дават 1,1%, т.е. ще замърсява по-малко двигателя. Относно BAR-1216. От описанието на продукта се вижда, че той съдържа и цинк, той върви и с фосфор, както и калций. Така, че допълнително повишаване на тяхната концентрация има смисъл ако при по тежи условия на експлоатация - натоварване и по-дълъг интервал на употреба на маслото. Ако в добавката имаше само фюлерени срещу триене и износване, можеше спокойно да я слагаш, защото ако са верни данните от анализите в него няма допълнителни модификатори срещу триене като молибден, бор и волфрам, т.е. има място за такива. Така, че трябва сам да прецениш. Ако се долее ще се повиши основното число и пепелта малко, но това не е проблем, щото има много такива други масла.

2. Също имам изостанали някакви кутии по 2л от MOTUL 300V с различен вискозитет - 20/60, 5/40. Добра идея ли е да ги смеся (с цел да ги оползотворя) и да ги ползвам една идея като промивни, да ги сменя след около 2-3000км? От един състезател знам, че в тази серия липсват добавки против стареене и разни други такива, ми каза преди време, и не е никак добре да се кара с такова масло като ежедневно, или макс 2-3000км каза. То и в спецификацията на производителя си пише, че са за стартове и състезания. А обикновено след проявата директно правят ревизия на мотора, камо ли маслото да не изхвърлят. Забелязах, че в спецификациите липсва и реда "Sulfated ash". Защото като купих колата преди 2г и на мен ми направи впечатление, че по заливния отвор има твърди отлагания и оттогава се опитвам да ги боря. Та, четейки теб, че естерите чистят, или поне така съм те разбрал, тези 300V дали ще попочистят, или след като няма допълнителни присадки (според състезателя), може да няма и такива за миене и да няма особен смисъл от манипулацията?

На 2-3к или по-малко км предполагам сменят състезателите, за нормално каране в зависимост колко моторни часа се правят може да се ползват и до 10к км, ако например извънградското преобладава, с много градско трябва да издържи поне 5-6к км и то ако не го месиш. В случя има смисъл да смесваш само гъстото 20/60 за да смъкнеш вискозитета до нормалните стойности, най добре с някое 5/30 масло. След 2012 някъде когато се появи технологията им Ester Core, съдържанието на естерите им доста спадна мисля слагат не повече от 5-10%, за сметка на това добавят алкилирани нафталини които изпълняват тяхната функция. Освен това, ефектът от чистенето на естерите се проявява много бавно, и то едва след продължителната им употреба, поне това зная засега. За да няма някаква опасност за силнозамърсен двигател е добре те са в по-ниски концентрации да може отмиването да става по-плавно. Същевременно с това трябва да се наблюдява и следи състоянието на самите отлагания. Аз например след една смяна с естери, реших следващата да е без тях, и така да редувам смените за да върви процеса по-плавно. Негативната страна на естерите е, че намаляват основното число на маслото и затова трябва да се намалява интервалът на замяна в сравнение с масло без тях. Допълнителни присадки в MOTUL 300V има, но са малко над нивото на среднопепелните масла. Затова сега като се замисля е по-уместно да сложиш добавката Бардал в тях а не в X-Max, защото там ще бъде по на място.

А, и още един въпрос: Ravenol например изглежда имат доста масла на база PAO които си имат присадките и стават за ежедневни, така ли е? А примерно MOTUL имат ли такива масла, и ако не, защо според теб нямат? А имат такива на база хидрокрек и после направо серията 300V, която не е за ежедневието, но се хвалят че правят такива двойни естери от десетилетия и са пионери. Или нещо не съм разбрал?

С времето Мотул оставиха PAO-то само в няколко(може би 2-3) масла едно от които е X-Max. Разбира се тук целта е икономия, същото са направили и много други производители. Напримеr Castrol и Mobil имат много малко масла на база PAO(за Casrol)или с по-високо съдържание 10-25%(за Mobil). Ravenol може да се каже са сравнително нов производител и си търсят ниша на пазара на качествените масла. Първо започнаха с експерименти на руския пазар където добиха популярност, от миналата година си подобриха и маслата за немския пазар, като започнаха да им добавят естери, молибден, волфрам и по-качествен вискозитетен подобрител - за целта си патентоваха собствена технология USVO. Специално в Русия поради високите си цени и преминаването към почти изцяло хидрокрекова база Мотул започнаха да губят популярността си - но там борбата и конкуренцията е голяма - масла от цял свят се борят за повече клиенти. Иначе за Motul x-cess, x-clean, Eco, Specific има много добри отзиви и се нареждат сред най-качествените хидрокрекови масла, при това на нормални цени.

Ето тук viewtopic.php?f=112&t=422693&p=4341073#p4341073 имаше тема за маслата на Мотул, в нея сме коментирали и серията 300V.

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 1.05.2011
Пол: Мъж
Кара: BMW e 60

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от krasona75 » 15 Мар 2019, 16:28

Колеги, някой може ли да каже колко литра масло побира 530d фейслифт 2007г. Колко му дават по спецификация?

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12760
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от vld » 15 Мар 2019, 21:18

krasona75 написа:Колеги, някой може ли да каже колко литра масло побира 530d фейслифт 2007г. Колко му дават по спецификация?

8л.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от drago9205 » 20 Мар 2019, 10:02

Понеже ми стана интересно как стои въпросът с LL-01 и LL-04 при новите бензини се порових в TIS и открих този документ
Изглежда стандартно препоръчваната спецификация дори за новите бензини е LL-01. Обаче конкретно за европа препоръчаната спецификация е LL-04 (явно заради евро стандартите).

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от zaharia » 22 Мар 2019, 13:37

Днес излезе анализ на новото масло на Мобил - Mobil 1 ESP x3 0W-40, самият анализ и коментарите към него могат да се видят тук: https://www.oil-club.ru/forum/topic/364 ... 0-svezhee/
С няколко думи - поредното топово масло на Мобил, базата е GTL, освен него е добавено PAO и естери, от добавките срещу триене и износване освен стандартните ZDDP, виждаме молибден и бор. Като сравняваме с предишна версия на същото масло в анализа му от 2013г. виждаме, че главната разлика е в замяната на хидрокрека с GTL, което е повлияло на нискотемпературните и високотемпературните характеристики в положителна насока. При това е изчезнал допускът BMW LL-04. Тук става въпрос за бизнес - Мобил купува базата GTL от Шел, като от своя страна се е задължил да не прави конкуренция на техните оригинални масла BMW, в случая засегнати са новите коли с гаранция които са задължени да наливат само масла със съответените допуски, за такива като нас с коли на по над 10години това няма абсолютно никакво значение. Разбира се цената на подобно масло не е ниска - най-изгодното предложение което намерих в интернет с кратко търсене беше в немски магазин от 41е за 5л. Тъй като маслото е среднопепелно АСЕА C3, то е подходящо за дизелови двигатели с ДПФ и ЕГР, но разбира се може да се ползва и за бензинови автомобили, само трябва да се внимава с горивото да не е от съмнителен източник и да съдъжа прекалено много сяра която може да смъкне основното число на маслото. Последното ми масло беше също с допуск АСЕА C3, бях решил да видя как се държат такива масла в горещ бензинов двигател, мога да кажа, че според резултатите от износването всичко е наред и няма никакви проблеми да се кара с нископепелни масла, стига горивото да е качествено и да не се прекалява с интервала - според мен трябва да се кара не повече от 250 моторни часа, за да сме сигурни, че няма да има проблем с падането на базовото число до нивото на киселинното. Маслото отговаря на най-съвременните допуски на MB и VW, в Русия се ползва в сервизите на Порше и Бентли при техническо обслужване на автомобилите от тези марки.
Негов събрат с който единствената разлика е по-ниският вискозитет е новото Mobil1 ESP 5W-30 https://www.oil-club.ru/forum/topic/344 ... -new-2018/
Колегите най-вече с дизелови двигатели които наливат оригиналното масло на БМВ произвеждано от Шел, могат да ги изпробват и да сравнят. Според характеристките си маслото на Мобил което се очертава като едно от най-качествените масла на пазара, би трябвало да превъзхожда това на Шел. Разбира се с добавянето на естерите ще има проблем при прекалено дълги интервали на замяна, но онези които не планират такива спокойно могат да го ползват.

Друга новина свързана с маслата Extreme за които писах преди. Те се продават вече и в Полша - могат да се купят в този магазин http://www.zakupopon.pl/oleje-silnikowe-c-105.html. Цената за 5л 0в40 е към 37е, което хич не е зле. След април, когато произведат следващата партида се очаква да се появят и в Германия.
Маслото им EXTREME AMG VR2 5W30 GTI има някакви проблеми с вискозитета - изглежда са го забъркали доста гъсто за ежедневно каране(HTHS вискозитет 4,5 mPa*s) и мисля докато не си го оправят, по-добре да се избягва защото не е икономично. Гледам сега в списъка с характеристиките са писали друго значение 3,7, което е малко странно, но кой знае.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от zaharia » 02 Апр 2019, 12:04

Борсови цени на някои базови компоненти за производството на моторни масла за тон.
1. Хидрокрек - 750$
2. GTL - 780$
3. PAO - 2700$
4. Ester - 6000$
5. AN - не се продава, произвежда се само за собствени нужди.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1870
Регистриран на: 8.04.2012
Местоположение: Търново
Пол: Мъж
Кара: 318td compact '03
Мечтае да кара: M3
Детайли за колата: с две порти

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от vvasilev1 » 03 Апр 2019, 6:01

zaharia написа:Борсови цени на някои базови компоненти за производството на моторни масла за тон.
1. Хидрокрек - 750$
2. GTL - 780$
3. PAO - 2700$
4. Ester - 6000$
5. AN - не се продава, произвежда се само за собствени нужди.
Ако сложим 50% GTL и по 25% от пао и естери, излиза че състава за един литър без ддс, труд и добавки е около 4.50 лева.

Изпратено от моят SM-A600FN с помощта на Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от zaharia » 04 Апр 2019, 20:17

Дойде време да споделя някои впечатления от работата на маслото Meguin Megol Super Leichtlauf 5w-40 в моя двигател. От положителните неща мога да отблежа, че за пръв път успях с 1л да измина 4200км. Другите масла които съм наливал (5в30 и 0в40) изгаряха повече, максимумът който съм стигал с тях е 3200-3300км. На мен ми се вижда малко странно, но наистина се оказва, че наистна масло с малко по-висок вискозитет изгаря по-малко, в случая с около 30%. Температурите които достигаше маслото при температура на въздуха от -3 до +18°C, и равномерно движение с 130км.ч. може да се кажа бяха същите като на предното масло с вискозитет 5w30, в което имаше добавени 7,7% естери и добавка срещу триене на Бардал. В зависимост от външната температура те се движеха между 100 и 107 градуса. За мен това беше изненада, защото очаквах да са малко по-високи заради вискозитета от една страна и PAO базата която по принцип има по-лоши смазочни свойства, но на практика нещата излязоха по-различни. Предполагам това се дължи на органичния молибден който си идва с маслото и добавения от мен волфрам(Eurol Engine Oil Treat), които се ползват за намаляване на триенето и износването. Като работа на двигателя - нива на шума, може да се каже, че не e толкова тих както с маслата с хидрокрек, но това по принцип не е от особено значение. Това разбира се дразни донякъде, но се опитвам да го приема и да живея с него колкото и да не ми се нрави :| Мисля, че ситуацията може да се подобри ако му сложа малко естери, обаче съм решил да изкарам една смяна без тях, за да видя после в анализа как се държи двигателя в нормалния случай, за да имам база за сравнение нататък.
От негативите при работата на маслото - за пръв път чух какво значи да чукат повдигачите на студен двигател, до тогава докато позагрее малко. В случая се успокоявам, че при това, поне имам по-малък разход на масло и в крайна сметка си струва въпреки тези недостатъци. Сега като се позатопли времето, чукането също ще изчезне - то се явява при темеператури под или около 8°C.
Та така, карам нататък и редовно меря температурата за да разбера докъде стигат на практика те - към момента максимумите които съм виждал са: 20°C външна температура, 130 км.ч. на магистралата - до 108-109°C, в града 113°C, темп. на охл. течност съотвено е 100° и 106,5°C. Интересното ще дойде лятото, когато навън стане 35-38°C.
Изводите до които стигам - през зимата може спокойно да се кара с масло 5в30, че защо не и 0в30 - хем за икономия, хем за по-малко износване на двигателя. От четеното по форумите се бях наплашил, че заради високите температури падането на вискозитета на маслото има голяма опасносто от повишаване на износа поради устойчивостта и здравината на масления слой при тези условия, но последният ми анализ показа, че при нормално каране няма такава опасност. Разбира се ако ще се тормози колата е друго, но повечето хора не го правят, така, че могат спокойно да се ползват от предимствата на маслата с по-нисък вискозитет.

P.S. След като премерих показанията на бордовия компютър за нивото на маслото след доливане на цял литър, се оказва, че най-вероятно в двигателя е имало повече от 6,5л масла след смяната, т.е. с около 0,25л горница. Следователно един литър от маслото е изгорял не за 4200км както съм писал по-горе, а за около 3400-3600км, т.е. разликата спрямо другите масла е много по-малка отколкото съм предположил.
Последна промяна zaharia на 06 Апр 2019, 0:53, променена общо 3 пъти

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 480
Регистриран на: 15.01.2012
Пол: Мъж

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от Benord » 04 Апр 2019, 23:35

Кога ще Ви уври мозъкът и ще пробвате следната комбинация?Горещ мотор със старо масло,плюс сменен филтър,плюс това: https://shop.liqui-moly.de/additive/motor-clean.html.После промивно масло на Приста както е указано на етикета.Това е буквално минаване под душа на един мотор.Това веднъж на пет години поне или на непознат стар такъв.
После отцеждане на старото масло за час и пак нов филтър.Топъл или студен мотор,но не ГОРЕЩ!!! 5W-40 Synthoil High Tech плюс Ceratec и карате до забрава във върхови идиотии ако щете.
Опит от 1991 досега.Пробвани модели автомобили: Полски Фиат 125р 1500 дигаше до около 158км в час, градско 10 литра, извън 7 и половина не минаваше.240000км и изгни тотално отдолу,най-вече гредите.Моторът искаше още да живее.Продадено като подарък.Форд Ескорт 1987,междинка.320000км,първата ми собствена кола.Двигател CVH 1.4 карбуратор.Уникален ряз и проходимост.Умря на вторични суровини поради изгниване на купето след двадесет години всекидневно каране.Още съжалявам,че го унищожих така този великолепен мотор.Лада 2105 на дядото като наследство 180000км.Пробвана за три пълни години с тази комбинация без доливане и смяна на маслото.Не се разбра,че е тригодишно при проверката в сервиз при продажбата и.Всекидневно карана.BMW 1.6I M40 1992.Отдавна мина милион километра без отваряне на мотора.Смятам,че ще изкара още толкова.Все още поддържа скорост над 200!!!Последна проба вчера от Швайнфурт до Хасфурт Германия.Мотора не е пипан освен смяна на кобилиците от М40 към М43.Лиготия!Купето още се държи.Разход от 9 градско и 6.3-4 извън при яко каране.Фиат Пунто 55, 176 ,1996.Хайвана си живее отвратително добре и поддържа до 188 км в час без проблем на равно.Взе да гние под шофьорската седалка.Ще го мисля.280000км.Разход 7л.градско и 5.5извън.Алфа-Ромео 156,1.9 дизел 105кс.2000.Купена за кола и кафе преди три години,още неплатена.Вдига 198км.Разход 7 градско и 4.8 до 5 извънградско.267000км.Нито един от моторите не пуши при пълен ряз.Последните даже си имат немски TÜV до 2020.Толкова лично от мен.Имам опит и над … коли поддържани от мен лично в момента,но това е друга тема.Важно е колегите(клиентите) да са доволни и да идват отново.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1048
Регистриран на: 19.02.2007
Местоположение: Fairbanks, AK

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от pinko_23 » 05 Апр 2019, 9:15

Колеги аз си закупих RAVENOL 5/30 моето Е60 М54Б22, четох доста и все хубави коментари, надявам се и аз да остана доволен, ще пиша като събера малко впечатления.
Няма начин да няма начин

Потребител
Аватар
Мнения: 39
Регистриран на: 16.11.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: W164/453

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от Комбина » 05 Апр 2019, 13:40

zaharia написа:Дойде време да споделя някои впечатления от работата на маслото Meguin Megol Super Leichtlauf 5w-40 в моя двигател.


Поръчах си от Германия въпросното масло точно на база изчетенето из немските форуми и твоето мнение няколко страници по-назад. Реших да го пробвам защото смятам, че цена качество е много добре за пълна синтетика. Двоумях се дали да е Liqui Moly Supersyn, но Meguin e под тяхната шапка и доколкото разбирам двете масла се идентични. Колата на която ще го сипя е бензинова и последните 2 години я карам с Shell Helix Ultra ECT AH (C3) 5W30. Ще се радвам да споделиш още впечатления.

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook