С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 233
Регистриран на: 18.12.2013
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: Е39 М5
Детайли за колата: Powered by шпер

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от drifty » 03 Яну 2020, 18:54

И аз имам същата теория като теб и ще я проверя, поръчах си VST масълцето :)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 261
Регистриран на: 8.08.2017
Пол: Мъж

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от Hip-hopotam » 03 Яну 2020, 22:14

Мисля че с това масло спокойно можеш да си караш 10000км. и над 300 моточаса.
Аз с този Равенол на 8000км бях със средна скорост около 33-34км/ч Което е приблизително 250моточаса.Маслото изглеждаше така:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1048
Регистриран на: 19.02.2007
Местоположение: Fairbanks, AK

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от pinko_23 » 04 Яну 2020, 18:02

Hip-hopotam написа:С VST съм карал 8000км на 2.8 и нямах забележки.На 8000км като го пуснах беше учудващо чисто даже се почувствах тъпо щот трябваше още малко да покарам с него.
По-принцип съм чувал че е нормално PAO синтетиката каквото е и Равенола да работи по-шумно откъм газоразпределение и е малко по агресивно към гарнитури и уплътнения.
И аз имам едни шумове и сега имам една теория че с по-тънко масло ще изчезнат,възнамерявам следващото ми да е 0w40 ама се чудя дали да е Равенол,Бардал,Репсол или Мотул.Като за Равенола ме спира единствено цената но все пак не е толкова голяма разликата с другите.

Колега според мене с 0W40 колата ще стаме по шумна, това е тънко масло за чисто нови коли, наще барутници са за 5,10 или 15 все пак хлабините са по големи и трябва по плътно масло. Веднъж на М43 сложих 5/30 работеше като шевна машина ужас не го издържах смвнихго с 10/40. На М54 съм го карал с 10/40 и си е тих, само зимата малко по бавно подкачва иначе ако караш повечко за лятото може да слагаш 10/40 а зимата 5/40
Няма начин да няма начин

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 4.08.2018
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 330 xd E91

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от Optrop » 04 Яну 2020, 19:15

В момента съм с Ravenol Vmp 5w-30. Като цяло съм доволен, но съм на 2000км. Чудя се другото дали да не ssl 0W40. Няма ДПФ. Мотора е М57. Кое ще по добре за мотора според вас? Мотора е на 380 000км. От 5w-30 бара по 500гр. за 8000км. повече от 10000км. масло не съм държал, че имам доста градско. Просто се чудя дали 0W40 няма ли да е по добре за мотора? Ако някой е пробвал с такъв мотор да сподели. Прочетох поне половината тема ама не намерих отговор на дилемата. Благодаря ви предварително. И дано тази година е по успешна за всички.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 261
Регистриран на: 8.08.2017
Пол: Мъж

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от Hip-hopotam » 04 Яну 2020, 21:11

0w40 е маслото за М52.Отделно мотора ми е на 30000км след ревизия.
0w40 винаги е по-качествено от 5w40 а вискозитета на топъл мотор е еднакъв,на студено има преимущество че е по-течливо,и в повечето случай е по-издръжливо като пробег и запазване на качествата си във всякакви температури.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от Kurtov » 04 Яну 2020, 22:20

Еми и аз карам стар барутник, ама с 0w40 работеше по-тихо от 5w40.

Потребител
Аватар
Мнения: 47
Регистриран на: 14.11.2019
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 525d
Мечтае да кара: ///M

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от ice_box » 15 Яну 2020, 9:49

Здравейте,
Навъртат ми се едни мисли в главата относно предстоящата ми смяна на масло, тъй като съм леко увлечен от по тихата работа на двигателя а както видях в темата има писано има и други колеги който имат същия интерес та предполагам ще може да ме насочите кое ще бъде по добрия вариант или може би нямам такъв.
Та нещата за който мисля са дали да инвестирам в по скъпо масло в частност REDLINE OIL 12304 5W30 Motor Oil Euro-Series или аз да си крафтна една комбинация от RAVENOL VMP 5W-30 + добавка към маслото или LIQUI MOLY CERA TEC или хадо максимум, а може и някоя друга която е добра да предложите?
Поздрави.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 873
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от zaharia » 20 Яну 2020, 17:35

ice_box написа:Здравейте,
Навъртат ми се едни мисли в главата относно предстоящата ми смяна на масло, ...

Здравей колега. Няма лошо да се експериментира, въпросът е какво се цели. Ако целта е да се види как работи всяко отделно масло, просто си направи план и край по него. Без анализ на отработеното масло, ще можеш само да правиш някаква оценка, само по работата на двигателя и евентуално по количеството изгорено масло, ако изобщо двигателят ти гори такова. Иначе общо взето тъй като и REDLINE Motor Oil Euro-Series 5W30 и RAVENOL VMP 5W-30 са от най качествените масла на пазара, разлика да речем в износването или спада на алкалното число едва ли ще има. Ако търсиш само реален ефект от работа на качествено напълно синтетично масло, сложи VMP което е почти 2 пъти по-евтино. Добавките като LIQUI MOLY CERA TEC много рядко допринасят за намаляване на износването в двигателя. В над 90% от анализите които съм гледал, разлика с добавка и без нея може да се каже няма. Допускам, че подобни добавки са особено ефективни само когато има по-големи натоварвания на двигателя. Ако се кара спокойно в качествено масло в което са сложили всичко необходимо, нужда от добавки няма, защото ползата ще някъде около нулата. Иначе ако идеята е да се провери как работи дадено масло, просто изпробвай трите варианта, добре ще VMP с и без добавката да са един след друг да може да се види разлика, ако има такава. Другото важно нещо е времето в което се ползва маслото. Поради разликата в температурите е нормално с едно и също масло двигателят да работи различно през зимата или лятото да речем. Тъй като REDLINE съдържа доста естери - в техните масла варират между 20 и 30%, е много вероятно двигателят да е по-тих с него. Обаче какво точно ще бъде в края на краищата, може да се разбере едва след като приключи експеримента.
За добавките Кератека съдъжат молибденови и борови съединения които намаляват триенето и износването. Недостатът им е по-високата цена. Хадо не ги следя, добре е да се знае, че това е украинска фирма.
Последна промяна zaharia на 21 Яну 2020, 21:22, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 614
Регистриран на: 3.12.2009
Местоположение: Тополовград
Пол: Мъж
Кара: e60 530d 04'/e60 530i 06'/e36 318i
Мечтае да кара: цял живот BMW
Детайли за колата: Е60 М57D30N
E60 N52B30
Е46 M43B19TU
E36 M43B18

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от Plamen_Shopov_BMW » 20 Яну 2020, 18:22

Аз след доста експерименти с различни масла на бензиновата е60-ка, стигнах до извода, че бях най-доволен от Xenum.
Обаче на е46-цата реших да експеремнтирам с масло на Mersedes 5w40, което просто взех на много ниска цена от представителство в Лондон, а мой приятел силно ми го препоръча, като каза, че кара всичките си бензинови коли с това масло, включително и BMW.
Видях, че покрива спецификациите за този мотор - M43B19 и го налях.
Никакви шумове и никакъв разход на масло до сега. Като аз сменям масло винаги на 8000 км, независимо от стила на каране.
Вярно, че този двигател не се слави като капризен към маслото и рядко някой се оплаква от разход на масло, но втора смяна правя с въпросното 5w40 на Мерцедес и съм предоволен.
Преди това беше с Фукс Титан и работеше по-шумно след 5000-6000 км пробег. Него също не го пипаше.

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 2.03.2019
Пол: Мъж

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от Liubo_rr » 21 Яну 2020, 12:33

Колеги е60 530д,може ли да сабира 9.3 литра масло

ентусиаст
Аватар
Мнения: 873
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от zaharia » 21 Яну 2020, 21:41

Optrop написа:В момента съм с Ravenol Vmp 5w-30. Като цяло съм доволен, но съм на 2000км. Чудя се другото дали да не ssl 0W40. Няма ДПФ. Мотора е М57. Кое ще по добре за мотора според вас? Мотора е на 380 000км. От 5w-30 бара по 500гр. за 8000км. повече от 10000км. масло не съм държал, че имам доста градско. Просто се чудя дали 0W40 няма ли да е по добре за мотора? Ако някой е пробвал с такъв мотор да сподели. Прочетох поне половината тема ама не намерих отговор на дилемата. Благодаря ви предварително. И дано тази година е по успешна за всички.

Мисля, че тук нещата зависят от състоянието на мотора. Изкарай една смяна, виж как работи мотора, колко го гори. Към по-голям вискозитет има смисъл да се преминава, ако има големи натоварвания и температурата на маслото редовно се вдига над 110-115 градуса да речем, или поради по-високия пробег има известно износване по сегмените и стените на цилиндрите. Ако съдим по количеството масло което се изразходва, последния възможен проблем не се наблюдава, или поне износването не е прекалено. Може след него да се опита и ssl 0W40 и да се направи сравниние, след което да се реши на кое да се кара. По принцип големи разлики между двете масла няма, първото е по-подходящо за зимата, второто за лятото, но мисля и на двете може да се кара без някакво притеснение. Разбира се най-точно може да се реши ако се направи анализ на отработеното масло, но това е свързано с допълнителни разходи. Общо взето разликата във вискозитетите на тези две масла не е толкова голяма(KV 100° 12,1mm2/s срещу 13,25mm2/s).

ентусиаст
Аватар
Мнения: 873
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от zaharia » 21 Яну 2020, 21:51

Kurtov написа:Еми и аз карам стар барутник, ама с 0w40 работеше по-тихо от 5w40.

При мен с N52B25 на 203К км с 5W-30 масла работи много по-тихо и равномерно отколкото с 5W-40. Миналата зима бях с Meguin super leichtlauf 5w40, такава груба работа на мотора никога не бях чувал, да не говоря как тракаха повдигачите. Маслото е с висок кинематичен вискозитет при 100°C - някъде към 14,3 mm2/s, освен това е на база ПАО, което е известно с по-лошите си смазващи свойства. Сега съм с Mobil 1 FS 0W-40 - с кинематичен вискозитет при 100°C - 12,9 mm2/s, база GTL - разликата е осезаема, в полза разбира се на Мобила. Много грубо работеше двигателя, дори и през лятото, когато беше горещо и с друго гъсто масло - Mannol Elite 5W-40. Така, че в бензиновите двигатели, или поне в моя, има много голяма разлика в работата им с масла с различни вискозитети.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 294
Регистриран на: 5.09.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ейшейсе и едно
Мечтае да кара: М2 + М5 Е39
Детайли за колата: За тез пари Е39.

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от Monky » 22 Яну 2020, 10:27

zaharia написа:
Kurtov написа:Еми и аз карам стар барутник, ама с 0w40 работеше по-тихо от 5w40.

При мен с N52B25 на 203К км с 5W-30 масла работи много по-тихо и равномерно отколкото с 5W-40. Миналата зима бях с Meguin super leichtlauf 5w40, такава груба работа на мотора никога не бях чувал, да не говоря как тракаха повдигачите. Маслото е с висок кинематичен вискозитет при 100°C - някъде към 14,3 mm2/s, освен това е на база ПАО, което е известно с по-лошите си смазващи свойства. Сега съм с Mobil 1 FS 0W-40 - с кинематичен вискозитет при 100°C - 12,9 mm2/s, база GTL - разликата е осезаема, в полза разбира се на Мобила. Много грубо работеше двигателя, дори и през лятото, когато беше горещо и с друго гъсто масло - Mannol Elite 5W-40. Така, че в бензиновите двигатели, или поне в моя, има много голяма разлика в работата им с масла с различни вискозитети.


При мен със същият двигател (N52B25) разликата в работата с 5W-40 спрямо 5W-30 беше осезаема - по-шумно и грубо работи в мoмента. Повдигачите също редовно се чуват, особено на кратки разстояния. Но продължава да работи идеално равномерно независимо от промяната във визкозитета.
Маслото, което сложих е Motul X-cess 5W-40, а предишното беше BMW TPT 5W-30. Принципно сменям на 7-8 хил. км, но това ще си ходи на 5 хил. км.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 910
Регистриран на: 14.07.2013
Местоположение: ул. дупка 1
Кара: S LINE PLUS

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от DigitalExile » 22 Яну 2020, 12:14

Аз карам само с 5w40, мотора нито ми е шумен, нито някога съм чувал повдигачи. За мен лично 5w30 е тънко масло особено за лятото при 40 градуса температура и 110-115 на мотора.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 873
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от zaharia » 22 Яну 2020, 15:11

DigitalExile написа:Аз карам само с 5w40, мотора нито ми е шумен, нито някога съм чувал повдигачи. За мен лично 5w30 е тънко масло особено за лятото при 40 градуса температура и 110-115 на мотора.

Проблеми с повдигачите имат ранните версии на N52B25, твоят мотор предполагам е от последните, а и е по-нов затова е нормално да нямаш проблеми с тях. Сигурен съм, че ако налееш 5W-30, моторът ти ще стане още по-тих отколкото е с 5W-40. Според моите наблюдения на извънградско и темп. на въздуха 36°, ако се кара с 3000-4000 оборота, температурата на маслото се движи в интервала 106-107/109-110°, като е по-висока при по-ниски скорости, явно въздушната струя охлажа по-малко двигателя. По-високи температури от 113° съм виждал при градско шофиране, още по-високи 115-116° при продължително движение по стръмни участъци в планината. Общо взето нещата зависят от стила на шофирането и условията на експлоатацията на автомобила. В моя случай - карам повече извънградско - темпрературата на маслото рядко се качва за продължително време над 110°, разбира се говорим за най-горещите дни на лятото, отъдето няма никакъв проблем да се кара с масло с по-нисък вискозитет. По-миналата година сложих Fuchs Titan Race Pro C3 5W-30, и след смяната му правих анализ. Резултатите бяха абсолютно нормални, повишено износване нямаше. Общо взето привърженици на масла с вискозитет 5W-40 в бензинови двигатели са германците, но там поради липсата на ограничения на макс. скорост хората си карат с колкото могат и температурата сигурно отива на 120° и повече, затова и има реална необходимост от такива масла. Иначе ако човек кара спокойно, не товари двигателя, моторът е в добро състояние и не се натрупва гориво в маслото поради някакви повреди, няма големи износвания в цилиндрово-буталната група, няма проблем да се кара и с вискозитет 5W-30.

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook